V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 813
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Rellussa on ilmeisen viaton suorakytkentäloota, markkinointinimeltään EDC :D Getragin tekele ja löytyy myös Fordeista, ainakin. Ei ole minusta niin äkkipikainen käytökseltään kuin alkupään DSG:t, uudemmista ei kokemuksia.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1969
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Vag-konserni on kyllä saastuttanut noilla Dsg-vehkeillään kohtuuhintaisten automaattien markkinat aivan totaalisesti. Välillä leikittelen ajatuksella, että tuollaisen Tsi + Dsg-yhdistelmän laittaisi muutamalla tonnilla pihaan hyvillä varusteilla. Sitten havahdun siihen, että vaikka hullu olenkin, niin en kuitenkaan tyhmä (oma mielipide). Työsuhdeautot ja varttuneemmat joilla on varaa vaihtaa takuun puitteissa aina uuteen Volkkariin/Skodaan/Seatiin/Audiin jne., sieltä kai se suosio kumpuaa. Ei vaan palkkatyöläisellä ole kanttia laittaa käsiään käytettyyn tuommoiseen takuun ulkopuolella. Pari tuttua on sen tehnyt ja karseasti katunut. Taitaa työkaverilla olla vieläkin yksi Tsi-Touran pihalla konerikkoisena helevetin kalliina kukkalaatikkona...

Toisaalta, tekisi mieli kyllä kokeilla ja pistää tänne matkakertomusta. Kai sitä muutaman tonnin tappion kestäisi ihan vain kokemuksen vuoksi, jos sattuisi totaaliporsiminen. Olisi mielenkiintoista vääntää kauppaa tuollaisesta huonomaineisesta ongelmapesästä, käyttää vaikkapa puoli vuotta ja sitten kerätä kokemuksia millaista sellainen olisi myydä. Ensi kesän kesä-auto. Hmmm.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

IC1970 kirjoitti:
Ti Huhti 02, 2019 20:04
...Ensi kesän kesä-auto. Hmmm.
Ole rohkea, ole erilainen, laita Alfa. Esimerkiksi Brera, Spider taikka joku muu QV-versiona. Siinä ei kuule tonnit haittaa korjauksessa, kun tien päälle pääsee. On hymy korvissa - rahamiehen pelejä :mrgreen:
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1969
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ei noissa Alfoissa oikein mikään puhuttele, mitäänhän ne eivät maksa, mutta siihen lienee syynsä :mrgreen: Olis kiva jos sillä kesä-autolla pääsisi vähän ajamaankin ! Ei vainen, se on selvä, että jotain hassunhauskaa pitää olla, kun kesäkikottimen laittaa. Ei ihan perusCorollaa. Jos nyt tämä kesä hengataan ensteks Bemarilla ja ihmetellään sitten vuoden päästä, onko vaihtelua tarvis.

Mutta se siitä, vaikka kaippa tuossa noita laatupoikkeamia sivuttiin, kun kerran Alfasta oli asiaa...
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2887
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kieltämättä jokin Alfan GT Twin Sparkilla hieman houkuttelisi. Oman ymmärryksen mukaan tuo motti pitäisi huollettuna olla aivan tolkku ja kiekaisee kauniisti.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2115
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Cona »

Pysytääs aiheessa. :wink:

Olisko tässä IC1970 hyvä ehdokas kestotestiin? https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/8804830 :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1071
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Hienoa taas lueskella kuinka sujuvasti jeesustellaan ja Saab-lasien läpi T7 ja T8 on jumalamoottoreita joissa ei mitään ongelmia :lol:

LongLife on se kirosana joka tappaa moottorit. Öljynvaihtoväli kun on liki 2vuotta/30tkm niin kone on täynnä öljylietettä ja jakoketjut venyy. Aikoinaan femmasta meni jakopää uusiksi 108tkm ajettuna kiitos edellisen omistajan 1,5-2vuotta/15-20tkm öljynvaihtovälin. Isäukolla on vm.-11 Octavia 1.4tsi dsg:llä. 135tkm ajettu kiinteällä 15tkm vaihtovälillä 0W-40 öljyillä ja jakopää ei rallattele. Naapuriltansa meni samanlainen ja -ikäinen jakopääremppaan 93tkm ajettuna ja LL-huolloilla oli menty.

Kaikissa autoissa nykyään jakoketju tuntuu olevan alimitoitettu kun yritetään pienentää sisäisiä kitkoja. PSA-konserni loisti muutama vuosi sitten THP-koneiden kanssa. Ennätys Oulussa taisi olla kun 23tkm ajettu tuli huolton kun ketju rohisi :mrgreen:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1969
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^Jotakuinkin täydellinen. Ketju kerran rempattu ja noilla kilsoilla taitaa olla toinen rupeama just edessä... Laatikosta ei puhuta mitään. Jotain tuommoista, nimenomaan.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1071
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Jos tuohon isän ocuun viittaat niin orkkisketju. Laatikko toimii niinkuin pitää ja alkuperäinen. 60tkm välein vaihdettu öljyt kun ikiöljyjä ei ole olemassa ja 7-pykäläiseen ei ole öljynvaihtoja.

Itsekään en koskisi pitkällä tikullakaan LL-huolloilla ajettuun vaggineeseen mutten myöskään 30tkm huoltovälillä ajettuun Saappiin :mrgreen:

Uusista autoista ainoa vaihtoehto olisi Astra 1.4 tai 1.6 turbo perinteisellä automaatilla jos omalla rahalla ostaisi ja tarkoitus pitää yli takuuajan.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

^ taisi viitata tähän:
Cona kirjoitti:
Ke Huhti 03, 2019 08:33
Olisko tässä IC1970 hyvä ehdokas kestotestiin? https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/8804830 :mrgreen:
Sinänsä hauskaa, että kun herätellään vanhaa keskustelua raportoimalla aika kovasta porsimisprosenteista näissä koneissa, niin keskustelu kääntyy pian siihen että minkä vaggineen hankkisi kesäautoksi :mrgreen:

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2115
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Cona »

Joku rantakirppu olis kova. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 823
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

AZP kirjoitti:
Ke Huhti 03, 2019 11:06

Sinänsä hauskaa, että kun herätellään vanhaa keskustelua raportoimalla aika kovasta porsimisprosenteista näissä koneissa, niin keskustelu kääntyy pian siihen että minkä vaggineen hankkisi kesäautoksi :mrgreen:
:saab: it on niin luotettavia et pitää ropaajilla jotain tekemistä olla :wink:

Oma Klonkswagen on valittu niin, että kone on hihnalla ja pelkällä turbolla. Sattumalta kävi vielä niin, että tuossa yksilössä ei ole sylinterien lepuutustoimintoa, joten yksi porsimiskohde vähemmän.

Jos oikein haluaa koettaa onneaan, kannattaa koittaa 1.4 fleksifuelia lastutettuna 7-lovisella DSG:llä.

Omastakin tuo kaikkien vaihdelaatikkojen kauhu löytyy - eihän se k a i k i s t a voi porsia :mrgreen:
Laskin myös sen varaan, että maahantuoja joutuu tulemaan vastaan, jos alle 100Mm ajetusta menee laatikko muroiksi.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7736
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noita DSG-lootia pystyy aika pitkälti itsekin pajoittamaan kuntoon, jos sattuu porsimus. Eli jos tykkää rassata, niin ihan ovat omin avuin korjattavissa nekin. Ja osia saa halvalla, kun ei marmorilta käy tilailemassa.
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

aero
-
Viestit: 6465
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

tsaarela kirjoitti:
Ke Huhti 03, 2019 06:54
Kieltämättä jokin Alfan GT Twin Sparkilla hieman houkuttelisi. Oman ymmärryksen mukaan tuo motti pitäisi huollettuna olla aivan tolkku ja kiekaisee kauniisti.
On, mutta GT:n koriin sitä ei ole tehtaalla koskaan pultattu. Nelisylinterinen GT:n bensakone on JTS, joka ei ole ihan yhtä hyvässä maineessa kuin TS, vaikka GT:n JTS:t liekin pääosin paremmasta päästä. Sopivasti kulunut JTS saattaa syödä öljyä lähes saksalaiseen tahtiin, eikä mahdolliset suutinvaivat ole kovinkaan hauskoja kavereita niissäkään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1149
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Onko nyt loppujen lopuksi nykymallisissa Golfien bensakoneissa mitään erityistä ongelmaa? Jakopää hihnalla ja siis nelipyttyisiä tarkoitan. DSG vaihteistoissa on ollut paljon vikoja, sitä ei voi kieltää. Onko kuitenkaan tiedossa hajonneita laatikoita v.2014 ja sitä uudemmissa? Siis noin niin kuin enemmissä määrin. Kai niissä vaikuttaa jonkin verran pidemmän päälle myös se, miten rauhallisesti osaa lähteä liikkeelle. Odottaako vaihteen kytkeytymisen, vaiko survaisee surutta kaasua ja aikaan saa joka kerta terävän rykäysyn. Ja toisaalta miten huolettomasti luistattaa kaupunkiliikenteessä, sehän ei ole perinteinen automaatti jota voi luistatella loputtomasti. Itselle mieluisin auto olisi nykyinen Golf, mutta Astran automaatilla.

Vastaa Viestiin