V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

^^Niinpä tosiaan on todella hassu tuo CRD-kirjainyhdistelmä tässä yhteydessä, enpä ollut edes ajatellut :D. Noh, kerralla muuttuu pumppari modernimmaksi common railiksi, kun iskee eri kirjaimet takaluukkuun?

Itselleni ihan kiinnostava perhenelikko tuo Patriot joka tapauksessa. Oikein hyviä kulutuslukemiakin lupaavat tuommoiseen möhköön, kun 5,5 ilmoitetaan matkakulutukseksi. Pitää varmaan kumminkin jostain vagginefoorumilta varmistaa tuo aeron muistikuva oikeaksi, jos jossain kohdin moinen Jeeppi tulee lähistölle tarjolle ja herättää isompia ostohaluja.

(^Tiedän kyllä 1.9 TDIn maineeltaan luotettavaksi, mutta tuskin kuitenkaan osaisin Jeeppiin 2.0 TDIn tilalle sellaista asentaa.)
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Haza »

VAG myyntikoneet mitä tullut vastaan mitsuissa ja mopareissa tuntuu olevan just niitä parhaita versioita 2,0 16v pumppusuutin TDI.

Itse en ottaisi viimeisen sukupolven 1,9TDI enkä 2,0 pumpparia 8 venttiilisenä, niissä on joku kumma taipumus ilmestyä vanhemmiten yllättäen ja pyytämättä lohkon kylkeen reikä. En tiedä mikä sen oikein aiheuttaa, mutta paljon niitä näkee ja aina yhdellä nokka-akselilla olevia koneita.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
"it is slightly turbocharged"

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Nyt tuli ensimmäinen vika VAGissa vastaan.

Oikeanpuoleinen takaikkuna kanittaa jumiin hieman puolen välin jälkeen. Eipä tullut autoa ostaessa kokeiltua ikkunoiden avaamista kokonaan, eli epäilen että vika on ollut jo ostaessa.

Jokohan se olisi projektitopicin paikka :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10554
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:
Ma Huhti 01, 2019 20:28
Aloin sitten miettimään lähipiiristäni kaikkia T(F)SI-autoilijoita ja sitä montako heistä on ajellut pidempää matkaa huolettomasti. Ei tullut kyllä yhtäkään mieleen, jolla olisi takana luokkaa 100 tkm ja olisi kysyttäessä kertonut, että koneessa ei ole ollut mitään ongelmia. Tässä tositarinoita jotka muistan edellä mainittujen lisäksi:

...
- MY2014 Skoda Octavia 1.2 tai 1.4 TSI (en muista kumpi iskutilavuus). Autoja täysin tuntematon kaveri osti uutena, viime kesänä haastattelin hieman, niin sanoi että muuten hyvä auto, mutta "öljyvalo palaa vähän liian usein". Ilmeisesti kyseessä öljytason varoitusvalo, ja kaveri osaa kaataa koneeseen valon syttyessä oikean määrän lisäöljyä. Ajettu jotain 80 tkm haastatteluhetkellä.
...
Tämä kaveri soitti äsken ja sanoi, että oli määräaikaishuollossa maininnut kysyttäessä, että kyllä tämä vähän tiuhaan öljyä syö, noin kuukauden (n. 2000 km) välein saa lisäillä litran. Oli sitten tehty joku virallinen 1000 km testi ja huolto oli todennut, että liikaa vie, sylinterikansi pitää vaihtaa. Pari viimeistä huoltoväliä hieman venähtänyt, mutta muuten ohjelman mukaan huollettu 12/2013 rekisteröity 105 hv 1.2 TSI kyseessä, kilsoja tällä hetkellä 144 tkm.

Huolto oli sanonut että kolmen tonnin remontti ja maahantuoja maksaa tästä 55 %. Samalla kannattaisi vaihtaa jakohihna ja jotain muuta, jolloin maksettavaa jäisi omistajalle pari tonnia. Mulle asti ei kantaututut tietoa, mikä siinä kannessa hajoaa niin että johtaa öljynsyomiseen.

Kaveri soitti ja kysyi mitä tehdä, vastasin että kuntoon se kannattaa joka tapauksessa laittaa, mutta se on omasta tappelunhalusta kiinni tyytyykö 55 % vastaantuloon kannen osalta. Onhan tuo toki jo yli kuusivuotias ja 144 tkm ajettu, joten ei sitä ihan uuden auton takuulla voi olettaa saavansa kuntoon.

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Auts! Kannattaa ainakin soittaa kuluttajaneuvontaan. Pieni vaiva mut saa arvion siitä mitä voi vaatia.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10554
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vähän silleen pähkäilin siinä puhelimessa, että numeroiden valossa kansi on vähintään elinkaarensa puolivälissä. Siihen nähden 55 % vastaantulo kuulostaa ihan hyvältä. Tietenkin kyse on siitä, että käytännössä maahantuoja ja huolto luopuvat suunnilleen vain hinnaston mukaisesta katteestaan. Mutta sanoin että tuskin voi odottaa mitään 80-90 % vastaantuloa vaikka kiertäisi raastuvan kautta, joten tappelulla voi ehkä saada pari-kolmesataa etua, tai sitten ei mitään.

Kyseisessä moottorimallissa on nettitietojen perusteella ollut jossain kansierässä laatuongelmaa, mikä voi johtaa öljynsyöntiin. En keksi tiiviste- tai tiivistepintavian lisäksi oikein muuta teknistä vikaa kuin vuotavat venttiiliohjurit, joka voisi johtaa öljyhävikkiin koneen sisällä, ellei kansi sitten ole halki. Löytyi netistä useampi vastaavalle konetyypille osunut tapaus, jossa kannen vaihto ei olekaan auttanut, vaan on sitten vaihdettu ahdin ja/tai männänrenkaat ja männät. Täytyy vain toivoa, että se kannen vaihto auttaisi tässä tilanteessa. Kaverilla vielä hieman kolkko tilanne, kun on varsinaisesta työstä virkavapaalla tehdäkseen projektiluontoisesti toista työtä, ja projekti siirtyi koronan vuoksi nyt syksyyn. Kiva kun samana päivänä kun ilmoittautuu kortistoon, saa huollosta tuollaisen viestin.

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Haza »

AZP kirjoitti:
To Huhti 02, 2020 18:49
Huolto oli sanonut että kolmen tonnin remontti ja maahantuoja maksaa tästä 55 %. Samalla kannattaisi vaihtaa jakohihna ja jotain muuta, jolloin maksettavaa jäisi omistajalle pari tonnia. Mulle asti ei kantaututut tietoa, mikä siinä kannessa hajoaa niin että johtaa öljynsyomiseen.
Päälimmäisenä tulee mieleen venttiilivarren kumit, kun toimintamalli on monesti se että kansihommissa menee aina koko kansi uusiksi vaihto-osana niin kuulostaisi ihan normaalilta..

edit: voi myös olla että GFS eli ohjattu vianhaku tehty ja kaikkitietävä järjestelmä sanoo että kansi vaihtoon, jos se ei autakaan niin voi hitsin vitsi, GFS taas tulille ja arvotaan seuraavaksi vaihdettava osa(kokonaisuus)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
"it is slightly turbocharged"

aero
-
Viestit: 6691
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

Muistuta kaverille, että varmistaa työmääräyksessä/tilauksessa jne lukevan, että on tilannut korjauksen öljyjanoon eikä suoraan pelkkää sylinterinkannen vaihtoa. Ensimmäisen paperin kanssa on hilkun helpompi jatkaa, jos käykin niin että öljynsyönti tulee muualta. Toki jälkimmäisenkin kanssa on nyt ilmeisesti marmorin virallinen paperi että öljyjano johtuu kansivammasta mikä auttaa etenkin jos rempan tekee diagnosoinut liike.

That said, uteliaana kyselisin itse muualtakin hintoja kyseiselle touhulle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Tonnari88
"Aero"
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Aika usein noiden pientenkin TSI-koneiden öljynsyönti on ratkennut samalla tavalla kuin noiden isompienkin, eli männänrenkaiden vaihdolla. En muista, että omalle kohdalle olisi tullut yhtään, joka olisi sylinterikannen kautta hukannut. Sano kaverillesi, että hihnanvaihtoväli noissa on 6v ja säästää töitä tuossa yhteydessä. Eli kannattaa tehdä samalla.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Tonnari88
"Aero"
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

aero kirjoitti:
To Huhti 02, 2020 19:45
Muistuta kaverille, että varmistaa työmääräyksessä/tilauksessa jne lukevan, että on tilannut korjauksen öljyjanoon eikä suoraan pelkkää sylinterinkannen vaihtoa. Ensimmäisen paperin kanssa on hilkun helpompi jatkaa, jos käykin niin että öljynsyönti tulee muualta. Toki jälkimmäisenkin kanssa on nyt ilmeisesti marmorin virallinen paperi että öljyjano johtuu kansivammasta mikä auttaa etenkin jos rempan tekee diagnosoinut liike.

That said, uteliaana kyselisin itse muualtakin hintoja kyseiselle touhulle.
Vian diagnosoinut liike ei ole koskaan missään vastuussa vianmäärityksestä, jos korjaus suoritetaan muualla. Eli jos tuossa tapauksessa vaihdatat kannen muualla ja ei tule sillä kuntoon, niin diagnoosin tehnyt korjaamo ei ole missään vastuussa. Eli harkinnalla nämä toisessa paikassa teettämiset.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

aero
-
Viestit: 6691
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

Totta, olisin sen voinut tuossa mainita.

Ja siis se korjannutkaan liike ei ole vastuussa väärän paikan korjaamisesta, jos asiakas ihan itse tilaa väärän paikan korjaamisen. Eli jos nyt ravaa roguekorjaamoon teettämään kansirempan sanoilla "vaihtakaa sylinterikansi" ja falske onkin männänrenkailta eikä kannenvaihto auta, on liike kuitenkin tehnyt työtä käskettyä ja laskunsa täysin pätevä. Kolme tonnia köyhempänä vituttaa tankata öljyä teeäsiihin vielä enemmän kuin aikaisemmin.

Jos (yleensä kun) firmat ovat samoja, niin silloin oikean korjauksen tai diagnoosin tekemisestä on väännettävissä vähintään joku vastuu, mutta siinäkin petaa itselleen varmempaa ja helpompaa jatkoa, kun pitää huolen siitä, että korjauksenkin työmääräyksessä lukee se varsinainen asiakkaan kokema vika (auto kuluttaa öljyä) jota ollaan korjaamassa. On helpompaa huutaa että on tilattu öljynsyönnin korjaus, jos siinä kalleimmassa paperissa niin lukee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Uteip
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Syys 19, 2018 20:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Uteip »

Pystyykös tuohon vaihtamaan venavarren kumit kantta irroittamatta? Lienee halvempi homma kuin 45% uudesta kannesta vaihdettuna... Vai onko näissä joku tehdaskunnostussysteemi, että vanha laitetaan kunnostukseen ja tehtaalta kunnostettu tilalle?
Saab 90i -86, (Micra -99)

Tonnari88
"Aero"
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Uteip kirjoitti:
To Huhti 02, 2020 20:42
Pystyykös tuohon vaihtamaan venavarren kumit kantta irroittamatta? Lienee halvempi homma kuin 45% uudesta kannesta vaihdettuna... Vai onko näissä joku tehdaskunnostussysteemi, että vanha laitetaan kunnostukseen ja tehtaalta kunnostettu tilalle?
Volkswagenin korjausohje ei tunne käsitettä, jossa vaihdettaisiin pelkät kumit tällaisessa tapauksessa. Se on aina koko kannen vaihto ja vanha takaisin tehtaan suuntaan.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7034
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tämä oli siis aivan pakasta vedetty kulkine.
Tuo 1.4TSI sytytti öljynmäärän ennakko varoitusvalon.
No pitstop piti tehdä vagineen pesässä.
Näytti noin litran kaatelevan koneeseen ( huoltoväli 30tkm, öljynlisäys tapahtui
n.15tkm )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Eihän tuo paha ole jos litra 15tkm menee
"Hevoseton" mies on huoleton mies

Vastaa Viestiin