Motoristit ja kansalaisaloite

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tippitappi
"Tuplakaasari"

Motoristit ja kansalaisaloite

Viesti Kirjoittaja tippitappi »

Terves

Saisko täältä tukea kansalaisaloitteeseen?

Ystävän kaveri on masinistihenkinen ja ylläpitää mm. moottoripyörämuseota.

http://www.moottoripyoramuseo.fi/

No nyt sitä kautta on tartuttu tähdelliseen asiaan ja asiasta on tehty kansalaisaloite:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1025

Löytyiskö täältä kannatusta asialle?
Kukaan ei ole pyytänyt minua kyselemään täältä tai muualtakaan mitään,mut ajattelin kumminkin tehdä niin hyvän asian edistämiseksi.

Vaikka on kakspyöräisistä kyse,niin en varmaan silti kysy ihan väärästä paikasta? (ylläpidonkaan mielestä?)

Ja tuossa on enemmänkin sen ajokortti-ikään vasta tulevan sukupolven asiasta kyse ja siitä,et ohjataan se nuoriso oikealle tielle ja hyville tavoille liikennekäyttäytymisen plus muun suhteen.
Samalla tietysti saattaa herätä kiinnostus (tapahtumien ja muun yhteydessä) vanhoihin vehkeisiin...

Samalla vaikkapa tämä asia ja sen kannattaminen saattaa vaikuttaa kulloistenkin päättäjien asenteeseen kaikenlaisten kansalaisten elämää vaikeuttavien lakiuudistusten suhteen.
Että kannattaako niitä tehdä jos kansa on eri mieltä.
Tai et otettais asiasta selvää,ennenkuin tehdään yhtään mitään...

Aloitteeseen osallistuminenhan on salattua eli sitä nimeä ei tule julkisuuteen missään vaiheessa.
Kannattaa voi pankkitunnuksilla tms. kirjautumalla tai sitten ottamalla yhteyttä museon suuntaan.
Kaikkeen sitä sortuu : )
tippitappi
"Tuplakaasari"

Re: Motoristit ja kansalaisaloite

Tonnista? kun korotetaan 3500 euroon,niin onhan siinä ihan semmonen pikkunen hyppäys?

Ja jos tuota ei estetä,niin sama politiikka jatkuu kaikessa muussakin ja tulee lopuksi vastaan saabistienkin harrastuksissa...

Toivomus varmaan on jokaisen kohdalta,et harrastaminen jatkuu tulevienkin sukupolvien osalta,eikä sitä tapeta tolkuttomilla maksuilla tai muilla järjettömillä lakiuudistuksilla?

Eli laitetaan nyt kapulaa rattaisiin kun vielä ehditään?

Se ylenmääräinen KAIKEN kieltäminen saa vähän stoppia ja ne muistavat siellä arkadianmäellä,et täällä SUOMESSA asuu ihmisiä ja ihmisillä saattaa olla harrastuksia.
Sellaisiakin,mitkä eivät kuulu ministerin harrastuslistalle tai elämänkokemukseen.
tippitappi
"Tuplakaasari"

En nyt voi olla sanomatta asiaa miks minä pyydän asialle kannatusta:

No nuorison vuoksi tietysti,mut asialle on toisenlainenkin syy.

Ystävä ja ystävän ystävä ajeluttavat lapsia ja vanhuksia ihan ilmaiseksi sivuvaunu-ural:lla kaikenlaisissa tapahtumissa.
Ja vaiks sen museon järjestämillä vanhuskäynneillä.

Ykskin pappa kuka ei ollut hoitajien mukaan puhunut kellekään sanaakaan kymmeneen vuoteen oli sen ajelun jälkeen saanut sanottua Epulle (kellä on vanha 1961 Husku),et hänelläkin oli Husqvarna silloin nuorena. Värin,et punanen se oli ja alkanut puhumaan sen jälkeen enemmän.

Siks minäkin ajattelin kantaa korteni kekoon ja kysyä kannatusta asialle.

Ihan siks,et se kannatusta kysyvä taho on tuollainen.

En minä ainakaan halua olla siinä porukassa mikä kieltää kaikilta kaiken tai ainakin järjestää maksut niin isoiks.ettei voi tehdä muuta kuin olla kotona.
vfr
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja vfr »

Samalla vois kerätä nimilistaa ton Rikun prätkämuseon yhteydessä sijaitsevan kuppilan sämpylöiden puolesta, josko sieltä sais joskus edes vähän tuoreempia,pehmeempiä ja helpommin nieltäviä sämpylöitä.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
tippitappi
"Tuplakaasari"

vfr kirjoitti:Samalla vois kerätä nimilistaa ton Rikun prätkämuseon yhteydessä sijaitsevan kuppilan sämpylöiden puolesta, josko sieltä sais joskus edes vähän tuoreempia,pehmeempiä ja helpommin nieltäviä sämpylöitä.
Täytyy pyytää Eppua sanomaan.

Minä en ole koko miestä koskaan nähnytkään,ni minun puhelinsoitto täältä Lieksasta käsin ei taida auttaa asiaa?
tippitappi
"Tuplakaasari"

On se lakialoitteen sanamuoto vähän outo,mutta:

Se uus hinta,eli abauttia 3500 euroa tulee siitä,et laitetaan ajotunteja lisää ja sopivan pituinen/pituisia ajotestejä päälle.
Samat asiat pitää kerrata uudestaan,vaikka olisi jo suorittanut kaiken hyväksyttävästi edellisessä korttiluokassa.
Kolme ajokorttiluokkaa pelkästään mp:lle
EU-direktiiviä sovelletaan taas tässä maassa kovimman mukaan...

Harrastajat kuulemma käsittävät ne kolme korttiluokkaa,eli se on sinänsä oikein.
Byrokraattinen saman asian kertaus niin,et autokoulu laskuttaa asiasta yli kolminkertaisen hinnan ei taas ole oikein kenenkään mielestä oikeudenmukaista.

Lakihan on jo voimassa,mutta tällä aloitteella haetaan lakimuutosta liian tiukkaan/järjettömään lakiin.

"Lain tavoitteet ovat kuitenkin jääneet saavuttamatta ja käytännössä ainoat vaikutukset ovat olleet suoritettavien ajokorttien määrän väheneminen voimakkaasti ja sitä kautta moottoripyöräkaupan romahtaminen Suomessa."

Elikä laki laitettiin voimaan samassa ajokorttiuudistuksessa kuin muunkin osalta.
Ja nyt on havahduttu siihen,et laki on järjetön ja vaan lisää yksityisen ihmisen kustannuksia.
Ja kun niitä korttejakaan ei enää ajeta entiseen malliin,niin valtionkin tulot tippuvat. Samaten autokoulujen ja koko ketjun huoltoasemia myöten.

Eli direktiivi antaa kyllä myöten ja tuolla aloitteella haetaan sitä lakia uudelleen käsittelyyn.

Mikä kyllä olisi sinänsä järkevää ja jos kansalaisaloitteella saadaan tuo asia uudelleen harkittavaksi,niin siinähän se menee muukin osa siitä ajokorttilaista harkintaan/uusiksi.
Eli samalla käsittelykerralla järkeistyy koko homma ainakin rahan puolelta ennalleen.

Kyllösen korjauksia asiaan on jo KAKSI ja vieläkään ei ole pakitettu tarpeeks takaisin hätäpäissään tehdyistä päätöksistä

Tästä aloitteesta ei muuten päätä tämä hallitus tai eduskunta,vaan se menee seuraavalle käsittelyyn.
Vaalien jälkeen.
Siinä mielessä oli ilmeisesti "hyvä veto" laittaa asia vireille just nyt.
Edellyttäen tietysti,et kannatusta tulee yli sen 50 000
tippitappi
"Tuplakaasari"

tippitappi kirjoitti:
vfr kirjoitti:Samalla vois kerätä nimilistaa ton Rikun prätkämuseon yhteydessä sijaitsevan kuppilan sämpylöiden puolesta, josko sieltä sais joskus edes vähän tuoreempia,pehmeempiä ja helpommin nieltäviä sämpylöitä.

Minä en ole koko miestä koskaan nähnytkään,ni minun puhelinsoitto täältä Lieksasta käsin ei taida auttaa asiaa?
Nii minähän sanoin tuossa yllä,et en aja tätä asiaa kenenkään pyynnöstä tai toiveesta?

Olen minä ollut n. 3 viikkoa sitten Lahdessa samassa hallissa viiden metrin päässä kun ystävä soitti sille Rikulle.
En kuullut edes miehen ääntä niin,et tunnistaisin.
Sen enempää ei ole ollut tekemistä.

Silti toivon,että asiaa kannatetaan,kun sillä voi tosiaankin olla laajempaa merkitystä ja vaikutuksia.
tippitappi
"Tuplakaasari"

tippitappi kirjoitti:
tippitappi kirjoitti:

Nii minähän sanoin tuossa yllä,et en aja tätä asiaa kenenkään pyynnöstä tai toiveesta?

Olen minä ollut n. 3 viikkoa sitten Lahdessa samassa hallissa viiden metrin päässä kun ystävä soitti sille Rikulle.
En kuullut edes miehen ääntä niin,et tunnistaisin.
Sen enempää ei ole ollut tekemistä.
Ja silloin oli kyse Keewayn kaasuvaijerista.

Silti toivon,että asiaa kannatetaan,kun sillä voi tosiaankin olla laajempaa merkitystä ja vaikutuksia.
99 GL
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Juu allekirjoitettu on vaikka en moottoripyöriä harrastakkaan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vastaa Viestiin