Talbot, katoavaa kansanperinnettä?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Leipuri
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ti Elo 05, 2003 12:39
Paikkakunta: Turku

Talbot, katoavaa kansanperinnettä?

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

On muuten hävinnyt pikkusen vilkkaasti talbotit suomen liikenteestä. Alkaa olemaan saabisteillakin kiire pistää talteen valikoima talbotteja...Solaraakaan en oo nähnyt miesmuistiin. Montakohan talbottia on jäljellä v. 2006? Kyllä harmitti ku näki entisellä ampumaraalla romutetun talbotin. Pistäs kieltää tämä vaihda tulpat ja aja vaikka puuhun-asenne. Oli siellä yks ysiysikin, ja vielä kumipuskurinen, tuleva harvinaisuus sekin.
Saab 9000 CD -96
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joidenkin autojen kohdalla kato käy kuin varkain. Muita harvoin nähtyjä ranskiksia ovat Renault 9,11,14,18 Citroen GS ja Visa, Pug 104, 305. Taitaa ruostepeikko olla aika aktiivisena noiden kimpussa. Olisihan siellä Ukin automuseossa yksi takuuruosteeton Solaran koppa :)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ja millos muistatte nähneenne Citroen AMI:n livenä :-P Ei taida suurin osa tietää edes miltä se näyttää/näytti. Tänään vilahti Oulun Keskustassa horisko ohi ja kävi nätisti (olikohan siinä jotain vikaa :-). Tai Morris Marinan tai Leyland Princesin etc... alkaa olla hakusessa jo nyt.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kyllä niitä täällä meilläpäin on aivan kiusaksi asti on muuten tosi surkeita autoja just myinvm 84 1510 100eurolla oli katsastettu ja verot maksettu ostaja kyllä tinkasi 70 euroon mutta en antanu periksi horizontteja löytyy ja solaraa myös 96 saabbi on täällä päin harvinaisempi näky.
Leipuri
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ti Elo 05, 2003 12:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

Täällä Raahessa on varmaan nytkin myytävänä autokaupassa visa ja saman liikkeen pihalla on gsa special...mutta ei oo myytävänä. varmaan kaks vuotta sitten oli marinakin myytävänä yhden autokaupan pihalla. pyöreälamppuiset ladatkin alkavat olla harvinaisia ja tietenkin tämä SAAB 95...kunpa niitä vielä olisi myytävänä sitten ku on varaa pitää autoa. Volvo 245:sta, sitä neliölamppuista ei enää myöskään näy paljon täälläpäin(lue:ei yhtään), Jyväskylässä päin näkyy enemmän. Yhellä mummolla ois pari vuotta sitten ollut 104 pösö myytävänä 4000mk:lla, mutta ei kuitenkaan ostettu sitä, harmittaa.
Saab 9000 CD -96
Masa
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 07:52
Paikkakunta: Nousiainen

katoavat autot

Viesti Kirjoittaja Masa »

kun minulla olisi nyt tarjolla muutamia autoja niille jotka todella haluavat niitä säästää.
Olisi Peugeot 104
Renault 4
Talbot Horison + 1510
Saab 99 -vm 69-85 useampia.
Saab 900 useampia

niin ja näiden autojen hinta on sitten neuvottelu kysymys mutta alle euron en yhtän myy.
Leipuri
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ti Elo 05, 2003 12:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

Mitenkähän yleinen musta väri on Talbot Horizoneissa? :?: Kaverilla on paaliksimenouhan alla :cry: musta horizon. Se on upia! Ite en oo nähny muita mustia yksilöitä. Oispa kone paikoillaan...

Voishan tuon Talbotin ottaa ainakin käyttöautoksi ja talteenki, jos ois tilaa. Ensin pitäs tietenki hankkia saappi. :roll:
Saab 9000 CD -96
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Ei tule mieleen yhtään mustaa Horizonia noin äkikseltään. Horisko on kyllä aika kaamea auto. Yhden dieselin (1.9) ja bensan (1.3) omistaneena ei tule kovin ikävä. Toisaalta aina, kun Horiskon näkee, niin pää kääntyy ja suupielet nousevat ylöspäin, kun kaikki Talbot -muistot tulevat mieleen:

mm. uskomattomat maasto-ominaisuudet ja kaverin tuskainen kommentti hillareissulla ojaa ylittäessä: "Kaatuukohan tämä?"

Etuoven tippuminen K-Marketin parkkipaikalla Raahessa.

Takaoven kanssa taistelu -> kuormaliinalla takapenkin runkoon kiinni 6 kk:ksi.

Peräkontin luukun aukeaminen aina kun huippunopeus oli saavutettu.

Käynnistymisen tuska talvella

Vanteitten osto ja myyjän kommentti: "Saat satasella (mk), mutta sillä ehdolla, että viet tuon romun pois. Näin hankin sen 1.3:n...

Pakkelista tehty takaluukku ja yksi ovi..

Vetarin vaihto 2 X vuodessa.

Talbotin sähköt ja se jatkuva palaneen käry.

Valtava peräkontti, kun takapenkin sai kaadettua. Nuoren poikamiehen muuttokuorma mahtui kerralla sisälle, kuskikin juuri ja juuri. Ja se konstaapelin ilme, kun se ihmetteli sitä tavaran määrää...

Voi niitä aikoja. Oikeastaan sen 1.3:n voisikin rempata ja laittaa ajoon...
Leipuri
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ti Elo 05, 2003 12:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

vilpertti kirjoitti:Käynnistymisen tuska talvella
Tuosta en oo kyllä samaa mieltä.
Tutuilla oli ollu "Horza" Kaks päivää ulkona yli kahdenkymmenen asteen pakkasessa ja lunta kahdenkymmenen sentin kerros päällä ja ei ollu etes roikan nokasa, silti lähti ekalla yrityksellä käyntiin.
Saab 9000 CD -96
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Niin autonihan oli diesel -käyttöinen ja siinä käytetty öljy oli aika vankkaa. Tätä 1.3 en ole koskaan talvella käynnistänyt.

Auton PITÄÄKIN lähteä käyntiin parinkymmenen pakkasesta ilman lämmittelyjä, ei siinä ole mitään kummallista.
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

V-M kirjoitti:Ja millos muistatte nähneenne Citroen AMI:n livenä :-P Ei taida suurin osa tietää edes miltä se näyttää/näytti.
V-M
Jämsästä löytyy sellainen jopa farkkuna ja parivaloilla ja rekkarikin komeasti: AMI-6

Onhan erikoinen näky. Henkilömalli onli kuin uudelleen muotoiltu Anglia paitsi rajumpi ilmestys ja rättärin tekniikalla
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tulipas noita horiskoja aikanaan myös työkseni räpläiltyä ja eipä ne yleensä olleet kovin mieltä ylentäviä kohteita vaikka vaihtoehtoina olikin ranskan lahja maailmalle eli pökötti ;-) Ja kyseessä ei tarvinnut olla kuin ihan perushuolto. Tämä siis A.D n.1985.

Noh auto oli halpa ja kohtuu lämmin, siinähän niitä kriteerejä sitten olikin Suomalaiselle ostajalle riittämiin. :lol:

Tuo Ami-6:n olen nähnyt myös, farkkuna tuo on muutenkin harvinainen,
Sen verran tuohon liittyen että esim. noita allekirjoittaneella olevia 505 turboja on Suomessa n.40kpl (v.2000) eikä niitä juuri sen enempää ole myytykkään. (koneesta löytyy noita Talbotin logolla olevia osia muutamia). Siinä kun on Chrysler/Simca/Talbot moottori eikä Pökötin.

V-M vm.vanhus
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Saapas
"Saabisti"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Näitä juttuja lukiessa tulee mieleen yks reissu horizontilla välillä tre-hki-tre kesältä 2000. Kaveri sai joltain sukulaiselta lainaan horzan, jolla sitten lähdettiin helsinkiin tarkoituksena mennä viron laivalle. Motarilla ei uskaltanu ajaa yli satasta ja kuuroituminen uhkas tunnin ajon jälkeen. Oli siis ihan sama oliko se ratio päällä, ei sitä kuitenkaan kuullu melun yli. Kyllähän se pisti naurattamaan tällasia pullamössöpoikia, jotka oli tottunu vähän laadukkaampiin autoihin. Bensaa meni reissulla ku olis jollain jenkillä vetäny ja kaveri tankkas lopuksi horzan vielä 95:sella, ai jai.. viikko pari tuon jälkeen moottori laukes :roll: . Koko homman kruunas vielä parkkisakko helsingin päässä :(
KTM SD
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Niin tämän korviahuumaavan kumun olinkin jo unohtanut ja jättänyt pois noista "muisteloista".

Omaan dieseliini patentoin kaksi Talbotin mattoa päällekkäin, á 3cm paksuja. Polkimia oli välillä hankala löytää mattojen uumenista. Konepellin sisäpuolen vuorasin tarvikeliikkeen palonkestävällä äänieristelevyllä. Epätoivoissani survoin vielä kaikki mahdolliset kolot täyteen kaikkea mahdollista +uretaania.

Mutta ei... Huuto oli edelleen hirveä...
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Talboteista puheenollen tässä olisi varsinainen helmi

EOEA:
*****************
Myytävänä tarpeettomana
Talbot Horizon 1.2 vm. 82

-Valkoinen
-Kahdet renkaat
-Alkuperäinen radio/kasettisoitin
-lohkolämmitin

Katsastettu 22.1.2004

Hinta 400 €

Huomioitavaa: Todella siistikuntoinen helmi. Kuvia osoitteessa:
http://www.kakaravaara.net/Talbot/
Auto lunastettavissa: Vaajakoski-Jyväskylä

puh. 050 366 9340
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin