Yritin haulla muttei minulta onnistunu...
Siis kuten monet topicit alkaa.. "Autoa olisin vaihtamassa ja..." silmiini iski tommonen otsikon mukainen aparaatti... Kyseessä oleva yksilö on ymmärtääkseni Ei-facelift, jos nyt oikein ymmärsin. Ja mitä ilmeisimmin tuontipeli.. Tohtiiko uskaltako jne sekaantua? Nimimerkillä: vapaa-aikaa rajallisesti ja sitäkään ei viitsisi käyttää korjaushommien opetteluun..
Suosituksi luonnollisesti kuunnella muistakin versioista mutta mielellää diesel värkeistä...Nöyrä kiitos vastanneille..
9-3 Tid -07
Re: 9-3 Tid -07
Näistä on jauhettu täällä useaan kertaan, joten etsi-nappia kannattaa kokeilla. Näissä 1.9-dieseleissä pahin tyyppivika on jumittuva vesipumppu, mutta siitä selviää tekemällä jakopääremontin 100tkm välein. Tästä aiheesta on oma viestiketjunsa diesel-osiossa -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=131667
Muuten ongelmat ovat pitkälti samankaltaisia kuin muissakin nyky-dieseleissä, eli saastelaitteisiin (EGR/DPF) liittyviä. Ainakin EGR kannattaa softata ja tulpata pois sotkemasta ja tarvittaessa puhdistaa imusarja.
Eski
Muuten ongelmat ovat pitkälti samankaltaisia kuin muissakin nyky-dieseleissä, eli saastelaitteisiin (EGR/DPF) liittyviä. Ainakin EGR kannattaa softata ja tulpata pois sotkemasta ja tarvittaessa puhdistaa imusarja.
Eski
Re: 9-3 Tid -07
NG9-3 lienee Saabin mallistosta viattomin malli, mitään kovin pahoja (lue: kalliita) tyyppivikoja noissa ei ole.
Ja tuo Fiatin dieselpata on hyvää perusrautaa, kunhan huomioi Eskin esille tuomat asiat. DPF:stä ja EGR:stä pääsee eroon muutaman satasen panostuksella, samalla saa muutaman kymmenen hevosta ja Njuuttonia lisää voimaa pellin alle.
MY2007 on uudella sisustalla (ajotietokoneen näyttö mittaristossa eikä kojelaudan päällä kuten
MY2006), mutta vanhalla keulalla. MY2008 vaihtui sitten keulan muotoilu.
Linkki myynti-ilmoon auttaa kommentointiin aina
Ja tuo Fiatin dieselpata on hyvää perusrautaa, kunhan huomioi Eskin esille tuomat asiat. DPF:stä ja EGR:stä pääsee eroon muutaman satasen panostuksella, samalla saa muutaman kymmenen hevosta ja Njuuttonia lisää voimaa pellin alle.
MY2007 on uudella sisustalla (ajotietokoneen näyttö mittaristossa eikä kojelaudan päällä kuten

Linkki myynti-ilmoon auttaa kommentointiin aina

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 Tid -07
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7123090AZP kirjoitti: Linkki myynti-ilmoon auttaa kommentointiin aina
Re: 9-3 Tid -07
Ei tuosta nyt ilmoituksen perusteella löydä muuta vikaa kuin 8-venttiilinen kone (millä ei sinänsä ole väliä jos ei tehoja kaipaa) ja tarkistuslistan merkintä, että ilmastointi ei toimi. Aika perusvarusteilla näyttää olevan poislukien navi ja sadetunnistin. Hintaa on mielestäni ominaisuuksiin nähden liikaa, mutta vastine rahalle selviää tietty vasta paikan päällä tutkimalla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K