Voi kiesus!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Sähköstä... :)

Pakko vaan sanoa että hauska kaveri tuo sähkö... Ite sain kerran kunnon tällin kun kaivossa oli viallinen uppopumppu ja samassa kun tökkäsin alumiinitikkaat kaivoon tuli kivasti virtaa näpeille ja niin edelleen...

Siihen lohkolämmittimeen, et mul on ihan kymmenittäin noita lohkolämppärin piuhoja kotona, tod helppoja asentaa, kuhan tökkää vaan, saa samaan hintaan joko asennettuna tai ilman... Löytyy myös sisähaaroitus sarjoja yms... :)

Vaari vainaa muuten aikanaan osti sähkösahan ja kun ei jatkoroikka ulottunu ihan tarpeeksi pitkälle niin värkkäsi hän kahteen johdon pätkään hauenleuat ja hyödynsi vanhaa piikkilanka-aitaa mettän reunassa... :twisted: En tosin suosittele kenellään mutta saha toimi kuulemma ihan moitteettomasti :wink:

Heh...
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

No juu, kyllä sähköstä riemua riittää niin kauan kuin henki ei lähde.

Sähkön käyttö ulkotiloissa on aina pikkusen riskialtista touhua, ja sen vuoksi nykyisten asennusmääräysten mukaan on ulkopistorasiassa oltava vikavirtasuoja. Nimittäin se pelkkä sulake ei aina riitä, jos jännite menee maihin vaikka yhden säikeen kautta. Sulake palaa tai laukeaa vasta nimellisarvon virrasta eli ylikuormituksesta. Vikavirtasuoja huomaa maavuodon ja laukeaa jo muutaman kymmnen mA:n virrasta.
Ihmisen tappamiseen riittää parhaimmillaan noin 20mA/250VAC 50Hz. Notta äläkää tappako ihtiännä sähköllä, niin teherähän vaan ameriikan valtakunnassa, eikä paljon enää sielläkään.
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

joops, mittausten mukaan johto on ehjä, ja sähkömies tuttavani epäili oikosulun syyksi juuri sitä haljennutta vastusliitintä.
Ajattelin vielä irrottaa kuitenkin tuon lämmittimen ja tutkailla sitä lähempää ja paremmassa valossa.
Pitääkö nesteitä laskea pois kun sen irrottaa, ja mitä muuta kannattaisi ottaa huomioon kyseisessä operaatiossa? Kokemuksia?
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Vastaa Viestiin