Venäjän menovettä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
finnbar
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 10:20
Paikkakunta: Joensuu

Venäjän menovettä

Viesti Kirjoittaja finnbar »

Tervehdys!

Ajeleeko kukaan Saabiansa Venäjän bensalla? Kokemuksia kehiin (mutua ei tarvitse, sitä kuulee riittämiin)! Paljon puhuvat, että huonolaatuista on mutta mikä selittää pitkät jonot rajalla? Tarkoitus olisi keväällä hommata auto ja käyttää sitä Venäjällä. Tietenkään aivan uutta tuohon tarkoitukseen ei kannata ottaa, eli ilmeisesti 90-luvun puolenvälin (tai vanhempi) olisi kiikarissa, mahdollisesti Saab 9000.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Isommilla huoltoasemilla laatu on hyvää, itse ajelen 98:lla, kun ei ole apc käytössä. Vakiolla turbotonnarilla voi päästellä huoletta 92:lla, minkä hinta on huomattavasti korkeaoktaanisia edullisempi.

Reilut 300tkm takana itäaineilla eikä ole hajonnut yksikään kone, kerran on tullut vettä tankkiin ja kerran 95 ei ollut sitä mitä piti (kone kilkatti pienimmästäkin kuormituksesta). Eli 99.9%:sesti sieltä saa sitä, mitä tilaakin :) .

Monet tutut ja tuntemattomatkin on haukkunut Venäjän bensan. Kun olen kysynyt, että montas kertaa olet käynyt tankkaamassa siellä, vastaus on yleensä nolla :roll: .
Foxbody turbo
finnbar
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 10:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja finnbar »

Kyllä sitä tosiaan kuulee, että huonoa olisi. Porukoiden mukana reilut puolenkymmentä vuotta rajajonoissa roikkuneena itsekin pidän aika naurettavana noita ihmisiä, jotka vaahtoavat bensan huonoudesta. Toki polttoaine kannattaa ostaa oikealta huoltoasemalta, eikä mennä miltään "vajan nurkalta" ostamaan.

to4: millä autolla itse ajelet (vm.)?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Muuta en tiiä, mutta pahalle se ainakin haisee :D

Kaveri ajanut paljon ja ei ole hajoillee vehkeet...

Moottorikelkassa, moottorisahassa, ruohonleikkurissa ja autossa...
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kyllähän tuolla tulee ajeltua. Kun valitsee ostopaikan oikein, niin ei haise ja oktaanit lienee ihan kohdillaan tuossa ysivitosessa kun saapas melkein kilon pitää paineita.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

finnbar kirjoitti: to4: millä autolla itse ajelet (vm.)?
-86, 1.4bar paineilla :) .
Foxbody turbo
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Näyttää noita saapaskuskeja kulkevan aikapaljon tankilla. Monet kulkeneet jo kauan aikaa, joten ei kai se ihan huonoa ole. Tuplaysejä tuntuu olevan määrään nähden suhteellisesti eniten ja tottakai vanhoja satkuja. Joitain uudempia myös kulkee, eikä niidenkin kuskit ole mitään valittanu. Niin, ja ajaa ne venäläisetkin omalla bensallaan, oli auto sitten uusi tai vanha, joten mikä ettei myös suomalainen.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

Voisikohan petro Saabilla ajella venäläisellä 76 -oktaanisella?
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

salomi kirjoitti:Voisikohan petro Saabilla ajella venäläisellä 76 -oktaanisella?
Hyvinkin todnäk. kyllä, koska petro on 7.2 puristeinen.. ja jos minun 8.5 puristeinen turbokin toimii välttävästi 92 oktaanisella, joskaan ei nosta ahtoja yli puolen kilon kun nakutustunnistusjärjestelmä hillitsee ahtoja.

Kokeile, jos "kilistää" pahasti vedättäessä tai jälkikäyntiä ilmenee, niin heitäs sekaan 98 oktaanista ja seuraava tankillinen sitten 92 oktaanista.

Pari tuttua venäläistä tosin väittää tietävänsä, että 92 oktaaninen on vain lisäaineistettua 76 tai 78 oktaanista.. en sitten tiedä, pitäneekö paikkaansa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ja mun mökkimetsäkone Samara toimii moitteetta, mutta en kyllä tohon tonnariin oo laittanut enkä laita.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24618
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

itsekkin ajelen venäjän 95e:llä ja no problemo tulpat pitää vaihtaa max.10tkm välein muuten hyytyy.......... auto vm90 900i16.
edellisellä saabilla vm86 kaasari ajelin 92:sella.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Minä olen ajanut satkulla 76 okt,joskus oli niin ettei ollu sortavalan alueella 92 tai 95 okt.
Ei kyllä kärsinyt paljon vedätellä kilisti helposti ja voimakkaasti,mutta pinta kaasulla meni hyvin mäkiin kelattava vauhtia ja pintakaasulla ylös.

Nykyään saa aina 92 tai 95 okt,olen ajanut ja vuosia saabilla tällä naapurin aineella,ikinä ei ole siitä ollu harmia hyvin palaa ja 92 riittää vapariin hyvin.
Kaverilla meni tulpat vaihtoon liian pian turbo tonnarista kun se ajo 92 okt,oli vielä lastut apc/di ja jetronikin boksissa,kertoi että ei kulje kun kahta sataa sillä ysikakkosella.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Eikös tässä just mainostata, että halvinta mahdollista tankkiin. APC hoitaa loput :wink:
http://pukkaajat.1g.fi/SaabTurbo_1982_mainos.wmv
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Niinpä :D
Joonatan
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Joonatan »

juu, hyvin saapas toimii tolla naapurin bensalla, itse olen ajannut sillä siitä asti kun kortin sain eli noin 5 vuotta ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia. eli ekaan autoon (900 GL -84, tankin läpässä luki min. okt. 99) laitettiin 92:ta tai 95:ta lievällä sytytyksen säädöllä. oli muuten komia jälkikäynti. ois käyny varmaankin maailman loppuun saakka ellei väkisin olisi sammuttanut vaihdetta vasten. tohon nykyseen (900i 16v) oon tankannut 98. TOIMII. antaa paljon paremmin tehoja kuin tuo 92 tai 95. On muuten isännän autossa vielä selkeempi ero (9000 CD 16i -91) tehojen kanssa, ainakin pers tuntumalla. ja syö vähemmän bensaa kuin nuilla muilla laaduilla.


mutta muistutan kaikkia itä bensalla ajavia siitä että vaihtakaa bensansuodatimia tiuhempaan kuin suomi bensalla. bensassa ilmeisesti rikkiä joka sitten tukkii suotimen. oli suodatin vain melko tukossa, kun tuossa joululomalla kaverin kanssa purettiin minun auton suodatin palasiksi, jossain saattas olla kuviakin työmaasta. mutta kilometrejä muistaakseni suodattimelle tuli vajaa 15tkm ja suodatin paperi oli kauttaaltaan ihan musta. kaverilla samaa vikaa audissa.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
Vastaa Viestiin