Jakopää filosofia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Jakopää filosofia
Tuossa kun asiaa tutkii, niin on aika mielenkiintoista, että Saabissa on ollut 20 vuotta sama ketju jakopäässä. Ainakin tuon perusteella:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=882
Onko tämä kuinka yleinen tapa moottorien valmistajilla? Oma käsitykseni on, että melko usein mallien muuttuessa myös tämä puoli menee uusiksi, mene ja tiedä.
Onko väellä kokemusta, mistä tarvikeliikkeistä (tai tarvikeketjuista) on saatavilla Iwis ketjuja? Että jos Jalmariin uusisi narun keulille...
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=882
Onko tämä kuinka yleinen tapa moottorien valmistajilla? Oma käsitykseni on, että melko usein mallien muuttuessa myös tämä puoli menee uusiksi, mene ja tiedä.
Onko väellä kokemusta, mistä tarvikeliikkeistä (tai tarvikeketjuista) on saatavilla Iwis ketjuja? Että jos Jalmariin uusisi narun keulille...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Jakopää filosofia
Yli 20 vuotta konekin on ollut sama H-moottori, eri kehitysversioina.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Jakopää filosofia
Juuri näin! Mietin vaan, että onko miten yleistä muilla merkeillä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Jakopää filosofia
Muilla (valta)merkeillä on varaa kehittää autojaan. Siksi ei kovin yleistä.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Jakopää filosofia
Esimerkkinä Volkswagen. TSI + DSG.Tobbana kirjoitti:Muilla (valta)merkeillä on varaa kehittää autojaan. Siksi ei kovin yleistä.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Jakopää filosofia
Just samasta meinasin laittaa postauksen, mut en kerenny. Nyt ei mene V.A.G:n kohdalla kovin vahvasti...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Jakopää filosofia
Oliko nyt niin että Minissä on sama ketju vuosimalleissa 1959-2000, lisäksi A- ja B-sarjan moottoreissa taisi olla sama ketju, eli se sopii todella moneen englantilaiseen työntötankomoottorilla varustettuun autoon
Moprodin osanumerolla SL52 tuollaisen löytää...
Moprodin osanumerolla SL52 tuollaisen löytää...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Jakopää filosofia
Ja kuuppa.( vrt ford )Esimerkkinä Volkswagen. TSI + DSG.
http://www.saabsunited.com/upload/image ... C02578.jpg
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Jakopää filosofia
No jos se ketju kestää siellä ainakin sen 300tkm ja sen jälkeen uusii ketjun, niin voi olla että se auto ei silti 600tkm lukemia koskaan näe. Ketju on kuitenkin aika vanha ja toimiva keksintö, niin ei sitä loputtomiin voi/kannata kehittää.