TM:n jarrupalatestistä
TM:n jarrupalatestistä
Tekniikan maailma oli taas pitkästä aikaa ottanu eri jarrupalat testiin.
Minulle testitulokset oli aika yllättävät.
Täydet viisi tähteä sai viisi eri valmistajaa:
Jurid joka on sama pala mitä testiauto volvon pakkauksessakin oli
Volvon "omat"
Ferodo, tätä on yleisesti kehuttu täälläkin moneen otteeseen
BILTEMA, tämä oli todella yllättävä sillä viimeeksi kun paloja testattiin niin bilteman palathan todettiin henkenvaaralliseksi.
ETF
Yhden tähden joukosta löytyi yleisesti hyväksi luultu merkki, Lucas
Ainoo mikä ei saanu ollenkaan tähtiä oli Icer.
Aika mielenkiintoista kaiken kaikkiaan, pistää oikein miettiin kun seuraavan kerran pitää jarruja uusia.
Minulle testitulokset oli aika yllättävät.
Täydet viisi tähteä sai viisi eri valmistajaa:
Jurid joka on sama pala mitä testiauto volvon pakkauksessakin oli
Volvon "omat"
Ferodo, tätä on yleisesti kehuttu täälläkin moneen otteeseen
BILTEMA, tämä oli todella yllättävä sillä viimeeksi kun paloja testattiin niin bilteman palathan todettiin henkenvaaralliseksi.
ETF
Yhden tähden joukosta löytyi yleisesti hyväksi luultu merkki, Lucas
Ainoo mikä ei saanu ollenkaan tähtiä oli Icer.
Aika mielenkiintoista kaiken kaikkiaan, pistää oikein miettiin kun seuraavan kerran pitää jarruja uusia.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
biltemaan liittyen herää kyllä kysymys mieleen: kuinkahan montaa eri tavarantoimittajaa mahtavat käyttää? eli biltemahan on vain brandi, ja valmistuttaja (vähän niinkuin saab 9-2x ) joten jos volvon palat tekee miezyslaw puolassa niin saabin palat voi valmistaa pingpongzingzangzung eteläkoreassa...
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Re: TM:n jarrupalatestistä
Yleisyys ainakin tällä klubillatetammi kirjoitti:
Yhden tähden joukosta löytyi yleisesti hyväksi luultu merkki, Lucas
Ainoo mikä ei saanu ollenkaan tähtiä oli Icer.
Aika mielenkiintoista kaiken kaikkiaan, pistää oikein miettiin kun seuraavan kerran pitää jarruja uusia.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: TM:n jarrupalatestistä
Muistaakseni mun Saabiin tuli Motonetista just Icerin palat. Oli kylla niin ketun huonot Jarrutti paljon huonommin kuin alkuperaiset palat kaytettyna ja viela kaiken lisaksi vinkuivat ku pienet siattetammi kirjoitti:Ainoo mikä ei saanu ollenkaan tähtiä oli Icer.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Oliko testissä ja jos oli niin miten Brembon vakio/tarvikeosat pärjäsi? Omassa ku on Brembon laikat ja palat (huom!!! vakiot, ei virit)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ei ollut Brembon jarrupaloja testissä.
Tässä kuitenkin tiivistelmä lopputuloksista:
Jurid 9,9p ***** , Volvo 9,5p ***** , Ferodo 8,9p ***** , Biltema 8,8p ***** , ETF 8,8p ***** , Jufi 8,5p **** , Bosch 7,8p *** , Mintex 7,6p ** , Delphi 7,0p * , Lucas 7,0p * , Remsa 6,9p * , Roadhouse 6,9p * , Icer 6,0p .
Hintahaarukka; 110 EUR (Volvo) - 21,90 EUR (Biltema)
Tässä kuitenkin tiivistelmä lopputuloksista:
Jurid 9,9p ***** , Volvo 9,5p ***** , Ferodo 8,9p ***** , Biltema 8,8p ***** , ETF 8,8p ***** , Jufi 8,5p **** , Bosch 7,8p *** , Mintex 7,6p ** , Delphi 7,0p * , Lucas 7,0p * , Remsa 6,9p * , Roadhouse 6,9p * , Icer 6,0p .
Hintahaarukka; 110 EUR (Volvo) - 21,90 EUR (Biltema)
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Pikasesti kun selasin lävitse tuon lehden niin eipä näkyny palamainoksia.TuuSaR kirjoitti:Ja minkäs pala-valmistajan/myyjän mainoksia lehdessä oli eniten tällä kertaa?
Toi Biltemahan ois hinta/laatusuhteeltaan tuon mukaan erinomainen, mutta mahtaako palatoimittajat vaihtua kuinka usein?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Pitaa varmaan kayda nopeesti ostaa parit palat varastoontetammi kirjoitti:Pikasesti kun selasin lävitse tuon lehden niin eipä näkyny palamainoksia.TuuSaR kirjoitti:Ja minkäs pala-valmistajan/myyjän mainoksia lehdessä oli eniten tällä kertaa?
Toi Biltemahan ois hinta/laatusuhteeltaan tuon mukaan erinomainen, mutta mahtaako palatoimittajat vaihtua kuinka usein?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Lucasin palat laitoin entiseen satkuuni vähän aikaa sitten ja ihan asiallisilta tuntuivat. Tietenkin nyt, kun tietää tuon testituloksen, niin palat tuntuisivat huonoilta! Edelliseen tonnariin tuli Roadhousen palat (joita Porin M*tormarket myi kivenkovaa Lucasin paloina)! Mutta kyllä ne Roadhousetkin asiansa ajoivat kohtuullisesti.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Sama juttu liittyy moniin muihinkin osiin kuin Bilteman osiin... esimerkiksi kovasti (perusteettomasti) kehuttuihin merkkiosiin.pertti666 kirjoitti:biltemaan liittyen herää kyllä kysymys mieleen: kuinkahan montaa eri tavarantoimittajaa mahtavat käyttää? eli biltemahan on vain brandi, ja valmistuttaja (vähän niinkuin saab 9-2x ) joten jos volvon palat tekee miezyslaw puolassa niin saabin palat voi valmistaa pingpongzingzangzung eteläkoreassa...
Esim Saabin kohdalla jos osa on Saab tai Scantech laatikossa niin sen alkuperästä ei ole mitään takeita. Se sopii autoon, mutta ei ole mitään varmuutta sen todellisesta laadusta. Merkkivaraosat ja isojen tukkurien varaosat ovat sen jälkeen kun kyseisen osan speksit on määritelty pääasiassa sisäänostajien käsissä... ja jokainen ymmärtää että sisäänostaja harvoin on sen laatuinen asiantuntija että osaisi katsoa muutakin kuin katetta.
Sama juttu pätee myös tuotantolinjoilta ulos tuleviin autoihin (ja muihinkin tuotteisiin). Tuotekehitys- ja suunnitteluporukka speksaavat osat ja testiporukka testaa ne. Muutamalla iterointikierroksella, joissa on vielä sisäänosto, aftersales yms porukat mukana haarukoidaan se mistä palikoista autoa aletaan kasaamaan. Sitten kun linjat käyvät alkaa sisäänostajien taistelu halvimpien mahdollisesten speksit täyttävien osien hankkimisesta.
Summa summarum: Ainoastaan tunnettujen valmistajien tuotteilta voi odottaa jotakin tiettyä laatutasoa... juuri kuten TM:n testikin näytti. Ei ole ollenkaan mahdonta että esimerkiksi Icer jarrupalat löytyisivät Volvo laatikosta sitten kun valmistajan mielenkiinto malliin on kadonnut ja etsitään vain parasta katetta varaosabisneksessä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5