Ainakin tuossa mun CSE:ssä omamassa 1480kg ja jarruttoman perävaunun massa 740kg. Bemarissa vastaavat lukemat on 1440kg ja 670kg.Rattivaihde kirjoitti:Melkein uskaltaisin väittää että tonnarin jarruton vetomassa oli 750 kg, vaikka omamassa on 1470 kg. Kuulostaa kyllä oudolta yllämainittuun nähden, pitää tarkistaa huomenna.
Tarkkana trafin kanssa!
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Re: Tarkkana trafin kanssa!
^Mulla taas pommarin omamassa 1420kg ja jarruttoman vaunun massa 750kg, jarrullisen 1600kg. Ota näistä nyt selvää.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Tuolta selviää lisää: http://www.trafi.fi/autoilu/auton_kaytto/peravaunut
Varmaan on paljon erilaisia massoja samanlaistenkin autojen otteissa vähän sen mukaan onko koukku asennettu uutena vai jälkikäteen, ja miten tarkkaan katsuri on jaksanut tietoja kaivaa tai omistaja vaatia kaivamaan.
Elikkä jos Saab on jollekin alle 1500-kiloiselle automallille speksannut 750 kg jarruttoman vetomassan, niin sen ilmeisesti Trafi hyväksyy.Trafi kirjoitti:Jos auton valmistaja ei ole ilmoittanut perävaunun kytkentätietoja eivätkä tiedot selviä rekisteritiedoista, kytkentämassat määräytyvät seuraavasti:
jarruton O1-luokan perävaunu: puolet vetoauton omasta massasta, kuitenkin enintään 750 kg
Varmaan on paljon erilaisia massoja samanlaistenkin autojen otteissa vähän sen mukaan onko koukku asennettu uutena vai jälkikäteen, ja miten tarkkaan katsuri on jaksanut tietoja kaivaa tai omistaja vaatia kaivamaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Ja tähän kaiketi vaikuttaa myös milloin ajoneuvo on tullut maahan. Tuo oma CSE on muistitietojeni mukaan 2010 tuotu Ruotsista. Ja jarrullisen vaunun suurin sallittu massa onkin 1800kg. Ajoneuvon kokonaismassa sitten 1930kg. Näin ollen suurin yhdistelmämassa on hulppeat 3730kg. Tosin omassa tapauksessa ajokortti rajoittaa perävaunun suurimman sallitun massan 1570kg.
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Koukun valmistaja on voinut myös speksata omat lukunsa, jotka voivat olla pienemmät kuin mitä auton valmistaja on sallinut.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tarkkana trafin kanssa!
Joo onhan näitä. Mersussa omamassa 2005kg ja perävaunun 0kg.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87