Kaverilla tuommoinen 1.4i 8v kat ja piti lähteä su iltana auton kansipahvinvaihtoon. No soitti ettei lähde käyntiin ja oli kuulunu kova äänikin. Katottu lankomiehen kans siellä käydes et lähes pelkät vedet konees ja umpijäässä kaikki syyläri, letkut jne.
Sulatettu tallissa su-ti ja käyty läpi polttoaine, sytytys ja nesteet vaihettu sisälle ni kokeiltu lähteekö. Ei lähteny ja on kuin tulpaton mopo ja kilisti tosi pahasti. Sitten varmuudeksi jakopää auki jossa todettu hihnan hypänneen 5-6 hammasta. Hihna, kiristin ja vesipumppu on vaihettu 8kk sitten.
Jollain tietoa meneekö näissä 8v kat venat mutkalle kannesta jos jako puissa, on käsin säädettävät eikä hydrauliset päältä katottuna näköjään. Tuossa tallissa ei mahdu kantta irrottaan kun vaatis tunkata, konetta ilmesesti pitäs nostaa jne.
Lähinnä kantsiiko jos venat menee solmuun edes konetta avata ja kattoa alakerrankin kunnon vai paaliin suoraan koko vehje? Yhden (hyvä ja jopa edullinenkin) korjaamon arvio kansipahvi sis osat, jakopää osineen, koneistuksel oikaisu ja työllä on 800-1000e. Jos kansi rempattava nouseekin hinta sitten.
Veikkaus tähän hajoamiseen on että kone kunnolla jäässä ja vesipumppu ei lähteny pyörimään jolloin jakohihna hypänny, muovipää tuos vesipumpus joten sekin lienee entinen kuten hypystä rispaantunut hihnakin. Onko lohko päässy miten pahasti jäätymään ja pullauttaako vaikkapa vesiproput pihalle ei tiedä.
Kysymys peugeot partner 2002 1.4i 8v
Kysymys peugeot partner 2002 1.4i 8v
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kysymys peugeot partner 2002 1.4i 8v
Kyllä on ventiilit solmussa kun pyörii kun tulpaton mopo,oliko lohko oikein umpijäässä ettei vainKupari kirjoitti:Kaverilla tuommoinen 1.4i 8v kat ja piti lähteä su iltana auton kansipahvinvaihtoon. No soitti ettei lähde käyntiin ja oli kuulunu kova äänikin. Katottu lankomiehen kans siellä käydes et lähes pelkät vedet konees ja umpijäässä kaikki syyläri, letkut jne.
Sulatettu tallissa su-ti ja käyty läpi polttoaine, sytytys ja nesteet vaihettu sisälle ni kokeiltu lähteekö. Ei lähteny ja on kuin tulpaton mopo ja kilisti tosi pahasti. Sitten varmuudeksi jakopää auki jossa todettu hihnan hypänneen 5-6 hammasta. Hihna, kiristin ja vesipumppu on vaihettu 8kk sitten.
Jollain tietoa meneekö näissä 8v kat venat mutkalle kannesta jos jako puissa, on käsin säädettävät eikä hydrauliset päältä katottuna näköjään. Tuossa tallissa ei mahdu kantta irrottaan kun vaatis tunkata, konetta ilmesesti pitäs nostaa jne.
Lähinnä kantsiiko jos venat menee solmuun edes konetta avata ja kattoa alakerrankin kunnon vai paaliin suoraan koko vehje? Yhden (hyvä ja jopa edullinenkin) korjaamon arvio kansipahvi sis osat, jakopää osineen, koneistuksel oikaisu ja työllä on 800-1000e. Jos kansi rempattava nouseekin hinta sitten.
Veikkaus tähän hajoamiseen on että kone kunnolla jäässä ja vesipumppu ei lähteny pyörimään jolloin jakohihna hypänny, muovipää tuos vesipumpus joten sekin lienee entinen kuten hypystä rispaantunut hihnakin. Onko lohko päässy miten pahasti jäätymään ja pullauttaako vaikkapa vesiproput pihalle ei tiedä.
semmoista hyhmää jos on pakkasnestettä joukossa.Jos oikein kunnolla jäässä niin vaara on että olisi lohkokin ottanut kipeetä enempi tai vähempi,ja onko näissä nykymoottoreissä enää pakkasroppuja.Itse kyllä jos vielä ajoon kulkinetta, moottori pois ja uusi ehjä tilalle, eipä nuo myllyt kalliita ole,ja kokonainainen auto vielä halvemmalla. Tosin sitten on se loppuraadon hävitys ongelma.
Ari 1622
Re: Kysymys peugeot partner 2002 1.4i 8v
Kiitos kaima kansitiedosta .
Tuo ollu hänellä työvehje pizzerian kamoille tukusta ja rakennuksen remontin tavarakuljetuksille.
Makso tuosta 1600e virosta tuotuna ja ei pysty itse autoremontteja tekemään niin tilalla ehkä joku perusfarkkukin menis nyt kun rakennustyöt pizzeriassa on ohi ja toiminta pyörii.
Tuo kone oli syyläri, kaikki vesiletkut kivikovana umpijäässä ja lopetti lisäksi lämppärinkin puhallin kokonaan toimimisen (johdotus, vastus tai moottori) niin tuskin kannattaa paljoa korjailla. On tuos vielä vesiproput, 16v ei taida olla enää, ja putkitettu vielä alakertakin niin vanha on koneversio.
Tuo ollu hänellä työvehje pizzerian kamoille tukusta ja rakennuksen remontin tavarakuljetuksille.
Makso tuosta 1600e virosta tuotuna ja ei pysty itse autoremontteja tekemään niin tilalla ehkä joku perusfarkkukin menis nyt kun rakennustyöt pizzeriassa on ohi ja toiminta pyörii.
Tuo kone oli syyläri, kaikki vesiletkut kivikovana umpijäässä ja lopetti lisäksi lämppärinkin puhallin kokonaan toimimisen (johdotus, vastus tai moottori) niin tuskin kannattaa paljoa korjailla. On tuos vielä vesiproput, 16v ei taida olla enää, ja putkitettu vielä alakertakin niin vanha on koneversio.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01