Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

IC1970 kirjoitti: Tasan 8.5 litraa sen enempiä miettimättä. Uusi "ennätys". Erittäin kohtuullista, kun miettii, mitä kulutuksella saa. Ajattelin, että kokeilen seuraavaa tankillista power-moodilla, mutta taitaa jäädä tekemättä. Power-moodi tekee Lexasta erittäin aggressiivisen kulkineen, koko ajan tuntuu, että pitää peruutella, muuten lähtee lapasesta. Voimaa on käytössä niin pirun paljon joka tilanteeseen. Ajelin tänään muutaman kymmenen kilometriä power-moodilla, mutta vaihdoin sen kotiin palatessa normaaliin. Ei vaan pysty, tulee levoton olo kun sitä käyttää.
.
Aamun pelastus, sai hihitellä oikein kunnolla kahvkipposen äärellä. Kiitos :P
Power mode.. :oops:

Anteeksi :wink:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Omassa Mitsussani kulutus alkaa normalisoitumaan. Auto moottoreineen on uuden karhea. Kulutus oli ihan raakalaskennalla 7,8 litraa per 100 km keskiarvona. Luultavasti tuosta saa vielä pois jonkun verran. Hiluxilla oli kulutus alhaimmillaan noin 50 000 km kohdilla. Voi olla, että niille luokille tuollakin pitänee mennä. Sanovat kait, että Mitsut syövät vähemmän kuin Toyotat. Mitsulla ajettu noin 14 000 km.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hemmetin kuuma päivä puuhastella, mutta puuhastelin kuitenkin. Takakilven irrotin, kun tuntui olevan toisesta reunasta irrallaan. No olihan se, kun mutterinreikä oli laajentunut liki kaksinkertaiseksi, kummasti oli alumiini väsynyt matkan varrella siinä kiinnityskilvessä. Laitoin pari sopivaa prikkaa höysteeksi ja nyt istuu taas oikein hyvin. Heivasin myös autoliikkeen kilventaustan menemään, turhan räikeä oranssi teksti, ei tykkää. Samalla tuli putsattua kliinerillä ja vahattuakin kilventausta, ei ole turhan usein tullut tehtyä mihinkään kulkineeseen.

Pelkääjän puolelta otin ovien kylkilistan alapuoliset osat kohteeksi ja vetelin oikein koneella pohjat ja käsin lopullisen kiillon. Suht hyvä tuli, vaikkei täydellinen. Nuo autoliikkeen fiksit ovat kyllä niin pintasilausta kuin vain voi. Jostain sain vielä inspiraation, kun alkoivat nuo Toyotalle tyypilliset helmojen kanttaukset ärsyttää, nekun olivat sieltä täältä pintaruosteessa. Siispä kone käteen ja hiomaan. Hioin kummatkin puolet pyörästä pyörään sieltä missä oli tarpeen ja vedin pohjat ynnä vartin päästä kiveniskut päälle. Nyt on tasalaatuisen näköistä taas, eikä paista ruskea silmään. Samalla täydensin myös helman suojausta sieltä kanttauksen takaa, joka olikin suht hyvässä kunnossa jo valmiiksi, nyt vielä paremmassa.

Viikonlopun aikana voisi sitten vedellä koneella nuo kuskin puolen ovien alaosat. Muun osan autosta taidan vahata ihan vaan käsin, kun ei noita bitumi ym. jäänteitä oikein muualla ole kuin tuolla alhaalla. Pari kerrosta Meguairsia riittänee siihen puuhaan, pikkasen parempaa kiiltoa vaan haetaan.

Lexasta muistin viimein hoitaa oikean kyljen ainoan mainittavan kiveniskemän, joka on juuri muovin ja pellin yhtymäkohdassa takapyörän edessä. Hinkkasin sen kliinerillä puhtaaksi ja pistin vahan päälle, ei mitään paikkauksia, nuo muutamat pikku virheet saavat olla ja näkyä, pahemmaksi vaan menee jos tököttää jotain paikkamaalia päälle. Ei tähän autoon !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kelit vähän muuttui ja sadekuurot haittaavat puunaamista, sentään kuskin puolet ovet on käsitelty kokonaisuudessaan Corollasta... Tänään käytin Corollan korjaamolla ja asentaja tsekkasi etujarrut. Palat ja levyt ovat liki uudet, mutta, niiden asentaja oli mennyt sieltä mistä aita on matalin. Etujarrut laahasivat siksi, että palat oli työnnetty väkisin liian ahtaaseen rakoon, eivätkä päässeet kunnolla liikkumaan. Etenkin tarvikepaloja pitää aika usein hieman viilata, että ne asettuvat oikealla tavalla. No, nyt tehtiin se kuten olisi pitänyt heti tehdä kun niitä vaihdettiin. Nyt rullaa kevyesti. Keskikulutus tälle tankille on nyt 7.4 litraa ja laskusuunnassa. Hyväksyttävämpään suuntaan ollaan menossa.

Jäähdytysnestekin on pysynyt paisuntasäiliössä, näköjään oli vaan vajausta reilut puoli litraa ja sillä asettui. Corollassahan on jäähdytysnesteen vaihtoväli 160000 km ilman vuosirajaa, joten alkuperäiset long-life nesteet siellä on. Seuraavaksi ilmastoinnin täyttöhuolto kun on kesälomat lusittu ensin välistä pois. Ennen talvea sitten takajarrut auki käsijarrua myöden ja niille huolto + vaihtoon ne osat mitä tarvitsee. Corollan jarrujen rakenne on sellainen, että kerran vuoteen on takajarrut huollettava, muuten tulee ongelmia. Niin ruosteessa on paikat takana, että lienee syytä. No, kyllähän se takajarrujen avaus kerran vuoteen tekee hyvää aika monelle muullekin automerkille ja mallille !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Useampi päivä on nyt tehty "töitä" Lexuksen vaihdon suhteen ja huomenissa taitaapi olla ratkaisun hetki. Monenmoista automyyjää on tullut puhutettua, osa nohevampia kuin se toinen osa. Loppukirin paikka, joten puhelimessa mennee jonnin verran aikaa huomenna, mutta lupasivat surkeaa keliä, joten mitäs siitä. Eli pikapuoliin nähdään millaiseksi tämän ketjun otsikko muodostuu, toivottavasti useammaksi vuodeksi ainakin Lexan seuraajan osalta, kakkoskiesiä varmaan päivitellään aika ajoin tilanteen mukaan, mutta paku tulee jäädäkseen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Komia peli myynnissä, jotenkin tutun oloinen...

http://www.nettiauto.com/renault/megane/8078938
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1645
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Vähän hurjalta tuntuu, että tommosista hökötyksistä joutuu maksamaan noinkin paljon. Tuohon hintaanhan saisi jos ihan kohtuukuntoisen Kolkin tai Femmankin ja ne on sentään ihan autoja jo.

Noh, kuka mistäkin tykkää.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Totuus on varmaankin se, että ei ne mulle maksaneet tuosta kuin korkeintaan viissataa. Jos sitäkään. Näennäiseen hyvityshintaan tonni päälle peittämään jo aiheutuneet ja mahdollisesti aiheutuvat kulut ja sormet ja varpaat ristiin, ettei räjähdä käsiin uudella omistajalla, ettei katteet häviä taivaan tuuliin. Toi pyyntihän on lähes tuplasti tuon kulkineen käypä hinta.

Mutta joo, muokkaan justiinsa otsikon uusiksi. Kauppasopimus on tehty, ostaa prätkäytin tuliterän Jumpherin, eli siirryn Äkäslompolon Maurin talliin. Hiace, Vivaro/Trafic ja Jumper olivat ns. työn alla, mutta päätös oli loppujen lopuksi helppo, tässä vaan loksahti kaikki kohdilleen. Auto, pyynti, hyvitys, myyjä jne.

Kyllä on pakko sanoa, että edelleen on Suomenmaassa monenlaista autokauppiasta. Kolmannes vähintään on sellaisia tämän otoksen perusteella, jotka ovat joko väärässä ammatissa tai muuten vaan eivät omaa hajuakaan siitä, miten ihmisten kanssa asioidaan. Mutta siitä ehkä tuonnempana, nyt ei oikein jaksa. Pari ketjua vahvisti entistä käsitystä siitä, että niiden kanssa ei koskaan pysty kauppaa tekemään.

Tänään sain vielä yhden tarjouksen asettamani deadlinen jälkeen, kun sitä olin pari päivää mankunut. Toki kauppa oli jo silloin tehty. Se olikin niin käsittämättömän paska tarjous, että venäytti heikoimman ja parhaimman saamani hyvitystarjouksen välin tasan 10000 euroon. Ei hyvää päivää. Kyllä on tuollainen Lexus vaikea kampe osalle kauppiaista. Oli pakko vähän Länsiauton hemmolle vastata kun tuon tarjouksen sain luettua. Ei näin. Jos ei vaihtari kiinnosta, kannattaa ilmaista se heti kättelyssä, eikä antaa mitään haista paska-tarjouksia, joista ei tule kuin metrinen elin otsaan kysyjälle. Mä vaan ihmettelen.

Jumpheri odottelee minua 429 kilometrin päässä, maanantaina 20.6 teen lomamatkan itäiseen Suomeen ja ajelen 850 kilsaa päivässä maisemareittiä. Pitäähän se mennä lyömään kättä päälle paikalle ja tavata myyjä in person, on kuitenkin elämäni ensimmäinen ihka uusi ajokki 8)
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Olen pettynyt.

En mitenkään osaa kuvitella, mikä olisi se proosasi tulokulma tai kutkuttavan jännittävän draaman kaaren lakipiste, joka voisi entisellä tavalla lukijoitasi hivellä.

Nimittäin. Tuskin kirjoitat yhtä helliä ja rakastavia sanoja jostain pakettiautosta kuin Leksasta. Tai miten voisit kirjoittaa jostain Corollasta yhtään mitään, kun se lienee peliliikkeiltään yhtä ennalta-arvattava tylsä kuin aivokuollut nauta. Toista se oli Rellun kanssa. Siitä kun ei koskaan tiennyt mitä se murrosikänsä kynnyksellä keksi.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^ :lol:

Hienosti artikuloitu ! Mä yritän. Yritän vääntää tikusta asiaa ja kehittää draaman kaarta Jumperin ensimmäisen takuukorjauksen odottelusta tms. Meillä on aikaa, kun poltin autosta alvit heti kättelyssä, tietää se vähintään takuuajan mittaista yhteistä taivalta. Siihen luulisi ranskattaren kanssa mahtuvan yhtä jos toista, oli uusi tahi ei. Möhkössä on myös piilevää kauneutta, yritän kuvien kautta asetellen löytää itselleni ja lukijoille säväyttäviä yksityiskohtia arkisesta elosta.

Pyyhi pettymyksen kyyneleet, anna meille aikaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Viikon päästä on Jumperin nouto, tässä on ehtinyt jo monta päivää miettiä, mitä tuli ostettua. No, sen kummempaa krapulaa ei ole tullut. Itseä kiinnostaa tässä kaupassa se, että oikeinko aikuisten oikeasti tuollainen Citroen pelittää takuuajan ilman, että se makaa 50% ajasta pajalla takuukorjauksessa. Siitäkin on tullut arvauksia, ennenkuin auto on edes pihassa. Tuossa kun olen noita Jumpereita liikenteessä katsonut sillä silmällä, ajattelin ottaa heti ekana päivänä sään salliessa käyttöön ainakin öljykannun ja pari paukkupulloa kotelosuojaa. Jos vaikka saisi 2½ vuoden ajan pysymään kyseisen laitoksen ruosteettomana !!??

Myyjä väittää, että parannuksia tähän viimeisimpään on tehty ja väittää sen olevan oikeasti hyvä auto. Sehän vielä nähdään. Uskomaton Tuhkimotaru-skenaario olisi, että veisin auton 2v kohdalla huoltoon ja se olisi ainoa sen tyylinen toimenpide koko omistusaikana. Huoltoväli kun uudessa Jumperissa on huikea 2v/48000 km. Katselin Vehon sivuilta, että kyseinen huolto kustantaa jarrunesteen vaihtoineen 555 euroa, mainitun lisäksi vaihdetaan öljyt+suodatin, raitisilmasuodatin ja polttoainesuodatin. Sen lisäksi ohjelmaan kuuluva valohoito. Teoriassa valmistaja siis lupaa, että ensimmäinen 4v ja 96000 km menee noilla mainituilla toimenpiteillä, olettaen, että vaihtaa auton ennen neljännen vuoden täyttymistä.

Kokemuksesta tiedän, että ensimmäinen 100 tkm voi olla nykyautolle pelkkää perushuoltoa, mutta jotenkin se tuntuu utopialta pakun kohdalla. Toisaalta, minun käyttöni on kevyttä siviiliajoa ja väittäisin, ettei Suomessa ole Jumperia, joka saa yhtä hyvää hoivaa alusta saakka. Alustava suunnitelma on, että ajan autolla muutamaa kuukautta vajaan 3v takuuajan ja sitten vaihtoon, että saa uusi omistaja laittaa parin kuukauden aikana löytämänsä ihmeellisyydet vielä takuun piikkiin. Jotain bonusta pitää olla myydessä, koska alvit on syöty jo ostohetkellä. Selvää on, että jos pahimpien ennustusten "toive" karmeasta takuukorjausten kierteestä alkaa toteutua, haetaan muita ratkaisuja. Mutta, tässä vaiheessa lähdetään testiin vielä avoimin ja positiivisin mielin. Eipä jää Jumperin kanssa kaatopaikkakeikat sun muut kuljetukset tilasta kiinni kovin helposti.

PS. Pitää sen verran tarkentaa tuota ekaa ihka uutta ajokkia, että kyllähän tuo emännän Avensis oli sellainen aikoinaan. Mittarissa oli sentään vaan 10 kilometriä kun sen hain. Toisaalta, se oli rekisteröity 5kk aiemmin ja ollut näyttelykappaleena sisällä hallissa, joten miten sen nyt ottaa. Jumperi on ollut rekisterissä hakupäivänä 3 viikkoa, mutta kilsoja on sentään parisataa. Miten kuten.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Tää ketjuhan vaihtaa nimeä useammin kun moni vaihtaa sukkia. Ja vielä tiheämpään vaihtuu aloittajan autot. :D Jokohan aloittaja löytäisi kohta saabinkin uudelleen.. ;)
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ei noita ranskalaisia kannata pelätä, ainakaan jos vertailukohtana on Saab, jos Toyotan tuotteita käyttää vertailukohtana, niin paha sanoa.. :)

NG9-5:sen kanssa elämä oli täynnä jännitystä, kun sai päivittäin jännittää seuraavaa porsivaa paikkaa.
Itsellä elämä on alkanut käymään suorastaan tylsäksi tässä parin viimeisen kuukauden aikana, kun ei tarvitse päivittäin metsästää netistä viimeisiä saatavilla olevia varaosia tai arvailla, että mikähän autossa tällä kertaa olisi vikana.
Tuhannen kilsaa tuli ajettua Sitikalla viikonloppuna ilman ongelmia, viimeksi (omalla autolla) mökkireissu tuli tehtyä NG9-5:lla viime syksynä ja se johti siihen, että imusarjan tiiviste alkoi vuotamaan loppumatkasta jäähdytysnestettä ihan tosissaan koneen päälle, hyvä kun kotiin päästiin :D
Ei tällainen seesteisyys sovi Saabiin tottuneelle, ja mielessä pyöriikin femman/avon hankkiminen kesäleluksi, jotta pääsee ropailemaankin :)

Jos ranskalaisen kanssa elämään haluaa jännitystä, niin kannattaa viedä Sitikka Veholle huoltoon, siellä kyllä vaihtavat osia joka lähtöön, mutta vikoja eivät vahingossakaan saa kuntoon.
Jotenkin itsellä on pieni epäilys, että noi alle kaiken arvostelun olevat huoltopalvelut on vaikuttaneet näiden ranskalaisten maineeseenkin suht negatiivisesti, kun Peugeotillakin sai ravata 3-4 kertaa Länsiautossa, että saivat lopulta yhden parkkitutkan anturin vaihdettua.
Jos ei olisi ollut takuuta, sen olisi tehnyt itse noin kolmessa minuutissa, ei vaan välillä voi käsittää tota huoltojen turaamista..
tai toisena esimerkkinä vaikkapa päiväajovalojen koodaus, josta ei meinannut tulla yhtään mitään; lähtötilanne oli, että paloi parkit ja takavalot, kun halusin palamaan vain pelkät päiväajovalot ilman takavaloja. Ensimmäisen kerran jälkeen paloi sitten ajovalot koko ajan, toisella kerralla paloi taas parkit+takavalot ja sen jälkeen paloi taas ajovalot selityksen kera, että pohjoismaisten autojen softaan ei ole saatavilla päiväajovaloja. Sanoin, että bullshit ja neljännellä kerralla menikin sitten oikein. Nykyään kuulemma jo osaavat tämän :D

Lopulta kun itse hankin tuon testerin, niin noiden toimimaan saaminen vaati kahden kohdan täppäämistä, mutta olivat sitä yhtä kohtaa täpänneet päälle ja pois. Tästä oli ihan selkeät ohjeetkin olemassa, mutta kun ei osata eikä viitsitä, niin ei osata eikä viitsitä.
Tomppa & Saabit myyty :(
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^Käyttöautoksi ei Saabia tule, ei minkäänlaista luottoa noihin vehkeisiin. Pari tuttua saabistia on yrittänyt viime vuosina elvyttää suhdettaan ja tuloksena on ollut motin räjähtämisestä lähtien kaikenlaista kuukausia kestänyttä jumppaa autoliikkeen kanssa jne. Ei oikein nostata innostusta. Hekin ajavat nyt muilla merkeillä...

Joku museokilvissä oleva vanha helmi saattaa vielä joskus pihaan eksyä, mutta se edellyttää sitä, että autolle on arvoisensa säilytyspaikka ajokauden ulkopuolella. Toistaiseksi sellaista ei ole näköpiirissä tai suunnitteilla. Saabismiahan minusta ei pois saa, oli sellainen omistuksessa tai ei. Sen verran kauan tuli niiden kanssa pulattua, 9-vuotiaasta about kolmevitoseksi, jolloin viimeinen varsinainen käyttöauto vaihtui pois. Senkin jälkeen pihassa on käynyt vielä og900, 9000 ja ng900.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Lainataas tätä ketjua vähäisen vielä.

Sitikka tosin toimii kuten pitääkin, tosin toissapäivänä napsahti lasi rikki tuulilasista parkissa, jostain vanhasta kiveniskemästä näyttää lähteneen, voinee tapahtua myös muille kuin ranskalaisille :)

Mutta toi "kakkosauto", eli Rellu Grand Scenic vm.-12

Eilen kun tuli vettä oikein urakalla, niin näköjään se vähän uudemmassakin rellussa löytää tiensä lattialle joka puolelta.
Lattian alla on pienet tavaransäilytyslaatikot, jotka kummatkin oli täynnä vettä, takapenkin lattian alla olevat säilytyslaatikot myös kosteat pohjastaan kummaltakin puolelta.
Apukuskin jalkatila läpimärkä kojetaulun alta ja kuskikaan ei tältä riemulta välttynyt, oli nimittäin pienen ruuhkassa seisomisen jäljiltä kengät ja sukat ihan litimärät, kun koko ajan tippui vettä päälle.. 8O Kotona sai sitten 2.5dl mitalla kauhoa pahimmat vedet pois noista laatikoista. Voin kertoa, että kyllä hatutti :evil: :evil: :evil:
Voisin kuvitella, että koko auto homehtuu aika nopeasti tuolla meinigillä, sillä milläs tota lattiamattoa repii pois kuivumaan, että saisi myös eristeet jne kuivaksi, eikä varmaan hirveän kauan tarvitse niitä mystisiä sähkövikojakaan odotella.. :x

Miten voi olla noin paska auto, että jo neljävuotiaana tulee vettä joka nurkasta sisään? 8O
Tomppa & Saabit myyty :(
Vastaa Viestiin