Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eikös jonkun sukupolven Mondeo ollut niitä pahimpia lampunvaihdon kannalta? Joku 2-3h merkkihuollossa, puskuri irti antureineen jne. Sellaista vaan muistelen. Nykysinhän taitaa EU olla puuttunut siihen miten paljon vaivaa joutuu uusien autojen polttimonvaihdoissa näkemään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Eikös tämä ollut virallinen kuukausieräautoilun spekulointiketju? Vai oliko se Loppuunajetun päiväkirja? :D
Kuva
Tällainen hyppäsi silmille Hesarin sivuilla, ja erittäin poikkeuksellisesti menin ja klikkasin.
https://www.citroen.fi/kampanjat/c4-cactus-erikoisera/ kirjoitti:Nyt tarjoamme erään Citroën C4 Cactus -malleja talvirenkaat kaupan päälle sekä huippuedullisen rahoitustarjouksen: korko 0%, kulut 0€ ja käsiraha 0€! Näitä riittää vain nopeimmille, joten toimi heti!

C4 CACTUS PURETECH 110 FEEL
20.942 € TAI 248 €/KK
Sis. tk 600 €. CO2-päästöt 132 g/km (uusi mittaustapa), kulutus 5,8 l/100 km.
HUOLENPITOSOPIMUS 35 €/kk (10 tkm/vuosi)
KYSY LISÄETUJA JÄLLEENMYYJÄLTÄSI

*Koskee rajoitettua erää C4 Cactus -malleja, jotka on rekisteröity tammikuussa 2019. Kuvan auto erikoisvarustein.
Rahoitusesimerkki: Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel, hinta 20 942 € (sis. tk. 600 €), käsiraha 0 €, sopimusaika 60 kk, kk-erä 248,47 €, luoton määrä yht. 20 942 €, viimeinen suurempi erä 6 282 €. Kk-erä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 0 € ja käsittelykulun 0 €/kk. Luottokustannukset yht. 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 20 942 €, todellinen luottohinta 20 942 € ja todellinen vuosikorko 0 %. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Santander Consumer Finance Oy, Risto Rytin tie 33, 00570 Helsinki.
Onko tämä halpa vai jotain piilokusetusta? :mrgreen: Nettiautossa edellissukupolven edustajat maksavat neljävuotiaina kymppitonnin luokkaa, eli luulisi pääsevän niin halutessaan eroon tuossa viimeisen erän tienoilla?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jaetaanpa diili osiin ja analysoidaan:

Auton hinta näyttää olevan tasan hinnaston mukaan, joten siitä on vaikea kommentoida onko se nyt halpa tarjous vai ei. Ei tuo nyt autoksi kallis ole, mutta en tunne kaktusta niin että sitä osaisi kommentoida. Vaihtoautoa tyrkyttämätön ei tuohon mitään alennusta enää saa, vaihtoauton kanssa pihaan kurvaaja näkee sitten vastaavasti hyvityksestä onko se hyvä vai ei.

Rahoitusehdot on hyvät, tuota paremmaksi on paha pistää, kun maksuaika annetaan käytännössä ilmaiseksi. Ja jopa sitikasta luulisi viiden vuoden jälkeen saavan tuon 30 % hankintahinnasta viiden vuoden päästä; riippuen tietenkin että jos ajaa JP_Vettenä päätoimisesti ympäri maakuntia, niin 500 Mm ajettuna voi viisivuotiaan sitikan arvo olla jo aika pikkuinen.

Jos autoa pitää vaikka vain kaksi vuotta, niin saa ehkä varautua siihen, että autoa hävittäessä joutuu vähän maksamaan jäljellä olevaa rahoitusta omista rahoistaan. Ekoina vuosina arvo tulee euromääräisesti kuitenkin alas aika sukkelaan.

Verrattuna paljon spekuloituihin yksityisliisareihin tuosta puuttuu se taattu hyvityshinta kauden päättyessä. Toisaalta eipä ole kilometrirajaa tai velvollisuutta huollattaa autoa myyjäliikkeessä. Jos nyt vertaa syksyllä koeajamaani Grandland X -tarjoukseen 299 €/kk taatulla hyvitysarvolla (2,5 v & 35 tkm), niin näkisin Opelin tarjouksen houkuttelevampana: Grandland X on lähtökohtaisesti arvokkaampi auto kuin Cactus ja jäännösarvoriski on Sitikan tarjouksessa auton ostajalla. Omille kilsoille Opelin tarjouksen rajat oli enemmän kuin riittävät, mutta jos ajaa paljon, niin nuo yksityisliisarit muuttuu kai pian aika kalleiksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Mulla taas on tullut C5:n mittariin vuodessa 25tkm, ja tämä oli vielä Tampereen läheisyydessä asuessa. :D

Lisäksi Cactus on ainoa ns. crossover tai edes C5:sta pienempi uusi auto jota voisin harkita. En tosin harkitse mitään uutta tai uudehkoa autoa ja lienen melkoisesti vähemmistössä, mutta kuitenkin. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kai se on niin, että ainakin paljon ajavan kannattaa sitikka ostaa käytettynä. Antaa jonkun muun ajaa ne kalliit kilsat alussa pois ja nauttii sitten toisena omistajana halvasta hankintahinnasta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3538
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hyvät on Cactuksen maksuehdot. Eihän tossa muuta mätää ole, kuin että se on pelkkä osamaksusopimus. Itselle maksat, joo, mutta jää vaihtamisen/luopumisen vaivat ym. Autohan on kaikinpuolin ihan pätevä. Jos pätkällä hakee uutta kaaraa, niin varteenotettava vaihtoehto. Itselle ei, mä joko vuokraan käyttöoikeuden tai ostan samointein omaksi. Mut nyt ei tarvii, kun on kunnon kaarat pihassa :D Tänään pukkasin työmatkan oikein Yariksella, kun meni rajusti lämpimän puolelle. Kyllä on kummaksi mennyt, jos joutuu siirtämään Hiacen kakkoslähtöön jo helmikuun puolessa välissä ! No, kai sieltä talvi vielä takaisin tulee !?

Tsekkailin tänään netistä autoa hakuehdoilla: Tieliikennekelpoinen, automaatti, neliveto, bensa, polttoainekäyttöinen lisälämmitin, hinta alle 10 Keuroa. Löytyi 51 kpl autoja. Jos noilla ehdoilla meinaisin itselleni ainoan auton laittaa, niin vaikeaksi menee. Siitä valitsemaan erilaisten vag-autojen, V70/XC90-Volvojen, satunnaisten Chevrolet Captivojen yms., joukosta. Just joo.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mitäs jos unohtaa sen lisälämppärin, valikoima kasvaa huimasti.
Binarin uus lämppäri suht edukas eikä tarvii miettii toimiiko vanha lämppäri
Esim. https://www.heater.fi/fi/lammittimet/aj ... n-12v.html
Tää ei ole ees halvin paikka..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2843
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja Cona »

Lähtökohtaisesti 5-vuotias Eberi tai Webasto on käyttöikänsä päässä, joten liikaa ei kannata laittaa siihen painoarvoa.

Kattelin tänään XC90 hintoja ja täytyy ihmetellä, miten kovia pyyntejä on yli kymmenen vuotta vanhoista bensavehkeistä. Samaan haarukkaan esim. S80:set on puoli-ilmaisia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3538
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ootte herrat ihan oikeassa, kyllä noista hauista täytyy jättää se lämmitin pois, valikoima kasvaa ja jättää varaa sitten sellaisen asentamiseen, varmasti järkevämpää niin. Kyllähän tässä vähän semmonen Joko/Tai fiilis tulee kun miettii mitä Hiacen tilalle aikanaan laittaa. Siihen rahaan mitä suunnittelen max. käyttäväni, niin se on joko mahdollisimman uusi pikkukippo, tai sitten jos haluaa nelivedon ja automaatin, niin pitää siirtyä kattelemaan vanhoja Volvoja yms. Kaverilla oli tuossa pari vuotta neliveto V70 Classic-versiona sitä sämpylämallia, 2.5t koneella 209-heppaisena ja toimi hienosti, pikkurahallahan semmoseen pääsee käsiksi. Toki siinä kulut ovat kovat, mutta kun mulla on Hiace vertailupohjana, niin eipä tuo paljoa hetkauta...
Kunhan nyt tämä vuosi on säästetty oikein tosissaan, niin katsotaan mikä on fiilis sen jälkeen, jääkö päälle vai pistänkö kostoksi ranttaliksi !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja viggen »

Noista autojen hinnoista tuli mieleen, että ehkä kallein auton osto tuli tehtyä 1990. Ostin silloin :saab: 9000 CD 2,3L moottorilla ja ACC +paketilla ja vetokoukku, moottori, sisälämmitin sekä talvirenkaat aluvanteilla. Brutto oli 200K kr kiepeillä, mutta kun vertaa, mitä silloin oli palkat niin tuntuu älyttömän kalliilta. Auto oli kylläkin sen ajan mittapuun mukaan aivan luxus luokkaa. Jos laskee vain inflaation vaikutuksen vastaisi se n. 320K kr tänään, mutta palkkoihin verrattuna auto pitäisi maksaa 600K kr tänään.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Mähän viime kesänä koeajoin mm. XC90:n, oisko ollut vm. 2005. Musta niiden hinnat olivat aika edullisia. Premium-henkeä omaava iso auto niin ei minusta joku vajaa kymppi paha ole.

Vaimolle hommattiin marraskuussa Captiva. Hienosti on pelittänyt ja hinta-/kyytisuhde erinomainen. Kaikkihan autot ovat yksilöitä, mutta tämä vaikuttaa hyvältä sellaiselta. Aika paljon saa siinä ominaisuuksia n. 5ke hintaluokassa eikä kilpailijoita ei käytännössä ole.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3538
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Joo, noissa hauissa tuli pari Captivaa vastaan ja muistelinkin, että sinä semmoisesta mainitsit. Halpoja ovat, kyllä, kuten tänä päivänä käytännössä kaikki Chevrolet- perheen autot. Maahantuonnin loppuminen vaikuttaa ja tietenkin tuo Korean Chevyn-leima, olen katsellut noita Cruzeja myös koko ajan, kunhan välttää 6-vaihteista manuaalia, niin joko automaattina tai viisilovisella manuaalilla varteenotettava vaihtoehto. Opelihan se, joten Porvoossakin huolto yms. onnistuu paikallisella Auto-Openilla. Pojan pirssiksi yksi vaihtoehdoista, noiden ei aivan pienimpien joukosta, pääsisi kohtuuhinnalla käsiksi suht vähän ajettuun eikä niin kauhean vanhaan.

Omalla kohdalla kyllä pikkukippo on edelleen ajatuksissa etusijalla. Alkaa tottua tuohon Yariksen kevyeen kulurakenteeseen taas vaihteeksi. Ei siitä voi olla tykkäämättä, kun tässä projektinomaisesti kuitenkin rakennan tulevia vuosia varten omaa "bonusjärjestelmää" eläkkeen tueksi ja lapsille perinnöksi.

Komiat auringonpaisteiset kelit, joten Hiacen akut laitoin eilen puolenpäivän aikaan huoltolataukseen. Illalla joskus kahdeksan jälkeen kurkkasin pihalle ja vielä vilkutti viimeistä viidettä pykälää, toisesta pykälästä aloitti, joten tarvetta taas oli. Tänä aamuna kaikki valot paloivat ja homma oli selvä, testasin vielä kakkosena rinnankytkennässä olevan akun ja parin minuutin jälkeen ilmoitti täyttä. Toimii ! Josko tällä latauksella mentäisiin lopputalvi, vaikka eihän tuo suurta vaivaa aiheuta, kun silloin tällöin laittaa piuhan kiinni. Se on kuitenkin muutaman satasen surma, kun nuo 2 x 75A Boschin Starterit uusii.

Hiacen vasempaan takaoveen viime keväänä tekemäni 10 minuutin ruoste"korjaus" alkaa tulla taas läpi, tehdään samanlainen pintasilaus taas kun lämpenee ja sillä taas ensi kevääseen. Muuten ei ihmeitä, eka tonni on täynnä Yariksella, kunhan kevät koittaa suoritetaan täysputsinki sisälle ja ulos vahauksineen, vähän jo sormet syyhyäisivät fiksaamaan Rinta-Joupin nopeasti tehtyä myyntifiksiä, josta muistutuksena rajusti silikonia tms. kynnyksissä, matoissa ja laiskoja paikkoja kojelaudassa, sekä tyypillinen huonosti viimeistelty vahaus vahajäämineen.

Olisko n. 1½ kuukautta ja saa alkaa pyöräytellä kesärenkaita alle, mukavasti on puuhastelua taas tiedossa kun päästään talvesta eroon 8)
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Peugeot-foorumia seuranneena täytyy sanoa, että Puretech -koneista Citikkaa tai Pösöä en itse ostaisi kuin takuun alaisena.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3538
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Nimenomaan. Ensin taisteltiin paskan THP:n kanssa ja nyt ihmemoottori Puretech sananmukaisesti puree jakohihnan mössöksi miten kuten huvittaa ja tulpat vaihtuu pari kertaa vuoteen kun karsta vie mennessään. Keveimmät koneet ovat ilmeisesti parempia, mutta 110-heppaisesta ylöspäin on ongelmia. Toisaalta, nämä ovat olleet tiedossa jo kauan, joten luulisi, että rakennetta olisi saatu vähitellen muutettua. Aika painajainen varmaan 5v ikäisenä käytettynä, kun takuu on ummessa ja kaikki tömähtää omaan piikkiin. Siinä mielessä liisinkinä hinnat alkaen Clio, Captur ym. ovat valovuosia edellä noita, ainakaan tähän mennessä TCe-koneiden osalta ei ole ollut mitään ihmeellistä tohinaa.

Seuraan mielenkiinnolla kaverin vuotta C3 Shitikan kanssa, että miten 82-heppainen pelittää.

Jotenkin tässä on tullut myös uusimman Focuksen ongelmia seuratessa, niin tuossa uudessa Fokkerissahan on bensakoneessakin hiukkassuodatin, joka on yllättänyt uudet omistajat pahimmillaan alle 1000 km ajon jälkeen täyttyessään, sellainen fiilis, että pidän omat autoni aika simppeleinä perusvessoina, kunnes on varaa laittaa alle maailman pelastava sähköinen hiustenkuivain. Tällä hetkellähän pihan valikoima on äärimmäisen simppeli, suorastaan simplex ynnä konservatiivinen, kuten kuskikin. Lasken tuon Focuksen samaan kastiin senkin, vaikka nykyvouhotuksen mukainen mehupurkkikone onkin. Muutenhan siinä ei ole mitään erikoista.

Emännän kaveri sai ajoon uuden liisarin, Volvo V90:n. Lähetti 200 km ajon jälkeen kuvan kojetaulusta jossa paloivat kaikki varoitusvalot. Auto hinurilla Biliaan ja siellä on nyt viettänyt tovin, kukaan ei osaa kertoa, mikä sitä vaivaa. Mutta että hyvin alkoi yhteinen taival :lol: Emäntä kysyi, että missä Volvot nykyään valmistetaan, minä sanoin, että Kiinassa, ainakin kestävyydestä päätellen, vaikkei se V90:n kohdalla taida pitääkään paikkaansa.

Taidan käydä ulkona vähän paijaamassa Hiacea. Mittariin pyörähti vasta 404000 km. Tänään tuntui kotiin ajaessa, että veto oli tavallistakin touhukkaampaa :wink: Tyhjäkäyntikin oli tutun rauhoittavaa raksutusta, tarkalleen 780 rpm, kuten aina ja joka kerta.

Kop.Kop.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mitään en noista koneista tiedä, mutta kaveri osti muutama vuosi sitten uuden Dacia Dusterin 1.2 TCe -koneella ja vaihtoi sen pois vähän ennen takuun umpeutumista. Vaihtopäätöksen syy oli kuulemma se, että noissa koneissa on jakopääongelmia, ja valmistajan takuun jälkeinen vastaantulo on luokkaa VAG, eli hyvänmielen osoituksena tulevat korkeintaan oman katteensa verran kuluissa vastaan. Sama kone Nissan Qashqaissa kärsii jäätymisongelmasta Suomen talvikeleissä, mutta se voi toki olla automallikohtaista, koska Nissanin mukaan tähän ongelmaan auttaa keulan aukkoihin asennettava ilmanohjain.

Tuntuu, että vähän joka toinen näistä uusista pienistä bensaturboista kärsii jonkinlaisesta ongelmasta, Puretech, TCe, TSI... nyt kun dieselit on saatu haukuttua maan rakoon, niin pian herätään pikkubensaturbojen teknisiin haasteisiin ja sitten alkaa taas vanhat kunnon luotettavat dieselit myymään kuin häkää :roll:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin