Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3261
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ma Loka 28, 2019 18:23

Muistaakseni Daffi-Volvois myös hapertuu tuulilasin suuttimet kojelaudan sisältä ja ilmaa ei vain tule sen jälkeen lasille. Huomaa kyl kun kääntää lasille, puhallus lasille ja ei tuu kuin hönkäys ilmaa. Normaalistihan sieltä käy melkonen taifuuni...

Sitä sit et miten sen korjaa, niin en tiä. Kai sen jollain patentilla voi parsia kasaan? Mun Volvos oli sitä vikaa ja kaveri kerto sen olevan tyyppivuka, mut hävitin auton ennenkö jaksoin paneutua asiaan tarkemmin.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1566
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ma Loka 28, 2019 20:17

Kupari kirjoitti:
Ma Loka 28, 2019 16:47
Mulla volvos ilmastointi ja pyöritettävät manuaaliset katkaisimet ja tuo vihteä ac on syttyy kyllä pakkasillakin aina kun kääntää katkaisimen huurteenpoisto asentoon, kääntää muualle vaihtas itsekseen punaiselle off valolle.
Auto asennossa mulla puhallusnopeus ja puhallustehot ovat selvästi kovemmat kuin nopeus käsin suurimmassa asennossa, suunta taas auto asennossa ohjaa pääosan tuulilasille


Lämmin tuo mun sedan ei ole cs tonnariin verrattuna, lasien kostuminen ja huurtuminen talvella on aika normiominaisuus näissä ja myös omassa ollut... Jos erillinen muovinen pohjasuoja kontissa niin voi estää ilmankierron, kokeilen omassa nyt talvella auttaako sen poisotto. Poistoaukot näissä ilmeisesti olisi sivussa takapuskurin alla.
Aika lailla kuulostaa tutulta. Vihreä AC syttyy tosiaan kun kääntää siihen keskelle huurteenpoistosymboliin ja sammuu kun kääntää muualle. Samaten kun laittaa ton AUTO-asennon, niin jerkkua tulee puhallukseen ihan eri tavalla, tosin tuntuu vaihtelevan jännästi, mutta kai se on sitä automaattista tilanteen mukaan reagointia. Täytyy tarkkailla, en laita tuohon euroakaan, jos ilmankin pärjää. Ainakin puhaltaa ja lämpenee, sehän on jo puoli voittoa, kun netin perusteella sekään ei aina ole näissä itsestäänselvyys. Kyllä heti alusta lähtien tuli selväksi, että tämä auto ei lasien huurteettomana pysymisen suhteen ole sitä parasta A-ryhmää :o
Pitää vaihtaa naapurin kanssa sananen, osannee sanoa parhaan virityksen 12 vuoden kokemuksella, tai oikeastaan enemmän, koska hän ajoi näillä S40/V40 härveleillä vuodesta 1998 lähtien yhtäjaksoisesti 21 vuotta !
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1635
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Fakiiri » Ti Loka 29, 2019 07:53

Täältä kun näitä tietäjiä löytyy, niin olisiko kellään aavistusta , missä C-mallin mersussa olisi noi ilman "poistot".
Aika herkästi vetää huuruun, niin vois tutkia ettei oo vaan ajansaatossa menny jotenkin tukkoon.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1566
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Pe Marras 01, 2019 12:17

Ulkoilutin aamulla kaupunkireissulla pitkästä aikaa Hondaa. Ihana auto. Vaikka oli pakkaskeli, niin en silti onnistunut säilyttämään autoa puhtaana, mutta suht siistinä kuitenkin. Keli oli myös aika liukas ja tuli samalla vähän testattua Michelin X-Ice North nelosia. Hyvin rapisi ja pito oli vallan mainio, parissa rivakammassa kiihdytyksessä sain kojelaudan valot vilkkumaan ja muutamassa siistissä nelipyöräluisussa mentiin hallitusti kun vähän haeskelin pidon rajoja, ei kyllä yhtään hirvitä tuota uudelle kuskille antaa. Erinomaiset renkaat ja erinomaisen hallittava talviauto, kunhan vaan pysyy järki päässä ajaessa, mitä tietenkin näin isänä kovasti toivon. Automaattina kaasun annostelu siististi on äärimmäisen helppoa.

Täytyy siinä mielessä olla tyytyväinen itseensä, että ei tullut mitään vanhan liiton kinderiä pojalle ostettua vaan automallista aikaisemmin kerättyjen hyvien kokemusten perusteella järkevä ja turvallinen Honda ! Vanhassa muistissa oli hyvät talviominaisuudet ja nyt kun taas pitkästä aikaa sai vähän perstuntumaa, niin vielä johdonmukaisempi tuo oli kuin muistinkaan.

Keskikulutus on Hondalla juuttunut viimeisimmällä tankilla nyt 7.9 litraan. Vastaavasti Volvo petraa ja lukema on ajojen edetessä hitaasti laskenut 8.1 tuntumaan. Aika lailla 1:1 näyttää menevän näiden kahden osalta. Niin, Focukseen kun vaihdoin talvirenkaat ja luetutin ajotietokoneella uudet arvot rengaspaineille, niin siinä selaillessa havainnoin, että kulutus oli taas ties kuinka monen tuhannen kilometrin matkalta 5.9. Siinä se on parin desin tarkkuudellla ollut ihan alusta saakka. Ei mehumaijan kulutus paljoa heittele, kesät talvet avokin ajoprofiililla mennään 5.9-6.1 välissä.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

nittifemma
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja nittifemma » Pe Marras 01, 2019 15:08

Täältä kans iso peukku Hondalle, todella laadukas automerkki kaikin puolin!

Fakiirille sanoisin että koetas aluksi vaihtaa raikkari ja vaikka ihan kylmän viileesti ampua kompuralla ilmaa sisään niistä rööreistä niin lähtee irtoroska liikkeelle/pois... Vanhan liiton kikka on myös sanomalehtien käyttö sisätiloissa...

Vai olisiko W203:ssa jotain ongelmapaikkaa mihin hiekka/lehdet kertyy hautumaan aiheuttaen turhaa kosteutta?

Esim. 9-5:ssahan kerää roskaa raikkarin koteloon kun joku valopää on sen suunnitellut vänkärin jalkatilaan, siihen on käytetty palstallakin vinkattua sääskiverkkoa esteeksi ettei roskaa kulkeutuisi niin paljoa sisälle
-*-Elämä on-*-

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1566
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 » La Marras 02, 2019 11:00

JP_Vette tuon Daffi-Volvon lanseerasi, niin olkoon tuo nyt sitten Daffi tästälähin.

Kyselin vähän naapurilta tuosta lämmitys/tuuletussysteemistä. Säätönamiskuukkeli siitä oli jossain vaiheessa hajonnut ja se on Volvolla korjattu. Se oli yksi niistä heikoista lenkeistä. Kyllä tuo nyt tuntuu toimivan, kun alkaa oppia tavoille, aika herkkä on kyllä huurtumaan, mutta alan oppia.

Uutena ominaisuutena Daffi tuoksahtaa bensalta. Siis sellaiselta raaemmalta. Ajon jälkeen kun sammuttaa, niin konepellin alta, enempi kuskin puolelta, tuoksahtaa bensalle. En ole löytänyt mitään vuotoja, en konehuoneesta, ei tiputa alleen jne. Että tuskin tuo paska nyt sentään heti palaa.

Googlettelulla ei mitään ihmeitä löytynyt, enimmäkseen ongelmia oli ollut takapäässä, mätänevän tankin ja letkujen suhteen. Siihen tiedusteluun naapuri kertoi, että se yleisin bensanhajun tuova vika eli tankin täyttöputki tms., oli myös vaihdettu jossain vaiheessa.

Tässä vaiheessa veikkaan, että tämä vieno bensantuoksu, joka ei ajossa eikä tyhjäkäynnilläkään tunnu, liittyy enemmän bensahöyryihin ja niiden talteenottoon. Tuossa on ilmeisesti sellainen aktiivihiilisäiliö jossain keulassa, johon tulee bensatankilta asti muoviputkea, jonka pitäisi eliminoida tankilta tulevat bensahöyryt. Järjestelmässä on konehuoneen puolella jossain n. 5 cm pätkä kumiletkua, joka rikkoutuessaan päästää höyryt maailmaan ennen säiliötä = hajua.

Tämän tosiaan huomasin tuossa pari päivää sitten, kun pyörin kotiin tulon jälkeen auton ympärillä, että nyt on tuoksua. Nenä jäljitti lähteen konehuoneen keulan puolelle. Tarkkaillaan, pitää mainita viimeistään korjaamolle, ettei tule leimalle vietäessä sanomista. Toki yritän itse tehdä tutkimusta, josko löytyisi syy. En Daffin tallituksen aikana huomannut tuoksua, jotenkin tuntuu, että nyt ilmojen viilettyä tuli ilmi. No, onhan tuossa mahdollisuuksia vaikka kuinka paljon, rikastus/lambda, suutinkisko jne. Ei tartte iso falskaus olla.

Jännitystä elämään romuilla :lol:
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Lerssinen
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Lerssinen » Ti Marras 05, 2019 08:20

Ennustan että auto vaihtuu ennenkuin kuu :wink:
Nissan Terrano 4x4 -04
Nissan Primera -02
Mercedes-Benz 309D -86
Plymouth Valiant -62
Saab 99 -83

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1566
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ti Marras 05, 2019 19:43

Taitaapi olla niin, että Honda tarvitsee uuden akun. Laiskahan tuommoisessa on startti, ominaisuus, mutta jotenkin on ollut sellainen fiilis, että liian laiska. Tänä aamuna auto lähti iloisesti muutaman päivän huilin jälkeen käyntiin, kun oli 1½ tuntia johdon päässä. Työpäivän virui p-paikalla nollakelissä ja kylmässä pohjoisviimassa. Lähti käyntiin laiskasti, kyllä, mutta muutaman sekunnin päästä väläytti kojelautaan varoitusvalon ja tekstin " check VSA system ", joka kuitenkin samointein sammui, eikä enää vaivannut.

Aika selkeä merkki siitä, että jännite notkahti käynnistyksessä liian alas ja auto ei kyennyt suoriutumaan kaikista tsekkauksista sen takia. Soittelen huomenissa korjaamolle, että hankkivat uuden akun valmiiksi, ensi viikollahan auto on menossa takajarruremppaan ja katsastukseen, vaihtukoon samalla. Täytyy pyytää tilalle 55-60 ampeerin akku tuon originaalin 45 ampeerisen tilalle, vähän enemmän pelivaraa. Arvelinkin, että akku saattaa aiheuttaa ongelmia, koska auto oli ollut kuukausia vähillä ajoilla ennen kuin sen ostin, eikä akku ollut enää ihan tuore. No, hyvä, että tässä vaiheessa varoitti ja ennenkaikkea, ettei hyytynyt kerralla.

Toki voi olla, että diagnoosini on väärä, mutta harvoin on.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3149
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Kupari » Ti Marras 05, 2019 23:22

Daffis se hiilipönttö on oikeal sisäloksun alla, evap solenoidi keulas ajovalon vieres ja siitä pa- säätimelle katsottaessa välissä muovisuoja jonka alla 2 takaiskuja letkuhäkkyröineen. Pöntöltä menee myös korvausilma tankiille.
Omas mm toinen takaisku vuoti, murtunut imuputkeeen menevän letkun kiinnike. Omasta tulppasin imuputki, imusarja jne lähdöt ja poistin koko evap letkuhässäkän hevonkuusern, solenoidista reiät umpeen ja piuha tietenkin on kiinni jätetty..

Toine mikä voi haista on pa- säädin kun kalvo/ kalvot mennyt rikki ja valuttaa bensaa alipaineletkun kautta imusarjaan. Tuolloin kyllä on jo aika pitkät starttaukset käynnistettäessä. Bensan paluulinjaahan näissä ei tukilta tankille edes ole.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1566
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ke Marras 06, 2019 00:14

^Hieman ymmärsin, ehkä. Pari päivää sitten vähän tutkiskelin.

Tuommoisen muovisuojan alla,
Kuva

on tuollainen näkymä.
Kuva

Minusta tuoksun lähde on tai on ollut juurikin tuolla. Äkkiseltään kun taivuttelin ja käpistelin, niin en löytänyt mitään rikkinäistä tms., ja nuo jäljetkin mitä tuolla oli, vaikuttivat kovin vanhoilta ja pinttyneiltä. Parilla viime ajokerralla en ole havainnut mitään outoja hajuja ja auto käynnistyy ja kukkuu täysin moitteitta, ei nyi eikä nytky tms., menee hyvinkin silkkisesti :D

Reissu kerrallaan, kahden viikon päästä pajalle, kerätään dataa siihen saakka. Kohta on muuten kuukausi kulunut Volvoillessa ja kaupantekiäisinä tullut täysi tankki alkaa olla tyhjä, joutuu investoimaan !
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1566
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 » To Marras 07, 2019 21:56

Kolme päivää olen nauttinut Hondalla autoilusta, nyt saakin sitten olla ensi keskiviikkoon saakka tallissa, jolloin ajan sen pajalle. Volvo on kyhjöttänyt saman ajan pihalla lumi yms. sateessa, mutta nyt on hänet putsattu ja laitettu johto kiinni huomisaamua varten. Neljä päivää eestaas työmatkaa tiedossa.

Niin kauan kuin voin näitten kahden välillä vekslata, ei ole minkäänlaista kiinnostusta kikkailla. En ole viikkoihin selaillut kunnolla Nettiautoa, joka on kyllä harvinaista ollut viime vuosina. Toki muutaman täsmätarkastuksen olen tehnyt, mutta ne ovat liittyneet muiden kyselyihin, kun olen varmistanut, että heitin lonkalta tarpeeksi tarkasti. Toki aina kun autoilen Hondalla, hiipii mieleen ajatus Accord-farmarin hankinnasta. Pitäisi vaan saada samanikäinen ja korkeintaan samoilla kilsoilla, samalla 2.4 koneella ja automaattina, samalla hinnalla. Erittäin haastavaa. No, tarkoitus on pitää pääomakulut minimissä hamaan tulevaisuuteen, joten haastavaa pitää ollakin. Volvon hinta/laatusuhde on toistaiseksi niin lyömätön, että se vetää riman vielä korkeammalle. Ellei ala järjestää jatkuvia harmeja. Päivä kerrallaan.

Naapurin kanssa vaihdoin sanasen kun satuin postilaatikolle samaan aikaan, kun Auris hiipi hiljaisesti paikalle. Kävivät Auriksella Porvoo-Oulu-Porvoo reissun tekemässä. Kovin vaikuttivat tyytyväisiltä autoon. Kulutus tuolla reissulla 4.5 litraa ajotietokoneen mukaan. Aika hyvin piti mainospuheeni paikkansa, kun nyt saivat noinkin pitkältä reissulta omakohtaisen kokemuksen auton taloudellisuudesta.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1566
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ke Marras 13, 2019 20:17

Mission accomplished, 1/2.

Honda kävi tänään pajalla. Katsastettu huomautuksitta, rahaa paloi tasan 400 euroa. Huomattavia investointeja, siis.

Latailin eilen Hondan akkua, kun oli viime torstaista seissyt tallista. Defa aloitti työskentelyn alimmalta viivalta, joten aika nopeasti tuo vanha 45 Ah:n Varta antautui, kun autolla ei ajettu. Hondasta poistettiin tälläinen hieno muovinen viritelmä, joka siis sisälsi tuon tehtaan autolle riittäväksi määrittelemän pikkuisen akun.
Kuva

Otin sen nyt kuitenkin talteen, jos tuohon joskus jostain syystä joutuisi alkuperäistä kokoa olevan hommaamaan. Tuskin, mutta kuitenkin.
Tilalle tuli 60 Ah:n Varta, joka tuo mukavasti väriä muuten niin synkkään moottoritilaan !
Kuva

Hyvin mahtui, kun tuon muovikaukalon poisti. Kaverin Accordissa, jossa on webasto, on 70 Ah:n akku, joka menee millin kymmenesosan tarkkuudella, juuri ja juuri. Paitsi kapasiteetissa, niin eroa näissä on käynnistysvirrassa, jota vanha akku lupaili 330A ja uusi 540A, siis vajaan 64% parannus. Ja sen kyllä huomaa. Aikaisempi laiskaakin laiskempi startti on poissa ja nyt auto käynnistyy rivakasti, erittäin mainiota.

Taakse tuli uutta jarru-osaa, sylinterit jne. liikkuivat sutjakasti ja tässä vaiheessa selvittiin alkuperäisen suunnitelman mukaisesti palojen ja levyjen vaihdolla, ynnä purku/putsaus/voitelu.
Kuva

Kotiin ajellessa olikin ensimmäinen kerta, kun jarrutuntuma oli sellainen kuin kuuluu ollakin, ei tutinoita tms. vaan tasaista ja asiallista jarrutustehoa. Aina kiva, kun osia vaihdetaan ja rahaa käytetään ja se tuntuu ajossa selkeänä parannuksena.

Helmamuovien kiinnitykset korjattiin etupyörien takaa, olivat kummallakin puolella vähän riipallaan alaspäin ja imivät kaiken paskan, mitä etupyörät heittivät taaksepäin. Samaten takapäässä tuplaputkien haaroituksen yläpuolella oleva lämpöpelti, joka vähäsen repsotti, kiinnitettiin kunnolla.

Muuta sanottavaa ei löytynyt, jarrut olivat ok, heitot etu 4%, taka 7% ja käsijarru 13%. Iskarit etu 6%, taka 11%, pakokaasut mallissaan. Alustasta katsuri mainitsi takaa vasemmalta alkavan välyksen yhdessä tukivarressa, mutta se oli kuulemma vielä niin minimaalinen, ettei tarvitse toimenpiteitä. Pannaan muistiin ja hoidetaan jos alkaa ilmoitella itsestään tai tuntua ajossa.

Joku päivä täytyy poiketa marmorille ja tilata konepellin tukitangon pidike, siis se muovinpala, johon tanko painetaan, kun pelti laitetaan kiinni. Se on kadonnut kokonaan ja tilalla on joku teippiviritys. Olin unohtanut koko homman, mutta hoidetaan.

Kelit lämpesivät radikaalisti, täytyy joku päivä pestä Honda, kun nyt on tallissa likaisena. Muutenhan sillä voisi nyt ajella enemmän, mutta näillä keleillä ei kiinnosta rapistella nastoilla, kun Volvo menee sukkasillaan kitkoilla. Tasan viikon päästä on sitten Volvon vuoro käydä vanhojen herrojen käsittelyssä, toivottavasti saadaan sekin leimaan kohtuullisilla kuluilla.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2236
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja viggen » Ke Marras 13, 2019 22:24

Juteltiin työpaikalla autojen samannäköisyydestä, kun uusi S60 Volvo oli varusteltavana, miten se muistutti Saab 9-3 sivusta ja perästäpäin katsottuna. Samoin uusi Skoda Octavia farkku muistuttaa paljon V60 Volvo farkkua. Korealaisista ei kohta tiedä mikä on mikä, kun kaikissa on samaa näköä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. http://www.saaben.se #6700

Avatar
McStadey
"Viggen"
Viestit: 523
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey » Ke Marras 13, 2019 23:07

viggen kirjoitti:
Ke Marras 13, 2019 22:24
Juteltiin työpaikalla autojen samannäköisyydestä, kun uusi S60 Volvo oli varusteltavana, miten se muistutti Saab 9-3 sivusta ja perästäpäin katsottuna.
V60 se vasta 9-3 muistuttaakin. Piti oikein tehdä kollaasi, kun duunipaikan ikkunasta huomasin uudenkarhean kuuskymppisen lintuperspektiivistä :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1566
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ma Marras 18, 2019 12:32

EIlen oli pesupäivä Hondalle ja Volvolle, ei se nyt mitään kovin lämmintä hommaa ollut, mutta tulipa tehtyä. Muutaman päivän saa letku olla taas pihalla, joskus torstain tienoilla joutuu taas laittamaan talteen.
Kuva

Ihmiskoe Volvolla jatkuu. Tänään alkoi ilmeisesti virallinen joulunaika hänen kohdallaan, koskapa valoshown määrä mittaristossa lisääntyi :roll:
Kuva

Airbag-valon lisäksi luistonesto-systeemi DSA:n valo äityi loimottamaan, kuittaantui kyllä sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä. Onhan tuolla kosteaa ja sitä rataa, mutta silti. Muutenkin tuo tuntuu elävän vähän omaa elämäänsä, eilen kun huuhtelin autoa havaitsin, että vasen takaikkuna oli hieman raollaan, ei mitään hajua miksi. Siitä vähän lisää kosteutta sisätiloihin, kun suihkuttelin vettä sisään :facepalm_man: Oli kyllä pysynyt kiinni yön yli, mikä lie. Samaten katselin kun huuhtelin auton aamulla kaupunkireissun tuoreesta kurasta, että takalasinpyyhin oli ollut toiminnassa. En minä vaan huomannut, enkä ainakaan päälle laittanut, kun en moista juuri koskaan käytä. Onkohan tuossa joku automaattipyyhkäisy vai yksi sähkövika lisää.
Valoista puheenollen, olen huomannut, että käynnistyksen jälkeen jonkin aikaa ajovaloissa näkyy pientä "räpsimistä", ikään kuin jännite vaihtelisi. Asettuu, kun auto lämpenee.

Eilen kun kurkkasin konepellin alle, niin kaksi kiinnikettä oli auki ilmanputsarin kotelosta, miten lienevät auenneet...

Tämä aamu opetti sen verran, että vaikka lämpöä on +6, niin parempi on vaan laittaa auto piuhan päähän ja sisälämppäri päälle, kun lähdetiin kylmällä autolla liikkeelle hernerokkasumussa kolmen miehen voimin, niin kylläpä oli autolla vaikeuksia saada kuskin puolelta huurua pois, kun sitä sinne alkoi kohta lähdön jälkeen kertyä. Kuuma autossa oli ennen kuin kuskin puolelta alkoi huurut olla tiessään.

Pikkasen huolestuttaa, kuinka kauan tuota saa käyttää pakkasilla, kun töistä lähtee, saa varmaan ½ tuntia istua autossa, ennen kuin uskaltaa lähteä liikkeelle. Kunhan tuohon nyt saisi leiman jollain ilveellä ja jakopään hoidettua kuntoon, niin ihmetellään lisää. Ei tämän kanssa ainakaan tylsää ole. Varmuuden vuoksi olen säännöllisesti vilkuillut, mitä Metro-Auton "auto vuodeksi" tarjoaa :D
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Vastaa Viestiin