Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Päivää topicciin! Nyt kävi sillälailla hullusti että tuli tehtyä kaupat -07 farkku acordista isolohkolla, 257tkm ajettu. Automatique toki. Kaaret oli jo joskus fiksattu ja niillä näyttäs ens kevääseen pärjäävän. Loota pelas nätisti eikä konekkaan rallatellut etes kylmänä. Lootaöljyt vaihdettu reipas 10tkm sitten ja tikusta katsottuna näytti hyvältä. Kankainen sisusta joten siitä vähän miinusta mutta sähköjakkarat toki.

Olikos näissä nyt jotain ihmeellistä tekniikan osalta mitä pitää huomioida. Tässä topikissahan varmasti kaikkea on lueteltu vai olenko jopa itsekin joskus kysynyt :facepalm_man:
"Hevoseton" mies on huoleton mies
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Nonni ! Sulla on nyt sellainen, mikä on itsellä hakusessa, jahka ehdin. Automatique, siis. Hienoa ! Mistäs hait jos saan kysyä, suht hyvin on tiedossa Suomen Accord-tarjonta... Just äsken vähän rassailin Manualitiqueta :lol: tallissa. Eipä noissa mitään ihmeellistä ole. Jos tuntuu toimivan, niin yleensä toimii jatkossakin. Tekniikka näissä on se, josta ei hirveästi tarvitse kantaa huolta, jos auton on normaalisti tutkinut ostaessa. Startti ja laturi ovat kulutustavaraa, sulla on sellaiset kilsat, että luultavasti on toinen laturi menossa ja starttikin saattaa olla vaihdettu, noilla kieppeillä monesti startti kosahtaa.

Nuo mainitsemasi takakaaret ja ovien alareunat ruosteista, kangaspenkeistä kuskin tuolin vasen ulkoreuna, kosteutta ajovaloumpioissa ja vanhemmiten saa jonkin verran alustaan osia vaihtaa tai vaihdatuttaa, mutta ne eivät ole maata kaatavan kalliita. Keskuslukko reistailee välillä, syynä useimmiten ovien tai takaluukun johdotus, tämänkin papereissa oli maininta, että muutama vuosi sitten oli vasemman takaoven johtosarja korjattu. Siinä yhteydessä taisi muuten kaiutinkin mykistyä tästä yksilöstä :?

Jarrujumppaa on luultavasti tiedossa, riippuen mitä tuohon on tehty. Tämän papereissa oli maininta 208 tkm kohdalla toisen takamännän vaihdosta jne. Paloja, levyjä, satuloita. Kulutustavaraa, toki, mutta oman kokemuksen perusteella Accord vaatii normaalia enemmän huomiota niiden suhteen. Jos kerran vuodessa purkaa, voitelee ja kasaa, niin ei tule yllätyksiä.

Luksusvaruste sähköinen takaluukku toiminee ? Jos lakkaa toimimasta, korjaus on kallis, onneksi toimii käsipelilläkin. Onko sulla mikä rengastus ? Jos on 17" ja 225/45/17 ja uraherkkyys häiritsee, niin esim. 205/50/17 rauhoittaa autoa huomattavasti. Paras rengastus myös tähän isolohkoon on kuitenkin 205/55/16, Accord on auto, jossa renkaat tekevät todella paljon eroa auton käytökseen.

Jos tulee jooseppi jotain kysymistä, niin heitä YV:tä tarvittaessa tai kysy topicissa, suht hyvin tämä malli on hallussa.

MItä tulee tuon omaan vekottimeen, niin eilen sain oikean takakaaren ihan asiallisen siistiksi, samoin kuskin oven sisäpinnassa ollut ongelmakohta on korjattu. Tänään vaihdoin ohjaustehostimen nesteet, putsasin kojelaudan ja siistin paikkoja muutenkin. Takavalojen ulommat umpiot irrotin, aika savotta, kummallakin puolella oli ruuvi jämähtänyt totaalisesti, meni taas papukaijapihtien kanssa mesoamiseksi. No, nyt on voideltu ja herkistetty, niin hoituu polttimoiden vaihtaminenkin tarvittaessa.
Pientä puuhastelua. Taivaalta pukkaa räntää ja lämmöt nollan pinnassa, joten hommat seis toistaiseksi.

Pesu ja vahaus kun kelit sallii, oli pakko taas roudata vesiletku kellariin, melkoinen toukokuu tämäkin. Jokohan juhannuksena pysyy kelit plussalla yölläkin ??? Kun saan vahattua, pitää katsella ympärille, onko automaattirintamalla mitään mielenkiintoista tarjolla.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Sakalta tarttui oulusta. Piti mennä vaan katsomaan ja koeajamaan kun en ole eläissäni moista ajanut. Tukeva kyyti kilsoista huolimatta herätti luottamusta. Ei kilinöitä/kolinoita yms. hälyääniä. Jarrupalat joutunee uusimaan vuoden sisään, laikat näytti hyviltä. Etu-umpiot kuivat, toki vähän sumentuneet. Ovien reunat siistit ja nepä osasin topicista viisastuneena katsoa kuten jo mainitut takakaarien korjaukset. Penkin reunakin vaikutti ehyeltä, sähkötoimiset olivat.

Kuluvat osat konehuoneessa otettu huomioon toki harkinnassa (no ei siinä kiimassa oikeasti tajunnut). Lähinnä laatikko (5 vaihteinen aisin?) ja koneen jakoketju ja öljynsyönti mietityttää mutta ilmeisesti näitä ongelmia ei olisi tiedossa.

Käyttävät leimalla ja siistivät kulkupelin joten huomenna saa ajaa honduun parkkipaikalle.

Missäs kulmassa jäähdytysnesteen lämpömittari näissä yleensä sojottaa normilämmöissä? Nyt oli sellainen "puolihölmö" 45°

Edit: Ja takalunkka pelaa joten jäämme odottamaan hetkeä kun pitää nöyrtyä kädet sotkemaan :mrgreen:
Viimeksi muokannut jooseppi78, Ma Touko 11, 2020 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Sokallinen veivi irtoo vaikka kaksinkerroin taitetulla rautalankalla siten et sujahtaa toisesta sakarasta sisään tai jollain ohuella narulla..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^Ahaa, joo, se tuli pari päivää sitten tarjolle, taisi olla tämmöinen vihreä kun mulla tai siniharmaa, katselinkin, että oli järkevä pyynti. Eipä noissa tosiaan juuri kilsat tunnu, tuossa omassa on tosiaan rapiat 299000 km ja menee suoraan, vakaasti ja tutisematta maantiellä, noita on ollut mulla 80-90 tkm, 120-130 tkm, 150-255 tkm, 265 tkm -> ja nyt 298 tkm -> ajettuina ja ei niissä juuri eroa ole kun kunnossa ovat.

Jakoketju: Tiedän, että silloin tällöin on joutunut vaihtamaan ja nytkin taitaa olla yksi myynnissä liikennekelvottomana lukemalla 330 tkm, kun on jako hypännyt. On kuitenkin hyvin harvinaista, jakoketju kestää useimmiten sen mitä autokin. Hyvin huono tuuri, jos sen kanssa tulee ongelmia.

Laatikko: Käsittääkseni kyseessä on Hondan oma laatikko, H5 taitaa olla merkintä. En ole vuosien varrella kuullut ongelmista laatikon kanssa, ensimmäisissä versioissa tuossa laatikossa oli kolme välitysakselia ja jonkin verran raportoituja ongelmia, mutta seiskakopan facelift-Accordissa on jo neljä välitysakselia, tuli ekan kerran muistaakseni Amerikan versioon Acuraan v.2005. Erittäin luotettava loota.

Öljynsyönti: Kaksilitrainen ei yleensä vaihtovälillä 20 tkm syö öljyä edes puolimiljoonaa ajettuna, mutta isolohko 2.4 kuluttaa monesti jo uudesta asti vähän, tilanteen juuri muuttumatta matkan varrella. Aika monesti näihin 2.4 on vaihdettu öljyt 10-15 tkm välein normaalin 20 tkm sijasta. Mm. tähän omaan autoon on noin tehty alusta saakka. Pojan sedan syö jonkun verran, joten ei ole siinä suhteessa poikkeus. Kyse on kuitenkin tyyliin puoli litraa per kymppitonni, ei tarvi alvariinsa laukata tsekkailemassa. Nyt en muista varmasti, mutta tässä on aika lyhyt tuo tikun min-max väli, ehkä puhun potaskaa jos sanon, että se on vain puoli litraa.

Lämpömittari: Accord on nopea lämpenemään jos kaikki on kunnossa, mittari jää tosiaan lähemmäksi kylmää kuin kuumaa, hieman siihen puolenvälin alapuolelle, varmaan 45/100 on oikea määritelmä, kuulostaa olevan kunnossa sinullakin.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

IC1970 kirjoitti:
Ma Touko 11, 2020 16:37
Jakoketju: Tiedän, että silloin tällöin on joutunut vaihtamaan ja nytkin taitaa olla yksi myynnissä liikennekelvottomana lukemalla 330 tkm, kun on jako hypännyt. On kuitenkin hyvin harvinaista, jakoketju kestää useimmiten sen mitä autokin. Hyvin huono tuuri, jos sen kanssa tulee ongelmia.

Laatikko: Käsittääkseni kyseessä on Hondan oma laatikko, H5 taitaa olla merkintä. En ole vuosien varrella kuullut ongelmista laatikon kanssa, ensimmäisissä versioissa tuossa laatikossa oli kolme välitysakselia ja jonkin verran raportoituja ongelmia, mutta seiskakopan facelift-Accordissa on jo neljä välitysakselia, tuli ekan kerran muistaakseni Amerikan versioon Acuraan v.2005. Erittäin luotettava loota.

Öljynsyönti: Kaksilitrainen ei yleensä vaihtovälillä 20 tkm syö öljyä edes puolimiljoonaa ajettuna, mutta isolohko 2.4 kuluttaa monesti jo uudesta asti vähän, tilanteen juuri muuttumatta matkan varrella. Aika monesti näihin 2.4 on vaihdettu öljyt 10-15 tkm välein normaalin 20 tkm sijasta. Mm. tähän omaan autoon on noin tehty alusta saakka. Pojan sedan syö jonkun verran, joten ei ole siinä suhteessa poikkeus. Kyse on kuitenkin tyyliin puoli litraa per kymppitonni, ei tarvi alvariinsa laukata tsekkailemassa. Nyt en muista varmasti, mutta tässä on aika lyhyt tuo tikun min-max väli, ehkä puhun potaskaa jos sanon, että se on vain puoli litraa.

Lämpömittari: Accord on nopea lämpenemään jos kaikki on kunnossa, mittari jää tosiaan lähemmäksi kylmää kuin kuumaa, hieman siihen puolenvälin alapuolelle, varmaan 45/100 on oikea määritelmä, kuulostaa olevan kunnossa sinullakin.
Kiitoksia taas hyvistä uutisista, eipä tartte honda-foorumille kirjautua kun vertaistukea ja neuvoja piisaa tutummastakin paikasta :D Lootankin osalta tuli siis ostettua oikeaa vuosimallia. Tuo puolikas litra/10tkm matkalle öljyä on pienin lukema taloudessa pyörähtäneistä ajokeista ellei oteta lukuun tuota meidän -07 jazzia. Ei näytä vajuvan oikeen millään. Joistakin milleistä puhutaan.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Seuraat vaan öljynpintaa, niin saat käsityksen missä mennään. Mullakaan ei ole vielä tarkkaa kuvaa, paljonko tuo pojan auto syö. Öljyt on jo 15kk vanhat, joten pitää vaihtaa pikapuoliin, kilsoja ei ole tullut kuitenkaan kuin vajaat 8000, olen lisännyt ehkä puoli litraa ja pinta on 3/4. Ekan tämmösen ostin v.2009 ja se oli meillä 3½ vuotta km-välillä 150-254 tkm, joten aika hyvin oppi auton metkut. Muut ovat olleet sitten lyhempiaikaisia tuttavuuksia, mutta mulla taitaa lähipiirissä olla tällä hetkellä n. kymmenen näitä seiskakoppaisia ystävillä ja työkavereilla jne., niin aika paljon vaihdetaan kokemuksia koko ajan. Tuttuja juttuja toki. Yleensä viestit ovat kuten kaverini pari päivää sitten lähetti, "on nää hienoja vehkeitä", kun käytti katsastuksessa eikä ollut mitään sanomista taaskaan, vm. 2004, mittarissa 255 tkm, 2.4 automaatti. En ole yhtään pöllyttävää tms. tuon kopan Accordia nähnyt vielä koskaan.
Eikä siellä ole turboakaan vaivoina, hyvä asia sekin. Kierroksia, kierroksia, sitähän tuo VTEC vaatii kulkeakseen, vaikka tämä 2.4 on varsinkin automaattina oikein leppoisa ajettava eikä tarvitse paljoa polkea, pysyäkseen liikenteen rytmissä ja vähän ylikin.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Ok, seuraillaampa mitä tuleman pitää. Luottavaisin mielin mennään kyllä. Tuosta liikenteen mukana ajosta tuli kyllä heti mieleen stg1 9-5, kevyesti jalka kaasulle ja hyvin pysyy jonossa matkassa. Vaikka alarekisterin vääntöä vähän juudaksena epäilinkin. Yllättävän pieni ero väännössä 2l vrt 2.4l ainakin numeroiden valossa. Toki en ole huippuväännön kierroksia vielä mistään kaivanut. Mutta vitosvaihde näytti olevan käytössä jo ~65km/h vauhdissa. Ostokrapulakin jo hellitti eikä millään malttaisi odotella huomiseen :D

Lootasta yritin kuuklella penkoa tietoa, löytyi yksi hyvä video t-i-miehelle jossa loota huuhdeltiin kotikonstein ja vaihdettiin lootan ö-suodatin joka sijaitsi letkussa lootan päällä? No pitää vielä se kohta katsoa uudelleen. Lisäksi opin että näissä katsotaan lootaöljyt kone lämpöisenä mutta kone sammuksissa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ei varmaan sun ihan heti tartte lootaan öljyjä jumpata, jos on 10 tkm sitten vaihdettu. Tehdas suosittaa muistaakseni 120 tkm välein ja jotkut puritaanit ovat vaihtaneet 60 tkm välein, käsittääkseni on kestänyt myös tehtaan suosituksella. Siitä pisteet, ettei edes yritetä väittää, ettei öljyjä tarvitse vaihtaa, kuten muutamalla merkillä.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

IC1970 kirjoitti:
Ti Huhti 21, 2020 12:42
Tuota piti koejaa samalla reissulla -> https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11280347

Luojan kiitos en ehtinyt... Bongasin nimittäin auton Cougaria koeajaessani. Bussipysäkiltä parkissa varoituskolmio takanaan. Alla näytti olevan puolen auton verran märkää. Satuin asioimaan sen myyjän kanssa, jonka vaihtoauto Saab oli. Oli vähän näreissään. Edellisellä koeajajalla oli yhtäkkiä sytyttänyt kaikki varoitusvalot ja sammunut kuin seinään. Öljyt pihalle. Ilmoituksessa on maininta, että kone on vaihdettu 126 tkm kohdalla. No nyt sitten 247 tkm kohdalla seuraava.

Ehkäpä edelleen katselen vain noita ennen GM-aikaa valmistettuja Saabeja, kuitenkin. Sen verran on vaatimattomat autonropaustaidot ja tilat. Joten, jatkan Mazdan pyöränkapseleiden maalaus"projektia". Tuli myös samalla reissulla haettua viimein Volvon omaa väriä koodilla ja puteli vannehopeaa, ettei lopu kesken.
Ja nyt on samainen kampe huutokaupalla myynnissä, ilmoitus sisältää arvion tilanteesta.

https://huutokaupat.com/1921093

Mikäs tuommoisen vian eli huohotinletkujen irtoamisen / paineen nousun väärään paikkaan voisi aiheuttaa ja ennen kaikkea millä vastaavanlaiseen tilanteeseen voisi varautua (vai tekemällä reippaasti ylitöitä)?
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Öljysihti tukossa?
-*-Elämä on-*-
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Mäntä halki.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Siellä näyttää Saab löytävän uuden kodin, jossa lienee tietotaitoa ja sopivat tilat, tai peräti kone jo odottamassa keulille nostoa. Vajaat 500e on nyt, tuskin siihen jää.

Mitäs muuten. Eilen kävin ajamassa -06 Subaru Legacy/Outback 3-litran H6 koneella. Auto oli ihan ok, kiva kone ja mielenkiintoinen laatikko, joka luistatti "intelligent" valinnalla 245-hevosvoimaa täysin kadoksiin, mutta löi sport ja sport+ asennolla sellaisen aggression kehiin, etten oikein tykännyt. Kyllä kierti, ei siinä mitään.

Homma kariutui jo ennen surkean hyvitystarjouksen kuulemista Hondasta siihen, että lähemmässä tarkastelussa kauniin ulkokuoren, lue muovien ja listojen, alta löytyi rapeassa kunnossa olevat ovien alareunat, sekä takalokasuojan kaarien uloimmat osat. Ei kiitos. Kutosboxerista oli myös todella vaikea sanoa, missä kunnossa jakoketju oli, kolme korvaparia oli kuulevinaan epätervettä rapinaa.

Kaikenlaista muutakin pientä sanomista löytyi ja päässä kalkulaattori kävi aika tiuhaan. Siihen päälle sitten sellainen välirahapyyntö, että olisi vaan sanonut suoraan ettei halua tehdä kauppaa. Tulipa kokeiltua tuommoistakin.

Tänään kävin ajamassa -01 Mazda Tributea, 3L V6 ja neliveto. Kaikin puolin siisti, kone jyrähti hienosti, laatikko vaihtoi nätisti ja tykkäsin ihan pirusti ajotuntumasta ja fiiliksestä, just tuollaista olen hakemassa. Mutta ja mutta. Kivasti meni 60 km/h saakka, mutta mitä kovempaa ajoi, sitä enemmän tärisi. Moottoritiellä oli melkoinen kokovartalohieronta käynnissä. Yritin havainnoida, tuliko tärinä vanhoista nastarenkaista mitkä oli alla, takajarruista vai voimansiirrosta, vai näiden yhdistelmästä. Kesärenkaat oli laitossa, joten niillä olisi mielenkiintoista ollut kokeilla samaa lenkkiä.

Se toinen mutta tuli ruosteista. Muovia on päällä joka puolella. Alustasta ja pyöränkaarista näki, että kyllä siitä on huolta pidetty. Silti 19v oli tehnyt tehtävänsä ja vasen takapyöränkotelo ynnä takakaari olisivat vaatineet nopeaa huomiota ja ehkä jopa hitsipilliä. Se siitä yksilöstä sitten, oli muuten äsken merkattu myydyksi, joko tosiaan myivät, tai sitten ottivat pois myynnistä palautteeni takia ja tsekkaavat itse, katoaako tärinä kesärenkailla, vai matkaako tuokin huutokauppaan... Tonnin lupasi Yariksesta vaihdossa kun sitä tarjosin. Ihan ok 3690 pyynnin autoon. Mutta kyllähän tuo itse kannattaa myydä, Yaris.

Noita Tributeja/Maverickeja olen katsellut aika ajoin ja oli todella positiivinen kokemus, ei vähentänyt kiinnostusta itse automallia kohtaan yhtään. Kaikki tosiaan tuntui toimivan tekniikan suhteen, katselin oikein öljyt ym. ennen kylmäkäynnistystä konepelti auki, siitä testistä meni läpi liput liehuen. Harmi, että oli täryjyrä.

Kävin vielä tsekkaamassa yhden automaatti CR-V:n vm. 2004, mutta sillä en lähtenyt koeajolle, koska ei läpäissyt alustavaa ulkotarkastusta. Muuten ei ollut paha, mutta oikeassa takaovessa oli jo muutama pintarupi ja saman oven aukaisukahvan ympärys oli ikävästi ruvella, ilkeä paikka korjata, ei jatkoon.

Tässä on niin surkeat kelit, että projektit on jumissa. Kun nyt lakkaisi tuo jatkuva sade ja nousisi lämmöt sen verran, että saisi jomman kumman pestyä ja vahaukseen. Mutta ei. Käynen maanantaina näyttämässä Accordin takaloksun korjaajalle, niin saan arvion mitä kustantaa ja mietin sen perusteella jatkoja.

Jonkinlainen automaatti on tulossa ja mieluimmin jollain muulla kuin neloskoneella, mutta se ei ole välttämättömyys, automaatti kyllä. Tosin olen tsekkaillut myös dieseleitä, joten sekin mahdollisuus on. Laskeskelin, että ison bensakoneen verot vs. vähän isompikin diesel, niin kulutusero kuittaa veron. Se on vaan semmonen homma, että saat samalla rahalla 6-7v uudemman auton vähemmillä kilsoilla jos laitat dieselin. Sitä on vaan sitten pidettävä jos sellainen tulee, koska ei niistä eroon pääse.

Sellainen huomio kaupan ammattilaisista, että ollaan Kamuxista mitä mieltä tahansa, niin heillä ainakin yhteydenotto pelaa kyselyihin ym. Soitto tulee nopeasti, tarjous annetaan jne. Joskus saattaa osuakin, kun tarpeeksi touhutaan. Moni firma voisi ottaa kyllä Kamuxista mallia, heillä on tekemisen meininki, vaikkei kauppoihin pääsisikään. En yhtään ihmettele, ettei heidän tulostaan ole Korona juuri hetkauttanut. Omista tsekkailuista sellainen huomio, että ilmeisen hyvin bongaan tuolta kiinnostavat ja järkevästi hinnoitellut yksilöt, koska ne häviävät suosikkilistalta hälyttävää vauhtia ja jos vähänkään miettii, niin on merkattu myydyksi ennen kuin ehtii kissaa sanoa. Kauppa käy, kun hinta on oikea ja tuote ok.

Viimeisenä kaneettina sanon, että sekin on mahdollista, että liisaan jonkun automaattikiesin, kun kyllästyn tsekkailemaan näitä ruosteisia halpiksia :lol:
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Olen varmaan sanonut tämän ennenkin, mutta Subaru ei ole omien kokemuksien perusteella vastannut mielikuvaa japapanialaisesta laadusta. Noi kutosboxerit taitaa olla melko lailla kierroskoneita eli ripeä meno vaatii huudattamista.

Sulla ei ole kyllä ennakkoluuloja autojen suhteen. Itselle tuollainen jenkkimallin Mazda/Ford olis liian eksoottinen.

Työkaveri liisasi vuoden vanhan Auris Hybrid farkun ja ymmärtääkseni 239€/kk. Olis kyllä yksinkertainen ja huoleton ratkaisu itsellekin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Huudattaminen kuvaa hyvin Subarun laatikon käytöstä, nimenomaan sitä se teki, jos halusi liikkumaan. En tykkää, ei kutoskoneen tarvitse tuolla lailla ärjyä, riittää kun sen aistii ripeämmin liikuttaessa. Ja kyllä, Subaru oli muovisempi kuin oma Accord, jossa on laadukkaammat materiaalit ohjaamossa.

Tuommonen Tribute/Maverick on koeteltua tekniikkaa, ei yhtään pelottavaa. Kyllä tässä nyt näyttää siltä, että on ikävä Hiacea ja sitä korkealla istumista, Tributeen oli mahtava vaan tarjota perse penkille ja siirtyä sisään, samaten jenkkityylin tehostus, isot ikkunat/hyvä näkyvyys, avarat sisätilat ja koneen kaunis murina, ai että :heart_eyes: Ennemmin tommonen, kuin oikea jenkki, niiden laadusta minulla ei ole mitenkään mairittelevaa kuvaa. Ehkä olen väärässä.

Auris hybridi, joo, olisi, mutta on niin keleen tylsä auto, ettei vaan nyt jaksa. Jotenkin on itsellä tuo säästämisvaihe nyt täysin horisontissa, nimenomaan selän takana. Nyt pitää olla edes pikkuriikkisen fiilistä, vaikka vaan ihan omaa kivaa, jota kukaan muu ei ymmärrä.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin