Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tturku kirjoitti:
Ti Elo 04, 2020 14:53

No aika näyttää mutta tuli löydettyä lyömätön hinta-laatu-varustelu-koko suhteen pirssi. Ei se paras ole mutta kelpaa ja itseasiassa sillä on ihan kiva kurvailla.
Joo, se on hinta-laatusuhteeltaan sekä tiloiltaan erittäin hyvä ostos, jos pysyy kasassa.

Olen varmaan kirjoittanut tänne jo siitä, että siinä omassa työsuhdeautossa (MY2012 farkku) ajo-ominaisuudet ja auton vakaus oli hoidettu pikemminkin ESP:llä, koska kuskin penkki oli vedetty sen verran eteen, että takapenkillä oli ruhtinaalliset jalkatilat. NG9-5:ssa on varmaan samankokoiset jalkatilat takana, mutta siinä ei sentään ole tehty "kompromissia" kuskin penkin sijoittelun suhteen.

Tuon SuperB:n ominaisuutena oli nimittäin sellainen, että talven liukkailla keleillä se ei laisinkaan varoittanut perän lähtiessä irti. Ja sitten kun se lähti irti, ESP paikkasi tilanteen. Aika epämiellyttävä tunne ja auto olisi ollut sladissa, jos ESP olisi ollut pois päältä.

Siksi seuraavaa työsuhdeautoa valitaessa (Volvo V70 MY2016 Classic) kokeilin saada sen samaan tilanteeseen kuin Skodan: ei onnistunut. Auton perä ei lähtenyt yhtä herkästi irti, joten päätin ottaa sen.

Saabin mentyä konkurssiin katosi vähäksi aikaa into harrastaa niitä toden teolla. Siksipä tuli rekisteröityä BriSkoda -sivustolle ja hommattua Skodan silloiset sähköiset korjaus- ja varaosakäsikirjat. Varaosakäsikirja oli muistaakseni vielä sellainen, että siinä oli samassa Skodan Seatin ja VW:n varaosat, sillä nehän käyttävät valtaosin samoja osia.

Kun tuli lokakuussa 2018 hankittua tuo 162 000 km ajettu NG9-5, Saab -innostus heräsi uudestaan. Nyt ajellaan noilla meillä olevilla kulkineilla niin kauan kuin ne pysyvät kasassa, ja sen jälkeen harkitaan jotain muuta. Jaguar olisi aika yksilöllinen, mutta ovat suurimmaksi osaksi takavetoisia :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja anv »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ke Elo 05, 2020 05:55
Jaguar olisi aika yksilöllinen, mutta ovat suurimmaksi osaksi takavetoisia :roll:
Joo, mulla samoja vaikeuksia saabin jälkeen. En kertakaikkiaan osaa ajaa takavetoista autoa pahemmalla kelillä, kun on 40v ajanut etuvetoista ja tuntee niiden metkut. Lähinnä kaasua lisää, jos meinaa perä luistella. Sama takavetoisella on "ei hyvä" juttu :D

Tuo kaventaa ns. paremman auton hankintakuviota aika paljon saapin jälkeen. Noh, Hönöllä mennään toistaiseksi. :roll:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Muutaman vuoden eri vetotavoilla ristiin ajaneena kehtaan sanoa, että jos vetotapaa tarttee vaihtaa, niin järkevin päivitys on vaihtaa nelivetoon, kun on yhdestä päästä vetävään tottunut. Toki niissäkin on eroja, takavetoperustaiset autot (BMW, Alfa Romeo Giulia/Stelvio, Jaguar XF/XE) tuppaavat olemaan nelivetoisinakin takapainotteisempia, mutta käytös on niissäkin kohtuu helppo oppia ja mikä parasta, se korjaus/ohjausliike on vetävän etuakselin ansiosta samaa rataa etuvedon kanssa - nää oikasee ittensä kun vaan pitää kaasun pohjassa, mutta se voi vaatia tilaa.

Toki kutakuinkin mikä tahansa Saabin valmistuksen loppumisen jälkeen valmistettu premium-auto on varustettu siinä määrin tasokkaalla ESP:llä, että se ottaa kopin takavedonkin temppuja harjoitellessa, joten ihan kauheasti ei tartte pelätä, mutta käytös kannattaa kyllä hakea selkärankaan jos vetotapaa vaihtaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

anv kirjoitti:
Ke Elo 05, 2020 12:05
Tuo kaventaa ns. paremman auton hankintakuviota aika paljon saapin jälkeen. Noh, Hönöllä mennään toistaiseksi. :roll:
Jep. Volvo on hyvä, mutta liian yleinen :evil:
Eilen keskustelin erään entisen Toyota -uskovaisen, nykyisen Volvo -uskovaisen kanssa.
Oli aikanaan ostanut Toyotoiden jälkeen käytetyn Volvo XC60:n, ja jäänyt heti koukkuun.

Oli kolme vuotta sitten ostanut uuden XC90 hybridin, koska sen lisävarustehinnasto oli huomattavasti edukkaampi kuin Audilla, BMW:llä ja Mersulla (eikä pitänyt Mersun muotoilusta).

Minä en taas välttämättä lähtisi lainkaan ostamaan uutta autoa (ja varsinkaan noin kallista), koska uuden auton arvo alenee eniten sen ensimmäisen 6-12 kk:n aikana.

Ennen karsastin tuontiautoja, kun ei itsellä ollut niistä kokemusta. Nyt kun toi tuon cabben menestyksekkäästi itse Suomeen, niin eihän tuo ole ollenkaan paha rasti. Eli jos Suomesta ei löydy haluttua käytettyä autoa sopivilla varusteilla tms., sen voi hyvin tuoda ulkomailtakin.

Em. Skodasta ja Hyundaista: Briskoda -keskustelupalstalla keskusteltiin aikanaan aika paljonkin Skodan toimitusajoista. SuperB -farkulle ne olivat silloin noin 5-6 kuukautta 8O Siinä yksi Skodan ostajaehdokas mietti sitten, että jos sittenkin ostaisi Hyundai i40:n, kun sillä on lyhyempi toimitusaika.

Mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta kai se laittaa miettimään, jos tilattua autoa saa odottaa 6-12 kk. Yksi Octavia VRS DSG:n tilaaja joutui nimittäin aikanaan odottelemaan autoaan vuoden päivät :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Turbo Sensonic kirjoitti:
To Elo 06, 2020 06:35
Minä en taas välttämättä lähtisi lainkaan ostamaan uutta autoa (ja varsinkaan noin kallista), koska uuden auton arvo alenee eniten sen ensimmäisen 6-12 kk:n aikana.
Tämä on ihan totta, mutta toisaalta vain toinen puoli tarinasta. Se auton arvo laskee rajusti sille, joka on sen auton ostanut ja joka haluaa siitä eroon 6-12 kk päästä ostamisesta. Ekana vuonna auton arvo voi laskea helposti yli 20 % vaikka ajaisit sen kanssa vain ne keskimääräiset 15-20 tkm. Ja käytännössä kun ajat sen autokaupasta ulos niin siitä lähti vähintään 10 % arvosta sillä sekunnilla. Käytännön elämässä tällä ei ole niin paljoa väliä, koska harva ostaa uutta autoa sillä ajatuksella että se myydään tai laitetaan vaihtoon alle vuoden (tai edes alle kahden vuoden) päästä ostamisesta.

Toinen puoli on sitten se, että koitapa ostaa tuollainen juuri autoliikkeen ovesta ulos ajettu auto hinnalla, joka on 10 % alle uuden hinnan tai alle vuoden ikäinen auto, josta saat 20 % alennuksen. Ei onnistu kuin poikkeuksellisessa tapauksessa. Käytännössä tällaiset autot on kaikki merkkiliikkeiden myyntihallissa, ja ovat suurin osa esittelyautoja. Esittelyautoina myydään muuten myös jonkin verran autoja, jotka on olleet autoliikkeen tai maahantuojan henkilöstön käytössä, eli ne eivät tosiasiassa ole edes olleet esittelyautoja.

Näitä autoja merkkiliikkeet myyvät ihan ok alennuksella suhteessa uuteen vastaavilla varusteilla olevaan autoon, mutta ei se vuoden ikäiselle 15 tkm ajetulle autolle ole 20 % se alennus. Uuteen verrattuna etuna näissä autoissa ostajalle on tietenkin olematon toimitusaika. Haittapuolena on toisaalta se, että vaikka saisit 35 000 eurolla auton, joka vastaavilla varusteilla maksaisi 39 000 euroa, niin et välttämättä uuden auton kohdalla olisi ruksimassa kaikkia niitä varusteita, joita tässä autoyksilössä on. Toisaalta voisit haluta ruksia tehdasvarusteita, joita tässä ei ole. Väriäkään et pääse valitsemaan. Renkaista on jo luokkaa 1/3 ajettu, ensimmäinen isompi huoltokin on jo vuoden lähempänä, ja takuusta on vuosi mennyt. Lisäksi tietenkin vuoden käytön jälkeen autossa on jo joitain käytön jälkiä.

Tässä nyt yksi esimerkki: https://www.nettiauto.com/10116700

Hinta 43 t€ ja mainitaan, että uusi vastaava olisi 50 t€. Alennusta siis 14 % ja 7 t€, mikä on ihan iso tukku rahaa. Toisaalta tuosta 50 t€:ssa ei varmasti ole huomioitu ns. tavanomaista uuden auton alennusta, joka vaihtokaupassa tietenkin riippuu paljon siitä mitä vaihdokkia on tarjoamassa ja paljonko siitä hyvitetään suhteessa todelliseen markkina-arvoon. Todellinen arvonalema saattaa siis ollakin lähempänä viittä tonnia kuin seitsemää, eli lähempänä 10 % kuin 15 %. Ja kun katsoo vastaavia 2-vuotiaita Volvoja niin pyynnit alkaa 38 t€:sta, eli se toisen vuoden arvonalenema on lopulta melkein samaa luokkaa kuin ensimmäisen. Toki jos tuon linkin Volvo ei olisi ollut esittelyauto, vaan joku olisi sen vuosi sitten ostanut ja vienyt vaihdokkina Käyttöautoon, niin hän olisi tuosta tuskin saanut yli 40 t€. Eli hänelle arvonalenema olisi sitten se luokkaa 20 % ekalta vuodelta.

En siis sano että vuoden ikäisen auton ostaminen olisi hölmöä, mutta jos tosielämän autokauppaa tehdään, niin lopulta vuoden ikäistä autoa ostavalle se ekan vuoden arvonalenema ei olekaan ihan niin radikaali alennus kuin mitä se on radikaali järkytys sille, joka syystä tai toisesta luopuu autostaan vuoden ikäisenä. Ja sille joka uuden auton ostaa, voi lohdutuksena sanoa että jollain viiden vuoden pitoajalla se ekan vuoden laskennallinen pudotus tasoittuu sen verran, että ei siitä murhetta välttämättä kannata kantaa sen enempää kuin auton arvonalenemasta yleensä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AZP kirjoitti:
To Elo 06, 2020 08:42
Tässä nyt yksi esimerkki: https://www.nettiauto.com/10116700

Hinta 43 t€ ja mainitaan, että uusi vastaava olisi 50 t€. Alennusta siis 14 % ja 7 t€, mikä on ihan iso tukku rahaa. Toisaalta tuosta 50 t€:ssa ei varmasti ole huomioitu ns. tavanomaista uuden auton alennusta, joka vaihtokaupassa tietenkin riippuu paljon siitä mitä vaihdokkia on tarjoamassa ja paljonko siitä hyvitetään suhteessa todelliseen markkina-arvoon. Todellinen arvonalema saattaa siis ollakin lähempänä viittä tonnia kuin seitsemää, eli lähempänä 10 % kuin 15 %. Ja kun katsoo vastaavia 2-vuotiaita Volvoja niin pyynnit alkaa 38 t€:sta, eli se toisen vuoden arvonalenema on lopulta melkein samaa luokkaa kuin ensimmäisen. Toki jos tuon linkin Volvo ei olisi ollut esittelyauto, vaan joku olisi sen vuosi sitten ostanut ja vienyt vaihdokkina Käyttöautoon, niin hän olisi tuosta tuskin saanut yli 40 t€. Eli hänelle arvonalenema olisi sitten se luokkaa 20 % ekalta vuodelta.

En siis sano että vuoden ikäisen auton ostaminen olisi hölmöä, mutta jos tosielämän autokauppaa tehdään, niin lopulta vuoden ikäistä autoa ostavalle se ekan vuoden arvonalenema ei olekaan ihan niin radikaali alennus kuin mitä se on radikaali järkytys sille, joka syystä tai toisesta luopuu autostaan vuoden ikäisenä. Ja sille joka uuden auton ostaa, voi lohdutuksena sanoa että jollain viiden vuoden pitoajalla se ekan vuoden laskennallinen pudotus tasoittuu sen verran, että ei siitä murhetta välttämättä kannata kantaa sen enempää kuin auton arvonalenemasta yleensä.
Mulla oli vähän aikaa tuollainen työsuhdeautona. Vaikka takakontin tilat ovat kasvaneet aiemmasta mallista, niin on se silti onneton V70 Classicin (se viimeinen vuosimalli) takakontin tiloihin.
Ohjaus on aika tehostettu ja vaihdelaatikko aivan hirveä. Mutta jos tarvitsisi miettiä jonkun perus-Toyotan, -Hyundain tai -Kian ja tuon Volvon välillä, niin ei tarvitsisi hirveän kauaa miettiä :wink:

Noille vuoden-kahden vanhoille autoille on kuitenkin kysyntää vaihtoautomarkkinoilla, ja siksi tietyt firmat tuovat niitä ulkomaita myöden. Samalla uusien autojen myynti on pienentynyt.

Kaikista rohkein veto on käydä itse hakemassa auto, jossa ei ole mukana minkäänlaista huoltokirjaa, eikä tietoa auton huoltohistoriasta :wink: :lol:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2843
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mutta mitäs jos liisaisi jonkun pari vuotta vanhan isomman auton? Olen itse pyöritellyt tätä mielessäni, esim. ALD liisaa palautuneita autoja suht houkuttelevilla kuukausitaksoilla. Ei tarvitsisi tyytyä johonkin Clioon tai pikku-Hynyyn. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3538
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kattelin noita ALD:n käytettyjä vaihtoehtoja, onhan siellä autoja. En vaan oikein löytänyt logiikkaa noihin leasing-hintoihin, aika rajuja tempoiluja hinnoissa, houkuttavuudesta en oikein tiedä, mutta yksi vaihtoehto muiden joukossa, eikä tosiaan tarvitsisi tyytyä johonkin pikkukippoon, jos sellainen ei maistu. Siis jos on pakka kunnossa. Tosin noilla liisarihinnoilla lyhentelisi aika rajusti velkaa...

https://www.aldvaihtoautot.fi/fi/autot/ ... calculator

Siinä olisi aika nätti 220-heppainen Superb, 12kk soppari ja 15 tkm = 729e/kk. Ehkä ei kuitenkaan...

https://www.aldvaihtoautot.fi/fi/autot/ ... calculator

Plugari-Prius, sama 12kk/15 tkm = 535e/kk. Tulee säästölle hintaa.

https://www.aldvaihtoautot.fi/fi/autot/ ... calculator

T8 Volle, samoilla spekseillä vain 949e/kk. Huh huh.

Kyllä se on meikäläisen palkalla ainakin tyydyttävä pikku Hynyyn tai Sukisukiin jos meinaa vuokrata, ihan poskettomia hintoja nuo ylläolevat. Autoverkkikseltä saa 299e/kk Suzuki Vitaran 140-heppaisna neliveto-automaattina 12kk ja 15 tkm. Siinä on jo jotain järkeä. Tai vaikkapa Peugeotin 2008 automaattina 130-heppaisena 289e/kk. Taitaa olla ainoa edes etäisesti järkevän hintainen liisarifirma, jos haluaa ajaa uudella autolla, eikä ostaa omakseen.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2843
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Oletan, että kattelit ainoastaan bensapelejä? Hajonta noissa hinnoissa on kyllä törkeän suuri ja pistää epäilemään logiikkaa.

En näe itseäni osaripelin haltijana oikein millään logiikalla. Liisarin sen sijaan kyllä. Toki molemmissa on se huono puoli näihin loppuun ajettuihin, että mahdolliset kolhut ja raapaisut tuo lisäkustannuksia. Asia jota ei tule laskettua alle 5K€ autossa, mutta tuollaisessa uutuuden nihkeässä kyllä, tai ainakin pitäisi. Vaikka olis bonus- ja pysäköintiturvat jne niin helposti tulee pari kolme osumaa 150-500€/laaki omavastuun kautta. En ole vielä nähnyt kustannuslaskelmaa, jossa nämä olisi huomioitu ETUkäyeen. :mrgreen:

Se, joka väittää pystyvänsä ajamaan ilman parkkipaikkakolhuja jne 3 vuotta PK-seudulla ja normaalisti kaupassa jne asioiden, huijaa.. :twisted:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3538
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^On suuri hajonta ja bensapelejä katselin, mutta halvinkin hinnat alkaen tarjous oli 240 euron luokkaa kk eli arvatenkin 4-500 euroa 12kk/15 tkm jota käytin vertailussa. Täytyy vaan ajatella niin, että jos ei uuteen ole varaa, niin unohtaa myös leasingit !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8085
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^Mul ois toi nelivetobensa-automaatti Audi vielä jouten :mrgreen: Voin vaikka liisaa sen käyttöoikeuden 400€/kk (+verot ja vakuutus) 6kk, 12kk tai 18kk sopimuksella :lol:

Njoo, vitsit sikseen. Äiteen ooppeli tuli tiensä päähän ja sen sijaan, että olisivat ottaneet jonkun 1-4k€ käytetyn ropposen vaivoikseen sen tilalle, sain puhuttua niille autoverkkokaupan melkein uusi diilin puolesta sen verran, että pihaan tuli vajaa 60tkm ajettu 2v vanha Citroen C3 hintaan 149€/kk. 24kk ja 15tkm/vuosi diili.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3538
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kappas, minä kun luulin, ettei niillä ole tota "melkein uusi" enää ollenkaan, mutta kun tarkemmin tutkiskeli, niin onhan siellä ! Erittäin järkevä veto vs. joku muutaman tonnin pommi. Vaikka eipä siinä, sellainenhan mullakin on nyt ajossa T-Sportin muodossa.
Just pesin ja ajoin talliin, kun näyttää ulkosalla vaan linnut kakkivan pommejaan pintaan. Nyt on vaikeampi osua.

Täytyy muutama pikku kiveniskemä vielä paikata ja voisi yhden säiliöllisen ohjaustehostimen nestettä vaihtaa, kun en sen ekan imaisun jälkeen ole muistanut koko hommaa. Markkinoilta en ole mitään mielenkiintoista löytänyt, vaikka olen kyllä tsekkaillut. Mutta, aina jotain löytyy kun rauhassa hakee. Vähän olen tulevaa sesongin ulkopuolista aikaa jo miettinyt ja sillä silmällä talviautoa katsellut, että Yaris menee myyntiin kun sellainen löytyy.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

V.J.S kirjoitti:
Pe Elo 07, 2020 17:19
pihaan tuli vajaa 60tkm ajettu 2v vanha Citroen C3 hintaan 149€/kk. 24kk ja 15tkm/vuosi diili.
Oks noissa käytetyissä lisukoissa ihan sattuman kauppaa se minkäkuntoisilla kumeilla auto tulee ja missä vaiheessa huoltoväliä ollaan? Ton hintaluokan autossa sillä on jo aika paljon merkitystä joutuuko uusimaan pitoajalla molemmat, yhfen vai ei yhtään rengaskertaa tai joutuuko huoltamaan yksi, kaksi vai peräti kolme kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8085
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

AZP kirjoitti:
Pe Elo 07, 2020 18:45
Oks noissa käytetyissä lisukoissa ihan sattuman kauppaa se minkäkuntoisilla kumeilla auto tulee ja missä vaiheessa huoltoväliä ollaan? Ton hintaluokan autossa sillä on jo aika paljon merkitystä joutuuko uusimaan pitoajalla molemmat, yhfen vai ei yhtään rengaskertaa tai joutuuko huoltamaan yksi, kaksi vai peräti kolme kertaa.
En tiiä, en ole autoa vielä nähny ja kun mutsin kanssa viimeksi puhuttiin aiheesta, niin se ei ollut vielä puhunut myyjän kanssa. Mainitsin kyllä, että kannattaa renkaiden kunnosta kysästä. Palauttaessa pitää olla ehtojen mukaan lailliset renkaat, muuta ei kumien kunnosta mainittu.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8085
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

IC1970 kirjoitti:
Pe Elo 07, 2020 18:01
^Kappas, minä kun luulin, ettei niillä ole tota "melkein uusi" enää ollenkaan, mutta kun tarkemmin tutkiskeli, niin onhan siellä ! Erittäin järkevä veto vs. joku muutaman tonnin pommi. Vaikka eipä siinä, sellainenhan mullakin on nyt ajossa T-Sportin muodossa.
Juu, kyllähän se tonnin parin pommi menee ilman isompia ropauksia, jos niitä vaihtaa kahden viikon välein :D :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin