Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Onnea uusimmasta hankinnasta, kait? :mrgreen:
Ihailtavaa ennakkoluulottomuutta vollen ostossa, nostan hattua. Miehekkäät lukemat taulussa, toki jos maantietä enimmäkseen nähnyt ja asiallisesti huollettu niin meneehän tuo varmasti nykyisen remminsä loppuun että heilahtaa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Onnea komealle Volvolle!
Hieno parivaljakko Opel ja Volvo, hyvä valita mielialan mukaan menopeli.
Opel Astra H wagon 1.6 2011
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3548
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kyllähän tuo km lukema on komea. Toisaalta, kävin auton läpi ihan samalla tavalla, kuin kaikki muutkin ostokseni, enkä löytänyt mitään maata mullistavaa, joten mitäs siinä enempiä miettimään, kun auto toimi ja tuntui hyvältä. Autoa myi omistajan työkaveri, koska omistaja on ollut keväästä saakka mökillä korona-eristyksessä johtuen heidän firmansa erittäin tiukasta politiikasta sen suhteen. Tämä sama kaveri joka minulle autoa esitteli, oli ollut myös auton mekaanikko/huoltaja viimeiset kolme vuotta, joten tiesi mistä puhui. Mm. ilmastointi on huollettu tässä kuussa, vaihdettu lauhdutin ym., siellä ne uudet osat kiiltelivät.

Autolla on kyllä jännä ajaa, kun välillä katse harhautuu tuohon kilometrilukemaan, mutta toisaalta auton ajotuntuma, käytös ja toimivuus on sellainen, kuin näissä useamman yksilön kokeilun perusteella kuuluu ollakin. Ikä on vain numeroita ja tässä tapauksessa vähän sama juttu. Pitäisi tehdä jonkun kanssa testi ja laittaa tuo lukema piiloon ja pyytää koeajon jälkeen arvio auton kulkemasta matkasta.

Huoltoväli tuossa on 30000 km, kuulemma litran verran menee vaihtovälillä öljyä kun kyselin, tsekkaillaan rauhassa. Katsastusmies oli toukokuussa sanonut, että joku stefa hikoilee vähän öljyä, joten tarkkaillaan sitäkin. Käynnistettäessä heittää aina virheilmoituksen moottorijärjestelmästä, se kuittaantuu viiksen päästä ja johtuu siitä, että yhdessä vaihdetussa tarvike-anturissa on kolme pinniä neljän sijaan, se neljäs keskustelisi ECUn kanssa mutta kun sitä ei ole, niin herjaa. Tuleepa rutiiniksi napauttaa se pois käynnistyksen yhteydessä.

Käsijarru on melko eloton, se korjautetaan jolloin aikataululla, muuten kaikki tuntuu pelaavan kuten pitää. Oikea etuovi resonoi aika ajoin, jotain siellä on irti jossain tai ei istu kunnolla, muuten ei kojelauta natise tms., kertoo jotain työn laadusta aikoinaan. Automaattilaatikon öljynvaihdosta ei ole erillisiä merkintöjä, joten ei mitään hajua sen öljyistä. Laatikko toimii kuitenkin kaikissa tilanteissa kuin ajatus, joten en hirveästi stressaa sen suhteen.

Auton mukana tuli omaa väriä pikkupurkki (kerrankin ei tarvitse itse hakea !) ja myös paukkupullo, kohtapuoliin pesen auton, mutta sen verran katsoin, että paukkua on käytetty kuskin puolen takapyörän taakse helmaan. Olisikohan väri lähtenyt matkan varrella, kun ei roiskeläppiä ole. Naarmuja yms. on ihan riittävästi, jossainhan kilometrien pitää näkyä. Vaan eiköhän tuosta ihan ok saada kun vähän puunataan. Pesen sen tosiaan kohta ja ajelen talliin, fiksailen etuovien sanomisen paikat ja taidan vahata sen samoin tein viikonlopun aikana. Konepellin alla voisi tsekkailla normihommat, akku jne. Suodattimet täytyy kurkistaa jahka jaksaa, moottorin ilmansuodatin on helppo homma, mutta raitisilmasuodatin taas hieman työläämpi. Corsaankin pitäisi se moottorin suodatin vaihtaa, jos Motonet olisi saanut niitä tilattua kun pyysin.

Tarkoitus olisi sekä Opelin että Volvon kanssa mennä samalla metodilla, pikkuhommat kuntoon omalla työllä ja vaivalla niin tekniikkaan kuin ulkokuoreen ja sisätiloihin liittyen, varsinaiset remonttihommat ulkoistan, viat korjataan ja muut hommat sitten sopivassa järjestyksessä. Katsastuksista ei ole huolta pitkään aikaan, ainoastaan Accord pitää käyttää kuukauden sisällä.

Tämän autokannan vaihteensiirron automatisoinnin jälkeen tilanne on hyvä. Tällä combolla kevääseen, ainoastaan ylitsepääsemätön korjauskustannus aiheuttaa toimenpiteitä ennen kevättä, toivon kyllä todella, että tuossa Volvossa olisi sen verran eloa jäljellä, että siitä saataisiin nuoremmalle pojalle edullinen, mutta edustava ja turvallinen ensiauto ! Sormet ja varpaat ristiin, että näin on.

Niin, se kulutus. Tankkasin Volvon eilen ja ajelin kotiin, kotipihassa normisti ajellen näytti 7.8 litraa. Pääsee aika lailla samaan kuin Accordilla, siis. Nyt aamulla ajelin kaupunkiin, vein pojan kouluun, siitä sitten kierrätyspisteen kautta Tokmanniin ja sieltä vielä ruokakauppaan. Kaupunkisuhauksen aikana keskikulutus nousi 9.9 litraan, kotipihaan tullessa taulussa seisoi 9.4. Tuohon kun lyö päälle talvilisän, niin olisiko joku 11 litraa hyvä arvaus keskikulutukseksi. Ei mene vähällä, ei, mutta Corsa kompensoi, toki voi olla että alitehoinen automaatti syö yli seiskan. No, kaikki tämä selviää, kunhan kilometrejä karttuu.

Nyt pesemään Volvon talvivanteet, renkaiden ilmanpaineet kuntoon ja oletuspaikat selville. Sitten itse auton pesu, Corsasta voisi imaista ohjaustehostimesta yhden satsin pois, kun kävin Mobilin 220 ATF:ää ostamassa litran putelin. Sitten vahdinvaihto ja Volvo talliin, ovien kulumakohtien paikkaus ja vahaus käyntiin 8)

EDIT: Tuossa oli muuten papereiden joukossa todistus Finikor-käsittelystä, tehty kun auto oli 3v eli keväällä 2009 ja kilsoja oli silloin 73 tkm. Ei se varmaan haittaa tehnyt sille, että auto on säilynyt noinkin ryhdikkäässä kunnossa pellien suhteen kilometreistä huolimatta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3548
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Muutama kuvatus illan päätteeksi. Pikku puuhastelua tosiaan, pesin talvivanteet, mutta ovat niin rivossa kunnossa, että ne pitäisi räjäyttää, jos meinaa saada puhtaiksi. Siispä pesin ihan normaalisti ja lähti mitä lähti. Kellariin pääsivät vielä, ei ihan heti näytä kelit muuttuvan. Ne oli muuten Vannetukun parhaimmistoa, eli Triangle Ice-Linkit. Mä en tiedä mitä aikaisemmin horisin Hakkapeliitoista. Sekaisin mikä sekaisin. Hyvin olivat ensimmäisestä talvesta selvinneet, lähdetään luottavaisin mielin toiseen.

Tsekkasin takakontista vararenkaan, pikkupyörän paine oli vain 2.5, joten nostin neljään, työkalut oli tallella. Tavaratilan pohjassa oli ruosteenestoainetta, joka oli tepsinyt, koska ruostetta ei näkynyt. Laiton koiravarustuksen sisään, joten Volvo on nyt valmiina tarvittaessa. Siellä on myös auton akku, vasemmassa takakulmassa, konehuoneesta löytyy vaan pluspiste, jos tarvitsee apuvirtaa. Joku oli huomaavaisesti laittanut asennuspäivän, ehkäpä tuolla vielä pärjää. Jätin latautumaan yön yli, jonkun verran näytti tarvitsevan Defaa. Corsan vastaava räväytti täydet ruutuun heti kättelyssä, joten on iskussa.
Kuva

Takapenkki on aika hienossa kunnossa, autoa en ole sisältä fiksannut lainkaan, myyjä oli siistinyt auton myyntiä varten ihan asiallisesti. Toki aion penkit käydä läpi ja siistiä sen mikä häiritsee, mutta eipä ole kiirettä, kun on ihan siisti jo nyt.
Kuva

Eikä tuo ohjaamo muutenkaan ole hullummassa kunnossa, mikään ei repsota, ole haljennut tai ole muuten rikki, mikä on kilometreihin nähden oikeastaan aika hämmästyttävää.
Kuva

Kuskin penkki on vasemmasta sivustaan kerran parsittu kokoon, sauma on aika krouvi, mutta ennemmin noin, kuin sisuskalut pursottaen, kuten aika monessa sisaruksistaan. Ratti on kiillottunut, mutta samansävyinen kauttaaltaan, eikä siinä ole vekkejä tai muuta häiritsevää pinnassa.
Kuva

Auton pesussa kävi selväksi, että vahaa kovasti kaivataan. Sitä on tulossa. Tänään en vielä ehtinyt, etuovien reunoissa on pari kohtaa joista on maali lohjennut ja niihin tarvitsee kevyesti Dremeliä, ynnä pohjamaalin ja päällimaalin. Ei isoja paikkoja, mutta niistä tulee, ellei korjaa nyt.

Tässä kuvassa ei niin näy, mutta ajovalojen umpiot ovat jonkin verran samentuneet sekä hieman halkeilleet, sellaista pientä riti-ratia, mitä muoviin tulee kun se alkaa antautua. Varmaan noilla vielä katsastuksesta selviää, ei sillä, mutta koitan vähän hioa ja kiillotella, josko siitä hieman parantuisi. Konepelti on selvinnyt matkasta hämmästyttävän hyvin ! Kulmien kromien alla olevat muovilistat ovat hakkautuneet ja kuluneet reilusti ja sumuvalojen muovit ovat pelkkää maitoa, ehjät kyllä. Tässä taitaa olla peräti bi-ksenonit ajovaloina, ainakin käytöksestä päätellen kun eilen pimeällä kotiin tulin. Ei valon sävy muuttunut kun pitkille laittoi, silleen jännästi vaan taittoi lisää valoa käyttöön.
Kuva

Sivuprofiili on ihan ryhdikäs,
Kuva

vaikka tästä kuvasta näkee, että nuo 16-tuumaiset ovat aika kottikärrynpyörät, varsinkin takana näyttää olevan tilaa tuhottomasti. Tummennuksetkin tuossa on takaovista taaksepäin, taitavat olla peräti tehtaalta, mä luulen. Vanteet ovat kyllä ihan hyvän näköiset ja huomattavasti paremmassa kunnossa kuin talvivanteet.
Kuva

Takapäässä on parkkitutkan anturit, jotka toimivat, nuo ovat tarvikeanturit ja mukaan tuli laatikollinen varalle, ovat ilmeisesti kulutustavaraa.
Kuva

Mukana oli tosiaan paukkupullo omaa väriä, pesussa varmistui, että muovinen helma vasemman takapyörän takana oli osittain paukuteltu, oli sen näköinen, että joku isompi naarmu tms. siihen oli saatu aikaan. Toinen paikka missä on sanomista on oikeassa takakulmassa, joka näkyy tästä kuvasta, siinä oikeanpuolimmaisen parkkitutkan anturin alla. Siinä on pieni kohta, jossa on lakkavikaa, ainoa kohta koko autossa. Saattaa toki johtua siitä, että joku pieni pusu parkkitutkasta huolimatta siihen on joskus osunut ja paikattu vähän sinnepäin.
Kuva

Minulla oli kaapissa taannoisesta S80:stä jäänyt muutama desi Volvon omaa vihreää ohjaustehostimen öljyä kuten etiketti sanoo, imaisin pari desiä kokeeksi pois säiliöstä. Sieltä tuli ulos kellertävää nestettä, josta pystyi juuri ja juuri löytämään alkuperäisen vihreän sävyn. Täytyy ostaa toinen puteli kunhan saan tuon vanhan käytettyä, niin kauan imutellaan vanhaa pois aika ajoin, että tulee pelkkää vihreää. Saman homman tein Corsaan, siellä oli yllättävänkin punaista ainetta kierrossa, joskus on ollut ihan mustaakin tuo samainen mönjä. Taidan sen litran verran sinne kuitenkin vaihdella, joka tapauksessa. Näissä on kummassakin hyvä ja selkeä säiliö ilman estoja, joten koko säiliöllisen eli 2-3dl saa imaistua pois kerralla.

Huomenna agendassa Volvon maalivirheiden korjaukset ja vahauksen aloitus. Corsan ajattelin myös pestä, se kun oli autoliikkeen jäljiltä niin siisti, ettei vielä ole tullut sitä tehtyä. Työteliäs, mutta mukava vapaapäivä !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3096
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja viggen »

Viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut kolme V70 työajossa. Eka oli bensa manuaali, josta en tykännyt juuri vaihteiston takia, loppupuolella alkoi moottoriöljy kelpaamaan. Sitten D5 automaati, jolla tuli ajettua paljon, mittarissa reilusti yli 400tkm, ennekuin luovuttiin, tosi hyvä peli. Viimeinen Volle oli D4 automaatti, sekin muuten ok, mutta piti flipperi peliä merkkivalojen kanssa ja muutakin kummallisuuksia. Nyt E-farkku menee eka jarrupalojen vaihtoon, yli 80tkm mittarissa, ei ole muita vikoja ilmaantunut.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Uteip
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ke Syys 19, 2018 20:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Uteip »

Piruja maalailematta ei jäänyt 2.5T vollesta kovin hyvää kuvaa kun kaverilla samanmallinen kulkine väriä myöden oli parisen vuotta sitten; hankintahinta nelisen tonnia, korjailua vajaalla viidellä ja myyntiin joulukuusi kojelaudassa loistaen ja flekti jatkuvasti huutaen alle vuoden päästä vajaalla parilla korjattavaksi.. Tiedä sitten oliko meressä uitettu vai mitä, mutta jatkuvia, mitä kummallisempia sähkövikoja riitti jatkuvalla syötöllä, siihen sitten öljynjäähdytintä ja ohjaustehostinta niin on konkurssi valmis. Toimiessaan kyllä melkoinen paketti tuollainen valtamerialus suihkukoneen kiihtyvyydellä..
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Tuo ratti on kyllä ihan varmasti vaihdettu. Olen niin paljon nähnyt 200-300tkm välillä ajettuja volvoja vaalealla ratilla, missä vaalea on vaihtunut sieltä täältä mustaksi, että tuo ei vaan voi olla orkkis. Kaikissa nimenomaan on ollut muuten hyvässä kunnossa oleva sisusta, mutta ratti on tuonut autoon heti 500tkm lisää
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3548
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^Tuossa on yksi mahdollinen skenaario. Sen näkee, kun ajaa. En jaksa ottaa etukäteen stressiä, tulee mitä tulee ja sen pohjalta mennään, homma kerrallaan. Kovin monia tuhansia en tuohon aio laittaa, mutta riippuu ihan siitä mitä järjestää, jos menee kulutusosaa se on ok, mutta Twilight Zone-vikoja jos alkaa pukata jatkuvasti, niin lähtee kyllä heippa vaan jollekin rasvanäpille. Halvalla. Onhan tämmöinen ostos just se fifty-sixty, pahin skenaario on varmaan esittämäsi mikä kävi kaverillesi ja se toinen ääripää on jarruja ja öljyjä vaihtamalla seuraavat satatonnia.

^Paha mennä sanomaan, sileä ja kulunut tuo ratti on, mutta tosiaan värimuutoksia tms. eau de toilet-kerroksia tuossa ei ole. Kun tuolla on viimeiseen 8 vuoteen ajettu 320 tkm 99% maantiellä pitkää siivua jolkottaen, niin ei kai se rattikaan siinä juuri kulu, kun ei sitä tarvitse alvariinsa käännellä. Kahden - neljän sormen taktiikalla tuo etenee aika kivuttomasti näin jo lyhyen oman kokemuksen perusteella. Mutta ihan sama, hyvä näin :D
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oioi joskus vuonna miekka ja kirves ajoin samanlaisella bensanelikolla muutaman vuoron taksia 8) Sattu viä kunnon lumipöperökelit, niin kyllä tolla kelpas verrattuna toisen työnantajan takavetomersuihin.

Vuorot jäi tosiaan yhden käden sormilla laskettaviks, mutta vika ei ollu Volvos vaan siinä, että Insinööriopiskelijaliiton apua tartti palkanmaksus. Silloin olin niin nössö, etten kehdannu ajaa muutamaa vuoroa viä lisäks ja lopuks ottaa käteiskassasta omaa osuutta, vaan piti odotella aikansa. Tosin siihen aikaan normitaksilla laskettiin senttejä ja esteettömällä tahkottiin rahaa, joten ei se Sprinteri sit niin huono ollukkaa.

Mut on IC:n ostos kyl just tyyppiesimerkki siitä, et jos rohkeesti ostaa näitä "riskiautoja" niin pienellä rahalla saa tolkuttoman paljo vastinetta! Ja samaa vikaahan nois Saabeiski toki on, kun kattoo vaikka Viirujen hintatasoa...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Ei persele :D

eikös tuon ikäisiä Saabbeja irtoo tuolla rahalla ja vuosimallilla ja sä ostit Volvon :D

Voi saa...tana :D
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^ei saa nelivetosuappeja. :D
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Kyllä tollanen Volvo vaan lämmittää mieltä, itsekin kohtasin keväällä 2004 2.5T etuvedon, joka oli niin nätissä kunnossa, etten raaskinut päästää ohi ja enpä tuota ole raaskinut myydäkkään, toimii hyvin kolmosautona ja tavarankuljettimena. Joku 5tkm tullut puolessa vuodessa, ja täysin huolettomia kilsoja..

Mittarissa jo/vasta 260tkm, mutta ei kyllä tosiaan näy kuin mittarissa. Sisusta on todella siistissä kunnossa, auto ei pahemmin kilise tai kolise, ja ainoat pienet kuplat tankin luukussa.
kuva

Ja kyllähän tälläinen joskus 2003 säästi nuoren klopin hengen, kun testasin unissani isän autoa Kehä III kaiteeseen..
Tomppa & Saabit myyty :(
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3548
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^^
Saabeissa hiukan samaa vaivaa kuin noissa Accordeissa, eli ovat järjestään niin ruosteisia, ettei vaan kiinnosta. Tämäkin yksilö on ylivoimaisessa kunnossa pelleiltään vs. 9-5 ja Accord, joita toki myös katselin. Toki on hyviäkin, mutta ei tässä hintaluokassa ja kuten ^^ toteat, eipä ole nelivetoa, ei. Se oli tässä odottamaton bonus, mutta sitähän minä koko ajan vähän hain tuohon talveksi. Toki voi olla että tämä on sitten muuten ihan sysipaska, paitsi pelleiltään, mutta ei vielä tuomita !

Paljoa en tänään saanut aikaan kun oli muuta, mutta Volvon ruosteet on nyt taklattu, taisi siihen mennä reilu tunti, ehkä jopa puolitoista. Kyse oli siis kahdesta muutaman sentin kohdasta molempien etuovien terävässä kantissa, hioin puhtaaksi, pohjamaalasin ja omaa väriä perään. Muutaman kiveniskemän paikkasin bonuksena.
Kuva

Vasemman etulokarin vetäisin kokeeksi Korrekilla, huomenna jatketaan ja itse asiassa ajattelin ottaa asiaksi mennä maaliin saakka. Maanantaina on Volvon ajovuoro, joten sitä ennen pitää olla Korrekit pinnassa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3548
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Onhan se sanottava, että tuollaisen valtamerilaivan vahaaminen on ihan kauhea homma. Meinasi jo into loppua kesken, mutta painoin loppuun saakka. En ottanut aikaa, joku kuusi tuntia on varmaan hyvä arvaus. Muistin taas, miksi tykkään noista pikkukipoista.

Nooh, parin tonnin yli 400 tkm ajetuksi tuo on nyt ihan asiallisen oloinen. Maalipinnassa on yllättävän vähän kolhuja tai muuta sanomista. Hyvin on selvinnyt kilsoista.
Kuva

Sumuvalojen muovit ovat keulassa varmaan alkuperäiset. Vuodet ja kilometrit olivat hakkauttaneet "umpiot" melkein läpinäkymättömiksi.
Kuva

Käytin parikymmentä minuuttia per puoli, hiekkapaperia 600-1500-2000 ja ne kauan sitten ostetun kunnostuspaketin nesteet riittivät vielä tähänkin, vaikka niillä kai kolmen auton ajovaloumpiot on jo tehty.
Vähän paremmat niistä tuli, just sen verran, että oli vaivan väärti.
Kuva
Kuva

Jos pysyvät ehjinä, niin kelpaavat toistaiseksi. Minähän en juuri sumuvaloja käytä, ihan turhat kapistukset, mutta pientä elvytystä, kun kerran keulalla ovat.
Viimeksi muokannut IC1970, Su Loka 04, 2020 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Uteip
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ke Syys 19, 2018 20:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Uteip »

Seuraavat tuossa kunnossa olevat voikin aloittaa suosiolla 180 paperilla, kuussatanen ei kohtuuajassa hiekkapuhallusta häivytä.
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)
Vastaa Viestiin