Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Yksittäisen talotyömaan katteella ei ole mitään tekemistä firman katteen kanssa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kyse oli keskisuuresta pääkaupunkiseudulla vaikuttavasta rakennusliikkeestä, joka tekee lähinnä kilpailu-urakoita. Eivät halua riskeetata monien tonttien hankkimisella, jotta ne eivät jää käteen.
Omakotitalourakoitsijoiden katteista en tiedä.
Muuten, rakentamisen laadusta sanotaan, että se olisi nykyään parempaa kuin ennen. Ihmettelen tuota sanontaa, koska nykyään rakennustyömaat ovat mitä yleisimmin projektinjohtourakoita, joissa ei juuri ole omia työntekijöitä vastaavaa mestaria lukuunottamatta. Kaikkien aliurakoitsijoiden laatua on mahdotonta valvoa samanaikaisesti
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kuten suurin osa asioista, itte kannattaa kaikki rakentaa. Teettämällä ei saa kuin sutta, ainakin jos ei ole koko ajan kyttäämässä ja vaatimassa kunnon työn jälkeä.
Edelleen jos jatketaan väittelyä rakentamisen katteista niin pitää ensin päättää mistä katteesta puhutaan.
Edelleen jos jatketaan väittelyä rakentamisen katteista niin pitää ensin päättää mistä katteesta puhutaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Komppaan. Näillä kulmilla ei kyllä saa tarjouksiakaan, kun ”yksityisasiakkaat kyttää ja vaatii koko ajan jotain”.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ehkä pitäis päättää keskustelu aiheesta ja laittaa oma ketju tonttikaupasta, rakentamisen vaikeudesta ja ongelmista jne pystyyn niin ei tule liikaa OT:tä tähän. Lopputulemana voidaan todeta. Tontit on kalliita ja niitä on vaikea saada, rakennusliikkeet on syvältä ja ite tekemällä säästää ja saa juuri sellaisen kuin haluaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tää on kyllä ihan on topic, kun otsikko on "Ajatuksia ... muustakin"
Onhan se nyt kamalaa jos pitää tehdä mitä asiakas haluaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Onneksi asun talossa, joka on rakennettu hyvin jo tovi sitten, eli 1940-ja 1950-luvulla. Toki sen jälkeen remontoitu huolella alkaen joskus 2005, päättyen pari vuotta sitten, sen miehen toimesta, joka tässä talossa eleli vanhempiensa kanssa lapsena, mm. silloin 1940-ja 1950-luvulla. Ei voi jälkeä moittia, ei. Mm. nuohooja kysyi kuka on tehnyt lämmityskattilan yläpuoliset putkiliitokset ym. uudelle kiertovesipumpulle ja sen sellaisille, kun "ei kuulemma missään ole aikoihin nähnyt niin huolellista ja kerran vielä varman päälle" tehtyä työtä. Sama kommentti tuli öljyauton kuskilta, kun en ollut kerran kotona ja kävi laittamassa ohjeiden mukaan kattilan pois ja päälle, sekä katsomassa öljysäiliöt, että ok täytön jälkeen. Oli kuulemma niin viimeisen päälle vedetty huohotusputket ja liitokset öljypolttimelle, ettei ollut koskaan nähnyt. Se on toi mun appiukko semmoinen ns. "katoava luonnonvara", eri ukkoja nuo sotien jälkeiset patut !
Kun muutamia vuosia sitten laitettiin tuo jätevesisysteemi uusiksi, hän liitti sen murskainpöntön vesilaitoksen luvalla kaupungin verkkoon ja sovittiin, että tekee vesilaitoksen luvalla "alustavat työt" valmiiksi. No, vesilaitoksen pojat tuli paikalle pakulla työkaluineen. Katselivat hetken tehtyä työtä ja totesivat, etteivät osaa tehdä paremmin, eivätkä pysty, kun kaikki on tehty. "Kiristivät" tärkeät liitokset, että protokolla täyttyi ja löivät sertifikaatin papereihin. Mummo oli keittänyt kahvit ja saivat vielä pullaakin. Pahoittelivat, kun joutuivat kuitenkin antamaan 3500 euron laskun kunnan verkkoon liittymisestä. Sama homma kun tossa taannoin piti vaihtaa sähkökeskus etäluettavaan, kävi hakemassa sähkölaitokselta kaapin, vaihtoi sen ja soitti sähköfirman pojat paikalle. Tulivat paikalle, totesivat, että kaikki on tip top ja vähän päälle, vetivät sinetin lukijaan ja ajoivat pois. Meikäläinen vaan aina kaivelee nenää taustalla ja on hengessä mukana. Tiedän, asemani on etuoikeutettu ! No, minä olen paperia pyörittävä virkamies ja appiukko on konemestari evp, joka johti Porvoon Energian Tolkkisten voimalaitosta vuosikymmeniä, suunnitteli sen vanhan voimalan ja oli vielä eläkkeeltä erityissopimuksella liittämässä nykyistä uusittua voimalaa vanhan kanssa yhteen parin muun +70-vuotiaan ukon kanssa, kun töissä olevat eivät osanneet ja meni sormi suuhun. Taitaa hänellä olla plakkarissa kaiken maailman sähköputkimiehen paperit mitä kuvitella saattaa.
Kauhulla odotan sitä päivää, kun joudun teettämään jotain oikeasti ulkopuolisella, tähän asti on ollut joka asian ammattimies perhepiirissä...Okei, kattoremontti teetettiin ulkopuolisella avaimet käteen periaatteella, se oli niin haastava homma tuon katon muodon takia, ettei ketään huvittanut alkaa siihen hommaan. Hyvä siitä kyllä tuli, tyytyväisiä ollaan oltu.
Se rakentamisesta, talvi yritti tuloaan tänne nyt pari päivää, mutta epäonnistui surkeasti. Kyllä on vaikeaa. Odotin, että olisin päässyt Volvorine:lla nelivetoa testaamaan, mutta ei, jotain loskapaskaa ja vähän pientä härmää joissain mutkissa, ei muuta. Corsalla sentään toissa-aamuna töihin ajaessani lumiloskaa oli tullut sen verran, että peilissä näkyi omat ajolinjat takana. Talvenomaiset olosuhteet, juuri ja juuri. Ja on se lämmin. Corsa meinaan. Eilen kun töistä lähtiessä skrapasin ikkunoita ja laitoin lämmöt täysille sen ajaksi ynnä puhalluksen kakkosnopeudelle ylös, niin parin minuutin päästä autoon mennessä olisi voinut alkaa saunoa, ei hemmetti Volvo on Corsaan verrattuna käsittämätön pakastin, mutta siinäkin ilma kiertää tosi hyvin, tänään kun lähdin sillä nollakelissä loskat päällä ja heilautin vain pyyhkimiä, annoin puhaltimen olla ykkösnopeudella, oliskohan tuossa seitsemän pykälää kaikkiaan, niin ei pyrkinyt huuruun yhtään ja riitti oikein hyvin.
Huomenna taas lämpenee vähän, joten jatketaan oikean talven odottamista.
Kun muutamia vuosia sitten laitettiin tuo jätevesisysteemi uusiksi, hän liitti sen murskainpöntön vesilaitoksen luvalla kaupungin verkkoon ja sovittiin, että tekee vesilaitoksen luvalla "alustavat työt" valmiiksi. No, vesilaitoksen pojat tuli paikalle pakulla työkaluineen. Katselivat hetken tehtyä työtä ja totesivat, etteivät osaa tehdä paremmin, eivätkä pysty, kun kaikki on tehty. "Kiristivät" tärkeät liitokset, että protokolla täyttyi ja löivät sertifikaatin papereihin. Mummo oli keittänyt kahvit ja saivat vielä pullaakin. Pahoittelivat, kun joutuivat kuitenkin antamaan 3500 euron laskun kunnan verkkoon liittymisestä. Sama homma kun tossa taannoin piti vaihtaa sähkökeskus etäluettavaan, kävi hakemassa sähkölaitokselta kaapin, vaihtoi sen ja soitti sähköfirman pojat paikalle. Tulivat paikalle, totesivat, että kaikki on tip top ja vähän päälle, vetivät sinetin lukijaan ja ajoivat pois. Meikäläinen vaan aina kaivelee nenää taustalla ja on hengessä mukana. Tiedän, asemani on etuoikeutettu ! No, minä olen paperia pyörittävä virkamies ja appiukko on konemestari evp, joka johti Porvoon Energian Tolkkisten voimalaitosta vuosikymmeniä, suunnitteli sen vanhan voimalan ja oli vielä eläkkeeltä erityissopimuksella liittämässä nykyistä uusittua voimalaa vanhan kanssa yhteen parin muun +70-vuotiaan ukon kanssa, kun töissä olevat eivät osanneet ja meni sormi suuhun. Taitaa hänellä olla plakkarissa kaiken maailman sähköputkimiehen paperit mitä kuvitella saattaa.
Kauhulla odotan sitä päivää, kun joudun teettämään jotain oikeasti ulkopuolisella, tähän asti on ollut joka asian ammattimies perhepiirissä...Okei, kattoremontti teetettiin ulkopuolisella avaimet käteen periaatteella, se oli niin haastava homma tuon katon muodon takia, ettei ketään huvittanut alkaa siihen hommaan. Hyvä siitä kyllä tuli, tyytyväisiä ollaan oltu.
Se rakentamisesta, talvi yritti tuloaan tänne nyt pari päivää, mutta epäonnistui surkeasti. Kyllä on vaikeaa. Odotin, että olisin päässyt Volvorine:lla nelivetoa testaamaan, mutta ei, jotain loskapaskaa ja vähän pientä härmää joissain mutkissa, ei muuta. Corsalla sentään toissa-aamuna töihin ajaessani lumiloskaa oli tullut sen verran, että peilissä näkyi omat ajolinjat takana. Talvenomaiset olosuhteet, juuri ja juuri. Ja on se lämmin. Corsa meinaan. Eilen kun töistä lähtiessä skrapasin ikkunoita ja laitoin lämmöt täysille sen ajaksi ynnä puhalluksen kakkosnopeudelle ylös, niin parin minuutin päästä autoon mennessä olisi voinut alkaa saunoa, ei hemmetti Volvo on Corsaan verrattuna käsittämätön pakastin, mutta siinäkin ilma kiertää tosi hyvin, tänään kun lähdin sillä nollakelissä loskat päällä ja heilautin vain pyyhkimiä, annoin puhaltimen olla ykkösnopeudella, oliskohan tuossa seitsemän pykälää kaikkiaan, niin ei pyrkinyt huuruun yhtään ja riitti oikein hyvin.
Huomenna taas lämpenee vähän, joten jatketaan oikean talven odottamista.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Nokialla on tänä aamuna sen verran sohjoa, että hieman jo osotkrapula nousee etuvedon ostamisesta "käyttöharrasteeksi". Toki halpa tuo mun NG9-3 oli, mutta kyllä samalla rahalla olisi saanut nelivedonkin, eikä paljoa tarttisi edes päälle, kun jo kolmosmallin XC70 irtoaisi paljon ajettuna
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Joulukuu. Lallallaa. Lämpöä 5-6 astetta ja vettä tulee kaatamalla. Sillä lailla.
Corsa kävi pajalla suunnitellusti. Autoon vaihtui jakopääsarja + vesipumppu ja isompi osa jäähdytysnesteestä. Jakopää on nyt päivitetty vuodelta 2010 tähän päivään. Seuraavaksi vuonna 2028.
Automaattivaihteistoöljyt vaihtuivat niin ikään, Liqui Molya näyttivät laittaneen. Vanha neste vuodelta 2014 oli kuulemma ihan ok edelleen, näytti ja tuoksui ATF:ltä, kuten tikustakin pystyi päättelemään. Ajossa en huomannut mitään eroa, vähän kulmikas kylmänä, mutta riittävän asiallinen lämpimänä. Sinänsä ihan sama millaiset nesteet tuossa on, laatikosta ei täysin salonkikelpoista saa tuolla vuosileimalla ja tekniikalla koskaan, kun ei ollut tehtaalta lähtiessäänkään.
Panostus oli reilu, eli tasan 400 euroa meni. Toisaalta, auto on nyt ajan tasalla kaiken tarvittavan suhteen, eikä suunnitteilla ole remontteja tai huoltoja. Renkaanvaihto keväällä, perushuolto ja katsastus ensi syksynä. Siinä välissä ajetaan ja korjataan, jos jotain ilmenee. Takajarrut saatan tarkastuttaa jossain vaiheessa, rummuthan siellä on, kitisevät hieman ekassa jarrutuksessa näillä kosteilla keleillä, kun harvoin tulee ajoa peräkkäisinä päivänä. Lähinnä avataan ja tsekataan, meneekö vain pölyjen puhdistuksella ja rasvauksella, vai onko syytä vaihtaa sisuskaluja.
Corsa on ollut joka suhteessa parempi auto ja positiivinen yllätys alkuperäisiin odotuksiin nähden. Siksipä ei sinällään kirpaissut tämäkään panostus, auto on ikäisekseen poikkeuksellisen hienossa kunnossa ja jos se minusta riippuu, myös sellaisena pysyy.
Korjausrahastossa on vielä varaa, epäilen, että seuraava panostus kohdistuu Volvoon. Siihenkään en rahaa syydä kuin jos on pakko. Jollei nuorempi kolli aikuistu tarpeeksi ajokortin suhteen kevääseen mennessä, Volvo mennee keväällä myyntiin ja sillä rahalla ostetaan eka fiksattava ja aloitetaan seuraava kausi. Tämän hetken fiiliksien perusteella Corsalla on edessä pitkä rupeama meikäläisen hoivissa. Siinä vain on jotain perin sympaattista
EDIT: Viime talvelta teille tuttu Volvo V40 meni justiinsa leimasta läpi huomautuksitta ja matka jatkuu kohtapuoliin 290 000 km mittarissa. Sen verran mainostan, että meikä myy priimaa edullisesti
Corsa kävi pajalla suunnitellusti. Autoon vaihtui jakopääsarja + vesipumppu ja isompi osa jäähdytysnesteestä. Jakopää on nyt päivitetty vuodelta 2010 tähän päivään. Seuraavaksi vuonna 2028.
Automaattivaihteistoöljyt vaihtuivat niin ikään, Liqui Molya näyttivät laittaneen. Vanha neste vuodelta 2014 oli kuulemma ihan ok edelleen, näytti ja tuoksui ATF:ltä, kuten tikustakin pystyi päättelemään. Ajossa en huomannut mitään eroa, vähän kulmikas kylmänä, mutta riittävän asiallinen lämpimänä. Sinänsä ihan sama millaiset nesteet tuossa on, laatikosta ei täysin salonkikelpoista saa tuolla vuosileimalla ja tekniikalla koskaan, kun ei ollut tehtaalta lähtiessäänkään.
Panostus oli reilu, eli tasan 400 euroa meni. Toisaalta, auto on nyt ajan tasalla kaiken tarvittavan suhteen, eikä suunnitteilla ole remontteja tai huoltoja. Renkaanvaihto keväällä, perushuolto ja katsastus ensi syksynä. Siinä välissä ajetaan ja korjataan, jos jotain ilmenee. Takajarrut saatan tarkastuttaa jossain vaiheessa, rummuthan siellä on, kitisevät hieman ekassa jarrutuksessa näillä kosteilla keleillä, kun harvoin tulee ajoa peräkkäisinä päivänä. Lähinnä avataan ja tsekataan, meneekö vain pölyjen puhdistuksella ja rasvauksella, vai onko syytä vaihtaa sisuskaluja.
Corsa on ollut joka suhteessa parempi auto ja positiivinen yllätys alkuperäisiin odotuksiin nähden. Siksipä ei sinällään kirpaissut tämäkään panostus, auto on ikäisekseen poikkeuksellisen hienossa kunnossa ja jos se minusta riippuu, myös sellaisena pysyy.
Korjausrahastossa on vielä varaa, epäilen, että seuraava panostus kohdistuu Volvoon. Siihenkään en rahaa syydä kuin jos on pakko. Jollei nuorempi kolli aikuistu tarpeeksi ajokortin suhteen kevääseen mennessä, Volvo mennee keväällä myyntiin ja sillä rahalla ostetaan eka fiksattava ja aloitetaan seuraava kausi. Tämän hetken fiiliksien perusteella Corsalla on edessä pitkä rupeama meikäläisen hoivissa. Siinä vain on jotain perin sympaattista
EDIT: Viime talvelta teille tuttu Volvo V40 meni justiinsa leimasta läpi huomautuksitta ja matka jatkuu kohtapuoliin 290 000 km mittarissa. Sen verran mainostan, että meikä myy priimaa edullisesti
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Näitä kun lukee, niin harmittaa tuo lumitöiden teko paljon vähemmän. Täällä on ihan täys winter wonderland päällänsä kyllä jo.
Koronasta huolimatta voi käydä lasten kanssa luistelemassa ja mäenlaskussa.
Eli jotain hyvääkin tässäkin paskakylässä! Toki sit huhtikuussa kun hanget on vieläkin miehenkorkuiset ja Etelän tautimailla istutaan jo terdellä, huumori on vähän tiukemmassa.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mun mielestä huhtikuun kylmillä keleillä on kivampi istua terdellä lumen keskellä kuin ilman lunta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
No juu, tai vielä mieluummin pilkillä minttukaakaon kera.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Juu, hyvin vois olla hiihtokelejä Etelässäkin tuonne huhtikuun puolivälille ainakin, sitten parin viikon lämpöjaksolla lumet sulattaen ja kevät käyntiin. Ja sitten mä heräsin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Ei kai sitä nyt huhtikuun puoliväliin enää, kun pitäisi jo kesätassuja ruveta sovittamaan alle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Corsa kyl vaikuttaa melko järkevältä kakkosautolta, huollettu yksinkertainen tekniikka niin ei varmaan juuri aiheuttele yllätyksii.
Manuaalilla tollane kirppu toki menis selvästi pienemmällä mutta ne ei vaan näemmä siellä viihdy
Ja toisaalta muutkaan bensa-automaatit ei juurikaan pienemmällä mene ilman ettei joudu euroja latoo isosti tiskiin.
Tuollasen käyttö-/korjauskulut on niin maltilliset et se antaa vähän kulutusta anteeksi.
Mitäs tuollases muuten vero on vuodessa?
Mitä tuossa nyt on likan ajokorttiuraa seurannu niin jos corsa on hyvin järkevä kakkosauto niin volvosta ei voi sanoo ensiautona samaa
Tai no, ohan ne turvallisii mut turbol ja nelivedol saa kyl ne ulosmitattuu
Ja saattaa kilsamäärät pompata aika rajuste mopoon verrattuna...
Vaihdoin dusteriin just ajovalopolttimon kun pimu ajeli ykssilmäsenä vastaan niin talvirenkaillaki körötelly jo viis tonnii
Manuaalilla tollane kirppu toki menis selvästi pienemmällä mutta ne ei vaan näemmä siellä viihdy
Ja toisaalta muutkaan bensa-automaatit ei juurikaan pienemmällä mene ilman ettei joudu euroja latoo isosti tiskiin.
Tuollasen käyttö-/korjauskulut on niin maltilliset et se antaa vähän kulutusta anteeksi.
Mitäs tuollases muuten vero on vuodessa?
Mitä tuossa nyt on likan ajokorttiuraa seurannu niin jos corsa on hyvin järkevä kakkosauto niin volvosta ei voi sanoo ensiautona samaa
Tai no, ohan ne turvallisii mut turbol ja nelivedol saa kyl ne ulosmitattuu
Ja saattaa kilsamäärät pompata aika rajuste mopoon verrattuna...
Vaihdoin dusteriin just ajovalopolttimon kun pimu ajeli ykssilmäsenä vastaan niin talvirenkaillaki körötelly jo viis tonnii
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992