Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
S60 piti viedä korjaamolle, bensa valuu auton alle kun tankkaa. Todettu vakio vika näissä, bensan täyttöputki halki. Kelju korjattava, en jaksanut alkaa ropaa väärän merkistä, palaa yli 200€ siihenkin. Vain 185tkm ajettu ja muovit halki?
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Volvottoman miehen on helppo täältä voivotella
Huoletonta Hondamiehen elämää tässä vietetty sentään jo toista vuorokautta. Alkaa tuntua tylsältä...
Onneksi on ikäloppu Saab vielä kuvioissa. Kunhan tästä takatalvesta päästään, niin ensi viikolla näytti alkavan kesäkelit. Täytyy edistää Saab-projekti maaliin. Voipi olla, että menee sitten myyntiin jossain vaiheessa, käyttöauto on toistaiseksi Musta ja ennen ensi kevättä itsellekin Honda alle, semmoinen, mitä ei tarvitse koko ajan ropata.
Toisen auton osalta varmaan menen jatkossakin ns. projekti kerrallaan, näyttää kuitenkin vahvasti siltä, että aina kun edellinen alkaa olla valmistumassa, alkaa myyntinappula kutsua ja toisaalta alkaa jo miettiä seuraavaa kuviota. Minkäs sitä luonnolleen voi ja kun tämä kerran harrastus on, niin pitää olla jotain millä harrastaa. Kuitenkin, nämä varsinaiset käyttöpelit voisivat olla sellaisia, ettei ihan koko ajan tarvitse niiden kanssa teutaroida.
Eli pihaan ei ilmesty mitään niin kauan, kuin Saab on kuvioissa, koska se on tämän hetken "projekti". Yksi kerrallaan. Accordit varmaan järjestävät jotain pientä aika ajoin, mutta aika luottavaisin mielin olen tuon kaksikon suhteen, kolmikko sitten toivon mukaan jossain vaiheessa. Kriteeri farkku-Accordille on kuitenkin yhtä tiukka kuin noissa kahdessa muussakin, en odota, että tarpeeksi hyvää ja vielä sopivan hintaista ihan heti osuu kohdalle, aikaa on ensi vuoden huhtikuuhun sen etsinnässä. Muitakin järjestelyjä on käynnissä, jos sopivasti saan asiat hoidettua, niin on mahdollista, että seuraavankin sukupolven Accord on hankinnan haarukassa vaihtoehtona. Riippuu ihan käytettävissä olevista varoista ja ennenkaikkea siitä, onko kiinnostusta panostaa ja kuinka paljon. Yleensä ei.
Huoletonta Hondamiehen elämää tässä vietetty sentään jo toista vuorokautta. Alkaa tuntua tylsältä...
Onneksi on ikäloppu Saab vielä kuvioissa. Kunhan tästä takatalvesta päästään, niin ensi viikolla näytti alkavan kesäkelit. Täytyy edistää Saab-projekti maaliin. Voipi olla, että menee sitten myyntiin jossain vaiheessa, käyttöauto on toistaiseksi Musta ja ennen ensi kevättä itsellekin Honda alle, semmoinen, mitä ei tarvitse koko ajan ropata.
Toisen auton osalta varmaan menen jatkossakin ns. projekti kerrallaan, näyttää kuitenkin vahvasti siltä, että aina kun edellinen alkaa olla valmistumassa, alkaa myyntinappula kutsua ja toisaalta alkaa jo miettiä seuraavaa kuviota. Minkäs sitä luonnolleen voi ja kun tämä kerran harrastus on, niin pitää olla jotain millä harrastaa. Kuitenkin, nämä varsinaiset käyttöpelit voisivat olla sellaisia, ettei ihan koko ajan tarvitse niiden kanssa teutaroida.
Eli pihaan ei ilmesty mitään niin kauan, kuin Saab on kuvioissa, koska se on tämän hetken "projekti". Yksi kerrallaan. Accordit varmaan järjestävät jotain pientä aika ajoin, mutta aika luottavaisin mielin olen tuon kaksikon suhteen, kolmikko sitten toivon mukaan jossain vaiheessa. Kriteeri farkku-Accordille on kuitenkin yhtä tiukka kuin noissa kahdessa muussakin, en odota, että tarpeeksi hyvää ja vielä sopivan hintaista ihan heti osuu kohdalle, aikaa on ensi vuoden huhtikuuhun sen etsinnässä. Muitakin järjestelyjä on käynnissä, jos sopivasti saan asiat hoidettua, niin on mahdollista, että seuraavankin sukupolven Accord on hankinnan haarukassa vaihtoehtona. Riippuu ihan käytettävissä olevista varoista ja ennenkaikkea siitä, onko kiinnostusta panostaa ja kuinka paljon. Yleensä ei.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mitäs jos samantien päivität uudemman korin Type-S 2.4 tms alle? Noita taitaa vaan olla aika heikosti tarjolla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
On aika edullisia autoja, vs johonkin S60 malliin.
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... sort=price
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... sort=price
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Onkos ketjun isännän perhepiirissä joku kalenteri, että jos auto viihtyy pihassa yli puoli vuotta, alkaa olla ostokuntoista peliä tarjolla
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Kai sen tuttavapiiri tietää siinä missä saappifoorumikin
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Type-S ei ole vaihtoehto, koska ne ovat aina manuaaleja. Ainakin vanhemmassa korissa on näin, käsittääkseni uudemmassakin. Ei tule manuaali-Accordia ei, eikä mitään muutakaan manuaalia käyttöautoksi. Yleensäkin nuo 2.4-litraiset uudempikoppaiset ovat ylen harvinaisia, koko Euroopassa.
Uudempikoppainen kelpaa myös kaksilitraisena, mutta sisustaa en kelpuuta kangaspenkeillä, pitää olla Executive ja nahkasisus, sillä Elegance on tappavan aneeminen kangassisustoineen. Vanhemmassakin kelpuutan kaksilitraisen, jos km, kunto ja hinta kohtaavat, siinä tapauksessa kilsojen ekan numeron on sitten alettava ykkösellä. Minua on aina harmittanut se, että vanhakoppaisen kaksilitraisen sisusta puolinahkoineen on monta kertaa tyylikkäämpi kuin tuo 2.4-litraisen perusversio, jossa on tympeä kangassisusta.
Niin, tuossahan tuo naapurusto meikän toilailuja seuraa ja kai tässä tietty maine on kehittynyt, että jos kiesi kelpaa mulle, niin se kelpaa yleensä kaikille muillekin. Tietävät myös sen, että periaatteessa kaikki on aina myynnissä, jos hinnasta sovitaan. Paitsi vaimo, lapset ja nykyiset Accordit.
Kyllähän minua sähköinen autoilu kiinnostaa ja n.50 km akulla kulkeva lataushybridi olisi aivan täydellinen valinta, kun normaali päiväsuoritus on vajaat 40 km. Eikä tarvitsisi miettiä niitä pidempiäkään matkoja. Valitettavasti vaan tiloiltaan sopivat ovat aivan karmeissa hinnoissa edelleen, sama pätee täyssähköihin. Ei kiitos vielä. Jossain vaiheessa, mutta siihen voi mennä vielä vuosi jos toinenkin.
Vaikka Accord on selvä ykköspyssy, niin Honda-leiristä kelpaa kyllä joku muukin laitos, farkku-Civic jos oikein pistäisi rahaa haisemaan, takaraivossa kolkuttaa myös nelivedon kutsu, mennyt talvi Volvolla oli "nautinto", joten 2007-> CR-V on myös vaihtoehto. Nelivedon suhteen katsanto on myös avarampi merkkien suhteen. No, kaikki riippuu kuitenkin viime kädessä käytettävän rahan määrästä. Auton on myös oltava koirien kuskaukseen kelvollinen, joka asettaa omat haasteensa, kun ei tuo koirien määrä näytä tuosta vähenevän, aavistelujeni perusteella ehkä päinvastoin Seuraava käyttis tulee nyt myös jäädäkseen (tässä kohtaa saa vapaasti nauraa), koska vaihtokuvio kohdistuu jatkossa puhtaasti yhteen projektiin kerrallaan. Se on vaan niin, että kartanon maat on suunniteltu neljälle autolle ja viides, vaihtuva sellainen, menee pienen hampaiden narskuttelun kera. Ihannehan on tietenkin, että saisi aina syksyllä viimeisen projektin seuraavalle ja talvella käyttis saa tallipaikan.
Johan on pähkäilyä, mutta kuten monesti todettu, se on tämän touhun sokeri ja suola.
Uudempikoppainen kelpaa myös kaksilitraisena, mutta sisustaa en kelpuuta kangaspenkeillä, pitää olla Executive ja nahkasisus, sillä Elegance on tappavan aneeminen kangassisustoineen. Vanhemmassakin kelpuutan kaksilitraisen, jos km, kunto ja hinta kohtaavat, siinä tapauksessa kilsojen ekan numeron on sitten alettava ykkösellä. Minua on aina harmittanut se, että vanhakoppaisen kaksilitraisen sisusta puolinahkoineen on monta kertaa tyylikkäämpi kuin tuo 2.4-litraisen perusversio, jossa on tympeä kangassisusta.
Niin, tuossahan tuo naapurusto meikän toilailuja seuraa ja kai tässä tietty maine on kehittynyt, että jos kiesi kelpaa mulle, niin se kelpaa yleensä kaikille muillekin. Tietävät myös sen, että periaatteessa kaikki on aina myynnissä, jos hinnasta sovitaan. Paitsi vaimo, lapset ja nykyiset Accordit.
Kyllähän minua sähköinen autoilu kiinnostaa ja n.50 km akulla kulkeva lataushybridi olisi aivan täydellinen valinta, kun normaali päiväsuoritus on vajaat 40 km. Eikä tarvitsisi miettiä niitä pidempiäkään matkoja. Valitettavasti vaan tiloiltaan sopivat ovat aivan karmeissa hinnoissa edelleen, sama pätee täyssähköihin. Ei kiitos vielä. Jossain vaiheessa, mutta siihen voi mennä vielä vuosi jos toinenkin.
Vaikka Accord on selvä ykköspyssy, niin Honda-leiristä kelpaa kyllä joku muukin laitos, farkku-Civic jos oikein pistäisi rahaa haisemaan, takaraivossa kolkuttaa myös nelivedon kutsu, mennyt talvi Volvolla oli "nautinto", joten 2007-> CR-V on myös vaihtoehto. Nelivedon suhteen katsanto on myös avarampi merkkien suhteen. No, kaikki riippuu kuitenkin viime kädessä käytettävän rahan määrästä. Auton on myös oltava koirien kuskaukseen kelvollinen, joka asettaa omat haasteensa, kun ei tuo koirien määrä näytä tuosta vähenevän, aavistelujeni perusteella ehkä päinvastoin Seuraava käyttis tulee nyt myös jäädäkseen (tässä kohtaa saa vapaasti nauraa), koska vaihtokuvio kohdistuu jatkossa puhtaasti yhteen projektiin kerrallaan. Se on vaan niin, että kartanon maat on suunniteltu neljälle autolle ja viides, vaihtuva sellainen, menee pienen hampaiden narskuttelun kera. Ihannehan on tietenkin, että saisi aina syksyllä viimeisen projektin seuraavalle ja talvella käyttis saa tallipaikan.
Johan on pähkäilyä, mutta kuten monesti todettu, se on tämän touhun sokeri ja suola.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Autoilijan yhteistyökumppanit Traficom ja vakuutusyhtiö tarjoilivat taas kerran salamannopeaa palvelua. Volvosta oli ajoneuvovero erääntymässä 14.5, myin auton 4.5 ja tänään tuli jo uusi lasku, maksoin 42 euroa pois ja velvoitteet verottajalle Volvosta hoidettu.
Toiseen suuntaan POP-vakuutus palautti jo eilen aikaisemmin maksamaani vakuutusmaksua suoraan tilille 103 euroa. Sujut ollaan senkin suhteen. Rahastus sujuu liukkaasti kumpaankin suuntaan, ei se huono ole.
Toiseen suuntaan POP-vakuutus palautti jo eilen aikaisemmin maksamaani vakuutusmaksua suoraan tilille 103 euroa. Sujut ollaan senkin suhteen. Rahastus sujuu liukkaasti kumpaankin suuntaan, ei se huono ole.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
9-3 tittidii piti hinata korjaamolle, dieseliä valui autosta kun ajoi sillai kai sit....
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Piti korjailla S60 vähän enempi mitä luulin, mutta nyt kunnossa ja tuttu kaveri haki pois tuosta pihasta. Lupasin vielä, että jos ei toimi niin tuo takaisin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Määrätyt autot pitävät hintansa, vaikka ovat paljon ajettuja ja vanhoja vuosimalleja, johtuen tästä ilmiöstä Ruotsissa. Näistä autoista ollaan aika paljon eri mieltä, toiset tykkää ja toiset ¨vihaa¨ niitä. Lisääntyvät kuin sienet sateella.
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... -i-hojden/
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... -i-hojden/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Ihan oma Ruotsin-rotunsa, aika vekottimia...
Mutta asiaan. Musta Accord on tosiaan meikäläisen käyttöauto nyt. Joten kilsoja kertyy "rajuun" tahtiin kun Saab on ollut vain tallissa ja Volvo is gone. Alkoi Musta heti protestoimaan viikonloppuna, olin aistinut jo jonkin aikaa silloin tällöin esiintyvän oudon, terävän kolahduksen takapäästä. Eipä tuo kolina poistunut, vaan paheni vähitellen, kunnes kolisi joustoissa ja etenkin kääntyessä alvariinsa. Aikaisemmin ei yhdessäkään Hondassa ollut kuulunut vastaavaa.
Soitin aamulla klo 08 aikoihin korjaamon Johtajalle, korjaamo on tauolla syyskuun loppuun, mutta Johtaja ei koskaan Sanoi, että on CR-V:n jarrut työn alla ja soittaa, kun nosturi on vapaa. Soitti kymmenen pintaan ja minä ajoin korjaamolle. Siinä kahdestaan ihmeteltiin, mitä takapää on syönyt. Tarkoitus oli vaan hiljentää kolinat ja vaihtaa juhannuksen jälkeen leimalle sitten osaa, jos on tarpeen.
Takavakaajan runkokumit vaikuttivat hieman väljiltä, joten niitä väännettiin auki ja kiinni sen verran, että saatiin rungon ja kumin väliin ilmatilaa ja sinne laitettiin pieni pellinpala, sitten rasvaa ja lopuksi kunnollinen kiristys. Ei ollut enää väljyyttä, koeajolle ja perhanan kolina se vaan jatkui. Koiranluut olivat näyttäneet ihan kunnollisilta, eikä välystä tuntunut, mutta otettiin ne uudestaan tarkasteluun.
Välystä ei ollut, mutta, olivat jämähtäneet yhteen asentoon, eli eivät juuri joustaneet auton liikkeiden mukana. Takavakaajan yhdystanko taitaa olla oikea nimitys, pihdit kiinni tangon keskelle ja lukkoon, sitten rivakkaa repimistä joka suuntaan, johan alkoi liikkua kuten piti. Sen jälkeen Johtajan kuuluisa injektioruisku käyttöön ja rasvaa kumien sisälle. Ja koeajolle. Ensi alkuun kolahteli pari kertaa, mutta vetäisin pari kunniakierrosta kunnolla mutkitellen niin johan loppui kolinat. Kun tangot olivat taas liikekannalla, lähti rasvakin kiertoon ja kolinat loppuivat siihen.
Kotimatkalla 17 km töiden jälkeen auto meni hiljaa ja kolisematta
Samalla reissulla havaittiin, että moottorin alla oleva suojamuovi hieman roikkui, uusittiin pari puuttuvaa muoviniittiä ja laitettiin keskelle aina toimiva nippusidekiinnitys ylimääräisenä, niin saatiin matkan saatossa hieman runtua saanut suojamuovi taas ryhtiinsä. Etuparkit olivat sammuksissa kummatkin, joten mestari työssään vaihtoi ne muutamassa minuutissa, itsellä olisi varmaan mennyt äheltäessä puoli tuntia per puoli. Ne vaihdetaan pyöränholvin kautta, mutta kun tietää mitä tekee, niin homma kävi yksi muovinasta poistamalla, lokaria sopivasti raottamalla ja pelkällä käsikopelolla katsomatta Jokusen kerran oli homman tehnyt. No, osaan minäkin nyt teoriassa.
Samaten havaitsi Johtaja, että toinen takarekisterikilven valo on palanut. Vaihtoi kummatkin, sielläkin oli muutama kikka kolmonen, ei ole Japanin insinööri näitä hommia ihan helpoiksi tehnyt. Kahdeksalla muoviniitillä kiinni oleva paneeli pitää irrottaa ensin valo-asetelman ympäriltä, että pääsee käsiksi, lisäksi heijastinosa pitää irrottaa erikseen, ennenkuin pääsee itse kantaan käsiksi, jossa polttimo on kiinni. Sanotaanko näin, että ei pakkaskelin hommia, takuuvarmasti menee muoviosien osteluksi jos ei tiedä just mitä tekee.
Hyvää oppia meikäläiselle, taas on paljon viisaampi. Maksua tarjosin tunnin työstä, mutta meinasi mennä riitelyksi, kun kuulemma "polttimot maksoivat 50 senttiä kappale" ja "tämä on tämmöistä goodwilliä". Niinpä niin, on se hieno mies, saattaa olla 30 vuotta vanhempi kuin tavatessamme ensimmäistä kertaa, mutta tyylistään ei tingi senttiäkään. Se on vaan harmi, että nämä wanhan liiton osaajat ovat kovasti katoava luonnonvara. No, niin taitavat olla myös perinteiset autot ajan mittaan.
Matka jatkuu, reissu kerrallaan.
Mutta asiaan. Musta Accord on tosiaan meikäläisen käyttöauto nyt. Joten kilsoja kertyy "rajuun" tahtiin kun Saab on ollut vain tallissa ja Volvo is gone. Alkoi Musta heti protestoimaan viikonloppuna, olin aistinut jo jonkin aikaa silloin tällöin esiintyvän oudon, terävän kolahduksen takapäästä. Eipä tuo kolina poistunut, vaan paheni vähitellen, kunnes kolisi joustoissa ja etenkin kääntyessä alvariinsa. Aikaisemmin ei yhdessäkään Hondassa ollut kuulunut vastaavaa.
Soitin aamulla klo 08 aikoihin korjaamon Johtajalle, korjaamo on tauolla syyskuun loppuun, mutta Johtaja ei koskaan Sanoi, että on CR-V:n jarrut työn alla ja soittaa, kun nosturi on vapaa. Soitti kymmenen pintaan ja minä ajoin korjaamolle. Siinä kahdestaan ihmeteltiin, mitä takapää on syönyt. Tarkoitus oli vaan hiljentää kolinat ja vaihtaa juhannuksen jälkeen leimalle sitten osaa, jos on tarpeen.
Takavakaajan runkokumit vaikuttivat hieman väljiltä, joten niitä väännettiin auki ja kiinni sen verran, että saatiin rungon ja kumin väliin ilmatilaa ja sinne laitettiin pieni pellinpala, sitten rasvaa ja lopuksi kunnollinen kiristys. Ei ollut enää väljyyttä, koeajolle ja perhanan kolina se vaan jatkui. Koiranluut olivat näyttäneet ihan kunnollisilta, eikä välystä tuntunut, mutta otettiin ne uudestaan tarkasteluun.
Välystä ei ollut, mutta, olivat jämähtäneet yhteen asentoon, eli eivät juuri joustaneet auton liikkeiden mukana. Takavakaajan yhdystanko taitaa olla oikea nimitys, pihdit kiinni tangon keskelle ja lukkoon, sitten rivakkaa repimistä joka suuntaan, johan alkoi liikkua kuten piti. Sen jälkeen Johtajan kuuluisa injektioruisku käyttöön ja rasvaa kumien sisälle. Ja koeajolle. Ensi alkuun kolahteli pari kertaa, mutta vetäisin pari kunniakierrosta kunnolla mutkitellen niin johan loppui kolinat. Kun tangot olivat taas liikekannalla, lähti rasvakin kiertoon ja kolinat loppuivat siihen.
Kotimatkalla 17 km töiden jälkeen auto meni hiljaa ja kolisematta
Samalla reissulla havaittiin, että moottorin alla oleva suojamuovi hieman roikkui, uusittiin pari puuttuvaa muoviniittiä ja laitettiin keskelle aina toimiva nippusidekiinnitys ylimääräisenä, niin saatiin matkan saatossa hieman runtua saanut suojamuovi taas ryhtiinsä. Etuparkit olivat sammuksissa kummatkin, joten mestari työssään vaihtoi ne muutamassa minuutissa, itsellä olisi varmaan mennyt äheltäessä puoli tuntia per puoli. Ne vaihdetaan pyöränholvin kautta, mutta kun tietää mitä tekee, niin homma kävi yksi muovinasta poistamalla, lokaria sopivasti raottamalla ja pelkällä käsikopelolla katsomatta Jokusen kerran oli homman tehnyt. No, osaan minäkin nyt teoriassa.
Samaten havaitsi Johtaja, että toinen takarekisterikilven valo on palanut. Vaihtoi kummatkin, sielläkin oli muutama kikka kolmonen, ei ole Japanin insinööri näitä hommia ihan helpoiksi tehnyt. Kahdeksalla muoviniitillä kiinni oleva paneeli pitää irrottaa ensin valo-asetelman ympäriltä, että pääsee käsiksi, lisäksi heijastinosa pitää irrottaa erikseen, ennenkuin pääsee itse kantaan käsiksi, jossa polttimo on kiinni. Sanotaanko näin, että ei pakkaskelin hommia, takuuvarmasti menee muoviosien osteluksi jos ei tiedä just mitä tekee.
Hyvää oppia meikäläiselle, taas on paljon viisaampi. Maksua tarjosin tunnin työstä, mutta meinasi mennä riitelyksi, kun kuulemma "polttimot maksoivat 50 senttiä kappale" ja "tämä on tämmöistä goodwilliä". Niinpä niin, on se hieno mies, saattaa olla 30 vuotta vanhempi kuin tavatessamme ensimmäistä kertaa, mutta tyylistään ei tingi senttiäkään. Se on vaan harmi, että nämä wanhan liiton osaajat ovat kovasti katoava luonnonvara. No, niin taitavat olla myös perinteiset autot ajan mittaan.
Matka jatkuu, reissu kerrallaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Scania olisi kyllä aika miehekäs A-traktori…viggen kirjoitti: ↑Ma Touko 10, 2021 17:06Määrätyt autot pitävät hintansa, vaikka ovat paljon ajettuja ja vanhoja vuosimalleja, johtuen tästä ilmiöstä Ruotsissa. Näistä autoista ollaan aika paljon eri mieltä, toiset tykkää ja toiset ¨vihaa¨ niitä. Lisääntyvät kuin sienet sateella.
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... -i-hojden/
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Mietin ihan samaa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Varsinkin noi ¨pitkänokka¨ mallit.
https://www.facebook.com/p4norrbotten/v ... 404706894/
https://www.facebook.com/p4norrbotten/v ... 404706894/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.