Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Numba
"Viggen"
Viestit: 674
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Numba »

Kysäisin kans akun korvaamista vaikka patterilla, niin vastaus oli, että kello lähetettään omaan huoltoon, missä kello samalla puhdistetaan jne. Hintaa en muista, mutta jäi silloin eco-drive lähettämättä. Harmittaa lukea, että ne on toimineetkin noinkin hyvin. Minun kello vaati täys aurinkoa tai kohde valaisua.käyttö jäi aika vähälle, olisi varmaan pitänyt takuu aikana kysellä toiminnan perään. Kello on kyllä varmasti yli 20 v.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Henri S kirjoitti:
Su Tammi 07, 2024 23:52
On varmaan Hiacenkin ohjausakselissa niveliä ja niissä laakereita ja rasvaa. Voipi töräykset kuulua niistäki, minun mielestä.
Tämän uskon olevan syyn minäkin. Joku rasva/laakeri ohjausakselissa ei kestä pakkasta ja vaatii vähän liikuttelua, että vetreytyy. Kunhan pääsen Hiace-tuntijan kanssa jutuille, niin täytyy tuota vähän kartoittaa. Pärjää tuon kanssa toki, mutta ihan pikkusen ärsyttää töräyttely ja luulisi, että tuommoiseenkin lääke löytyy.

Mitä tuohon kello-asiaan tulee, niin kuvattu kello ei enää ole kädessä, annoin sen pojalle inttikelloksi, kun tänään lähti palvelukseen. Vissiin se vähän oli takaraivossa itsellä, kun arvelin, että voipi kelloa siellä tarvita, ellei asiat ole tyystin muuttuneet. No, tilasin itselleni jo uuden, tullee huomenissa, samanlainen, mutta täysmustana eli taustan ja merkkien värit toisinpäin. Mulla tuo Citizenin Eco-Drive oli järjestyksessään toinen, eka kesti vain 3-4 vuotta, mutta tämä meni tosiaan ainakin vuosikymmenen, en enää muista, on sen verran vanha tapaus. Ovat kehittyneet aikojen saatossa ja nykyään todellakin kestävät. Laitoin sen kyllä talteen ja luultavasti jossain vaiheessa huollatan, tai ainakin käyn kysymässä mitä kustantaa.

Civic katosi nuoremman pojan mukana inttiin, sillekin tulee parin viikon päästä vuosi täyteen meillä, niin se aika kuluu.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja koistha »

Noista Eco-Driveista....
Mulla oli semmoinen myös kymmenkunta vuotta pari kelloa sitten ja kun aika tuli miettiä uutta akkua niin kävin maahantuojan huollossa kyselemässä asiaa. Silloin huolto oli tuossa sopivasti Pitäjänmäellä. Kaveri sanoi vaan, että kurkataan sisään onko vuotanut läpivienneistä ja jos ei niin vaihdetaan akku. Ei olisi ollut akku edes kallis mutta oli tullut vettä sisään niin piti sitten lähteä kellokauppaan.
Seuraava kello olikin sitten Seikon vastaava ja taas kesti sen kymmenkunta vuotta.
Minä olen pitänyt noista akkukelloista ihan sen vuoksi ettei tarvitse olla jatkuvasti ravaamassa patterinvaihdossa mutta makunsa kullakin.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mulla on ollut nyt varmaan sen 13 vuotta Certina DS Action kello. Titaani kuorilla ja rannekkeella sekä safiiri lasilla. Vesitiiviskin 200 m asti. Toimii sveitsiläisen kellon tarkkuudella ja luotettavudella :D.

Paristoa joutuu vaihtamaan aika tasan 2 v välein. Siinä mielessä hyvä juttu, että kello itse alkaa ilmoittamaan milloin kohta on patterin vaihdon aika. NImittäin, sekuntiviisari alkaa siirtymään 3 s kerralla. Ei pääse yllättäen pysähtymään. En ole testannut kuinka kauan tuolla tavalla kävisi, mutta kuulemani mukaan jopa kuukauden pari.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ei liity em. kelloihin, mutta mulla on papan perintönä Certina automaattikello ja joskus selvittelin sen huollattamista. Ajatus oli, että vien sen kelloseppäkouluun huollettavaksi, mutta muistaakseni hinta oli niin kova, että jäi tekemättä siinä kohtaa. :roll:

Tossa vois joku osaava ja kätevä tehdä kivaa lisätienestiä, jos huoltais laatukelloja väljällä aikataululla iltahommina... :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tässäkin on 10v paristo, joten alvariinsa ei tarvitse sitä vaihdella. Voi hyvin "taas" vaihtaa kelloa sitten.
Kuva

Suojapäivä on käytetty hyväksi, Hiacen akut ovat latauksessa ja öljytkin muistin katsoa kun tajusin, etten sitten öljynvaihdon ja sen jälkeisen tasotarkastuksen ole kurkannut. N. 1200 km ajettuna vielä kirkkaat ja pinta ei ole vajennut.
Kuva

Accordinkin käyttelin lämpimäksi.

Superbin käytin katsastuksessa. Käyttämäni yksityinen katsastaja myi aikoja vasta torstaille ja perjantaille, mutta perinteinen A-katsastus oli vapaata täynnä ja sain ajan samointein. Tuli 4 euroa kalliimmaksi, kuin olisi tullut yksityisellä, 83e.
Kuva

Eipä siinä kauaa nokka tuhissut, kun oli homma hoidettu, kaikki viimesen päälle kunnossa. Mittarissa 109282 km.
Kuva

Takajarrupalat ovat ehtoopuolella, siinä ja tuossa, että seuraavan 30 tkm huoltovälin selviävät. Mutta se oli tiedossa, asian huomioin jo talvirenkaita vaihtaessa, että talven menee kyllä vielä. Huoltoon oli auton näytön mukaan 4200 km tai 44 päivää, tilailen lähiviikoille. Tuskin annan Hedinille lupaa paloja vaihtaa, oli muistaakseni ihan törkeän hintainen operaatio, kuten huolto muutenkin. Tuo 120 tkm huolto on muistaakseni laaja, saa nähdä pysyykö hinta-arvio alle tonnissa, kun huoltohinnat ovat käsittääkseni nousseet nekin taas reilusti.

Vähän kyllä houkuttelisi vaan öljyt ja suodattimet tuohon itse vaihtaa, mutta jospa nyt katsotaan loppuun saakka ajoturva voimassa, jos sattuisi tässä loppusuoralla porsimaan jotain isompaa. Tähän saakka pitää kyllä antaa Superbille, pitkin hampain, täydet 10 pistettä. Säännöllinen öljynlisäys on ollut ohjelmassa alusta saakka, tarkoittaa käytännössä karvan alle litraa per 30 tkm. Sen lisäksi pari kosteudesta/talvesta aiheutunutta ohimenevää valon vilkahdusta ja häiriötä, mutta muuten on menty perushuolloilla ja niissä vaihdettuja osia lukuunottamatta kaikki on edelleen tehtaan jäljiltä, jarrut, alusta ym.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

IC1970 kirjoitti:
Ti Tammi 09, 2024 18:02
Superbin käytin katsastuksessa. Käyttämäni yksityinen katsastaja myi aikoja vasta torstaille ja perjantaille, mutta perinteinen A-katsastus oli vapaata täynnä ja sain ajan samointein. Tuli 4 euroa kalliimmaksi, kuin olisi tullut yksityisellä, 83e.
Oliko noin kallis 8O .

Minä käytin viime viikolla Skodaa katsastuksessa. Kaikineen mittauksineen netin kautta varattuna ja maksettuna 45 €. Paikan päällä maksettuna olisi ollut 55 €. Käytännössä mittaukset olivat vain OBD- tarkistus. Pakokaasuja (savutusta) ei mitattu noin uudesta dieselistä. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut hintaan.

Nelivedon jarruja ei mitattu dynossa. Konttorilla olisi ollut nelivedolle sopiva 1- akselinen jarrudyno, joka pyörittää rullilla renkaita eri pyörimissuuntiin. Eivät mitanneet, kun en erikseen pyytänyt. No en pyytänyt. Todettiin vain "koeajolla".

Kaikki oli tietenkin kunnossa ja toivotettiin tervetulleeksi uudelleen 2 v päästä :D .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tturku »

Katsastuksen hinnat täällä etelässä tais karata käsistä noin 10 vuotta sitten... :cry:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Näinpä. Nettivarauksena oli "etuaika" ja mainos sanoi, että 45 euroa. Mutta "päästömittauksineen", joita siis näin uuteen autoon ei tehty (OBD), hinta on 83e. Yksityinen mainostaa 28e, mutta se "paketti" joka sisältää kaiken, onkin sitten 79 euroa. Että kyllä se kallista on on täällä ja vähän tuossa on huijauksen maku mainostaminen vs. todellinen hinta.

Kävin kurkkaamassa Hedinin sivuilta Superbin huollon. 684 euroa, jossa käytännössä vaihdetaan öljyt ja suodatin, raitisilmasuodatin ja sytytystulpat, muu on valo/piuhahoitoa. Tulppien vaihto kustantaa 244 euroa, mahtavat olla kultaiset... Niin, se takajarrupalojen vaihto. Jos sen ottaisi lisätöinä, niin tekisi 243 euroa lisää, eli huollon hinta sen kera nousisi yli 900 euroa. Antaapi olla.

Käytetään se 250 euroa välirahaan, jos ehtii auto vaihtua ennen kuin alkaa takana rohista. Ja jos ei auto vaihdu, niin eiköhän nuo saa satasen halvemmalla vaihdettua jossain. Toki en ole katsonut, onko jarrupalatkin tähän valmistettu kullasta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Katsastusten hinnathan karkasi käsistä silloin jonkin aikaa yksityistämisen ja kilpailun avaamisen jälkeen parikymmentä vuotta sitten. Silloinhan mm. A-Katsastus ja K1 Katsastajat myytiin todella hyvään hintaan ulkomaisille sijoittajille. Sittemmin viranomaisvaatimuksia katsastusasemille kevennettiin eli esim. sallittiin asemat joilla katsastetaan vain henkilöautoja. Aseman perustaminen muuttui halvemmaksi ja helpommaksi ja pieniä asemia alkoi ilmestyä paljonkin. Varmasti silläkin oli vaikutusta että mediassa näkyi tulokärjessä kavereita, jotka oli myyneet katsastusketjunsa miljoonahinnoilla.

Pian lisääntynyt kilpailu sitten laski hintoja ja katsastuksen saattoi saada ilman päästömittauksia Turun seudulla 15 eurolla, kun muutamaa vuotta aikaisemmin ei löytynyt paljon alle 50 euron katsastuksia. Samalla yleistyi hinnoittelu jossa mainoksiin saatiin painettua tuo 15 euron hinta, kun päästömittaus maksoi siihen päälle vaikka 29 euroa. Halvalla siis pääsi jos sain päästöt mitattua ennen katsastusta muualla sopuhintaan, esim huollon yhteydessä.

Sittemmin hinnat on taas nousseet, kun ei tuo 15 euron katsastusten tarjoaminen kai juurikaan lyönyt leiville ja osa yrittäjistä päätti lopettaa. Hyvä puoli tuossa asemien lisääntymisessä on ollut se että harvemmin siellä näyttää ruuhkaa olevan, ja ajan saa varattua netistä yleensä vaikka tunnin päähän.

Itse katsastin Oldsin lokakuussa päästömittauksineen 49 eurolla Raisiossa. Halvempaa Turun seudulta ei pienellä googlauksella tainnut löytyä, tai sitten olisi pitänyt lähteä vaikeaan aikaan melko kauas säästääkseen muutaman euron.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Mun oli sitten pakko mennä kurkkaamaan, että milläs hinnalla saisi tuon Superbin huollon itse tehtyä. Tulee siinä tuntipalkkaa Hedinille, ziisus.

120 tkm huolto:
Perushinta 684e
Lisätöinä takajarrupalojen vaihto 243e
= 927e

Motonettiin ostoksille ja itse tehden:
Öljyt Mobil 0w-20, 70e
Suodatin 19e (VAG)
Raitisilmasuodatin 15e (Hedin veloittaa 74e)
Tulpat (VAG) 95.6e
Takajarrupalat 45e
= 245e

Semmoinen 682 euron erotus. Toki, jää saamatta merkkiliikkeen leima, liikkumisturvaa ei ole ja auto luultavasti lakkaa toimimasta jos ei samana, niin seuraavana päivänä, koska kaikkia salaisia päivityksiä yms. ei ole tehty, kun auto ei ole käynyt merkkiliikkeen piuhan päässä. Ja, Murphyn lain mukaan, jakopää ja/tai dsg porsii heti seuraavalla viikolla, vähintään, eikä goodwilliä tule, kun oli menty itse turaamaan. SIlti, sanat laillistettu ryöstö tulee mieleen, hakematta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

IC1970 kirjoitti:
Ti Tammi 09, 2024 21:40
Mun oli sitten pakko mennä kurkkaamaan, että milläs hinnalla saisi tuon Superbin huollon itse tehtyä. Tulee siinä tuntipalkkaa Hedinille, ziisus.

120 tkm huolto:
Perushinta 684e
Lisätöinä takajarrupalojen vaihto 243e
= 927e

Motonettiin ostoksille ja itse tehden:
Öljyt Mobil 0w-20, 70e
Suodatin 19e (VAG)
Raitisilmasuodatin 15e (Hedin veloittaa 74e)
Tulpat (VAG) 95.6e
Takajarrupalat 45e
= 245e

Semmoinen 682 euron erotus. Toki, jää saamatta merkkiliikkeen leima, liikkumisturvaa ei ole ja auto luultavasti lakkaa toimimasta jos ei samana, niin seuraavana päivänä, koska kaikkia salaisia päivityksiä yms. ei ole tehty, kun auto ei ole käynyt merkkiliikkeen piuhan päässä. Ja, Murphyn lain mukaan, jakopää ja/tai dsg porsii heti seuraavalla viikolla, vähintään, eikä goodwilliä tule, kun oli menty itse turaamaan. SIlti, sanat laillistettu ryöstö tulee mieleen, hakematta.
En ainakaan itse keksi montaakaan syytä viedä takuun ohittanutta merkkarille, ellei sitten usko saavansa parempaa välirahaa jos meinaa taas siellä hetken päästä vaihdella, epäilenpä vaan, että siinäkin painaa enemmän se, että se huolto ylipäätään on tehty kuin missä se on tehty. Noi goodwillit yli 100tkm ajetussa on kuitenkin sellaisia, että käytännössä niistä saa sen verran vastaantuloa, että jonkun porsiessa voi yleensä teettää pienemmällä pajalla halvemmalla suoraan ilman pitkää vääntöä siitä 30% vastaantulosta.

Liikkumisturvan saa ostettua vaikka AD:lta 49€ per vuosi, vaikka aika saman turvan tarjoaa kyllä kaskonkin autopalveluvakuutus.

Ja noi samat osat kun tilaat vaikka Aeromotorsilta, niin huoltokamat saat varmaan noin puolella tuosta Motonetin hinnasta kotiovelle kannettuna.

Säästää ja sitten kun se on tehty, niin saa taas hyvän fiiliksen kun tietää miten noikin hommat menee. Noi samat hommat parin kk sisällä tehneenä (2019 Superbin takajarrut levyineen siskolle ja 1.5T Seatin iso huolto kaverille), niin takajarruhuoltoon tarvitsee testerin, jolla käsijarrut voi rullata sisään. Itse mieluummin ostin testerin kuin maksoin jollekin muulle työstä saman verran, kun saahan tuolla sitten luettua jatkossa niitä koodeja muutenkin :) https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... yokalu-vag
Ja loput hommat ei vaadi kuin maalaisjärkeä.
Tomppa & Saabit myyty :(
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Juu. Ainoa on, että jos ja kun tätä lähtee vaihtamaan, niin mielellään täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla, saattaa vaikuttaa hyvitykseen/haluttavuuteen Skodan kyseessä ollen jonkin verran, aika vaikea on toki arvioida, mutta jos viimeinen oma leima pudottaa hyvitystä vaikka tonnilla, niin sehän on silloin jo persnettoa.

Aika jännä, kävin vielä tarkistamassa hinnat Hediniltä ja kas, tänään hinta oli noussut +7 euroa vs. eilinen. Tuolla tavallahan niitä hintoja vaivihkaa on hyvä korotella. "Päivittäinen indeksikorotus". Kokonaishinta tänään 691e huollolle ja 938e takajarrupalojen kanssa. Jos Hedinillä teetän, vaihdan ainakin raikkarin itse, säästyy 60e siinä heti kättelyssä.

Pyysin nyt kuitenkin tarjouksen toisesta firmasta, joka on parin muun merkin merkkihuolto, mutta huoltaa kaikkia merkkejä. Mielenkiintoista nähdä, vastaavatko ja mitä vastaavat. Lisätöinä pyysin jarrupalojen vaihdon mukaan tarjoukseen.

Vaikka mitenpäin laskin tuota hommaa, niin en keksi, miten tuohon huoltoon saisi ammattilainen yli 2 tuntia tärvättyä. Eihän tuolla saisi olla hintaa kuin max. 400 euroa ja satanen päälle takapalojen vaihdosta. Sen vielä ymmärtäisi. Turhaa lässytystähän tämä on, helpoimmalla pääsee, kun vaihtaa sen raikkarin ite ja tyrkkää 600e huollosta handuun Hedinille, ynnä vaihtaa/vaihdattaa ne palat sitten kun ovat lopussa. Mutta tulipahan lässytettyä lämpimikseen, ei kai se haittaa, kun helevetin kylmää ja kallista talvea näyttää taas pukkaavan niskaan. Johan tässä pari päivää olikin lämmintä !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Halpaahan tuo vielä on. Mulla on yksi mk6 Golf, jonka kuivaseiskan kytkimen adaptaatiosta on 400 € kuitti. Eikä ollu edes merkkikorjaamo. Sehän kuulostaa sopeutusajoineen aika hc:lta, mutta totuus on se, että:
1. mee autoon
2. tökkää tökkeli kii
3. avaa läppäri
4. virrat päälle
5. olisko käynnistys
6. tais olla et jarru pohjaan
7. paina läppäriltä nappia
8. odota ehkä 30 sekuntia
9. nyppää tökkeli pois ja heitä läppäri vaikka apparin penkille
10. aja koeajolenkki (tietyt vaihteet, tietyt kierrokset jne ohjattua toimintaa) johon menee maalaisolosuhteissa vajaa 10 km optimoidulla reitillä eli 10 minuuttia
11. sammuta auto
12. kävele tiskille
13. rahasta 400 €

Homman saa hoidettua esimerkiksi noilla Baltiasta myytävillä vajaa 300 € piraattitesteriseteillä. Ei se tartte mitää VAG:n omaa konetta edes, vaan jokasen nykyaikasen korjaamon testeri tekee sen. Eli verollisena tuntivelotuksena tuo on luokkaa 1600 €. Tuon rinnalla vikakoodien nollaus vajaalla satasella on ihan köyhien hommaa, kun jos jokasen järjestelmän lukee ensin, niin siihen voi jossain VAGgilaises mennä 10 minuuttia, jolloin tuntivelotuski on vain 600 € luokkaa :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7472
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja mestari »

mitenkähän kaverin ford diesel koneella ja 400 tkm mittarissa ja vaihtoivat suodattimet kun hyytyi tuossa pakkasella ja ilmaa tuntuu vetävän putsarilta eteenpäin eikä käy kunnolla tietty kun ottaa ilmaa joka näkyy siinä letkussakin.
puheli jotta pitääkohän se viedä fordille
oliko jollakin ollut samoja ilman vetoja noissa?
saattaa olla semi kallista merkkiliikkeessä tuon ssaamiseksi kuntoon
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin