Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3570
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Fjordin dieselit on sen verran yleisiä, että kannattanee merkkiliike kiertää kaukaa tuon kanssa, osaamista kyllä löytyy kun vähän kyselee.

Onneksi löytyy järkeä vielä hinnoittelustakin. Sain tarjouspyyntööni vastauksen tänään toisesta firmasta. Mietiskelin tuossa ylempänä, että 400 + 100 euroa olisi ok hinta huollosta ja palojen vaihdosta. Jotakuinkin näin, eli tarjottiin huoltoa ja palojen vaihtoa jossa työn osuus 205 euroa ja osien 275 euroa = 480e. Tarjoukseen oli eritelty kaikkien osien hinta. Öljyksi tarjottiin ensin Castrol Edge 5w-30 LL, mutta ilmoitin, että kelpuutan vain Castrol Edge 0w-20 LL IV:n, joka on samaa tavaraa kuin tähän saakka autossa käytetyt Mobilin ja VAGin 0w-20. Tämä oli ok, eikä hinta muuttunut.

Maanantaina sovitaan ajankohta. On se jännä, että samoista hommista kehdataan pyytää tuplahintaa. No, jostainhan ne isot palatsit mikä Porvoossakin Hedinillä on ja brändien mukaiset myymiöt pitää maksaa, Hedinhän haalii vauhdilla merkkejä edustukseen, ei varmaan ole halpaa ei. Voisin kuvitella, että tuolla hinnoittelulla asiakkaina huollossa ovat jatkossa vain yritykset ja liisareitaan huollattavat yksityisasiakkaat. Tuskin ainakaan takuun ulkopuolella tavallinen omalla rahalla autonsa ostava ja huollattava kansalainen tuolla asioi, sen verran pöyristyttävä on tuo hintapolitiikka.

Minulle tuossa yhtälössä on ehkä vaikeinta se, että kun noita perushommia itse teen, tiedän mitä ne vaativat ja mitä niihin menee aikaa ja varaosiin rahaa, niin en pysty hyväksymään kertoimien käyttämistä hinnoittelussa. Toki siellä on piuha kiinni ja tarkastellaan sitä sun tätä, mutta kamoon, jotain rajaa sentään. Eikös sillä ahneella ollut paskainen loppu, ainakin joskus ja jossain.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei aina ne yrityksekkää oo lasipalatsin asiakkaita. Mun työnantajalla on kilpailutetut liisariautot ja huolto menee niillä soppareilla muualle. Vain erikoishommat (eli korjaukset) on menny lasipalatsiin.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 958
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja duuduu »

mestari kirjoitti:
Pe Tammi 12, 2024 18:08
mitenkähän kaverin ford diesel koneella ja 400 tkm mittarissa ja vaihtoivat suodattimet kun hyytyi tuossa pakkasella ja ilmaa tuntuu vetävän putsarilta eteenpäin eikä käy kunnolla tietty kun ottaa ilmaa joka näkyy siinä letkussakin.
puheli jotta pitääkohän se viedä fordille
oliko jollakin ollut samoja ilman vetoja noissa?
saattaa olla semi kallista merkkiliikkeessä tuon ssaamiseksi kuntoon
Jos 2 litrainen diesel, eli pösön DW10, niin polttoainesuodattimen lämmitysvastuksen liitin sulanut. Korjauksena vaihda polttoainesuodattimen kotelo (tai ainakin kansi, varaosana tulee koko paska), sekä uusi liitin johtosarjan päähän n.10cm johdonpätkineen.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tturku »

Samat ajatukset on kyllä IC:n kanssa marmoritiskeistä. Rouvan ex. V60D6 tuli huollatettua bilian marmorilla jotta akkutakuu pysyi voimassa. Omaa ex. Superbia tuli huollatettua ex. Laakkosella ja hedinillä poislukien 120tkm isohuolto jossa meni kanssa jarruja uusiksi. Olisko ollut reilu 600€ tai kolmanneksen halvempi teetättää se huolto Euromasterilla. Superbin laatikosta laukes laakerit vähän ton huollon jälkeen ja maahantuojalla diagnosoinnin jälkeen ja 50% vastaantulon jälkeenkin korjaus takuuhuolletulla laatikonvaihdolla olisi maksanut helkamalla melkein 5k€. Vein sitten paikalliseen laatikkopajaan jossa laakerit vaihtuivat alle puolella hinnalla ja auton myyjäliike maksoi puolet showsta kuluttaja-asiamiehen yhteydenoton jälkeen.
Eli eipä siitä takuun ulkopuolella marmorilla huollossa käytöstä juuri mitään hyötyä ole ja kallista on.
Ex Laakkosen ja nykyisen Hedinin huollosta Lommilasta on kyllä sinäänsä hyvät kokemukset palvelusta. Samoin mm. Vähämaan saabhuollosta Hyvinkäällä. Eli mieluiten käytän auton luotettavassa huollossa jossa tiedän että homma hoituu ja tehdään huolella.
Eenakkia ja MG:tä tulee käytettyä kyllä jatkossakin Hedinillä, kun se tossa vieressä on ja autot uudehkoja ja takuun alaisia.
Itseasiassa MG menee noin 2 viikoksi pajalle sinne viikon päästä kolarikorjaukseen. Menee ovet, helma ja takakaari toiselta puolelta uusiksi kun tuli kolmion takaa auto kylkeen. Ja autohan maalataan melkein puoliksi uusiksi sitten.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Siis kunnostettu vaihdelaatikko vaihtotöineen maksaa marmorilla melkein 10,000€...KYMMENEN FUKIG TUHATTA EGEÄ 8O
Samaan aikaan jenkilässä Herz vaihtaa 20,000kpl sähköautoa perinteisiin, koska sähkäreiden ylläpito on poskettoman kallista. Ei oo ahneudella mitään rajaa :facepalm_man:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mikäli osasi lukea oikein tuota Herzin Jenkkitesla uutista niin syynä on kalliit korjauskustannukset ja reipas arvonalenema johon vaikuttaa teslan hintojen polku. Samoin jenkkien latausinfra ei vissiin ole niin hyvä vielä jolloin sähkäreitä ei myöskään ole haluttu vuokrata niin paljon.

Joo, olisko se laatikon vaihto ollut noin 9k€ oikeasti vianhakuineen. Pelkkä laatikon öljyjen vaihto on yli 300€. Tottakai se on hinnoiteltu "vastaantulon" kanssa niin ettei tule persnettoa. Kaikista käsittämättömintä on ettei VAG tarjoa ollenkaan varaosia DSG laatikkoihin vaan aina pitää vaihtaa koko paska. Tuo laatikko oli märkä DSG6 jonka piti olla ongelmattomimmasta päästä. No ei ollut sekään.

No kyllä Biliassa maksoi vielä enemmän automaattilaatikon öljynvaihto...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4630
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

tturku kirjoitti:
Su Tammi 14, 2024 10:22
Kaikista käsittämättömintä on ettei VAG tarjoa ollenkaan varaosia DSG laatikkoihin vaan aina pitää vaihtaa koko paska. Tuo laatikko oli märkä DSG6 jonka piti olla ongelmattomimmasta päästä. No ei ollut sekään.
Oliko tuohon DSG6 vaihdettu öljyt säännöllisesti 60 tkm välein?

Aika paljon olen Nettiautosta sekä Huutokaupat.com:sta katsellut noita VAG autoja, joissa märkä DSG6. Huoltokirjat on olleet kuvattuna, niin harvemmin on vaihdettu aina säännöllisesti. Yleensä aina tuo ensimmäinen on tehty, ihan varmaan takuun ollessa voimassa, mutta sitten siitä eteenpäin useimmiten puuttuu :(

Itse on ostaisi yhtään noita, jos yksikin öljynvaihto laiminlyöty. Enkä taas kuiviin DSG laatikoihin sotkeutuisi olleenkaan. Tuolla VAG-palstalla on myös ihmetelty samaa, eli merkkihuoltojen toimintaa korjausten suhteen. Koko laatikko uusiksi ja sehän maksaa. Sitten löytyy eri puolilta maata korjaamoita, jotka korjaavat laatikon ja kustannukset tippuu murto-osaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mä en kans ymmärrä noita huoltamattomia märkäkytkimiä. Siihen maksaa (tai makso vuosi sitte) osat jopa Motonetis alle satasen. Joku Aisinin 15 litran huuhteluvaihto on ihan eri luokkaa tuon DSG:n rinnalla. Eikä siinä ole edes mitään epäselvää, vaan se on 60 tkm huoltoväli ja sillä siisti. Volvoski se vaihtotarve on sentään piilotettu ohjekirjaan raskaan ajon maininnan alle, eli sen voi joku typerä tulkita väärin.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kyllä siinä oli laatikon öljyn vaihdot tehty ihan ajallaan juuri ennen 60tkm ja 120tkm teetätin myös ajallaan. Ja kolmannen kerran vaihdettiin vielä muutaman tuhannen kilsan jälkeen uudestaan kun laatikko alkoi ääntämään. Samoin kaikki muutkin huollot ajallaan merkkihuollossa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3570
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tänään Superb järjesti vähän "aamukivaa". Takajarrut jumissa ja vaimo oli ulos ehtiessäni jo kaivertanut etupyörät poteroon jossa tietenkin silkka jää alimmaisena. Jarrusatulat olivat käytännössä jääkuoren sisällä eikä hyvältä näyttänyt, joten extreme-keinot kehiin ja kuumailmapuhallin käteen, 300-asteista ilmaa sen aikaa jarruihin, että jäät sulivat tiehensä. Kas sitten käsijarru irrotti otteensa, kun nappulaa paineli. Vaan se, että sai dsg-vekottimen pois siitä jääpoterosta vaati sitten lankkujen, rautakangen, räsy-ja kumimattojen jälkeen vielä kotona olevan pojan herättämisen työntöavuksi, sitten lähti. Semmoiset 35 mimuuttia suoraan sängystä suoritettuna, aloittivat päivän rattoisasti.
Eipä ole ennen käynyt, tuohan lukitsee käsijarrun aina, kun auton pysäyttää ja sammuttaa. Vaan tähänkin löytynee syyllinen katsastuksesta, kuulemma sen jälkeen on jarrut takana "napsuneet", kun käsijarru irrottaa. No, varmaan ekan kerran neljään vuoteen kun jarruja toden teolla runtattiin katsastuksessa, tuli koko liikerata käytettyä ja nyt sitten vähän jurraa. Hiphei. Takaisin kotiin sentään pääsi töistä ilman operaatioita. Huolto on tilattu 29.1, pyydän, että samalla hiukan herkistelevät jarruja. Tuskinpa ongelmaa on jos lauhtuu, mutta tämä viime aikojen sahaus -20 ja nollan välillä ynnä joka *elvetin päivä jatkuva lumisade, saavat kaikenlaista aikaan.
Yariksen kävin tankkaamassa, keskikulutus tälle reilun kuukauden kestäneelle tankilliselle oli 6.33 litraa satasella. Vaikka tuo pieni kippo onkin, niin lukema on mielestäni aivan asiallinen ylihuomenna 24 vuotta täyttävälle autolle, näin ihan todellisen talven sekalaisessa pikkuajossa ilman pidempiä maantielenkkejä.
Seuraavaksi pariksi päiväksi Hiace ajoon, lupasivat railakkaita pakkaslukemia ja torstaina kaupanpäälle tämän hiljaisen lumentiputtelun sijaan hiukka tujumman annoksen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8696
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

IC1970 kirjoitti:
Ma Tammi 15, 2024 21:12
Eipä ole ennen käynyt, tuohan lukitsee käsijarrun aina, kun auton pysäyttää ja sammuttaa. Vaan tähänkin löytynee syyllinen katsastuksesta, kuulemma sen jälkeen on jarrut takana "napsuneet", kun käsijarru irrottaa. No, varmaan ekan kerran neljään vuoteen kun jarruja toden teolla runtattiin katsastuksessa, tuli koko liikerata käytettyä ja nyt sitten vähän jurraa.
Löytyykö syyllinen katsastuksesta, vaiko yleisimmästä käyttäjästä, joka ei käytä niitä jarruja sillai että pysyisivät hengissä? ;)

Liikkuvat osat tykkää että niitä liikutellaan ja käytetään. Jarrut ei ole poikkeus, mutta ovat sellaisia osia joiden soisi olevan käyttökunnossa. ESP auttaa, jos sen antaa runnoa jarruja silloin tällöin, mutta jos ajaa nätisti eikä koskana runno jarruja nin jumittavien takajarrujen syndrooma on ja pysyy ystävänä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Scraab
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Scraab »

aero kirjoitti:
Ti Tammi 16, 2024 07:37
IC1970 kirjoitti:
Ma Tammi 15, 2024 21:12
Liikkuvat osat tykkää että niitä liikutellaan ja käytetään. Jarrut ei ole poikkeus, mutta ovat sellaisia osia joiden soisi olevan käyttökunnossa. ESP auttaa, jos sen antaa runnoa jarruja silloin tällöin, mutta jos ajaa nätisti eikä koskana runno jarruja nin jumittavien takajarrujen syndrooma on ja pysyy ystävänä.
Omassa auto käyttää ahkerasti takajarruja avustimien kanssa. Joka kerta kun pysähdyt, takajarrut aktivoituvat. Mukautuva vakionopeus ja Pilot assist käyttävät myös takajarruja. Siksi takajarrut kuuluvatkin huomattavasti etujarruja enemmän. Eivät todellakaan ehdi jumittua, kuten vanhemmassa kalustossa!

ESP ei tuo apua, ellei ole suljettua tilaa käytettävissä. Ainakin omassa autoa pitää käskeä liikenteeseen sopimattomalla tavalla ennen ajonvakautuksen puuttumista tilanteeseen.

Ainakin osa talviongelmista aiheutuu avoimista ja leveistä vanteista. Esimerkiksi VW Touareg muuttui tietyissä olosuhteissa täryjyräksi, ja pyörien puhdistus oli pakollinen välitoimenpide. Välillä taas koko napa peittyi lumipaakkuun, ja jäätyminen teki kiusaa.

Ennen oltiin viisaampia, mm Volvo opasti käsikirjassa käyttämään talvipyörissä peltivannetta ja pölykapselia.
aero
-
Viestit: 8696
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Scraab kirjoitti:
Ti Tammi 16, 2024 12:45
Omassa auto käyttää ahkerasti takajarruja avustimien kanssa. Joka kerta kun pysähdyt, takajarrut aktivoituvat. Mukautuva vakionopeus ja Pilot assist käyttävät myös takajarruja. Siksi takajarrut kuuluvatkin huomattavasti etujarruja enemmän. Eivät todellakaan ehdi jumittua, kuten vanhemmassa kalustossa!
Tuo on hyvä että niitä käytetään. Ei lie kaikki autot noin takapainotteisia, mikä on?
Scraab kirjoitti:
Ti Tammi 16, 2024 12:45
ESP ei tuo apua, ellei ole suljettua tilaa käytettävissä. Ainakin omassa autoa pitää käskeä liikenteeseen sopimattomalla tavalla ennen ajonvakautuksen puuttumista tilanteeseen.
Bingo, ESP:n apu edellyttää sen käyttämistä, mikä käytännössä tarkoittaa jotain ihan muuta kuin nätiä ajoa. Kuten totesin, se ei jarrujumeja vähennä jos ajaa nätisti.
Scraab kirjoitti:
Ti Tammi 16, 2024 12:45
Ainakin osa talviongelmista aiheutuu avoimista ja leveistä vanteista. Esimerkiksi VW Touareg muuttui tietyissä olosuhteissa täryjyräksi, ja pyörien puhdistus oli pakollinen välitoimenpide. Välillä taas koko napa peittyi lumipaakkuun, ja jäätyminen teki kiusaa.

Ennen oltiin viisaampia, mm Volvo opasti käsikirjassa käyttämään talvipyörissä peltivannetta ja pölykapselia.
Olen vahvasti eri mieltä

Nähtyäni jokusen peltivanteen, jotka ovat muhineet pölykapselin itseensä sitomassa suolamuhjussa, totesin että en ikinä laita peltivanteelle pölykapselia talvella, eikä se ole mitenkään huono päätös vaikka peltivanteet mielestäni rumia ovatkin. Myöskin kaiveltuani lunta sekä peltivanteen että umpinaisen aluvanteen sisältä olen todennut, että vaikka avoin vanne ehkä kerää paremmin moskaa (tämä riippuu muustakin kuin vanteen avoimuudesta) niin siitä sen moskan sentään pystyy puhdistamaan pois irrottamatta pyörää tai kömpimättä auton alle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3570
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Vaikea sanoa mistä johtuu, viimeksi on takajarrujen kanssa ollut ongelmia Accordissa jonka hankin 2009 ja vaihdoin 2012. Auton tyyppivika. Vaimo on, en sano aggressiivinen, mutta dynaaminen kuski ja todellakin käyttää autoaan. Lisäksi tuossa tosiaan esim. käsijarru aktivoituu aina, kun auton sammuttaa ja tietenkin sitten liikkeelle lähtiessä. En usko että ongelma on siinä, olen kuitenkin pitänyt hänen autoistaan huolta yli 22v ja reilut 700000 km. Ei varmaan ihan justiinsa toki ole hätäjarrutusta simuloinut ja katsastajan tapaan runtannut. Siihen yhtälöön sitten haastavat kelit, 4v ja 110 tkm ynnä alkuperäiset hilut ja herättely, jokin syyhän siihen on oltava, jos alkoivat ääntää leiman jälkimainingeissa. Mutta sinänsä sama, ei toivottava ilmiö kuitenkin.

Muuten menee ihan perseestä, leegoja särki päivätolkulla ja tänään hätäkäynti hammaslekurilla, ennen joulua paikattu hammas vedettiin nyt irti paikkoineen päivineen, seuraavan poisto kolmen viikon päästä. Pilttiä on vedetty ja vain toisella puolella naamaa syödään seuraavat viikot. Eikä oo halpaa. Tämä läppäri millä olen tänne aina kirjoitellut, vetelee viimeisiään, kun on nyt pätkinyt useamman päivän putkeen, vähän väliä juuttuu paikoilleen, resurssinhallinta näyttää kovalevylle jatkuvaa 100%, siellä kai vika. Johan minä tämän v. 2012 hankin. Ei nyt olisi rahaa tähänkään. Teidän onni, olen luultavasti suht hiljaa lähiaikoina, se riippuu ja roikkuu.

Hiaceen pyörähti mittariin 521000 km, ensi viikolla näyttäisi lauhtuvan, niin alan pistellä Yarppaan lisää kilsoja. Tänään -18 ja hemmetin kova tuuli, ajatuksenpysäyttävän kylmä, hyi hitto. Over and out.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7354
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tsemppii hammaskipuun nimimerkillä just viisaudenhampaasta luopunu :mrgreen:

Ne kulahtaneet takapalatki saattaa jumittaa..
Meidän turbocorsaan vaihdettiin just takapalat ku olivat aivan juntturassa. Ohan tuo vähä vanhempi mut kilsat aika samoissa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin