Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Runsaasti lunta, mahtava talvikeli, postikorttimaisemat ja -10 astetta pakkasta. Tänään tuli kahteen otteeseen testattua Konan lämmittämistä etänä ihan vaan ilmastointi vartiksi käynnistämällä ennen lähtöä. Hyvin näytti riittävän, vartin jälkeen autossa oli parikymmentä lämmintä ja ikkunoita ei tarvinnut rapsutella, kun olivat 95% sulat, tuulilasin alakulmissa pienet läikät huurretta ulkopuolella, ei muuta. Ja ainahan voi pistää uuden vartin pätkän perään, jos ei meinaa riittää. Ainakin nyt kymmeneen asteeseen miinusta vartti riittää hyvin, vaikka on ollut työpäivän ajan kylmenemässä.

Kaasun annostelu on yllättävän helppoa kyllä, suht helposti pääsi perässä vaanineelta nelivedoltakin karkuun tarvittaessa. Auto on yllättävänkin vakaa ajettava, kaupungissa pitää kitkoilla risteyksiin ajaessa terävöittää vähän omia hoksottimia, koska auto liikkuu niin petollisen kevyesti eteenpäin, mutta pysähtyy kiillotettuihin risteyksiin samalla lailla kuten aina. Mutkatietä tuolla on kyllä ihan nautinto painella menemään.
Kuva

Alkuvaiheessa taisin moittia ilmastoinnin AUTO-asentoa, mutta täytyy tunnustaa, että AUTOlla on ajettu, eikä asetuksiin ole tarvinnut puuttua kuukausiin. Toimii erittäin hyvin. Lämpöä riittää myös mahtavasti ja ennenkaikkea se on tasaista. Yleensä on tottunut etenkin japseissa siihen, että pää kärventyy ja jalat palelee tai toisinpäin, mutta tässä on kyllä tasaisen miellyttävä lämpö joka puolella, ynnä sitä tulee nopeasti. Kyllä vanhat luut tykkää hyvää.

Keskikulutus koko ajalta on edelleen maltillinen, kuten kuvasta näkyy, tänään näillä keleillä kulutus oli noille pidemmillä 16-17 km matkoilla n. 17-18 kWh/100 km, joten ei se keskikulutus tuosta mitenkään rajusti repeä, ellei sitten iske ihan Siperian kelit.
Kuva

Keltainen täppä keulalla palaa aika lailla aina, kun autolle tulee näillä keleillä, 12V akun huolto käynnissä jatkuvasti. Tässähän takapää kerää kurakeleillä kuraa ihan hirveästi ja sama ongelma vaivaa kelillä kuin kelillä, taakse kerääntyy sitä mitä on tarjolla. Ei paljon takaluukun avauksen mikrokytkintä tunnu jääkerroksen alta, näen tuon pienenä ongelmana, jos takaluukkua tarvitsee paljon. Pitäisi olla lämmitys kytkimen ympärille, kuten myös peruutuskameran linssille.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Arhem
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Elo 12, 2019 14:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Arhem »

Tesla tuntuu myös olevan loistava talviauto. Luistonesto on niin armoton ettei perä irtoa vaikka kuin yrittää. Vielä en ole jäänyt mihinkään liukkaaseen ylämäkeen, joten se vielä kokematta. On varmaan turvallisin talviauto jolla olen ikinä ajanut.

Teslan sisätilat lämpenee 10 minuutissa asettamaani 18C° lämpötilaan. Ratti, penkki ja akku ovat myös esilämmitetty ajoon lähtiessä. Ikkunoita ja peilejä ei tarvitse skrabata, kunhan lumikinokset harjailee pois. Mulla ei siis autokatosta eikä tallia.

Esilämmitys toki syö akkua ja lyhentää toimintamatkaa. Muuten kulutus onkin ollut edellä mainitun Konan tasolla. 18kWh noin suunnilleen. Aika vähän tuota kulutusta tulee loppupelistä seurattua. Teslan mobiiliappi väittää ensimmäisen kk aikana säästyneen bensaan verrattuna noin 200€. Sillä maksaa osaria jo ihan kivasti.

Taivasalla seisomisen huonona puolena on jään kertyminen ikäviin paikkoihin. Eilen sulattelin latausluukun auki jäänsulatusaineella. Etu- ja takakontin reunoihin kertyy myös aika lailla jäätä jotka pitää käydä parkkihallissa sulattelemassa. Lumi myös tuppaa kertymään lokasuojan kaariin enemmän kuin millään aiemmin ajamallani autolla.

Tesla osaa sulatella noita kameroita aika hyvin. Matkaa ajaessa toki takakameraan, kuten koko perään, kertyy paksummin lunta ja moskaa. Muistaa vaan välillä pyyhkäistä enimmät pois.
Saab elää muistoissa. Sähköhärpätin kulkupelinä nykyään.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Käytän kaikki lämmityshärpäkkeitä "täysillä", kun kerran on mukavuutta tarjolla, siitä on nautittava. Siitähän tässä maksetaan. Ensi talvi saattaa mennä sitten i20:llä ilman moottorin-tai sisätilanlämmitintä, joten pitää kerätä lämpöä talteen jo sitäkin varten !

Tässä normipyörityksessä ei tarvitse todellakaan miettiä mitään prosentteja, tuolla ajaa sen enempiä miettimättä 300-350 kilometriä per lataus näin kunnon talvessakin ja miettimällä enemmän, kolmasosa katoaa kesään verrattuna toimintasäteestä, mutta eipä tuo ole ongelma, kun se asia on Konassa hyvällä tolalla.

Tavaksi on tullut nyt talvella ajella se n.120 km ja tökätä töpseli keulaan talliin ajaessa, se latautuu seuraavaan aamuun mennessä kevyesti takaisin 12A hidaslaturilla. Tarkoittaa latausta yleensä n. 57-90% välillä. En halua päästää akkua kovin tyhjäksi, jos sattuisikin niin, että tarvitsee johonkin pidemmälle ajella yllättäen. Tuolla tyylillä on talvellakin aina sen verran varausta, että voi ajaa 200-400 km edestakaisen matkan tarvittaessa kotisähköllä.

Se oli kuulkaa eilisen illan ja yön aikana tupruttanut taas 10cm lisää jo ennestään kohtuulliseen lumimäärään. Työstin pihaa aikavälillä 11-15, appiukko käväisi apuna, joten ulkoilutin koirat siinä myös pari kertaa ja tein vähän polkuja terrierille. Kas kun noitten isompienkin jalat alkavat loppua kesken ja Helgakin menee umpihangessa vatsa lunta viistäen, puhumattakaan Belggareista. Juoksu näyttää sellaiselle delfiinien pomppimiselle pääosin :D
Kuva

Itseltä loppui saappaista varret aamun ekalla lenkillä ja jouduin vaihtamaan henkselihousuihin, jotka saa saappaiden päälle sulkemaan varret sisäänsä. Ei ollut kiva, kun oli saappaat täynnä lunta joka suli villasukkien päälle. Nyt on normilenkki polutettu pariin kertaan, joten pääsee huomennakin lenkille.
Kuva

Mutta kuulkaa se meidän perhepiirin paras talviauto on tässä. Ylivoimaisesti.
Kuva

Etuvetoisenakin ihan kurko laite. Mahtava maavara ja pyöränkoteloissa tilaa vaikka muille jakaa. Siinä missä joudun vaimon Superbista joka reissun jälkeen putsaamaan pyöränkotelot, että liikkuu seuraavallakin kerralla, niin Dusteriin ei tartu mikään. Mitä enemmän mä oon seuraillut appivanhempien liikennöintiä tuolla, sitä enemmän on alkanut pyöriä mielessä joskus ennenkin pyörinyt ajatus, että tommonen nelarina olisi just sopiva laite mulle.

Hitsin vitsi, kun saisi nelivedon automaattina. Sitä odotellessa. Toki voisin miettiä, jaksaisiko sitä manuaalina tuollaisen ykkösautoksi laittaa nelivetona, voihan sitä sitten ostaa rinnalle jonkun automaatti-harrasteen paremmille keleille. Meinaan, olen yrittänyt ratkoa yhtälöä neliveto, osa-aika metsuri jne., enkä ole oikein keksinyt kustannustehokasta ratkaisua. Aina palaa ajatus Dusteriin, kun miettii hintapolitiikkaa, kulutusta ja kokonaisuutta. Joku vähän käytetty Extreme kaikilla herkuilla. Ei ole ihan lähiaikojen homma, mutta siinä vaiheessa kun mietin i20:n seuraajaa, niin katsotaan. Viime talvena vannoin, että hankin pick-upin, mutta kyllähän tämä polttoaineen hinnannousu ja kaiken kallistuminen romahdutti sen ajatuksen. Ei vaan pysty, liian kallista. Hankinta, käyttö kulutuksineen, kaikki.

Näissä lumitalkoissa taas ajatus on virinnyt, että jossain vaiheessa pidempiaikaiseksi ratkaisuksi olisi pyrittävä se neliveto hankkimaan, poissulkien kalliit dieselit. Ensi viikolla on luvattu maanantain ja tiistain väliseksi yöksi myrsky, joka heittää tähän rantaan hyvin lyhyessä ajassa 15cm lisää lunta tuulen kanssa. Ehkä joutuu maanantaina varoittamaan työnantajaa, että saatan tiistaina ilmestyä vasta, kun naapurin Zetor on saatu tulille... Sitä odotellessa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Nyt oli täälläkin tullut sen verran maahan asti, että lumikolaakin piti putsata ennen lumitöiden aloittamista:
Kuva

Eturenkaan päältä saa hyvin käsitystä, paljonko on oikeasti tullut edellisten lumitöiden jälkeen. Onpahan talvi ja maa valkoisena, kaunista on ja tykkään kyllä. Saunakin on lämpeemässä, mikäs tässä viikonloppua viettäessä :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

aero kirjoitti:
La Joulu 10, 2022 19:07
Nyt oli täälläkin tullut sen verran maahan asti, että lumikolaakin piti putsata ennen lumitöiden aloittamista:
Kuva
Aiettien että, Pininfarina-designia :heart_eyes:

Meil on vähä samanmoinen kulmio lumi- ja klapikoneena, tosin ilman etukuormaajaa. Mainio ja suhteellisen huoleton kapistus. Ja oha se ajattoman hiano!
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Khyl, hyvä laite on. Me asutaan 400m mutkaisen ja mäkisen kujan päässä ihan yssistään. Kujan varrella ei siis asu ketään muuta, niin tää kuja on käytännössä meidän pihatie, vaikka kulkeekin pääosin naapurin mailla. Käytännössä kuitenkin niin, että kujan lumityöt ja muukin ylläpito on meidän harteilla, niin piti kattella vähän isompaa lumikolaa kun tänne muutettiin. Kattelin sellasia vanhoja ~2ke takavetoraktoreita, mutta niinhän se taas pääsi käymään että vähän lähti käsistä, budjetti kertautui kuudella ja tuloksena on lämpökopillinen nelivetofiiatti etukuormaajalla :D, jolle jäi 12ke hintalappu.

Ei kyllä yhtään kaduta, viime talvena lunta oli ihan tarpeeksi että kunnon työkalu puolusti paikkaansa ja kyllä se tänäänkin ihan edukseen erottui.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5365
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja VKe »

Nelikko kauhalla ja lämpöhytillä on kyllä herkkua oikeissa lumitöissä. Kauhalla saan nostettua lumia pidemmälle syrjään ja nelikko jaksaa työntääkin, vaikka ilman ketjuja.

Hienoo jollai takavetokapistuksella ja takalanalla koittaa suttailla lumitöitä, kesää ja äitiäkin tulee siinä ikävä :lol:
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7348
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Takaveto ja takalana on ihan jees jos on kunnon ketjut.
Lämpöhytti on kyllä hyvä, pahin on ikkunallinen hytti ilman lämmitystä.
IC:n pitäis tehä naapurin kanssa huolto/käyttösopimus zetorista :mrgreen:
Mä kans tuossa hyvissä ajoin "lumilinkoon" eilen vaihtelin löpösuodattimet ja herkistelin nivelakselii. Ei oo kyl Paimiossa tullu niin paljoa lunta että ois tarvinnu vielä linkota.
Hitsin vitsi, kun saisi nelivedon automaattina
toi on kyllä puute dusterin mallistossa, samaa tekniikkaa käyttäviä saa kyllä automaattina.
Vaihtoehtoja sille on kyllä aika vähän, siis sellaisia missä käyttökulut ei ampaise heti taivaisiin.
Uutena kai vain suzuki mut sen heikkoudet tais olla sit moottorivalikoiman puolella.
Korkealla etuvedollaki pääsee aika pitkälle paitsi jos pitää kärryjä raahata.
Edit. Vitara ja s-crossis näyttäis automaatin kaverina olevan vain 1.5 vapari pienen sähkömoottorin kaverina :roll:
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koe ... n-ostaisi/
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kyl mä oon varovasti ehdotellu naapurille, että voisin opiskella Kubotan ja Zetorin salat, että kun alkaa vanhaa herraa väsyttää, niin voin hoitaa tonttien lumihommat naapurin koneilla. Wanhan liiton minä itte se on ja varmaan hoitelee hommat niin kauan kuin pystyy hyttiin kapuamaan. Mutta ajatus on heitetty ilmoille. Voihan se olla että porskuttaa pidempään kuin meikäläinen, mistä sitä ikinä tietää.

Ja ei kyllä Dusterille ole kilpailijaa uudemmissa nelivedoissa, joissa pysyy hinta ja kulut kurissa. Näin se vaan on. Jos lähtee vanhempia katteleen, niin niissä ampuu hinnat ylös kanssa niin nopeesti, että sama sitten kun laittaa liki uuden. Eihän siitä kauaa ole kun neliveto-Volvon puikoissa olin ja joka päivä mä sen tuossa naapurin tontilla niitten alivuokralaisella näen, kun sen sille myin :D Tyytyväiseltä vaikuttaa hän. Oli sentään ksenonit joutunut uusimaan kun toinen pimeni ja muutaman satasen laittamaan siihen, ynnä hiekkaa on pitänyt poistaa lämppäristä edelleen, että lämpenee. Muuten pelannut hienosti. No, siinä on naapurin tallissa kolme autoa yleensä joista kaksi on mun myymiä ja se kolmas meikäläisen etsimä ja osoittama.

Ja vielä ollaan välilöissä !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7348
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Aika hyvällä prosentilla oot naapuruston autorivii täyttäny :mrgreen:
Volvoa näillä keleillä kattellessa pitänee vaa palauttaa kululaskelmat mieleen :lol:
Hiasen kanssaki sul tais olla joku toinen rinnal millä ajella.

Joo. Kuulostaa tutulta miestyypiltä.. Ootko kysyny mitä maksais traktori jos ois sitten helpompi luopuu :roll:

Kattelin juu kans noita vaihtoehtoja dusterille vaan eipä sille oikein oo. Silloin kun ekan dusterin ostin niin outlanderin phev ois ollu vielä siedettävän hintane, nyt ei voi sanoo samaa.

Edit. Tuosta dusterista puuttuu roiskeläpät, vähentää loskan kertymistä "astinlaudoille", mä ostin omani käytettynä mut Lerssinen oli omaansa ostanut uudet alle satkulla. Orkkikset on sellaist melko joustavaa materiaalia
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Numba »

aero kirjoitti:
La Joulu 10, 2022 19:07
Kuva
Uiui, sehän taitaa olla ihan tekokone. Bertta omalla öljysäiliöllä, eli siinä on ilmeisesti kuomaajalle oma hydraulipumppu. Tää FIAT-malli on kyllä syöpynyt pikkupojan verkkokalvoille :heart_eyes:

Vääristääkö kuva, vai onko se maalattu trendikkään ruskeaksi? Mielestäni olisi pitänyt olla oranssi vielä tuohon aikaan. Väristä puheen ollen, se oli kyllä pyhäinhäväistys, kun yhteistyökuvioiden myötä Fordin kanssa tätä klassikko mallia sai myös sinisenä New Hollandina. No, ei se New Holland -teippi passannut siihen ruskeaankaan. Se oli kuitenkin viimeinen oikea mekaanin traktori ilman sähkörimputtimia. Muotokieli on huikea, korkea maavara, matala kokonais korkeus, kohtuulliset renkaat, oikea neliveto. Sen seurauksena kuljettajan ergonomiasta on jouduttu tinkimään, mutta mitä siitä kunhan näyttää hyvältä. :D
https://konedata.net/traktorit/fiat-fia ... 90-110-90/

Tuota kauhan asentoa katselin, niin kannattaisi ehkä opetella toisenlainen jättöasento, ettei tule ikäviä yllätyksiä suojasään jälkeen :mrgreen: Lisäksi helpottaa mahdollisia huoltotoimenpiteitä, jos pitää päästä käsiksi akkuun tai polttoainejärjestelmään. Ilmaanhan sitä kauhaa ei pidä jättää, ettei innokkaat juniorit saa vahinkoa aikaan leikeissään.

Näitä viimeisiä alettiin jälki turbottamaan, ja niistä otettiinkin aika kovia tehoja irti. Eräs renki totesi aika hauskasti, kun naapurin isäntä kyseli mitäs tykkää turbotetusta Fiatista. "No onhan se sellainen viritetty Lada". Hydrostaatti härdellit alkoivat olla jo aika yleisesti käytössä.
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Numba kirjoitti:
Su Joulu 11, 2022 09:33
Uiui, sehän taitaa olla ihan tekokone. Bertta omalla öljysäiliöllä, eli siinä on ilmeisesti kuomaajalle oma hydraulipumppu. Tää FIAT-malli on kyllä syöpynyt pikkupojan verkkokalvoille :heart_eyes:
Kyl, Bertalla on oma pumppu, tekee kuulemma näissä aika paljon etukuormaajan nopeuteen ja käytettävyyteen positiivista lisää.

Numba kirjoitti:
Su Joulu 11, 2022 09:33
Vääristääkö kuva, vai onko se maalattu trendikkään ruskeaksi?
Kyllä kaikki ruskea on ihan luonnollista tuotosta, luurin kamera vaan on aika **ska. Kyllä sillä tällei dokumentoi että paljonko on lunta ollut, mutta hyvää valokuvaa on Sonyltä turha odottaa. Mutta luuri sentään mahtuu käteen ja isommissa housuissa jopa taskuun, se on puhelimen tärkein valintakriteeri.
Numba kirjoitti:
Su Joulu 11, 2022 09:33
Tuota kauhan asentoa katselin, niin kannattaisi ehkä opetella toisenlainen jättöasento, ettei tule ikäviä yllätyksiä suojasään jälkeen :mrgreen: Lisäksi helpottaa mahdollisia huoltotoimenpiteitä, jos pitää päästä käsiksi akkuun tai polttoainejärjestelmään. Ilmaanhan sitä kauhaa ei pidä jättää, ettei innokkaat juniorit saa vahinkoa aikaan leikeissään.
Tuossa asennossa hytikka on levollisimmillaan ja siinä, missä Bertta pysyy kyllä ylhäällä yön yli, ei kauha pysy rennommassa asennossa yön yli, ellei jätä sitä ihan kippiasentoon ja koko kuormainta sen varaan. Kai sen niinkin voisi jättää, mutta ei sekään asento ihan täydellisyydeltä näytä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7487
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja mestari »

yleensähän on vedetty sylkyt ineen eli asento on ok.
veikeä tuo fiatin nelivedon vivun asento kun on päinvastainen kuten esin fordissa
enpä ole itsekään ketjuja tarvinnut vaan lumi siirtyy ilman ketjuja helposti

tosin on takapotku fergu jossa ketjut mutta sillä ajelen enempi kesäisin ketjut päällä :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Numba »

^ Se on vaan ikävää, jos kauhassa on 0,15m³ jäätä, kun pitäisi alkaa kauhoa :D
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Juu, kauhaan kertyvä vesi ja lumi on tosiaan miinuksena tuolle asennolle, mutta se tosiaan kääntyy siihen levossansa yön aikana kun hytikka on paineetomana, jos jättää kauhan pohjan maata vasten. Saattaa toki olla ihan vikakin tuo.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin