Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Niissä on huikean hyvä ruostesuojaus jo tehtaalta, saisivat myös nykyVolvot ottaa mallia, miten 20v sitten tehtiin asioita paremmin. Noh, kustannuskysymys varmaan, että onko fiksua maksaa 50€ enemmän per auto, että kestää puoli miljoonaa ruostumatta peräpohjolan loskasuolassa...
Joka tapauksessa uskomattoman hyviä autoja noi V70 II:set, itselläkin jo reilun vuoden pyörinyt toi täysi-ikäisyyttä lähestyvä V70( joka omalla autohistorialla menee jo sinne top5 joukkoon omistusajan pituutena ), mitään varsinaista vikaa ei ole ollut ja aina lähtenyt käyntiin oli sitten pakkasta tai hellettä.
Joka tapauksessa uskomattoman hyviä autoja noi V70 II:set, itselläkin jo reilun vuoden pyörinyt toi täysi-ikäisyyttä lähestyvä V70( joka omalla autohistorialla menee jo sinne top5 joukkoon omistusajan pituutena ), mitään varsinaista vikaa ei ole ollut ja aina lähtenyt käyntiin oli sitten pakkasta tai hellettä.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Joo, tetammille sinne edelliselle sivulle, Urban Terrainit kustansivat 468 euroa irtovanteille laitettuina. Onko se hintana halpa vai kallis, en tiedä, minusta asiallinen hinta asiallisista renkaista, jos tuolla summalla pyöritellään 45 tkm turvallisesti.
Samaa mieltä tuosta Volvon suojauksesta, on erinomainen. Tässä on iän ja kilometrien jättämiä jälkiä siellä täällä, kun ei ole roiskeläppiä niin muovit kuluneet mustalle pohjalle jne., ruostetta ei löydy. Edes kiveniskemät eivät tahdo ruostua. Ihme vekotin kyllä. Tämä on tosiaan v. 2009 Finikor-täyskäsittelyssä käynyt, kilsat silloin alle 100 tkm, samalla oli tehty Brilliant-käsittely maalipinnalle kahden vuoden takuulla, joten tavallista paremmat lähdöt tämä on aikoinaan saanut. Kauhean vähän tämmöisen kanssa tarvitsee ruosteita jännittää. Näissä tuo peltien kunto on minusta todella hyvä osto-opas. En ostaisi yksilöä, jossa on näkyvää ruostetta. Kertoo ehdottomasti muustakin ylläpidosta tai sen puutteesta, nämä eivät ruostu, jos niitä hoidetaan kuten autoa kuuluu.
Toinenkin omistaja lienee ollut tavallista tarkempi, kun penkit, ratti yms. ovat säilyneet poikkeuksellisen hienossa kunnossa, mitä tuossa vertailua aina välillä on suorittanut. Tässä on esim. kuskin puolellakin vielä alkuperäinen lattiamatto, nukka alkaa olla mennyttä siitä kohtaa missä se pehmennys on, mutta ei ole vielä edes kulunut puhki Varmasti sillä, että autolla ajettiin tasaisesti maantietä viimeiset 8v se pyöreästi 320 tkm, vaikuttaa yleiskuntoon. Säilyyhän se pitkässä reissussa auto eri kunnossa kuin pikkupyörityksessä.
Eipä tästä Vollesta ole mikään hinku päästä eroon, mutta Pihipoika minussa sanoo, että vuoden verran voisi "säästää" vähän rahaa ja jonkin verran aikaa ja vaivaa, jos vähentäisi kalustoa. Olisipa sitten taas jotain katsottavaa ensi kevääksikin ja toisaalta tulisi sisäänajettua tuo Musta perheeseen kunnolla. Jos minua miellyttävällä hinnalla löytyy ostaja, niin toki, jos menee vaan tinkailuksi tyyliin "kun on niin paljon ajettukin", pidän itsellä ja investoin ennakoivaan huoltoon, vaihdelaatikon öljyt, Haldexin-nesteet ja sitä rataa. Sen verran on kokemusta autojen myynnistä, että olen melkoisen inhorealisti sille, mitä 15-vuotiaan ja liki 427000 km ajetun Volvon myynti voi olla. Tiedän tasan tarkkaan mitä on odotettavissa, valitettavasti. Joten jää nähtäväksi, jaksanko edes lähteä. Ja ainahan voi tulla se Maximus Porsimus, joka ratkaisee kaikki ongelmat kerralla !
Samaa mieltä tuosta Volvon suojauksesta, on erinomainen. Tässä on iän ja kilometrien jättämiä jälkiä siellä täällä, kun ei ole roiskeläppiä niin muovit kuluneet mustalle pohjalle jne., ruostetta ei löydy. Edes kiveniskemät eivät tahdo ruostua. Ihme vekotin kyllä. Tämä on tosiaan v. 2009 Finikor-täyskäsittelyssä käynyt, kilsat silloin alle 100 tkm, samalla oli tehty Brilliant-käsittely maalipinnalle kahden vuoden takuulla, joten tavallista paremmat lähdöt tämä on aikoinaan saanut. Kauhean vähän tämmöisen kanssa tarvitsee ruosteita jännittää. Näissä tuo peltien kunto on minusta todella hyvä osto-opas. En ostaisi yksilöä, jossa on näkyvää ruostetta. Kertoo ehdottomasti muustakin ylläpidosta tai sen puutteesta, nämä eivät ruostu, jos niitä hoidetaan kuten autoa kuuluu.
Toinenkin omistaja lienee ollut tavallista tarkempi, kun penkit, ratti yms. ovat säilyneet poikkeuksellisen hienossa kunnossa, mitä tuossa vertailua aina välillä on suorittanut. Tässä on esim. kuskin puolellakin vielä alkuperäinen lattiamatto, nukka alkaa olla mennyttä siitä kohtaa missä se pehmennys on, mutta ei ole vielä edes kulunut puhki Varmasti sillä, että autolla ajettiin tasaisesti maantietä viimeiset 8v se pyöreästi 320 tkm, vaikuttaa yleiskuntoon. Säilyyhän se pitkässä reissussa auto eri kunnossa kuin pikkupyörityksessä.
Eipä tästä Vollesta ole mikään hinku päästä eroon, mutta Pihipoika minussa sanoo, että vuoden verran voisi "säästää" vähän rahaa ja jonkin verran aikaa ja vaivaa, jos vähentäisi kalustoa. Olisipa sitten taas jotain katsottavaa ensi kevääksikin ja toisaalta tulisi sisäänajettua tuo Musta perheeseen kunnolla. Jos minua miellyttävällä hinnalla löytyy ostaja, niin toki, jos menee vaan tinkailuksi tyyliin "kun on niin paljon ajettukin", pidän itsellä ja investoin ennakoivaan huoltoon, vaihdelaatikon öljyt, Haldexin-nesteet ja sitä rataa. Sen verran on kokemusta autojen myynnistä, että olen melkoisen inhorealisti sille, mitä 15-vuotiaan ja liki 427000 km ajetun Volvon myynti voi olla. Tiedän tasan tarkkaan mitä on odotettavissa, valitettavasti. Joten jää nähtäväksi, jaksanko edes lähteä. Ja ainahan voi tulla se Maximus Porsimus, joka ratkaisee kaikki ongelmat kerralla !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
V70 III Classic oli vielä mielestäni hyvä auto. Meni kuin juna, vaikkakin raidetangon päät olivat "akilleen kantapää" siinä. Ei ollut mitään ongelmia kyseisen auton kanssa, kun se oli työsuhdeautona.Rommitommi kirjoitti: ↑Ti Huhti 13, 2021 10:16Niissä on huikean hyvä ruostesuojaus jo tehtaalta, saisivat myös nykyVolvot ottaa mallia, miten 20v sitten tehtiin asioita paremmin. Noh, kustannuskysymys varmaan, että onko fiksua maksaa 50€ enemmän per auto, että kestää puoli miljoonaa ruostumatta peräpohjolan loskasuolassa...
Joka tapauksessa uskomattoman hyviä autoja noi V70 II:set, itselläkin jo reilun vuoden pyörinyt toi täysi-ikäisyyttä lähestyvä V70( joka omalla autohistorialla menee jo sinne top5 joukkoon omistusajan pituutena ), mitään varsinaista vikaa ei ole ollut ja aina lähtenyt käyntiin oli sitten pakkasta tai hellettä.
Sen jälkeen tuli sitten V60, joka oli sisätiloiltaan lähes samaa luokkaa kuin V70, mutta ohjaus huomattavasti tehostetumpi kuin em. mallissa, ja takakontti muistaakseni 54 litraa pienempi. Hyvä auto sekin oli, mutta ei mielestäni niin hyvä kuin V70 III Classic.
Hyviä autoja nuo Volvot ovat, mutta valitettavan yleisiä. Jos GM olisi myynyt Saabin alunperin kiinalaisille niin kuin Ford teki Geelyn kanssa, saattaisi autoja valmistava Saab olla vieläkin hengissä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jällivaaran Rauta eli Volvo tsekattiiin tänään läpi korjaamolla, jonka jälkeen leimalle ja auto on nyt katsastettu ilman huomautuksia. Auringonpaisteessa aamupäivästä lähtien viihtynyt auto näytti iltapäivällä sitä hakiessani, että jos kohta oli talvella vähän viileä ennen termostaatti-ja kennoremonttia, niin viilenee miellyttävän tehokkaasti myös silloin, kun on tarvetta. Ilmastointi vaikutti hyvin terhakalta. Tilanne on tänään hyvä, huomenna edessä taas uudet seikkailut.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei noi urban terrainit pahalta kuullosta jos tietäis et auto pysyy sen 45tonnii pihas
Varsinkin kun pääosa kilsoista tulee talvisin.
Varsinkin kun pääosa kilsoista tulee talvisin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ihmettelin Superbin pientä kulutusta tuossa joku päivä sitten tuolla meidän työmatkalla, 5.6, tänään tulin Mustalla saman reissun ihan normaalisti ajellen, itse asiassa keskinopeus oli 53 km/h kun se vaimolla oli 48 km/h.
Aika vähällä se menee tämäkin sen enempiä yrittämättä, olkoonkin 13-vuotias ja neljännesmiljoonan ajettu, moottorin suunnittelun juuret jossain 20 vuoden päässä.
Tässä on kyllä julma ero Vollen ja Accordin välillä
Aika vähällä se menee tämäkin sen enempiä yrittämättä, olkoonkin 13-vuotias ja neljännesmiljoonan ajettu, moottorin suunnittelun juuret jossain 20 vuoden päässä.
Tässä on kyllä julma ero Vollen ja Accordin välillä
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tuli mieleen aamulla töihin tullessa, että Superb rullaa todella kevyesti melkeinpä renkaalla kuin renkaalla. Siinä lienee osasyy pieniin lukemiin.
En tiedä millainen tuo Honda sitten on niin en osaa verrata.
En tiedä millainen tuo Honda sitten on niin en osaa verrata.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Miksi mulle tuli tästä mielikuva Skodasta ajelemassa toisen puolen renkaat ilmassa :
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Nyt jos haluais ultimaattista tietoutta kaivaisin esiin vähän kaavoja kouluajoilta aiheeseen liittyen.
Mutta vahva veikkaus on, että moottorin hyötysuhde on Vollessa huonompi ja mekaaniset häviöt reippaasti suuremmat. Voi myös olla, että Vollessa on enemmän elektroniikkaa kuormittamassa. Miten rengaskoko ja profiili eroaa jne. .
Eli pelkkä massa ajokunnossa ja ilmanvastuskerroin ei riitä selittämään...
Mutta vahva veikkaus on, että moottorin hyötysuhde on Vollessa huonompi ja mekaaniset häviöt reippaasti suuremmat. Voi myös olla, että Vollessa on enemmän elektroniikkaa kuormittamassa. Miten rengaskoko ja profiili eroaa jne. .
Eli pelkkä massa ajokunnossa ja ilmanvastuskerroin ei riitä selittämään...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^
Allekirjoituksen yli 2100 kiloa painavalla automaatti neliveto kasilla pääsee tankatuista laskien kevätkelillä 10,x kulutuksiin, joten aika häijyä näyttäisi Volvon kulutus olevan.
Allekirjoituksen yli 2100 kiloa painavalla automaatti neliveto kasilla pääsee tankatuista laskien kevätkelillä 10,x kulutuksiin, joten aika häijyä näyttäisi Volvon kulutus olevan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Korkeat on kulutuslukemat bensakoneilla öljyn polttajiin verrattuna. Allekirjoituksen diesel 4-matic aut. kokonaispainolla 2570kg oli lähes täyteen lastattu tunturi reissulla ja kulutti 5l molemmin puolin sataselle ajosta riippuen.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Nojoo, vaikka ei nyt ratkaisevaa ole, niin omassa em. tapauksessa merkattu kokonaismassa on 2715.
Vähällä menee tosiaan joo diesel.
En toki tiedä, onko mulla jokin vamma, kun en edellistä öljypolttoista saanut alle kasin keskikulutukseen kuin aniharvoin
Vähällä menee tosiaan joo diesel.
En toki tiedä, onko mulla jokin vamma, kun en edellistä öljypolttoista saanut alle kasin keskikulutukseen kuin aniharvoin
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
On kyllä vaikea verrata kulutuslukemia eri ajoissa, kun esim. kylmäkäynnistyksen vaikutus kulutuslukemiin on aika eri jos matka on 5 km kuin jos se olisi vaikka 15 km. Samoin "kaupunkipyörittely" tarkoittaa eri ihmisille aika eri asioita. Jossain Kiteen keskustassa pyöriminen voi antaa vähän erilaisia lukemia kuin Helsingin kantakaupungissaa.
Mulla on aina ollut synkkääkin synkemmät kulutuslukemat esim Saabeissa, ja aina joku ihmettelemässä onko autossa vikaa tai vuotaako tankki. Mutta kun ajot on keskinopeudella 25-30 km/h ja 2-6 km pätkää, niin kyllä siinä perinteisellä automaatilla varustetun polttomoottoriauton lukemat huitelee taivaissa väkisin.
Mulla on aina ollut synkkääkin synkemmät kulutuslukemat esim Saabeissa, ja aina joku ihmettelemässä onko autossa vikaa tai vuotaako tankki. Mutta kun ajot on keskinopeudella 25-30 km/h ja 2-6 km pätkää, niin kyllä siinä perinteisellä automaatilla varustetun polttomoottoriauton lukemat huitelee taivaissa väkisin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Vaikka toki tankatun ja ajetun perusteella FuelLog-sovelluksella pidän kirjaa, muodostan kuitenkin kustakin kiesistä tuntumapohjaisen kulutusnäkemyksen.
Ajot toistavat melko syklisesti vuodenajoista toiseen tiettyjä pohjamalleja, kuten arkijurnutus, viikonloppufiilistely, turkuteatteri, mökkireissu ym.
Ajan saatossa ensinmaitut tiedot yhdistyvät jäljempiin korvien välissä.
Tästä syntyy autokohtainen näkemys monenkolitran kärry on kyseessä.
Tuolla menetelmällä ei toki pääse kiinni käynnistyikö polttomoottori tällä ajolla -tasoon, mutta itselleni se on riittävä, sen edustaessa itselleni autoiluun ensisijaisesti liittyvää nautintoa. Toki, esim. ammattia harjoittaessa taas saan nautintoa pilkun viilaamisesta.
Sanomattakin on selvää, ettei tuolla perusteella voi verrata kulutuksia toisiin kerrottuihin.
Ja hassua, että Saabien itse ilmoittama kulutus on aina ollut parin desin päässä tankatusta ja ajetusta laskettuna. Jokainen Mersu on ollut/on 10-20% optimistinen.
Ajot toistavat melko syklisesti vuodenajoista toiseen tiettyjä pohjamalleja, kuten arkijurnutus, viikonloppufiilistely, turkuteatteri, mökkireissu ym.
Ajan saatossa ensinmaitut tiedot yhdistyvät jäljempiin korvien välissä.
Tästä syntyy autokohtainen näkemys monenkolitran kärry on kyseessä.
Tuolla menetelmällä ei toki pääse kiinni käynnistyikö polttomoottori tällä ajolla -tasoon, mutta itselleni se on riittävä, sen edustaessa itselleni autoiluun ensisijaisesti liittyvää nautintoa. Toki, esim. ammattia harjoittaessa taas saan nautintoa pilkun viilaamisesta.
Sanomattakin on selvää, ettei tuolla perusteella voi verrata kulutuksia toisiin kerrottuihin.
Ja hassua, että Saabien itse ilmoittama kulutus on aina ollut parin desin päässä tankatusta ja ajetusta laskettuna. Jokainen Mersu on ollut/on 10-20% optimistinen.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mnjoo... Tämä nykyinen työmatkakiesi F10 518d näyttäisi todellisuudessa nielevän keskimäärin sen 5,4 per satku sen sijaan, että huikkaisi vain luvatun 4,1 tai jotain alle sen. Ajo on käytännössä pelkästään työmatkaa eli 80 km suuntaansa, josta ensin 600 m "isolle" tielle ja sitten kahdeksaakymppiä kunnes viimeiset kaksi kilometriä kaupunkiajoa josta suurin osa siitäkin vapaata kaistaa. Kahdet liikennevalot. Sama takaspäin.
kulutti samassa ajossa jokseenkin sen mitä oli ilmoitettu/luvattu. Huomattavasti enemmän kuin BMW mutta kuitenkin vain sen, mitä oli ilmoitettu. Arvostan.
kulutti samassa ajossa jokseenkin sen mitä oli ilmoitettu/luvattu. Huomattavasti enemmän kuin BMW mutta kuitenkin vain sen, mitä oli ilmoitettu. Arvostan.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10