Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3571
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

C1 ei pidemmille matkoille pääse, maksiminopeus tullee olemaan n. 70 km/h mittarinopeus. Fiiliksiä tulee tänne aivan varmasti laitettua, mitä tänään on pihalla testattu, kykenee tuo kuljettamaan minut, kaksi poikaani, perheen ostokset ja tarvittaessa toisella takapenkin paikalla myös tervueren Sallyn.

Akku on tänään Defan älylaturilla koeponnistettu, tunnin jälkeen oli viisi pykälää laitteessa ja homma kunnossa, akku lienee vielä alkuperäinen. Helmoissa oli hieman sanomista, mutta ranskalais-japanialaiseen tapaan vähän messinkiharjaa kun näytti, oli näkyvillä tervettä pohjaa, jossa on nyt hyytelömäistä koteloainetta suojana. Lähes upouusista kesärenkaista on paineet tarkastettu ja konetilakin on putsattu, nesteet ovat siellä missä pitää jne.

Talvirengaskauppaan joutuu, uudenkarheiden kesiksien siivellä tuli originaalit talvirenkaat, koko on 155/65/14, joka on melko haasteellinen. Ensi viikolla hierotaan kauppaa, taidan laittaa tuohon jotkin huokeat, mutta tuoreet kitkarenkaat, en välttämättä halua nastojen rapinaa kuuluviin, melua tuossa on tarpeeksi ilmankin.

Takaluukusta on pudonnut Citroenista kirjain o, joka pitää jostain jäljittää. Eihän se nyt käy laatuun, että ajan CITR EN-merkkisellä autolla...
Kuva
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ipa65
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 16:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja Ipa65 »

Ei hullumpi valinta. Meillä on ollut C1 toisena käyttöautona keväästä 2011 alkaen ja sinä aikana sillä on ajettu 95 tkm. Elämäni ensimmäinen uusi auto. Toistaiseksi autosta on normaalien huoltotoimenpiteiden lisäksi joutunut vaihtamaan koiranluut ( 2 kpl ) eteen, samoin jarrulevyt ja -palat eteen. Ajovalopolttimot ( H4 ) ainakin kerran vuodesssa ( todella helppo ja nopea vaihtaa, ihan kuin saabissakin ). Erittäin edulliset ylläpitokustannukset. Bensankulutus on koko tuon 95 tkm:n aikana ollut keskimäärin 5,17 l/100 km.

Kaiken kaikkiaan hinta/laatu-suhteeltaan mielestäni hyvä peli, mutta kuten AZP tuossa edellä totesikin, pidemmällä matkalla huomaa kyllä ne pikkuauton heikkoudet. On se vaan sellainen taajama-auto.
#3657
Mazda 2 -19 ( KA ), Nissan Qashqai 2.0 -13 ( KA ) ja Volvo S60 T5 -03 ( KA )
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3571
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Juuri palasin ekalta 40 km kaupunkireissulta ostokset takakontissa. Fiilis on erittäin positiivinen. Ensinnäkin, vaihteiston välityssuhteet sopivat kuin nyrkki silmään tuolle matkalle, jolle auto on hankittu. Mittari 70 km/h nelosella ja kierrokset ovat sopivasti n. 2300 rpm, kone jaksaa vetää kakistelematta ja pitää mölyt mahassaan tasakaasulla. Kaupungissa kolmonen on sopiva vaihde 40-60 vauhdeille ja ykkönen ja kakkonen ovat huomattavan pitkiä.

Ajotuntuma on erinomainen, todella tukeva ja tiessä makaava fiilis, on itse asiassa tukevamman tuntuinen ajettava kuin esim. Yaris, joka noissa vanhemmissa vuosimalleissa on häpeilemättä pienen tuntuinen auto. Oma osansa taitaa olla sillä, että ohjaus on mielestäni aika raskas maantiellä, siis positiivisella tavalla ja ratti on todella tukeva ja miellyttävä, eikä sellainen lerppu, kuin vanhemmissa Yarpoissa. Äänimaailma tuossa on kyllä veikeä, enemmän kaasua antaessa kone pörisee edessä ja jos antaa kunnolla jenkaa, tulee takavaimennin mukaan pärinällään. Kyydissä ollut nuorempi poika nauroi ääneen ja minäkin hymyilin leveästi. Hyvän tuulen auto :lol:

Tuohon on 3000 km sitten vaihdettu etulevyt ja palat, näyttävät olevan kulutustavaraa, edelliset oli kuittien mukaan vaihdettu muutama vuosi takaperin. Tuulilasi on uusittu kesällä ja edellinen huolto oli se isoin 120 tkm huolto, joten seuraavaksi pelkkä öljynvaihto. Muutenkin huoltohistoria on aukoton. Moniurahihnan saatan vaihdattaa, kovin kostea keli oli startatessa ja hienoinen aavistus kitinästä oli konehuoneesta kuultavissa. Sinänsä hankala havaita, koska tuollainen 3-sylinterinen on melkoinen pörisijä kylmänä.

Jos jotain negatiivista ekasta reissusta, niin auton akilleen kantapää eli kytkin alkaa kyllä olla tiensä päässä. Liikkeellelähtö ei ole sähäkin, koska kytkin irrottaa vasta aivan ylhäällä. Sitten kun pääsee vauhtiin homma on äärimmäisen helppoa, koska kytkimen voi käytännössä nostaa heti ylös ja vasta sitten painaa kaasua. Tarkkaillaan tilannetta, voi mennä vielä vuosia ilman remonttia, tilanteen mukaan, tässä vaiheessa tuo on ominaisuus.
Rengasäänet ovat huomattavan voimakkaat, tuollainen 70 km/h menee vielä nätisti, mutta voisin kuvitella, että kipuraja on jossain satasen paikkeilla. No, minun käytössäni yhdentekevää, koska tuo on ostettu siihen tarkoitukseen mihin se on alun perin valmistettu. Talvirenkaiksi tulee kyllä kitkat, onhan minulla Jumper niille hankalammille keleille.

Mutta joo, hyvällä mielellä ollaan, erittäin hauska auto ajaa, kauan mietin, mahtaako olla liian pieni, mutta nyt kun valinta on tehty olen tyytyväinen, että löytyi uskallusta kokeilla. Suurin osa 1-2 hengen talouksista pärjäisi tuollaisella, jos pidemmät matkat ovat vain satunnaisia.

Kulutus tulee olemaan mielenkiintoinen asia, taas kerran, tankki on miltei täynnä edellisen omistajan jäljiltä, joten siihen asiaan palataan vasta, kun saadaan ensimmäinen itse ostettu tankki tyhjäksi. Siihen taitaa mennä pari kuukautta, jos kulutus on sitä mitä luvattu.

Ja kyllä, on siellä tavaratila ! Tämähän on vielä luksusmalli, jossa takapenkki kaatuu kahdessa osassa, eikä yhdessä, kuten perusmallissa. Muutenkin tässä on käytännössä kaikki varusteet, mitä tähän v. 2006 sai, eli ahkerasti on aikoinaan varustelista täyteen ruksittu.
Kuva
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Omat ajoni ovat sellaisia, että joku pikkuinen kippo tai ainakin maksimissaan golf-luokan kiesi olisi järkevin. Tyypillisesti toinen etupenkki on tyhjä ja takapenkkiläiset ovat yhteensä 240cm pitkiä. Lisäksi ajosuoritteet ovat erittäin lyhyitä. N. 90% niistä on alle 2km pituisia. Ja ne pidemmätkin ovat luokkaa 40km.

Mutta. Jos ja kun en ole valmis sijoittamaan merkittävästi lisää rahaa autoon, vaihtaminen ei ole kovin mielekästä. Autot ovat yksilöitä ja hyvän löytäessään ilman harrastusaspektia, vaihtaa ei kannata.

Ainoa mikä satunnaisesti vituttaa on tuo sedan-kori. Hiljattain meni halvat 70-lukulaiset tuolit sivu suun, kun eivät olisi mahtuneet autoon kovinkaan yksinkertaisin menettelyin. Muutenhan tavaratilaa tuossakin on viisinkertaisesti tarpeisiin nähden.

C1:n takakontti näyttää hyvältä. Menee hyvin kolme ruokakassia rinnakkain ja pysyvät tukevasti pystyssä :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3571
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kuva
Ranskalaisen takakontin pohja, joka on kuiva !!!

No joo, eilisellä kaupunkireissulla kiinnitin huomiota helinään ja kilinään, mikä kuului takakontin suunnasta, olihan se pakko kurkata. Lattiamaton alla on kovamuovinen suojakansi, jonka alla on varapyörä normaalilla keskimutterilla kiinni ruuvattuna. Vararenkaan alta paljastui kiviä ja hiekkaa, ynnä mm. useita legopalikoita, sen lisäksi vararenkaan mutteri muovilevyineen oli löysällä.

Pohjan imurointi, vararenkaan ilmanpaineen lisäys. Pohjasta olivat myös irronneet kumilätkät, jotka ovat pohjan ja vararenkaan välissä vaimentimina. Puhdistin ne ja askartelin kaksipuoleisesta teipistä, sitä elefantti-laatua, uudet kiinnitykset ja siihen varengas päälle ynnä kunnon kiristys. Nyt ei liiku milliäkään mihinkään suuntaan. Kovamuovisesta suojakannesta oli myös irronnut niitä solumuovin tms. paloja, joten teippasin nekin uudelleen kiinni, helisee varmaankin nyt vähemmän siinä varapyörän päällä.

Pikkujuttuja, joilla on vaikutusta auton hälyääniin. Samalla tuli imuroitua ja pyyhittyä pölyt kiesistä. Innostuin myös katsomaan öljyt ym. emännän Avensiksesta ja avasinpa Jumperinkin konepellin, hetki meni, kun muistelin missä avausvipu on :oops: Pitäisi kai useammin, vaikka melkein uusi auto onkin. Onhan siinä jo reilusti yli 4000 km mittarissa. Kaikki oli kuten piti. Ensi viikolla ajattelin käydä näyttämässä Avensista toista kertaa katsurille, mittarissa on nyt liki 127000 km, ekalla leimalla oli 63000 km. Aika tasaisesti niitä on kertynyt. Tästä lähin pitää vaivautuakin sitten joka vuosi.

C1 sain vakuutettua ja omiin nimiin, kätevä tuo Trafin oma asiointi, rekisteröintikin maksaa vaan 3 euroa, kun tiskillä piti pulittaa 10.5 e. Ihmeellistä, joku asia on halventunut nykypäivänä. Ai niin, vakuutusmaksut putosivat Corollaan verrattuna n. 300 euroa ja vuoden vero näytti olevan 119 euroa, hyvä niin, pitäähän se jossain näkyä, kun kiesi lyhenee yli metrillä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7356
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Varmasti hauskan näköinen pari pihalla. :mrgreen:
Pysyykö kaskot yms samana ku corollassa? Ite kun vertasin vakuutuslaskurilla tuohon avoon niin eroa tuli 130euroo nollabonuksilla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3571
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Joo, siirsin Corollan vakuutuksen pikkuiseen. Nyt on pää auki, kun on 10% bonusta jo kertynyt, ei tartte aina ottaa uutta. Olis pitänyt jo silloin vuosia sitten pitää jotain autoa yli 140 päivää, niin olisi ollut aina vakuutus pohjalla odottamassa. No, oppia ikä kaikki, toisaalta, kierto oli reipasta, joten minkäs teit.

Mietiskelin tota takaluukun lasia, että josko sittenkin irrottaisin loputkin tuosta Citroen-merkistä, sen sijaan, että tilaisin uuden merkin. Kokeilin eilen, että muut ovat tiukasti kiinni, mutta e on lähdössä irti jossain vaiheessa. Jäähän sinne vielä Citikka-hakaset ja C1 merkintä. Ei kai se tartte kuin vähän lämpöä ja sitten jolloin tinnerillä liimat pois klasista.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3571
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Onhan tuo aika epätasainen pari, ainakin tästä kuvakulmasta :lol:
Kuva

Pientä askartelua pienemmän kanssa. Kyselin silloin ostotilanteessa, että pelittääkö integroidun stereon cd-puoli, kuulemma kyllä, mutta käytetty todella harvoin, eli ei juuri lainkaan. Autossa on käsijarrun vieressä upeat 2 x 2 paikkaa cd-levyille. Valitsin ensimmäiseksi kuunneltavaksi Alice Cooperin kasariklassikon Thrashin. Tänään kauppakassilla kauppaan mennessä alkoi uusi kierros, joten innostin itseäni etukäteen Dream Theaterin Awakella. No, kappas, eipä tullut Alice ulos laitteesta, taisi tykästyä ihan todella. Mahtava levyhän se on, ei siinä mitään. Soitin ilmoitteli vaan, että disc in, error 3 ja load. Kuuntelin sitten Novaa lopun kauppareissua 8O Sehän ei vanhalle hevijätkälle ole mitenkään miellyttävä kokemus.

Kotona otin aseiksi turhanpäiväisen cd-levyn ja ihan tavallisen ruokailuveitsen. Niillä tovin lirkuteltuani, tuli Alicekin takaisin päivänvaloon. Eikun rohkeasti Dream Theater sisään, hyvin lähti soimaan ja ejectillä uloskin. Vielä pari testiä ja toimi kuten pitääkin. Olisko tosiaan niin, että ei ole paljoa käytetty, josko tuosta lähtisi nyt toimimaan nikottelematta. Paras olisi, meillä ei hevillä luovuteta 8)

Toissapäivänä kävin Tokmannilla ostoksilla, ostin pari litraa kotelosuojaa. Tehdään siitä ja öljystä kiva lämpöinen seos, joka sitten ruiskuaa naapurin toimesta paineella C1:n pohjaan. Oli sen verran siistissä kunnossa, mutta pientä alkavaa ajanpatinaa siellä täällä pohjassa, että pysäytetään patinan eteneminen tähän. Tajusin, että reilun kuukauden päästä tuota pääsee näyttämään jo katsurillekin jos on intoa. Voisi jopa olla. Pyöräytän sitä ennen uudet kitkatassut alle ja mennään tuoreet seokset pohjassa sotkemaan inssisedän lippalakki...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Hyvät levyt sulla kuuntelussa! Heti tuon luettuani alkoi Awaken alkurumpupäräytys kopista päässä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3571
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Pikkukirppu pääsi tänään taloon taivaalle...
Kuva

Ja talossa taivaalla tapahtui auton pohjalle tämmöisiä...
Kuva

Ehkä jopa parempi kuin uutena. Hyvässä kunnossa oli pohja kuitenkin säilynyt vuosien saatossa, pitkän kuivan kauden jälkeen oli myös puhdas ja rutikuiva, joten erinomainen hetki käsittelyyn. Tuoretta öljyä ja sideaineeksi pari litraa kotelosuojaa, joka on lämmitetty normaalia juoksevammaksi. Koko alusta ja jokainen koteloiden kolo ym. ruiskutettu täyteen. Kotelosuojan ansiosta jähmettyy alle puolessa tunnissa niin, ettei tiputtele enää. Annetaan kuivahtaa huomiseen, satsista on vielä 1/4 jäljellä. Kun on vuorokauden kuivanut, näkee laiskat paikat ja voi täydentää. Sanoisin, että hitsihommiin ei tämän auton kohdalla jouduta sen eliniän aikana. Tuota on helppo täydentää parin vuoden välein jos on tarpeen.

Varmasti ei pärjää standardien mukaan tehdylle käsittelylle lähellekään, mutta eipä maksakaan siitä kuin murto-osan. Naapurin -93 mallinen Ford Mondeo on edelleen hitsaamaton, katsuria ei pohja kiinnosta ja tätä samaa käsittelyä on nauttinut viimeiset 10 vuotta silloin tällöin. Montako -93 mallista Mondeota on enää ylipäätän liikenteessä ? Elävä esimerkki siitä, miten yksinkertaisilla toimilla voi autot pitää kasassa ja ongelmattomina alustan, koteloiden, helmojen, kaarien, ovien ja luukkujen osalta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7356
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Nouseeko toi talo nosturin mukana?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3571
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Näin se tekee :D
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3571
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tänään sain pirpanan takaisin pihaan. Oli pakko suorittaa huolellinen käsinpesu, sen verran oli öljy yms. roiskunut talossa taivaalla, että auton päällä oli kevyt ns. öljyfilmi. Kaksi pesusientä jouti roskiin pesun jälkeen, lisätään alustasuojauksen kuluihin. Jotka olivat tässä tapauksessa vajaat 60 euroa.

Siinä autoa kuivatessa huomasin, että oikea takaoven ikkunan "metallipidikkeet", olivat hyvin löysästi kiinni. Pystyi käsin kiertämään muttereita. Tuossahan ei ole takana veivattavia ikkunoita ollenkaan, vaan sellaiset vanhoista Saabeistakin tutut hakasella raotettavat klasit :D Säästöä, säästöä. Musta vähän tuntuu, että tämän pienen kiristysepisodin ansiosta muutama pieni kitinä taas katosi. Mitenkähän olivat noin löystyneet, toisella puolella olivat tiukasti kiinni.

Autoa kuivatessa vahvistui myös ajatus siitä, että takalasin Citr ën-teksti saa lähteä kokonaisuudessaan. Katsotaan, jos huomenna saisi aikaiseksi vähän lämmitellä sitä ja suorittaa toimenpide, ë lähtee pikku nyppäyksellä, mutta muut ovat vähän tiukemmassa.

Moniurahihna on tosiaan vaihtolistalla, olisko neljä vuotta sitten oli kitinästä jo valitettu ja olivat huollossa kiristäneet! hihnan. Kai sen nyt olisi jo silloin voinut vaihtaa, muutaman kympin hihnan. Höh. Nyt se lankeaa mulle. Ei pidä vielä kuin pientä ääntä, mutta jonkun minuutin kuitenkin näinä kostean kylminä aamuina. Tuskin siitä tilanne paranee, kun pakkaset tulevat ja laturi joutuu kovemmalle.

Ai niin, Jumperin webastosta oli joskus puhetta, konepellin kun aukaisee sieltä löytyy webaston tyyppikilpi, näyttää olevan teholtaan tasan 5kw Jumperissa.

Huomenna klo 08:40 mennään Avensiksen kanssa leimalla käymään. Kilpailu näyttää jonkin verran laskeneen hintoja sitten viime käynnin, katsastus+pakokaasut+obd kustantaa 79 euroa. Jos jotain sanottavaa löytyy, niin sitten kustantaa tietysti lisää. Sen näkee ja kuulee sitten huomenna.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3571
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Avensiksen kanssa käyty leimalla. Eipä tuo paljoa kummempi ollut kuin kaksi vuotta sitten. Insinööriä lainatakseni: "Priimakunnossa". Ei pienintäkään moitteen sijaa missään. Kilometrejä takana 127527. Alustakin oli erinomaisessa kunnossa, ei tartte mitään ruiskutella mihinkään. Matka jatkuu meidän perheessä edelleen. Niin, tuohon ei ole ainuttakaan niveltä, koiranluuta tms. vaihdettu, kaikki on tehtaan jäljiltä.

Laturi, takajarrulevyt, etu-ja takajarrupalat. Siinä normaalien huoltotoimenpiteiden ulkopuoliset korjaukset noilla mainituilla kilometreillä. Toyota-laatua ranskassa kasattuna.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3571
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

C1 sai kitkatassut alle, tänään jo vähän valkoista sateli taivaalta. Mitä ennustetta katselin, niin nastojen kanssa ei ole kiirettä, varsinkaan kun ovat upouudet kumpaankin. No, 1/3 vaihdoista tehty, joten hurraa sille. Kyllä oli kevyttä hommaa, mä tykkään tosta kirpusta päivä päivältä enemmän. Pyöränmutterit olivat 17mm, joten piti oikein vähän aikaa etsiä oikean kokoista hylsyä, en muista sitten 80-luvun tuollaista tarvinneeni :lol:

Citr en-teksti tuli hävitettyä takalasista. Tekstin "haamu" siitä lasista on luettavissa, mineraalitärpätillä hinkkasin aikani, mutta ei tunnu auttavan. 10v aurinko korostaa tekstiä. Onko jollain tiedossa jotain parempaa ainetta tohon putsaukseen niin, että takalasi tosiaan olisi blanko tuon edesmenneen tekstin kohdalta !?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin