Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jälleen yksi laite mikä korjaantuu kun vaihtaa kiinanpoikien tekemän kuran ehjään.
Aika monessa nykylaitteessa juuri nuo konkat on se akilleen kantapää
Aika monessa nykylaitteessa juuri nuo konkat on se akilleen kantapää
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Aamulla Mustan akku näytti 12.84 V lukemia. Sitä samaa nyt näyttänyt parikin kertaa vuorokauden levon jälkeen, joten julistan ongelman selätetyksi. Handsfree toimii FM-lähettimen kautta kuten musankin välittäminen äänentoistolaitteille, joten olkoon siellä toimimaton pulikka, en tarvitse häntä.
Skoda kävi Laakkosella ja lukemalla 28209 km on suoritettu ensimmäinen huolto. Moottoriöljy + suodatin, raitisilmasuodatin lisätyönä, akkutesti, vikamuistin luku, etututkan kampanjapäivitys ja valohoitoa. Vikamuistiin ei ollut jäänyt kuin etututkasta merkintä, se oli silloin kun auton keulassa oli pari senttiä jäätä kauttaaltaan, kun herjasi. EPC-valon vilkahtelu oli kuittaantunut itsestään, kuulemma tietyn käynnistyskertamäärän jälkeen jos ei uusiudu tai jää päälle, niin häviää vikamuistista. Tämä Skoda ei vaan tykkää erittäin kosteista keleistä näköjään. Lisäysöljyä en saanut kaupan päälle, mutta olivat vähän alentaneet hintaa kuitenkin. No nyt sitä on kaksi litraa, joten lisättävää riittää.
Mitäpä tuosta muuta voi sanoa, auto on luonnollisesti täydessä iskussa noilla kilsoilla. Ajelin sitten viime syksyn ekan kerran n. 10 km tänään, tuntui hyvältä ajaa, vaikka en edelleenkään pidä dsg-laatikosta, ihan paska. Honda tai Volvo koska tahansa mieluimmin. Tunnoton valtamerilaiva, Superb. Kysäisin, että joko seuraavassa huollossa vaihdetaan laatikon öljyt. Ei kuulemma vaihdeta. Koskaan Tässä on jo niin kehittynyt dsg, ettei sen huolto-ohjelmaan kuulu öljynvaihtoa. Sanoin huoltoneuvojalle, että "tiedätkös mitä tuollaisesta yleensä seuraa". Vastasin itse, että "katastrooffi". Naureskeli vaan. Lisäsin vielä, että täytyy takuun loppumisen jälkeen hävittää auto todella nopeasti, katseli, että olinko tosissaan. Jo vain. No, pitää tutkia, onko tuossa pohjaproppua tai mieluimmin öljytikkua tai tarkastusreikää tai jotain, vaihdan ite jos vaan käy päinsä
Niin joo, Superbin huolto kustansi 291.47 euroa. Seuraavassa huollossa, joka on isompi, vaihtuu ainakin sytytystulpat lisäksi, muusta en ole ihan varma. Luulisi että jarrupaloilla ja levyillä vetelee sinne sadan tonnin kieppeille, kuten edellisilläkin, vaikka tuo tuollainen mastodontti onkin. Senhän näkee sitten, jos niin pitkälle uskaltaa.
Huomenna voisi ulostaa Mustan ja ajella Saabin takaisin talliin, jospa siihen kesärenkaat pyöräyttäisi alle, niin pääsisi noista karmeista kitkoista eroon. Seuraava työpäivä on vasta maanantaina, joten voisin harkita ylihuomenna taas talliauton vaihtoa ja Volvon oikean etuoven purkua, että mikä siellä kolajaa.
Vaan tämä tarina on hyvä päättää kuvaan Mustan sydämestä, on se kauniisti koteloitu
Skoda kävi Laakkosella ja lukemalla 28209 km on suoritettu ensimmäinen huolto. Moottoriöljy + suodatin, raitisilmasuodatin lisätyönä, akkutesti, vikamuistin luku, etututkan kampanjapäivitys ja valohoitoa. Vikamuistiin ei ollut jäänyt kuin etututkasta merkintä, se oli silloin kun auton keulassa oli pari senttiä jäätä kauttaaltaan, kun herjasi. EPC-valon vilkahtelu oli kuittaantunut itsestään, kuulemma tietyn käynnistyskertamäärän jälkeen jos ei uusiudu tai jää päälle, niin häviää vikamuistista. Tämä Skoda ei vaan tykkää erittäin kosteista keleistä näköjään. Lisäysöljyä en saanut kaupan päälle, mutta olivat vähän alentaneet hintaa kuitenkin. No nyt sitä on kaksi litraa, joten lisättävää riittää.
Mitäpä tuosta muuta voi sanoa, auto on luonnollisesti täydessä iskussa noilla kilsoilla. Ajelin sitten viime syksyn ekan kerran n. 10 km tänään, tuntui hyvältä ajaa, vaikka en edelleenkään pidä dsg-laatikosta, ihan paska. Honda tai Volvo koska tahansa mieluimmin. Tunnoton valtamerilaiva, Superb. Kysäisin, että joko seuraavassa huollossa vaihdetaan laatikon öljyt. Ei kuulemma vaihdeta. Koskaan Tässä on jo niin kehittynyt dsg, ettei sen huolto-ohjelmaan kuulu öljynvaihtoa. Sanoin huoltoneuvojalle, että "tiedätkös mitä tuollaisesta yleensä seuraa". Vastasin itse, että "katastrooffi". Naureskeli vaan. Lisäsin vielä, että täytyy takuun loppumisen jälkeen hävittää auto todella nopeasti, katseli, että olinko tosissaan. Jo vain. No, pitää tutkia, onko tuossa pohjaproppua tai mieluimmin öljytikkua tai tarkastusreikää tai jotain, vaihdan ite jos vaan käy päinsä
Niin joo, Superbin huolto kustansi 291.47 euroa. Seuraavassa huollossa, joka on isompi, vaihtuu ainakin sytytystulpat lisäksi, muusta en ole ihan varma. Luulisi että jarrupaloilla ja levyillä vetelee sinne sadan tonnin kieppeille, kuten edellisilläkin, vaikka tuo tuollainen mastodontti onkin. Senhän näkee sitten, jos niin pitkälle uskaltaa.
Huomenna voisi ulostaa Mustan ja ajella Saabin takaisin talliin, jospa siihen kesärenkaat pyöräyttäisi alle, niin pääsisi noista karmeista kitkoista eroon. Seuraava työpäivä on vasta maanantaina, joten voisin harkita ylihuomenna taas talliauton vaihtoa ja Volvon oikean etuoven purkua, että mikä siellä kolajaa.
Vaan tämä tarina on hyvä päättää kuvaan Mustan sydämestä, on se kauniisti koteloitu
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Siihen ei tosiaan vaihdeta öljyjä koskaan. Omatkin on varmaan alkuperäiset. Varmasti jossain kohtaa olis ihan paikallaan, ainakin tuo vaihteistoöljyjen vaihto. Kytkimethän on kuivat joten öljy ei muhjaannu niin nopeasti, mutta tuskin ne sen ikuisempia on kuin tuo ikuinen jakohihna
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
No persele. Älä men skodakauppaan yksin tai vaimon kanssa jos noin ahdistaa
Tässä kun otsikon ohi löytyy aiheita vaikka ja kuinka niin kysellään mitäs mieltä jos myisin läntiseltä uudeltamaalta järvenrantatalon vaimolle joka saa velkaa pankilta nollakorolla ja laittaisin
omat "varat" pörssiin 8% tuotto odotuksella?
Siinä voisi sitten tilipäivää odotellessa ajella vaikka Puntolla
Tässä kun otsikon ohi löytyy aiheita vaikka ja kuinka niin kysellään mitäs mieltä jos myisin läntiseltä uudeltamaalta järvenrantatalon vaimolle joka saa velkaa pankilta nollakorolla ja laittaisin
omat "varat" pörssiin 8% tuotto odotuksella?
Siinä voisi sitten tilipäivää odotellessa ajella vaikka Puntolla
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Nääh, ei ahdista, kunhan tykkään leikilläni vähän Skodasta naljailla. Vaimo sen osti ja vaimo päättää, koska se talosta lähtee. Siinä välissä minä huolehdin huollot, korjaukset, renkaat ja käyttöön liittyvät asiat, kuten tapoihini kuuluu. Jos tulee, lainaan, Porsimus Maksimus, niin vaimo saa maksaa viulut Just kävin tsekkaamassa ja nähdäkseni öljyt olivat vaihtuneet oikeastikin, eikä vain laskussa, koska ylärajassa oltiin tarkasti ja öljyn värinä vihertävä, kuten tuo 0w-20 Mobil on. Kun tämä Superb on Eco-koneella, öljy on väriltään vihreää, niin onko tämmöisellä ajaminen sitten EkoTeko ?
Ja suunnitelmasi kuulostaa hyvältä, toki tuotto-odotus on hyvin positiivinen, itse en ainakaan viimeisten viiden vuoden aikana ole tuollaiseen päässyt, toki riippuu sijoitustyylistä, toteutunut nettotuotto on heilunut 4-5% välissä kulut ja verot vähennettynä.
Ja suunnitelmasi kuulostaa hyvältä, toki tuotto-odotus on hyvin positiivinen, itse en ainakaan viimeisten viiden vuoden aikana ole tuollaiseen päässyt, toki riippuu sijoitustyylistä, toteutunut nettotuotto on heilunut 4-5% välissä kulut ja verot vähennettynä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kertokaas nyt millaisia euromääriä tuollaisella järjestelyllä tavoitellaan ja mitä sitten jos kaikki realisoituu ja positiiviset odotukset täyttyy?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
8 % bruttotuoton (joka vastaa henkilön pääomaverotuksella reilun 5 % nettotuottoa, eli lopulta hei9n ja IC1970 puhuvat aika samoista tasoista) tekeminen viimeisen viiden vuoden aikana pörssissä ei pitäisi olla ollut mikään amerikantemppu. OMXH25-tuottoindeksi, joka seuraa Helsingin pörssin 25 suurimman yhtiön tuottoa (kurssikehitys+osingot) on tehnyt viimeisen viiden vuoden aikana plussaa keskimäärin n. 13 % vuodessa. Jenkkien laaja S&P500 -indeksi hieman enemmmän.
Molemmat siis on lähes tuplaantuneet viidessä vuodessa, eli 2016 maaliskuussa sijoitettu tonni olisi nyt kaksi tonnia. Molempiin löytyy kustannustehokkaita ETF:iä, joihin voi huoletta jättää rahat makaamaan ja käydä välillä seuraamassa miten markkina kehittyy. Tämä on myös verotehokas tapa sijoittaa, koska veroja maksat vasta kun myyt omistuksia. Treidaamalla osakkeita eestaas maksat veroa voitoista joka vuosi, passiivisella sijoittamisella vielä maksamattomat verot kerryttävät tuottoja tulevinakin vuosina kunnes päätät myydä.
Historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta, eli seuraavat viisi vuotta voidaan rallatella alamäkeenkin. Viimeiset 12 vuotta ovat osakemarkkinoilla olleet poikkeuksellisen tuottoisia johtuem mm. 2008-2009 finanssikriisin jälkeen nollille jumahtaneesta korkotasosta. Toisaalta kun 12 vuotta on menty näin, niin onko se enää poikkeustila vai uusi normaali? Kukaan ei tiedä.
8 % vuosittain on kuitenkin ihan perusteltu tuotto-odotus osakemarkkinasta siltä pohjalta että pitkällä aikavälillä (luokkaa 100 vuotta) suurimmat osakemarkkinat ovat tuottaneet keskimäärin sitä 8 prosenttia.
Molemmat siis on lähes tuplaantuneet viidessä vuodessa, eli 2016 maaliskuussa sijoitettu tonni olisi nyt kaksi tonnia. Molempiin löytyy kustannustehokkaita ETF:iä, joihin voi huoletta jättää rahat makaamaan ja käydä välillä seuraamassa miten markkina kehittyy. Tämä on myös verotehokas tapa sijoittaa, koska veroja maksat vasta kun myyt omistuksia. Treidaamalla osakkeita eestaas maksat veroa voitoista joka vuosi, passiivisella sijoittamisella vielä maksamattomat verot kerryttävät tuottoja tulevinakin vuosina kunnes päätät myydä.
Historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta, eli seuraavat viisi vuotta voidaan rallatella alamäkeenkin. Viimeiset 12 vuotta ovat osakemarkkinoilla olleet poikkeuksellisen tuottoisia johtuem mm. 2008-2009 finanssikriisin jälkeen nollille jumahtaneesta korkotasosta. Toisaalta kun 12 vuotta on menty näin, niin onko se enää poikkeustila vai uusi normaali? Kukaan ei tiedä.
8 % vuosittain on kuitenkin ihan perusteltu tuotto-odotus osakemarkkinasta siltä pohjalta että pitkällä aikavälillä (luokkaa 100 vuotta) suurimmat osakemarkkinat ovat tuottaneet keskimäärin sitä 8 prosenttia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tuo muuten kävi vaimon Golfin kanssa. Vaikka itse tilasin huollot, mutta vaimo vei työpäivän ajaksi eri paikkakunnalle, niin siitä tuli naisen auto. Huolloissa/korjauksissa tuli joka kerta jotain sinnepäin juttua, että piti vaihtaa saman firman toiseen korjaamoon, mihin minä sitten jouduin auton vaivoittelemaan.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Joo, en ole vainoharhainen, mutta välillä olen tehnyt pistokokeita, koska kyllähän maailman sivu on huolloissa todellakin annettu vain valohoitoa laskun vastineeksi. Joskus on tullut itsellenikin vastaan "täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla" varustettu yksilö koeajolla, jossa kurkattuani olin varma että esim. moottorin ilmansuodatin oli alkuperäinen...
Tänään oli ohjelmassa Volvon kanssa kovasti ähellystä ja lopputulos pelkkää ilmaa. Irrotin oikein etuoven ovipaneelin epämääräisen kolinan syyn selvittämiseksi ja eliminoimiseksi. Muuten meni hyvin, mutta ne 8 kpl muovinastoja joilla ovipaneeli mm. on kiinni, olivat jotain "Kiinnikkeet Helvetistä" editionia. Ai että, mikä homma. Katsoin opetusvideon ja sen opeilla kaikki muu meni just kuten piti, mutta nuo kiinnikkeet. Painoin sen keskiosan sisään jokaisesta ja sitten vaan piti kynnenkärjellä napata ne pois. Kuusi sain ehjänä irti ja kaksi hajosi kahden leveän ruuvimeisselin taktiikalla, olivat aivan jumalattoman kovassa, herran pieksut.
Kumminkin, siinäpä se.
Kaikki oli ehjää ja paikallaan, mikään ei repsottanut ovipaneelissa tai tuossa pinnassa mikä sen takaa löytyi, näkyvissä olevat pari torxia olivat tiukasti kiinni. Kun tuohon oven keskikohtaan koputteli nyrkillä, niin tuttu resonanssi/kolina sieltä tuli esiin, eli ongelma on ulkopellin ja tämän sisustan välissä. Minä kun en ole mikään teollisuusrobotti, niin tässä vaiheessa loppui uskallus ja osaaminen, joten koliskoon, kuten tähänkin asti. Pop-niittejä siinä enimmäkseen oli ja kovin näytti yhdeltä puulta tuo ovi, nou cän duu.
Syytän ruotsalaisia, koska oven keskelle, sieltä mistä kolina jostain tulee, oli stanssattu:
Ei mulla muuta.
Tänään oli ohjelmassa Volvon kanssa kovasti ähellystä ja lopputulos pelkkää ilmaa. Irrotin oikein etuoven ovipaneelin epämääräisen kolinan syyn selvittämiseksi ja eliminoimiseksi. Muuten meni hyvin, mutta ne 8 kpl muovinastoja joilla ovipaneeli mm. on kiinni, olivat jotain "Kiinnikkeet Helvetistä" editionia. Ai että, mikä homma. Katsoin opetusvideon ja sen opeilla kaikki muu meni just kuten piti, mutta nuo kiinnikkeet. Painoin sen keskiosan sisään jokaisesta ja sitten vaan piti kynnenkärjellä napata ne pois. Kuusi sain ehjänä irti ja kaksi hajosi kahden leveän ruuvimeisselin taktiikalla, olivat aivan jumalattoman kovassa, herran pieksut.
Kumminkin, siinäpä se.
Kaikki oli ehjää ja paikallaan, mikään ei repsottanut ovipaneelissa tai tuossa pinnassa mikä sen takaa löytyi, näkyvissä olevat pari torxia olivat tiukasti kiinni. Kun tuohon oven keskikohtaan koputteli nyrkillä, niin tuttu resonanssi/kolina sieltä tuli esiin, eli ongelma on ulkopellin ja tämän sisustan välissä. Minä kun en ole mikään teollisuusrobotti, niin tässä vaiheessa loppui uskallus ja osaaminen, joten koliskoon, kuten tähänkin asti. Pop-niittejä siinä enimmäkseen oli ja kovin näytti yhdeltä puulta tuo ovi, nou cän duu.
Syytän ruotsalaisia, koska oven keskelle, sieltä mistä kolina jostain tulee, oli stanssattu:
Ei mulla muuta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ja jos oveen (ainakin S60) haluaa koristelistan vaihtaa niin sen väkäskiinnitys piilossa takapuolella joten pahvi otettava irti , vaihtoa tehdessä ei naurattanut.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 602
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kuinkas pitkä olet tai onko kädet poikkeuksellisen pitkät ja omaavat muutamat ylimääräiset nivelet ja 10 sormea/käsi? Olen edelleen sitä mieltä ettei sitä hevillä yläkautta vapautetaIC1970 kirjoitti: ↑Ke Maalis 17, 2021 19:23
Moottorin öljynsuodattimen vaihto onnistui yläkautta loppujen lopuksi aika näppärästi. En tiedä miksi olin sitä mieltä, että ei onnistu. Nostin oikeaa puolta tunkilla ylös sen verran, että sain astian auton alle ottamaan vastaan suodattimesta valuneen öljyn. Aika vähän sitä valui, 2/3 oli suodattimessa kun nostin sen ylös. Ei huono. Ei tarvitse auton alle könytä enää öljyn + suodattimenvaihdon takia.
Tämmönen vajaamittanen ei päässyt yläkautta öljynsuodattimeen käsiksi niin paljoa että olisi irti lähtenyt. Pirssi oli n. 20cm korkeilla rampeilla ja aloin haaveille öljynsuodattimen irroitusta. Jäi tekemättä ja allehan se oli mentävä. Ja mimmoinen suodatinavain on käytössä? Itsellä ketjumalli ja semmonen kiristettävä "kolmijalka" mutta se on just aavistuksen iso ettei saa otetta vaikka puutarhaletkun pätkät jaloissa onkin.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Voi olla hankalaa noilla perustyökaluilla, mulla on kuppiavain, joka menee niihin Hondan suodattimen kulmiin, painaa sen siihen päälle ensin ja laittaa lyhkäsen räikän kupissa olevaan koloon ja vääntää. Helppo homma. Auto tasaisella, ei tartte nostella mihinkään.
Tommonen -> https://m.motonet.fi/fi/tuote/803263/Ba ... -kulmainen
En muista onko just toi, mutta samanlainen ja Motonetista hankin. On kyllä kätevä, suosittelen lämpimästi.
Kurkkaan huomenissa sen koodin tuosta kupista, kunhan muistaisin.
Tommonen -> https://m.motonet.fi/fi/tuote/803263/Ba ... -kulmainen
En muista onko just toi, mutta samanlainen ja Motonetista hankin. On kyllä kätevä, suosittelen lämpimästi.
Kurkkaan huomenissa sen koodin tuosta kupista, kunhan muistaisin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Viggen"
- Viestit: 602
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^ Kiitos vinkistä! Mulla on vielä vanha suodatin tallessa niin voin mitata suodattimen halkaisijan.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Hondissahan se sama kuppi menee ainakin koko bensamallistoon, koska Hondan suodatin on standardikokoinen läpi malliston. Mikä onkin harvinaisen fiksu veto valmistajalta. Ja enhän mä muistanut katsoa sitä kuppikokoa , jossain vaiheessa onnistunee. Ehkä. Sama pää kesät talvet. Nyt ei jaksa enää tonne kaatosateeseen vääntäytyä edes tallille asti.
Volvon oikea etuovi oli huomattavasti hiljempaa tänään kuin normaalisti. Ehkä haluan vain uskoa niin, mutta kun oli. Ehkä se ymmärsi, mitä oltiin hakemassa ja seuraavan inspiraation iskiessä on pora kädessä...
Volvon oikea etuovi oli huomattavasti hiljempaa tänään kuin normaalisti. Ehkä haluan vain uskoa niin, mutta kun oli. Ehkä se ymmärsi, mitä oltiin hakemassa ja seuraavan inspiraation iskiessä on pora kädessä...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7565
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Itse kanssa irottelin ovipahveja etuovista etsiessäni kabiiniin kantautuvaa resonanssi ääntä, hermot meinasivat mennä. Mutta procar servicen Pete löyti heti äänen lähteen. Oli ulkopuolella pakoputken etummainen lämpölevy irronnut.
Ja se kolina tuntui tulevan sisältä, milloin vasemmalta milloin oikealta, riippui vähän kummalla puolella istui kuuntelemassa.
Ja se kolina tuntui tulevan sisältä, milloin vasemmalta milloin oikealta, riippui vähän kummalla puolella istui kuuntelemassa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#