Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kuten toisaalla turisin, toteutin pitkä-aikaisen haaveeni ja ostin taloon halvan kolmoskuljettimen. Ihan oikean ranskalaisen auton. Hui.
Olen vuosia jaksanut jauhaa, että autoja on ollut kymmenittäin, mutta ei yhtään ranskalaista. Nyt ei sitten enää voi, kun virkavallansininen Renault Megane 1.4 16v Break tuli taloon. Komistuksessa oli ostohetkellä mittarissa 154831 km ja käyttöönotto 8.7.2004. Käyttötarkoitus tulee olemaan mm. satunnainen perheen harrastekoiran kuskaaminen emännän käskystä. Tämä oli myös suurin pontimeni auton hankintaan, kas kun Lexuksen takapenkki EI ole koiran paikka. Muutaman kerran jouduin tuon tekemään ja henkinen kärsimys oli suurta. Ei koskaan enää
Auto päässee liikenteeseen myös oikein huonoilla keleillä, kun pitää kuskata golfbägiä isompaa tavaraa tai kun mukaan on änkemässä enemmän kuin yksi hikinen ja tekonurmea ympärilleen levittelevä jalkapallojuniori. Kuten huomaatte, premium-auton omistaminen tekee elämästä kovin hankalaa ja liikennöinnistä suunnitelmallista. Vaan niin makaat kuin petaat.
Raportoin tänne tärkeimmät kuulumiset, niin hyvät kuin huonot. Fakta on kuitenkin, että esim. tämmöinen Megane on hinnaltaan samaa luokkaa kuin 300000 km ajettu -98 mallinen Corolla ja varusteina on sentään leegio turvatyynyjä, ilmastointi, ajotietokone, sähkölasit, kaukosäätöinen keskuslukko jne. Pistää vertailuja tehdessä miettimään, että maksanko Toyota-lisää vai uskallanko hankkia ranskiksen silläkin uhalla, että alkaa remppajumppa ja lähtee veekäyrä nousuun.
Toistaiseksi kaikki hyvin, päivän ajosuorite 70 km ja mitään outoa en havainnut. Okei, pirun laiska, kaasua saa painaa ihan tosissaan, mutta Lexan jälkeen lähes kaikki muu tavallinen tuntuu todella hitaalta ja voimattomalta. Ajoltaan mukavan jämäkkä ja täsmällinen, polannepitoinen kunnon kiharainen kantatie kotiin meni oikein mallikkaasti kuudetta talveaan suorittavilla Kleber Kapnor 5-nastarenkailla. Ensimmäinen hankintakin on tehty, eli 45 litraa 95-oktaanista tankkiin. Siinä meni muuten tankkiin useita prosentteja auton hankintahinnasta, arvo nousi huomattavasti. Harkintalistalla on uudet kapselit, koska ruostuneet peltivanteet ovat vallan karmea näky ja pilaavat muuten niin esteettisen sivuprofiilin liki täydellisesti.
Tästä on hyvä jatkaa, ylihuomenna on jännittävä aamu, kun herätellään auto työmatkalle klo 06.40. Onneksi varusteisiin kuuluvat myös toimiva (tänään testattu) Defan-moottorilämmitin ja sisähaara, mukaan lukien kaupantekijäisinä tullut Defan slim-sisätilanlämmitin. Lu-lu-luksusta !
Ymppään tähän vielä huikean potretin pihakoristuksesta, kunhan suhmuroin kuvan pilveen.
Kyllä se on kaunis
Olen vuosia jaksanut jauhaa, että autoja on ollut kymmenittäin, mutta ei yhtään ranskalaista. Nyt ei sitten enää voi, kun virkavallansininen Renault Megane 1.4 16v Break tuli taloon. Komistuksessa oli ostohetkellä mittarissa 154831 km ja käyttöönotto 8.7.2004. Käyttötarkoitus tulee olemaan mm. satunnainen perheen harrastekoiran kuskaaminen emännän käskystä. Tämä oli myös suurin pontimeni auton hankintaan, kas kun Lexuksen takapenkki EI ole koiran paikka. Muutaman kerran jouduin tuon tekemään ja henkinen kärsimys oli suurta. Ei koskaan enää
Auto päässee liikenteeseen myös oikein huonoilla keleillä, kun pitää kuskata golfbägiä isompaa tavaraa tai kun mukaan on änkemässä enemmän kuin yksi hikinen ja tekonurmea ympärilleen levittelevä jalkapallojuniori. Kuten huomaatte, premium-auton omistaminen tekee elämästä kovin hankalaa ja liikennöinnistä suunnitelmallista. Vaan niin makaat kuin petaat.
Raportoin tänne tärkeimmät kuulumiset, niin hyvät kuin huonot. Fakta on kuitenkin, että esim. tämmöinen Megane on hinnaltaan samaa luokkaa kuin 300000 km ajettu -98 mallinen Corolla ja varusteina on sentään leegio turvatyynyjä, ilmastointi, ajotietokone, sähkölasit, kaukosäätöinen keskuslukko jne. Pistää vertailuja tehdessä miettimään, että maksanko Toyota-lisää vai uskallanko hankkia ranskiksen silläkin uhalla, että alkaa remppajumppa ja lähtee veekäyrä nousuun.
Toistaiseksi kaikki hyvin, päivän ajosuorite 70 km ja mitään outoa en havainnut. Okei, pirun laiska, kaasua saa painaa ihan tosissaan, mutta Lexan jälkeen lähes kaikki muu tavallinen tuntuu todella hitaalta ja voimattomalta. Ajoltaan mukavan jämäkkä ja täsmällinen, polannepitoinen kunnon kiharainen kantatie kotiin meni oikein mallikkaasti kuudetta talveaan suorittavilla Kleber Kapnor 5-nastarenkailla. Ensimmäinen hankintakin on tehty, eli 45 litraa 95-oktaanista tankkiin. Siinä meni muuten tankkiin useita prosentteja auton hankintahinnasta, arvo nousi huomattavasti. Harkintalistalla on uudet kapselit, koska ruostuneet peltivanteet ovat vallan karmea näky ja pilaavat muuten niin esteettisen sivuprofiilin liki täydellisesti.
Tästä on hyvä jatkaa, ylihuomenna on jännittävä aamu, kun herätellään auto työmatkalle klo 06.40. Onneksi varusteisiin kuuluvat myös toimiva (tänään testattu) Defan-moottorilämmitin ja sisähaara, mukaan lukien kaupantekijäisinä tullut Defan slim-sisätilanlämmitin. Lu-lu-luksusta !
Ymppään tähän vielä huikean potretin pihakoristuksesta, kunhan suhmuroin kuvan pilveen.
Kyllä se on kaunis
Viimeksi muokannut IC1970, Ke Syys 11, 2019 21:03. Yhteensä muokattu 16 kertaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Onko lexuksessa tojotalisää?
9-5 Aero - 00
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Saattaa käydä vielä niinkin, että oikein rapeena pakkasaamuna toi Rellu on ainoa kun lähtee omin voimin pihasta.
Nimim: Ranskikset on hyviä pakkasella.
Nimim: Ranskikset on hyviä pakkasella.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
-
- "Viggen"
- Viestit: 601
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Mulla oli joskus laguna ja se oli pirun hyvä käynnistymään pakkasilla. Lohkolämppäriä ei ollu. Ainoa haittapuoli siinä oli, että se oli pirun kylmä auto. Suuttimet työntää kyllä kuumaa, mutta ei toivoakaan saada autoa lämpiämään tasaisesti. Joko jalat jäässä tai pää jäässä, kumpi nyt tuntui milloinkin paremmalta. vikoja siinä ei juurikaan ollu. Tai sitten aika kultaa muistot..
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
90-luvulla meillä oli perheessä 9000 turbon lisäksi Peugeot 406 ja 205. Asuimme Sallassa, eli joka talvi oli niitä 35-40 pakkasia. Ei tuossa vanhemmilta kysellessäni kuulemma ollut vikoja pösöissä pahemmin ollut. Toki ne oli uutena ostettu.
Tosin Relluista on itselläni huonompi kuva kuin PSA-konsernin tuotteista, tosin ei kokemusta . Ehkä nekin on siis ihan hyviä.
Tosin Relluista on itselläni huonompi kuva kuin PSA-konsernin tuotteista, tosin ei kokemusta . Ehkä nekin on siis ihan hyviä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Eipä tuossa varmaan ihmeempiä ole odotettavissa, siihen tietysti vakuttavat omat (mahdollisimman alhaiset) ennakko-odotukset. Parista pienemmästä Rellusta on ihan hyvät kokemukset, kummallakin reippaasti yli 200tkm ajettu. Vaimon viimeisin Clio II facelift oli ilmeisesti tekniikaltaan tasan sama kuin tuo sinun tuore hankintasi. Saattaa hyvin olla että sait autoa koko rahalla, ja varmasti mukavampi ajella kuin samanhintainen 5-10 vuotta vanhempi riisikuppi. Kahvipöytäkeskusteluissa tietysti lyödään kuin vierasta sikaa, mutta eiköhän ranskis kolmoskulkineena ole jo anteeksiannettava synti.
Jos ajoa piisaa niin jarrutkin toiminevat, pienemmillä pyrähdyksillä saattavat jumittaa. Tätähän ei tapahdu minkään muunmerkkisissä/-maalaisissa autoissa, mutta ranskiksissa on tietysti se viehätys, että IKINÄ etä tiedä kenen jarrut siellä sattuu olemaan valmistuspäivänä pultattu kiinni, ennenkuin avaat ja katsot.
Puoliahan nuo ilmeisesti syövät vielä ahnaammin kuin Saabit. (Wink: minulta löytyy 4kpl käyttämättömiä, kun en ole saanut aikaiseksi myydä pois. 60€ noista muistaakseni yhteensä maksoin.) Alkuperäiset Valeot ovat kaiketi aika kuraa, mutta niistäkin on aikojen saatossa tullut todella monta parannettua versiota. Valeoiden halvat kopiot ovat tietysti vielä kurempaa, mutta ovatpahan ainakin halpoja. Väittävät että Berut jo alkaisivat kestääkin, mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole.
Moottorit ovat jokseenkin luonteettomia, mutta pienellä kulkevat ja pysyvät ilmeisesti kasassakin rumasta kihnuttavasta käyntiäänestä huolimatta. Kuivaa Rellun konetta harvemmin näkee, asia joka ei ketään saabin joskus omistanutta suuremmin taida hääläyttää. 16V Cliossa hiuksia nostatti aina jakoremmin vaihtotyö: halvalla sitä ei saanut mistään ja hintahaarukassa löytyi 500€ - 1500€. Viiden vuoden välein, ajoit tai et, mitään VAG:maista "välitarkastuksella pidemmälle"-käytäntöä noissa ei tunnettu.
Tiedä sitten, koskeeko Meganea, mutta momenttituki ja sen puslat olivat Cliossa kestoltaan rajalliset. Uuden koiranluun sai runkoineen puslineen luokkaa 25€ ja vaihto oli helppo. Muuttui koko auto huomattavasti, kun pata lakkasi hölskymästä ja vaihdekeppikin hemppumasta villisti. Vaihdekaavioon ilmaantui peräti hahlot, ja vaihteet alkoivat löytyä omilta paikoiltaan, ominaisuus jota OG-femmalla ajellessa muistelee kaiholla.
Halpa OBD-lukija/nollaaja kannattanee viimeistään nyt hommata: vaikkei oikeita vikoja olisikaan niin valoja voi huokeistaa johtosarjoista ja liittimistä johtuen silloin tällöin näkyä. OBD-lukija toimii sitten samanlaisena vakuutuksena kuin sateenvarjon mukana kanniskelu: ei varmasti tule tarvetta.
Ranska-Italia-akselilla kun liikutaan, muodostanevat takavalot toki ennemmin tai myöhemmin jonkinlaisen joulukuusen. Volttivasulla varustautuneena hapettumien putsaukseen sitten vaan; ei siellä mikään itsestään oikeasti rikkoudu.
Jos ajoa piisaa niin jarrutkin toiminevat, pienemmillä pyrähdyksillä saattavat jumittaa. Tätähän ei tapahdu minkään muunmerkkisissä/-maalaisissa autoissa, mutta ranskiksissa on tietysti se viehätys, että IKINÄ etä tiedä kenen jarrut siellä sattuu olemaan valmistuspäivänä pultattu kiinni, ennenkuin avaat ja katsot.
Puoliahan nuo ilmeisesti syövät vielä ahnaammin kuin Saabit. (Wink: minulta löytyy 4kpl käyttämättömiä, kun en ole saanut aikaiseksi myydä pois. 60€ noista muistaakseni yhteensä maksoin.) Alkuperäiset Valeot ovat kaiketi aika kuraa, mutta niistäkin on aikojen saatossa tullut todella monta parannettua versiota. Valeoiden halvat kopiot ovat tietysti vielä kurempaa, mutta ovatpahan ainakin halpoja. Väittävät että Berut jo alkaisivat kestääkin, mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole.
Moottorit ovat jokseenkin luonteettomia, mutta pienellä kulkevat ja pysyvät ilmeisesti kasassakin rumasta kihnuttavasta käyntiäänestä huolimatta. Kuivaa Rellun konetta harvemmin näkee, asia joka ei ketään saabin joskus omistanutta suuremmin taida hääläyttää. 16V Cliossa hiuksia nostatti aina jakoremmin vaihtotyö: halvalla sitä ei saanut mistään ja hintahaarukassa löytyi 500€ - 1500€. Viiden vuoden välein, ajoit tai et, mitään VAG:maista "välitarkastuksella pidemmälle"-käytäntöä noissa ei tunnettu.
Tiedä sitten, koskeeko Meganea, mutta momenttituki ja sen puslat olivat Cliossa kestoltaan rajalliset. Uuden koiranluun sai runkoineen puslineen luokkaa 25€ ja vaihto oli helppo. Muuttui koko auto huomattavasti, kun pata lakkasi hölskymästä ja vaihdekeppikin hemppumasta villisti. Vaihdekaavioon ilmaantui peräti hahlot, ja vaihteet alkoivat löytyä omilta paikoiltaan, ominaisuus jota OG-femmalla ajellessa muistelee kaiholla.
Halpa OBD-lukija/nollaaja kannattanee viimeistään nyt hommata: vaikkei oikeita vikoja olisikaan niin valoja voi huokeistaa johtosarjoista ja liittimistä johtuen silloin tällöin näkyä. OBD-lukija toimii sitten samanlaisena vakuutuksena kuin sateenvarjon mukana kanniskelu: ei varmasti tule tarvetta.
Ranska-Italia-akselilla kun liikutaan, muodostanevat takavalot toki ennemmin tai myöhemmin jonkinlaisen joulukuusen. Volttivasulla varustautuneena hapettumien putsaukseen sitten vaan; ei siellä mikään itsestään oikeasti rikkoudu.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Sähköt... "työmaalle" saapui aamulla vähän tuon näköinen lyhytperäisempi versio. Jarrua painaessa syttyi vasemmat vilkkuvalot (kaikki). Vilkku oikealle vilkutti vasenta jarruvaloa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Ikävää olla oikeassa...
Vihersikö liittimien maapinnit paljonkin?
Vihersikö liittimien maapinnit paljonkin?
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Itsellä kokemusta vain Citroen BX-ajalta. Kaikki kolme olivat huonoja eikä niitä tahtonut saada vaihdettua kuin toiseen BX:ään.
Tunnen kolme C5:n omistajaa ja kukaan ei ole joutunut niitä korjamaan juurikaan. Kukaan heistä ei ole esim. joutunut kaasunestejousitusta korjailemaan. Yhdellä autoista on ajettu 490 tkm, josta kaveri yli 300 tkm. Siinä turbo sekä nokkahihnan katkeaminen on jättänyt tielle. Olen erittäin yllättynyt että C5 on osoittautunut noin kestäväksi. Mukaviakin ne ovat, mutta ulkonäön takia en voisi sellaista ostaa.
Tunnen kolme C5:n omistajaa ja kukaan ei ole joutunut niitä korjamaan juurikaan. Kukaan heistä ei ole esim. joutunut kaasunestejousitusta korjailemaan. Yhdellä autoista on ajettu 490 tkm, josta kaveri yli 300 tkm. Siinä turbo sekä nokkahihnan katkeaminen on jättänyt tielle. Olen erittäin yllättynyt että C5 on osoittautunut noin kestäväksi. Mukaviakin ne ovat, mutta ulkonäön takia en voisi sellaista ostaa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Aika hitokseen noita paljon ajettuja diesel-Sitikoita tuntuu olevan liikkeellä. C-femmastahan tuli markkinoille tullessaan kaikkien yllätykseksi suht suosittu taksiauto, eräänlainen luottamuslause sekin. Vaan toisaalta miksipä ei olisi tullut; iso ja mukava farkku hyvillä ajo-ominaisuuksilla. Ja se HDi on hyvä kone - sille "ranskalaisia vain grilliltä" -sakille vois joku aina välillä muistuttaa, että saman padan eri versioita liikkuu myös nimillä TDCi ja D5.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Kiitokset tarinoistanne tähän asti, arvelinkin, että ranskalaiset kirvoittavat mietteitä, mielipiteitä ja muisteloita. Mikäs sen kivempaa. Ainoastaan tätä lainaamaani kommenttia en ymmärtänyt. Jos tarkoitit hintaa, niin kyllä, autoni on maksanut uutena 90000 euroa, joten kyllä siinä lisää oli normiToyotaan verrattuna runsaasti. Mutta lähinnä Lexuslisää Toyotaan verrattuna eikä toisinpäin. Onneksi se lisä on sulanut viiden vuoden aikana pois vauhdilla, että minullakin oli varaa kokeilla miltä tuollainen tuntuu. Kiitos kysymystä, paremmalta kuin mikään auto koskaan aiemmin vieläpä suht leveällä marginaalilla.Julle kirjoitti:Onko lexuksessa tojotalisää?
Huomenna saa Megane vielä levätä, asennutin Lexaan Defan Warm Up-systeemin ja sitä pitää huomenna kokeilla, kun kerran rapeaa pakkasaamua lupailivat. Lauantaina on tiedossa pojilla harkkamatsia ja normiharkkoja, joten Megane saa silloin astua remmiin.
Tutkailin tänään kellarissa "varastoja" ja löysin 4 x koristekapselia, jotka jäivät ylimääräisinä viime kesän lomakulkineesta Avensiksesta, pistetään pakkasen vähän hellittäessä ne paikoilleen, niin saa Megane huikean faceliftin kertaheitolla.
Lueskelin noista puolista sun muista, samaa mitä Suomik erittäin informatiivisessa viestissään mainitsi. Viimeisen kuuden vuoden aikana ei puolien kanssa ole ollut ongelmia, lieneekö jo sitä ennen jouduttu vaihtamaan ??? Käyn lähiaikoina hakemassa tutulta korjaamolta Meganen huolto-ja korjaushistorian näiltä mainituilta kuudelta vuodelta, saa sieltä sitten lueskella, että mitä tuohon on tehty. Jakohihna kilkkeineen on vaihdettu viime heinäkuussa 4000 km sitten, joten sen suhteen ei tarvitse huolta kantaa meikäläisen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Tässähän on sellainen ilmeinen vaara, että joidenkin kuukausien päästä toteat ennakko-odotus/toteuma- sekä hinta/laatusuhteen olevan sellaiset, että Lexus saa lähteä, ja Megane jäädä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
^Täysin mahdollista Odotan kyllä valtavasti Rellun hinta-laatusuhteelta. Toisaalta, jos hirvittävä pettymys tulee, pudotus ei ole suuri. Ja onhan se hyvä olla vara-auto, jos Lexa järjestää jotain kallista, kestää kumminkin jonkin aikaa, ennen kuin saa kerättyä varat kasaan. No, parempi kun en vie ajatusta pidemmälle.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Tänään ajeltiin Rellulla pojan treenireissu ja monta muuta pienempää. Joku taisi mainita, että Laguna oli hyvä käyntiinlähtijä. Tämänpäiväisen perusteella Megane on samaa sukua, avainkortti sisään, lyhyt painallus starttinapista ja kone on tulilla. Pakkasta oli kumminkin liki -20 ja jatkokela oli katkaissut moottorinlämppärin virransaannin paljon ennen starttausta, siksi ostinkin tänään jotain ihan muuta tuohon tarkoitukseen. Mieluusti haluan, että lämmitys jatkuu suunnitellusti ihan lähtöön saakka !
Yllättävän hyvä tuo vessa on ajolleen, kyllä ranskalainen osaa alustan tehdä ja tässä tuntuu olevan välyksetkin kunnossa, eli ylimääräisiä ei ole. Kylmä vekotin on kyllä, puhallus pitää olla kolmosella ja lämmöt melkein täysillä näillä keleillä, että pysyy ikkunat välttävästi auki ja pahin kylmyys poissa.
Ensimmäinen vikakin havaittiin, eli vasen takarekisterikilven valo on pimeä ! Ehkä siitä vielä selvitään Voi kyllä olla, että oli jo ostettaessa, en niin tarkkaan katsonut. Erityishuomio vielä ehkä paskimmalle ensiasennusradiolle ja kaiuttimille, mitä olen vähään aikaan tavannut. Viritin radiota pojan treenien päättymistä odotellessa ihan huolella, mutta ei siitä kyllä edes tyydyttävää saa, vaikka kuinka yrittää. Heikko radio/antenni-yhdistelmä kuuluvuuden kannalta aina niin hankalan Porvoon alueella ja surkeat kaiuttimet. Taannoisessa Hiacessa oli ensiasennuksena 10w kurat, nekin kestivät bassoa enemmän kuin nämä Meganen viritykset. Hyi hitto.
Yllättävän hyvä tuo vessa on ajolleen, kyllä ranskalainen osaa alustan tehdä ja tässä tuntuu olevan välyksetkin kunnossa, eli ylimääräisiä ei ole. Kylmä vekotin on kyllä, puhallus pitää olla kolmosella ja lämmöt melkein täysillä näillä keleillä, että pysyy ikkunat välttävästi auki ja pahin kylmyys poissa.
Ensimmäinen vikakin havaittiin, eli vasen takarekisterikilven valo on pimeä ! Ehkä siitä vielä selvitään Voi kyllä olla, että oli jo ostettaessa, en niin tarkkaan katsonut. Erityishuomio vielä ehkä paskimmalle ensiasennusradiolle ja kaiuttimille, mitä olen vähään aikaan tavannut. Viritin radiota pojan treenien päättymistä odotellessa ihan huolella, mutta ei siitä kyllä edes tyydyttävää saa, vaikka kuinka yrittää. Heikko radio/antenni-yhdistelmä kuuluvuuden kannalta aina niin hankalan Porvoon alueella ja surkeat kaiuttimet. Taannoisessa Hiacessa oli ensiasennuksena 10w kurat, nekin kestivät bassoa enemmän kuin nämä Meganen viritykset. Hyi hitto.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ranskalaiset ostan vain grilliltä, vain ostanko sittenkä
Aurinko paistoi ja pakkanen vaikutti vähäisemmältä kuin olikaan, joten pitähän sitä Meganen akkusuojuksen alle kurkata. Tässä autossa pitää sitten olla 10mm avain mukana jos meinaa akun kanssa jotain puuhastella.
Pölyä oli kertynyt, mutta navat olivat rasvassa ja hapettumia ei ollut, saati valkoista töhnää.
Pikku putsauksen jälkeen paljastui tämmöinen teksti
Rellun oma akkuhan se siellä. Edellinen omistaja osti auton n. 6 vuoden ikäisenä ja 100 tkm ajettuna. Akkua ei ole vaihdettu ainakaan vuoden 2010 jälkeen. Joko se on kerran vaihdettu alkuperäistä vastaavaan tai sitten tuo on alkuperäinen akku !?
No, tyrkkäsin Defan ViisasLaturin kiinni ja vajaassa 15 minuutissa laite oli sitä mieltä, että akku on täynnä ja kaikki kunnossa. Sillä lailla. Uskotaan, siltähän se on vaikuttanut. Eiköhän tuolla pärjätä jäljellä olevat pakkaset ja siitä eteenpäin.
Pölyä oli kertynyt, mutta navat olivat rasvassa ja hapettumia ei ollut, saati valkoista töhnää.
Pikku putsauksen jälkeen paljastui tämmöinen teksti
Rellun oma akkuhan se siellä. Edellinen omistaja osti auton n. 6 vuoden ikäisenä ja 100 tkm ajettuna. Akkua ei ole vaihdettu ainakaan vuoden 2010 jälkeen. Joko se on kerran vaihdettu alkuperäistä vastaavaan tai sitten tuo on alkuperäinen akku !?
No, tyrkkäsin Defan ViisasLaturin kiinni ja vajaassa 15 minuutissa laite oli sitä mieltä, että akku on täynnä ja kaikki kunnossa. Sillä lailla. Uskotaan, siltähän se on vaikuttanut. Eiköhän tuolla pärjätä jäljellä olevat pakkaset ja siitä eteenpäin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634