Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

IC1970 kirjoitti:^^Continental on pääsääntöisesti paskaa, jos minulta kysytään. Pari ekaa milliä ok, mutta jo siellä 5mm paikkeilla alkavat metelöidä ja muuttuvat epämukaviksi. Noita on useammassa autossani ollut, kuten totesit, tehtaan, tai edellisen omistajan jäljiltä, on ajeltu loppuun, mutta aina on merkki vaihtunut.
Toi on kyllä jännä. Talvirenkaina on ollu kahdet contin kitkat ja yhdet nastat, eikä parempia ole tullu vastaan.
Pitoo kelillä kuin kelillä ja silti assukeleilläki hyvät mutta kesiksii en ymmärrä.
Emännän ooppelissa on ecoversiot ja on melko lötköt ajettavat, pintaa niissä oli uutena vain 6.5millii. Kilsoja on nelisen tuhatta ja ulkoreunan palat rupee kulumaan harjuille aiheuttaen ylimääräistä rengasmetelii.
Mielenkiinnolla oottelen talvirengaskelejä..

Isän autoon vaihdoin kans käytetyt contit mitkä jäi femmasta niin ikinä en ole noin löysiä runkoja nähnyt, irtorenkaan kun jätti lattialle pystyyn niin alareuna painui noin puolet kasaan.

Leksus on vaihteeks mielenkiintoinen valinta ja voidaan jo puhuu harrasteautost.
Kai sä jo oot naapuriin varannu ajan...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Cona kirjoitti:...Lexuksella ei ole ollut ikinä (ehkä tietoisesti) nykyiseen elämäntilanteeseen sopivaa mallia. LS:nkin takakontti on varmaan tilava, mutta ei sopine lapsiperhekäyttöön.
Vähän samaa katsellut, että esim. tilava farmari koirataloudelle puuttuu Lexuksen kuvastosta, maasturimallit on taas järjestään niin rumia etten sellaista haluaisi ottaa. Merkki kyllä kiinnostaisi.

Kun Leksan alkuperäinen ideahan on kilpailla saksalaisen preemiumin kanssa, niin näyttäisi yksi autosegmentti jääneen japanialaisilta huomaamatta. Nimittäin Leksuksella pitäisi ehdottomasti olla kilpailija ranskalaiselle valemersulle. Mercedes-Benz Citan, (a.k.a. Renault Kangoo) saa rauhassa rynniä premiumtila-autojen markkinoilla ilman Lexuksen, Audin tai Volvon kilpailua. Kyllä kun Toyota on tehnyt PSA:n kanssa niin paljon yhteistyötä mini- ja pakuautojen kanssa, niin olisi nyt loistava sauma ottaa juuri markkinoille tuleva Berlingo ja laittaa siihen Rellun/Mersun tapaan Leksuksen merkit, viisi tonnia lisää hintaa ja halleihin odottamaan varakkaita perheellisiä koeajajia. Mallinimeksi vaikka Lexus GK (=GiraffinKuljetin) :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja Risto »

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Cona, tässähän on takaikkunalla ikkunaverho, joka nousee napin painalluksella. Laskeutuu alas kun pistää pakin päälle. Sama feature oli tuttu jo GS-mallista. Joissain malleissa on myös sivuikkunoiden verhot, jotka voi vetää esiin sieltä oven sisältä, tässä ei näytä olevan. Lisäniskatukia saat selittää mulle paremmin, käsitteenä outo, kun siellä jo kolme niitä on. Viskiä en juo enkä alakaan :D

Kauheeta kiirettä naapurin nosturille ei ruostesuojauksen suhteen ole, koska tähän on tosiaan tehty v. 2015 Finikor täyskäsittely, kolmen vuoden takuu meni umpeen tänä keväänä->
Kuva
Kuva
Tsekataan toki jossain vaiheessa miltä näyttää, että pitääkö jo kotikonstein täydentää. Mitä tuossa maassa maaten kurkin, niin hyvältä näyttää alusta.

Perheautosta en tiedä, onhan tuossa tilava takakontti, toisin kuin GS:ssä, mutta kaippa tuossa lastenrattaiden kanssa saisi taiteilla vähän eri malliin kuin farkussa tai näissä nykytyylin mukaisissa citymaastureissa->
Kuva

Lueskelin eilen vähän LS-tietoutta ja kävi ilmi, että alkuperäisten kaiuttimien soimattomuus tai huono sointi ei ole mikään outo juttu. Hapertuvat ajan mittaan niin, että elementti irtoaa liimauksesta ja tulee hiljaista, tai sitten ääni särkyy. Sama koskee takahyllyllä olevaa 8" subbaria. Netistä löytyy videot ovien purkamisesta ja takapenkin poistamisesta, että pääsee subbariin käsiksi. Ovikaiuttimien vaihto ei näyttänyt mahdottomalta tehtävältä, siellä on 6.5" elementit ja koko yllättäen hieman haastava, kytkennät menevät niin, että ovat tosiaankin vain keskiääniä toistavat, katselin, että sopivia 6.5" koaksiaalikaiuttimia löytyy n. 50 euroa/pari. Jos unohtaa subbarin toistaiseksi, niin 4 x ovikaiuttimet, satasen bt-soitin ja tarvittaessa diskantit kojelaudan kulmiin, jos eivät pelitä kunnolla. Pari-kolme sataa ja vaihtamisen vaiva tai teetettynä pari tuntia töitä rahalla tai kaljapalkalla :)

No, toistaiseksi ei ole rahaa yhtään mihinkään, ainahan mä voin heittää JBL:n bt-kaiuttimen takapenkille, menee kivasti siihen keskikyynärnojan koloon ja luukuttaa Spotifya sitä kautta, jos ei jaksa aina radiota kuunnella. Tuossahan radio toimii ihan ok ja takakaiuttimet toistavat hiljaisessa autossa riittävästi niin, että pystyy Novaa kuuntelemaan taustana koneen sulosoinnuille.

On tosiaan finanssien suhteen haastava kuukausi, menee ihan yksittäisten eurojen laskemiseksi, terveisiä vaan hammaslääkärin pakeilta, joten toistaiseksi nautitaan Leksasta sellaisena kuin se on. Hiacesta pitää avata ja putsata takajarrut ja katsastaa, Focuksen seuraava huolto lähestyy kovaa vauhtia, onneksi vain välihuolto. Ehkä onkin järkevää ensi alkuun opiskella nippelit ja nappelit ja auton ominaisuudet ja tarkkailla mahdollisia orastavia ongelmia. Naapuri kertoi tyttärensä miehen uudehkosta Lexuksesta, lienee IS, sanoi minulle, että siinä kun auton sammuttaa, niin menee sivupeilit autoa vasten. Että onko tässä semmoista ? Tutkailin tilannetta ja painoin ratin vasemmalta puolelta yhden katkaisimen auto-asentoon ja kas, peilit kylkiä vasten sammuttaessa. Naapuri oli kovin otettu, että vanhastakin löytyy tämmöinen viehättävä ominaisuus :lol:

Ai niin, korjaan Continental-lausuntoani sen verran, että GS-Lexassa olleet 18" Conti-kitkat olivat erinomaiset renkaat. Lausuntoni koski vain ja ainoastaan kesärenkaita, kitkoista ei pahaa sanottavaa, nastoista ei ole kokemuksia.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mielenkiintoinen juttu. Mistäköhän noita saa ostaa, kun esimerkiksi Lexus USA-sivuilla ei löydy mitään tietoa mallista. Pitäisi tuon jutun mukaan kuitenkin olla jo markkinoilla.

Sinänsä tuo V8-pikkubussi kilpailee vähän eri kategoriassa Citanin kanssa, eli Mersu saa edelleenkin valloittaa premiumkirahvinkuljettimien markkinat yksinään, kunnes Leksus hoksaa tämän markkinaraon ja tuunaa Berlingon :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja Cona »

https://www.stancenation.com/2013/01/18 ... -lexus-gs/ tuosta vähän esimerkkiä siitä, miten tykkäävät Leksuksia rakennella eli kyseessä on ns. "Vip style". Jokainen voi tuosta muodostaa oman mielipiteensä, mutta minusta liika on liikaa. En haluaisi, että oma auto näyttäisi siltä, että autosta nousee joku paikallinen Yakuza sikari huulessa... :lol:

Lisäniskatyyny on tuo originaalin niskatuen päälle tuleva tyyny.

Ja LS:n kontti on tosiaan kuvan perusteella tilava, mutta lastausaukko on juuri noille mainituille rattaille vit.. eikun ikävän kapea ja matala. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

IC1970 kirjoitti: kyselyn huiput kaskon suhteen veti odotetusti OP, hintaa 1118 e/vuosi. OP:lla osakaskokin oli yli 700e, kun se muilla pyöri pääsääntöisesti 4-600 euron välillä. Mukana summassa siis myös pakollinen liikennevakuutus. Kuinka tuo OP edes pysyy pystyssä. Ihan sama mihin autoon olen vakuutuksia kilpailuttanut, OP on aina ollut omassa luokassa, aivan helkutin kallis 8O Halvin olisi ollut IF, mutta oma mieheni Lähitapiolassa kiristi ruuvia muutaman euron päähän, niin jatkoin tutussa firmassa edelleen. Arvasin, että tässä on iso haitari ja niin olikin, mutta enköhän mä tämän pysty nielemään.
Varmaan vakuutusyhtiöt profiloi asiakkaita eri tavalla, itselleni IF on ollut aina ihan selvästi kallein, olkoon sitten kyseessä pieni rellu pienellä koneella tai Bemari kolmelitraisella kutosella.

OP:lla pitää ilmeisesti olla omistaja-asiakas ja kun itse olen keskittänyt koko pankkitouhut konserniin, niin heidän laskurillaan hinnat Saabeissa on ihan eri luokkaa kuin muilla. Esim. kummatkin NG9-5:set on ekalle vuodelle n. 450e vuodessa liikenne+"huippu"kasko+lasivakuutus ja toiseksi vuodeksi nousee 650e pintaan, jota pidän muihin nähden hyvin kohtuullisena.

Saabin vakuutukset on kilpailutettu jo niin moneen kertaan, että tiedän OP:n olevan itselleni halvin, mutta nyt kun tuli puhetta näistä, niin katsoinpa, onko Bemarin vakuutus oikeassa luokassa, ja tällaisia hintoja antaa laskurit kombolle täyskasko+liikenne+lasi: Fennia 980e, IF 1860e, Tapiola 1435e, Turva 818e(ensimmäinen vuosi, toka vuosi n. 1500e), POP 1172e, OP eka vuosi 780e (sen jälkeen n. 1400e). Eli pitänee ensimmäinen vuosi pitää OP:ssa(ihan kuin en vaihtaisi pois sitä ennen :lol: ), mutta sitten on kyllä halvempiakin tarjolla. Totutusti IF ihan omassa luokassaan. Ilmeisesti ikä+asuinpaikka+sukupuoli ei oikein sovi IF:n profiiliin tms.
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja Risto »

Rommitommi kirjoitti:Ilmeisesti ikä+asuinpaikka+sukupuoli ei oikein sovi IF:n profiiliin tms.
Itselläni nuo profiilit sopivat POP:lle ilmeisen hyvin, sillä vaihdoin OP:sta kolmen Saabin vakuutukset sinne ja maksu putosi alle puoleen, vaikka sain OP:sta vielä 25 % sidosryhmälisäalennuksen. Juttelin taannoin POP:n edustajan kanssa ja hän sanoi, että keski-ikäiset miehet eivät koskaan törmää mihinkään ja vakuutus on POP:lle käytännössä riskitön.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Risto kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:Ilmeisesti ikä+asuinpaikka+sukupuoli ei oikein sovi IF:n profiiliin tms.
Itselläni nuo profiilit sopivat POP:lle ilmeisen hyvin, sillä vaihdoin OP:sta kolmen Saabin vakuutukset sinne ja maksu putosi alle puoleen, vaikka sain OP:sta vielä 25 % sidosryhmälisäalennuksen. Juttelin taannoin POP:n edustajan kanssa ja hän sanoi, että keski-ikäiset miehet eivät koskaan törmää mihinkään ja vakuutus on POP:lle käytännössä riskitön.
Tulipa huvikseen katsottua ja hyvin kilpailukykyisiä olivat hinnat, noin vuoden aikana on kyllä tullut selvä muutos alaspäin Saabien hinnoissa.
Jännä, että TTID:n vakuutus olisi 580e vuodessa POP:lla, kun taas tehokkaampi, painavampi ja isopäästöisempi nelivetobensa pääsisi 420e vuodessa, se on oikeasti jo todella halpa 8O

IC1970:lle Pahoittelut OT:sta :)
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja AZP »

^laskevat varmaan, että sillä isolla, tehokkaalla nelivetobensalla ei kukaan raaski ajaa kovin paljoa :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^ Ei mitää offtopikkeja, mielenkiintoista tietoa ihan kaikille. Näyttää siltä, että yhtä oikeaa totuutta ei ole, vaan vakuutusyhtiöiden hinnoittelu riippuu täysin siitä, kuka olet, missä asut ja millainen on asiakassuhteesi. Minä kun en ole koskaan OP:n kanssa asioinut millään muotoa, niin näyttää olevan minulle kallein ja Rommitommille toisin päin ja kääntäen IF. Ja kaikkea siltä väliltä. Muutama firma on vasta ottanut mukaan tämän "kuinka paljon ajat vuodessa"-hinnoittelun, mutta esimerkiksi tässä Leksan tapauksessa ei POP ollut yhtään sen halvempi kuin muut, vaikka laitoin sinne sen kymppitonni/max vuodessa. Taisi IF olla ainoa muu, joka kysyi noita kilsoja. Korjatkaa, jos muistan väärin.

Laskettelin Leksan tankkiin 90 euron edestä bensaa, 55 litraa ja risat. Ajotietokone kertoi rangeksi 515 km tankkauksen jälkeen. Bensavalo syttyi kun range laski 90 kilometriin, eli ajoissa on liikkeellä. Keskikulutus on nyt laskenut tasan 11 litraan, kotimatkan ajoin kauppapysähdyksen kera tankkauksen jälkeen ja kotipihassa näytti lukemaa 9.3 :wink: Toihan on varsinainen säästöpossu. Kotimatkalla kokeilin myös ekan kerran yhden hidastelijan ohitusta ja kyllähän tankki hyökkäsi kun lämäsi lapun lattiaan, huhheijaa. Aika vihaisesti ärjyi kone. Kyllä tykkäsin :lol:
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja tturku »

Cona kirjoitti: Tänä kesänä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että kaikissa vastaantulevissa avoautoissa on vanhoja kaljupäisiä ukkeleita ratissa.
No hitto, joko mä oon kalju ja keski-ikäinen :oops: :lol:
Tänä kesänä on kyllä ollut varmaan ennätysmäärä avoja liikenteessä, tai sitten se vaan korostuu kun asuu Espoossa kauniaisten lähistöllä :roll:
Avosaabit tosin ei oikein nettiautossa oo kiertänyt, vaikeaa oli omakin saada myydyksi. Säät kyllä suosi avoilua ennennäkömättömillä lämpimillä säillä.

Komppaan muita että tämän ketjun autojen vaihto kierrot ja raportit rommitommin vastaavien kanssa on melkein hauskinta seurattavaa foorumilla.
Onnea Lexan hankinnan johdosta. Yhtenä heikkona hetkenä yritin käännyttää vaimoakin IS200h:n omistajaksi siinä onnistumatta viime kesänä.
Mielenkiintoista seurata mitä tuleman pitää.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Testasin pojan JBL Pulse 2 bluetooth-kaiutinta Leksassa. Asentuu kivasti takapenkin lepuuttimen mukitelineisiin ja koska bassoelementit ovat päissä, tehostuu basso kun laittaa kuvan kaltaisesti. Hiljaisessa autossa tuosta lähti ääntä enemmän kuin tarpeeksi ja vieläpä hyvinkin kelvollisen kuuloista. Tästä sikisi ajatus hankkia itselle esim. JBL Charge 3 kaiutin, se asentuisi aika kätevästi keskelle autoa hattuhyllylle, toki muitakin vaihtoehtoja sijoitukseen on, ja siinäpä se sitten olisikin, kännykästä sen kautta kaiken maailman radiokanavat ja Spotifysta rokki. Tutkaillaan ja testaillaan, harkitsin tätä vaihtoehtoa jo Avensikseen kun siitä puuttui aux. Mitä tuossa tutkailin, niin yllättävän moni on varsinkin harrasteautossaan päätynyt tähän ratkaisuun. Kai se on sitä nykyaikaa. Nythän on saatavissa myös perinteisien autokaiuttimien näköisiä ja alkuperäisille paikoille asennettavia bt-kaiuttimia, joten kyllä kehitys kehittyy.
Kuva
Tuohon lepuuttimessa olevaan koloon JBL mene myös varsin hienosti, jos täyttäisi sitä hieman päistään niin että kaiutin pysyy paikoillaan ja toisaalta bassot saavat vastinpintaa, niin siinähän se olisi, käsinoja ylös ja menee piiloon, alas ja soitto soimaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8673
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja aero »

Eikö Leksassa ole radiovarustusta omasta takaa? Senhän pitäisi olla luksusauto 8O
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Leksa & Haisu & koirankuljetin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kyllä siinä on Mark Levinsonit. Ne ovat vaan vähän matkalla kärsineet. Jäljellä on alkuperäisestä combosta radio+6 levyn vaihtaja+etudiskantit+4 x 6.5" keskiäänet ja takahyllyllä 8" subwoofer, siis soivassa muodossa, radio+etudiskantit+3 x 6.5" keskiäänet. Cd-vaihtaja on kadonnut, oikea etukaiutin ei sano mitään ja subbari on hiljaa. Pystyy kuuntelemaan takakaiuttimilla maltillisella volyymilla radiota. Ei ole minkäänlaista intoa lähteä purkamaan ovia ja takapenkkiä eikä toi johtojen vetely ole muutenkaan ominta alaa, joten pitäisi ostaa korillinen komponentteja ja teettää homma, siihen ei ole nyt fyrkkaa. Siksi haen vaihtoehtoista mallia korvamerkillä "toistaiseksi", että pystyisi vähän heviäkin luukuttamaan.

Muutenkin olen jo pidemmän aikaa halunnut testata mihin nuo nykyiset langattomat kaiuttimet pystyvät esim. autokäytössä, nyt siihen on hyvä syy. Joku viritys on edelliselläkin omistajalla ollut tässä, tuossa on ikävät reiät kummankin A-pilarin verhoilussa, ovat niin symmetrisesti, etten yhtään ihmettelisi, vaikka olisi ollut esim. 2 x hieman pienempää bt-kaiutinta, jotka on kytketty soimaan yhtä aikaa, kuten näiden ominaisuuksiin kuuluu. No, pitää katsoa mihin suuntaan tässä kallistuu, musiikki on kuitenkin sen verran tärkeällä sijalla elämässä, että jotain pitää kehittää.

Ja ettei mene pelkästään tekstiksi, niin alla kuva auton tärkeästä osasesta, nimittäin vaihteenvalitsemasta, jossa on tietenkin miellyttävä puupää. Tarkkasilmäiset huomaavat äärimmäisenä oikealla etupenkkien lämmityksen ja viilennyksen säätimet, tässä on sekä että. Takapenkillä on sentään vain lämmitys kummallekin puolelle erikseen, nappulat näkyvät tuossa JBL-kuvassa ylempänä.
Kuva
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin