Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ei ole, kun en harrasteautoa hakenut. Tosin tänään tarjottiin Saabia minulle hiljaisessa myynnissä, olen kiinnostunut ja paljon riippuu siitä, millaisessa aikataulussa Kultaisesta Yariksesta pääsen eroon, joka on nyt myynnissä. Saab voisi olla mielekäs kesän auto, mutta tosiaan pitää saada Hyny ja Yarppa ensin pois jaloista.

Niin, olen hakenut tuohon Hiacen rinnalle automaattia, ihan jo sen takia, etten viitsi hämmentää kahta manuaalia ja toisaalta, on aina välillä tarvetta vapauttaa pojat autoistaan kun niitä pitää huoltaa/siistiä, he kun eivät ole manuaaleilla ajaneet sitten kortin saamisen, niin Hiace/Yarppa on ollut vähän hankala parivaljakko tarjota tilalle.

Eli Yariksen tilalle Yaris. Mikä muuttuu. No, väri. Metallimusta. Vuosimalli 2000->2005.
Kuva

Tätä haettiin. Nelilovinen momentinmuunnin-automaatti, ei mitään robottikötöstyksiä, joilla pilattiin vuosimallit 2006-2011. Noita on hemmetin harvassa ja hankala oli löytää säällisellä hinnalla. Pyynnit on aina 4000-5000 euroa.
Kuva

Hauska tieto historiasta, ensimmäinen omistaja 2005-2007, oli Embassy Of Japan. Vanha diplomaattiauto, siis :D Viimeisimmällä, kolmannella omistajalla 14 vuotta. Justiinsa leimattu, korjauskehotukset (umpiot + koiranluu) korjattu.

Tämä tuli bonuksena. Ainakin valo palaa ja kompura metelöi.
Kuva

Laatikon öljyt näyttivät mustanpunaiselta, mitään merkintää ei ole vaihdosta, joten luulen, että ovat alkuperäiset. Kilsojahan tässä on tosiaan 60 tkm enemmän kuin tuossa vanhemmassa, ei ihan mahdoton lukema, muttei toki pienikään.
Kuva

Menin Porvooseen saavuttuani suoraan marmorille ja pyysin 2 litraa Toyotan ATF:ää, eli punakorkkista Type T IV:tä, näissähän on mittatikussa joko punainen pää jolloin punakorkkista, tai musta, jolloin WS:ää eli World Standardia. Kuivatäyttö laatikossa on 5.3 litraa, mutta vaihtuu vain 2 litraa kerralla. Vähän sama systeemi kuin Honda laatikossa. Kustannus tasan 40 euroa. Uusin tämän proseduurin kaksi kertaa tulevan kesän aikana.
Kuva

Ulos tuli karvan vajaa kaksi litraa, eli lähes se mitä pitikin. Aika synkkää tavaraa, kun pitäisi olla heleän viininpunaista...
Kuva

Laatikko toimi ihan ok, kenties pakin kautta kun veti, pikkasen nytkähti. Pelästyin kotiinpäin lähtiessäni, että onko laatikko rikki, kun kiihdytin kehälle ja 80 vauhdissa kone pyöri 3500 kiekkaa eikä vaihtanut isommalle. Kunnes muistin, että tuossa on suojausmoodi, eli vasta öljyn lämmettyä tiettyyn pisteeseen, antaa vaihtaa ylemmille vaihteille. Kohtapuoliin näin tekikin ja toimi sen jälkeen normisti.

Isoja yllätyksiä ei tullut, tuulilasi oli halki alalaidasta, jota ei kuvissa näkynyt, mutta eipä haitannut katsastuksessa eikä haittaa ajossa, aika tyypillinen paikka, halkeama on ihan alhaalla ja noudattelee lämmityksen aukkojen muotoa. Takaluukun kaasujouset ovat tiensä päässä, ne pitää uusia jossain vaiheessa, vielä pysyy ylhäällä kun työntää ihan ylös. Ovet ja luukut hyvät, oikean etuoven alasaumassa alkavaa ruostetta, jonka jo pysäytin. Helmat oikein hyvät, paremmat kuin vanhassa, alusta kaipaa suojaa ja saa sitä kun kelit lämpenee. Sisältä ehjä, mutta paskainen, tein kevytputsin, että kehtaa ajaa, paremmin sitten kevväämmällä.

Iso huolto tehty alle 2000 km sitten, joten se on hyvä, oli vaihdettu myös jäähdytinnesteet. Konehuoneen puolella havaitsin tuoreen moniurahihnan ja ainakin yhden uuden kiristimen. Toyotan omat kapselit oli edessä, joku oli hukannut kaksi. Siirsin ne vasemmalle,
Kuva

koska löysin varastosta kaksi 14-tuuman vanhaa kapselia, en muista mistä autosta, laitoin ne oikealle :D
Kuva

Rengaspaineet tuli tarkistettua, myös varapyörä, vajausta oli takaoikealla ja siinä varapyörässä. Ohjaushan tässä uudemmassa on aika huono. Tämä on koottu Ranskassa ja tässä on Toyotan ensimmäisiä sähköisiä kötöstyksiä. Motarilla en huomannut mitään, meni vakaasti, mutta mutkatiellä ihmettelin olematonta keskitystä, vähän kuin pykälittäin pitää ohjastella. Vanhemman Japanissa kootun ohjaus on hydraulinen ja paljon parempi, sehän on kuin mikroauto ja tuo on tuollainen töks-töks. Kaippa siihen tottuu, mutta selkeä huononnus on. Kyllähän tuo +60 tkm verrattuna vanhempaan tuntuu muutenkin, ei sille mitään voi, vaikka ihan tukevasti ja nätisti tuokin tuli, ei isoa eroa, mutta kuitenkin.

Muita varusteparannuksia vs. vanhempi tässä on parempi ajotietokone, sähköpeilit ja sähkölasit edessä, ynnä keskuslukko kaukosäädöllä. Siinähän oli kuten tapana on, toinen nappi kadoksissa, mutta kannibalisoin Hiacen vara-avaimesta napin irti ja askartelin sen Yarpan avaimeen, nyt toimii ! Hiacessa on yksi kunnossa oleva, sehän riittää.
Kuva

Tässä kirjoitellessa olen jo saanut yhden kirjeenvaihtokaverin Nettiautossa, jolla ei (vielä) ole tarpeeksi rahaa, jännityksellä odotan, löytyykö sitä vai ehtiikö joku ensin. Pitäisi varmaan laittaa tuo Toriinkin, mutta en nyt jaksa justiinsa. Tuohon koppaan kun saisi siirrettyä automaatin, ilmastoinnin ja ne takaniskatuet, niin olisi täydellinen paketti.
Kuva
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

No jarppa olis ollu seuraava arvaus :lol:

Kylläpäs sitä on taas oltu ahkerina :mrgreen:

Ei tuohon ohjauksen keskittämättömyyteen vois vaikuttaa huonot iskarin yläpään laakerit?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Saa nähdä miten automaattilaatikko toimii jatkossa, kun ilmeisesti siis oli alkuperäiset öljyt ja nyt on uutta öljyä vaihtunut sekaan. Tämähän on se vanha "totuus", että vanha jo huonoksi mennyt öljy palanut ja moskaa on tarttunut kiinni ja nyt uusi öljy puhdistaa ne liikkeelle ja sitten tukkii kanavat.
Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy tässä tapauksessa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Toivotaan näin. Tässähän on kahta koulukuntaa, joku sanoo, että jos tietyn rajan yli menee vaihto, niin sitten niillä vanhoilla loppuun saakka eikä mitään vaihtoa, joku on taas eri mieltä. Huuhteluvaihto on tuollaisessa ehdoton EI, kun niitä vaihtoja ei ole alusta saakka tehty säännöllisesti, siitä olen samaa mieltä. Kun laatikko ajan ja kilometrien myötä kuluu, epäpuhtaudet asettuvat tiettyihin paikkoihin ja tavallaan "korjaavat" luonnollista kulumaa. Kun öljyt sitten huuhtelemalla vaihdetaan ja kaikki epäpuhtaudet katoavat, voi olla, että eipä toimi ei.

Opiskelin aihetta tosiaan sen verran, että alkuperäinen suunnitelma muuttui. Tarkoitus oli laskea öljyt ulos laatikosta, se kaksi litraa, sen jälkeen irrottaa öljypohja, vaihtaa filtteri ja öljypohjan tiiviste. Tällöin olisi tullut reilusti lisää öljyä pois laatikosta. Päätin kuitenkin, etten tee näin, kun päätelmä oli laatikon toiminnasta ja öljyn olomuodosta se, että alkuperäiset olivat. Kompromissina siis "drain and fill", jolloin öljystä vaihtuu n. kolmannes.

Enemmän oli kokemuksia näissä laatikoissa siitä, että kun ajan mittaan alkaa ilmetä ylimääräistä luistoa, tärähdyksiä ja muuta asiaankuulumatonta, niin tuo tyhjennä ja täytä öljynvaihto on korjannut ongelmat ja sen jälkeen tasaisin väliajoin toteutettuna pitänyt ongelmat myös poissa. Jotenkin omia käsityksiä vastaan sotii se, että tällä tavalla suorittamalla tuosta aiheutuisi jotain ongelmia. No, senhän näkee kun ajaa. Mitä autoa vaihdon jälkeen lämmittelin ja vedin kaaviota läpi pihalla viitisen minuuttia, niin pakille siirtymisestä aiheutunut tärähdys ainakin katosi samointein.

Tarkoitus oli tänään pestä uutukainen, mutta talvi tuli takaisin, ei kiinnosta, kun juuri ja juuri vain plussan puolelle nousi lämpö hetkeksi. Laitoin takapenkille koirasuojan pehmusteineen ja leluineen, kaksi koiraa siirtyy nyt tällä tarvittaessa sinne minne täytyy.
Kuva

Asensin sisäpuhaltimen paikalleen ja kun testasin huomasin samalla, että Defan pistoke oli aivan irrallaan. Alaritilä oli muutenkin vähän irrallaan, joten kiinnitin sen ja kun kerran ruuvinreiät löytyivät, ruuvasin pistokkeen kunnolla kiinni kahdella hieman ylikokoisella ruuvilla. Konehuoneesta kuului porina ja sisäpuhallin heräsi eloon, toimii !
Kuva

Tämän päivän parasta antia oli kuitenkin juoksennella koirien kanssa pitkin metsiä, huikean hyvä hankikanto, niin sai painaa ylös alas ja sivulle ihan tasaisella pinnalla. Tuntuivat koiratkin viihtyvän. Kuvassa Helga, Kukkulan Kuningatar !
Kuva
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

^Aijai, sigu vielä päivittämättä uusimman tulokkaan osalta. :D harvinainen Yarppa tosiaan.

Mä olen nyt Porvoon innoittamana vaihtanut pariin kertaan Mondeon ohjaustehostimen nesteet. Olivat ihan mustaa alkuun. Ihan kuin olis tietty kulmikkuus vähentynyt. Täytyy vielä imaista kerran pari säiliö tyhjäksi ja täyttää uudella.

Laatikkoihin liittyen luulen, että tuo osittainen vaihto on ihan järkevää tuossa Yariksessa. Mondeon manuaaliaskiin olen kerran öljyt vaihtanut ja tuntuu, että nyt talvella takunnut taas aika paljon, varsinkin kylmänä. En tiedä, mikä olis se kuningasvalinta tuohon. Uudet öljyt ja jotain lisäaineita sekaan? Tuossa vielä se ongelma, että vaijereissa pientä klappia niin kanittaa 1-2 akselilla sivusuunnassa. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Jotkut suosii noissa autom.laatikon öljyn vaihdoissa ns. pesuvaihtoa 100%:na öljynvaihtona, jossa ajetaan koneellisesti pesuaine laatikkoon ja sitten öljyt/suodatin toki vaihtaen myös. BG merkillä ainakin ollut näitä ja öljypisteellä myös nämä tarjonnassaan:

https://oilpoint.fi/hinnastot/automaattihinnasto

Itsellä ollut yksi Bmw, johon oli tuo ns. laatikon pesuvaihto teetetty 120tkm - mulle auto tuli 230tkm ajettuna ja laatikko toimi kaikin puolin loistavasti!
-*-Elämä on-*-
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kyllä nämä perinteiset automaattilaatikot toimivat, jos niihin öljyt vaihdetaan säännöllisesti. Molemmat ng9-3, mitkä minulla on olleet, tuli minulle niin, että niihin oli vaihdettu öljyt vain sillä "pelkkä vaihto -menetelmällä". Molempiin 110 tkm (ekan ostin 120 tkm ajettuna) kohdalla ja jälkimmäiseen toisen kerran juuri ennenkuin sen ostin 180 tkm ajettuna.

Seuraavat vaihdot teetätin 100 tkm välein aina juoksutus menetelmällä. Laatikosta juoksutetaan öljyä läpi niin kauan, että tulee vain uutta läpi. Mitään pesua en edes harkinnut, koska se on minusta riskialtista. Molemmat autot lähtivät minulta n 300 tkm ajettuna (toinen 315 tkm ja toinen 290m tkm) ja vaihteistoissa ei ollut pienintäkään viitettä mistään ongelmasta. Toimivat kuin silloin ostohetkellä eli täydellisesti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Jos vaihtoehto on, ettei olisi vaihdettu lootaöljyjä ollenkaan niin yksikin vaihto elinkaaren aikana jeesaa, vaikka ei olisi tehty huuhtelemalla.

Eri asia, jos askissa on jotain toiminnallista vikaa. Saabin Aisiniin vaihtui öljyt kahteen kertaan, ensin 94tkm ja toinen kerta jossain 140-150tkm ja vaihtoi erinomaisesti vielä 200tkm taulussa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kultainen Yaris lähti uudelle omistajalle, ihan ok, alle vuorokaudessa tuli kaupat. Näille on kovat markkinat, kun ovat kunnossa, etenkin pelleiltään. Muuan ruokapalvelu on nostanut näiden hinnat pilviin, vs. muutama vuosi sitten.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

IC1970 kirjoitti:
To Maalis 07, 2024 19:51
Kultainen Yaris lähti uudelle omistajalle, ihan ok, alle vuorokaudessa tuli kaupat. Näille on kovat markkinat, kun ovat kunnossa, etenkin pelleiltään. Muuan ruokapalvelu on nostanut näiden hinnat pilviin, vs. muutama vuosi sitten.
Heititkö wolttia kaupan kunniaksi? :mrgreen:

Mä olen miettinyt Priuksen vaihtoa ja elän toivossa, että sama kohderyhmä pitää haluttavuutta yllä. :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Mitään woltteja heitellyt, mutta asiantuntija oli ostamassa, Helsinkiin meni turkkilaisen ravintolan työautoksi. Täytyi kovettaa sydän, 24 vuotta kesti tämän auton kohdalla, että joutui käyttöön, jossa kohtaa loppunsa 100% varmasti.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Nuorempi poika vähän peruutteli.
Kuva

Mitäpä sitä pitkän työpäivän päätteeksi muutakaan tekisi, kuin kokoaisi pikku pakkasessa palapeliä ja teippailisi.
Kuva
Kuva

Ei kovin kaunis, mutta ei nyt ihan kaikki rapa mene sisuksiin ja takavalo sentään palaa. Vilkku on tiheä oikealle, koska takavilkku ei toimi, polttimo oli pimahtanut ja vaikka autoja piha onkin täynnä, niin Civicin leveä-ja litteäkantaista keltaista polttimoa ei yhdessäkään ollut, Yarpassa ja Hiacessa oli vanha pyöreä kanta ja valkoiset polttimot, Accordissa oikea kanta, mutta myöskin valkoinen.

Tilasin uuden umpion Skruvatista, katsotaan onko ensi perjantaina saapunut, kun poika tulee seuraaville lomille. Toivottavasti, niin voisi koittaa vaihtaa sen viikonlopun aikana ja vaihtaa samalla öljyt. Jos ei, niin pitää miettiä otanko Accordin käyttöön nyt tässä vaiheessa ja Civic saa jäädä kotipihaan odottelemaan umpiota ja sen jälkeen katsastusta.

Vähän on tämmönen kovan onnen auto tämä Civic ollut. Hirvihitti ei ollut pojan vika, mutta tämä meni nyt ihan 100% oman hölmöilyn piikkiin, toivottavasti oppi jotakin. Turhaa rahanmenoa ja vaivaa, minkäs teet.

Yarikseen jouduin vaihtamaan kaukkarin pariston, justiinsa kun sain askarreltua toimivan kaukosäätimen, niin lakkasi toimimasta. Uusi patteri, CR2016, elvytti tilanteen ja nyt toimii hyvin. On se jännä, että noihinkaan ei ole mitään standardia löytynyt, hyllyssä oli kolmea eri littuparistoa, mutta ei oikeaa ja piti oikein erikseen paketti tuollaisia noutaa. Nyt on taas yksi varalla. On 2032, 1616, 2016, 2450 jne jne. Grrr.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

IC1970 kirjoitti:
Su Maalis 10, 2024 21:12
On se jännä, että noihinkaan ei ole mitään standardia löytynyt. Grrr.
Niinpä.
https://xkcd.com/927/
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ymmärrän hyvin, että ketuttaa Civicin taisteluarvet. Olen itse samanlainen, vaikka olis vanha ja halpa kosla niin kyllä sen pitää olla ehjä ja siisti ja jos jotain tulee niin se laitetaan kuntoon.

Mutta aika vähän kait tässä ketjussa on kolhuja raportoitu vuosiin, kalustomäärään, kuskien määrään jne suhteutettuna. :wink:

Kevät tekee tuloaan ja auto tai pikemminkin projektikuume vaivaa. Pitäisi vaan hieroa lompakolla otsaa ja pitää edes se maltillinen puskuri olemassa. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Vähillä on selvitty, olet oikeassa. Siksi kai ne vähätkin näin harmittaa. Ja näinhän se on, ihan sama millainen halpis tossa on, niin ne pidetään kunnossa ja niin siistinä, kuin mahdollista. Se nyt varmaan on jo kaikille näiden vuosien aikana tullut selväksi :)

Eri autoille kevät tulee eri tavalla, vähensin äsken Hiacen hiekkalaatikosta 60 kiloa pois, ihan ei uskalla vielä kesämoodiin heittäytyä, mutta sen verran sulana alkaa olla paikat, että kevennetään vähän lastia, kenties enää ei tuota extreme 360 kiloa tarvita liikkumisen varmistamiseen.

Kuumetta on ilmassa, varmaan tämä homma jatkuu niin, että musta Yaris päätyy myyntiin, kun saan sitä siistittyä. Mitäpä tässä luontoansa vastaan taistelemaan, Hiace pysyy "ankkurina".

Sivusilmällä tarkkailen kyllä koko ajan automaatti-Hiaceja, sellaisen jos saisi järkevällä kaupalla pyydystettyä, nyt kun on todettu että takavedollakin selviää mainiosti, niin voisi noitten henkilöautojen suhteen heittäytyä aivan täysin osto-kunnostus-myyntimoodiin. Automaattina ja vakionopeudensäätimen kera ajelisin mielelläni kaikki reissut Hiacella ja kulloisellakin henkilökiesillä osan ajoista sen ajan kun ovat pihassa. Siihen voisi sitten ujuttaa joukkoon fiiliksen mukaan myös vanhempaa kalustoa, mukaanlukien :saab:

Avoimin mielin koitan tässä olla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin