Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Nyt sitten sitä Esson-baaria kehiin... nimittäin nääs. Kahden Toyota-orientoituneen kanssa olen joutunut keskustelemaan RAV4-mallista ja molemmilla oli aika saman makuinen tarina kerrottavana. Olivat hankkineet, pitäneet hetken ja vaihtaneet hieman vanhempaan ja enemmän ajettuun Land Cruiseriin. Syynä RAV4:n korkeat ylläpitokulut (polttoaineen kulutus, pikkuvikoja usein). Kokivat molemmat saavansa Land Cruiserilla enemmän autoa/ominaisuuksia käytännössä samaan rahaan. Mene ja tiedä.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Oletko Outbackia tai RidgeForesteria käynyt kokeilemassa? Noin niinkuin vaihtoehtona tuolle Toyotalle?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Olishan tossa vaihtoehtoja, CR-V, Sportage ja nuo mainitut. Hybridinä ja sopivasti varusteltuna RAV4 lähentelee jo 50 tonnia, joten valinnanvaraa on. On vaan noissa muissa ainut järkevä vaihtoehto dieseli, eikä se oikein hotsita. Toki CR-V:stä on hybridi myös. Hybridi on tuossa se juttu, pysyy kulutuskin aisoissa. Toki kuvetta joutuu kaivamaan yli 10000 euroa enemmän vs. manuaali etuveto 2-litran myllyllä. Kävin tänään Porvoossa ottamassa kylmätyypit ja hinnoittelemassa Focuksen, 13 tonnia luvattiin, just sen mitä itse laskeskelin, että siitä pitäisi/voisi saada.

RAV4 on hieno auto, sisätilat ovat todella isot ja auto muutenkin, takakontti on sitten taas sellainen muodoiltaan ja korkeudeltaan, että se pitää testata tarkasti, enkä ole ollenkaan varma, että läpäisee testiä. Jos noin iso summa upotetaan autoon se tarkoittaa sitä, että sen on oltava 100% sellainen kuin emäntä haluaa, ei mitään kompromisseja. Sitten sillä ajetaan, kauan. Muuten ei hommassa ole inankaan verran järkeä.

Mutta, tämä on nyt vähän hänestä kiinni, koskapa on rahoittaja. Voipi olla, että vuoden päästä ajelee edelleen Fokkerilla, sen verran vähän on kiinnostunut autojutuista. Toki, jos ahdistaa tuo koirankuljetus, se saattaa saada hommaan vauhtia. Toimitusajat ovat hybridille pitkät, ensi vuoden puolelle menee joka tapauksessa, vaikka tänään tilaisi. Manuaaleja kyllä saa, mutta myyjän mukaan Porvoosta ei ole sellaisia myyty ainuttakaan. Perushintaan joutuu laskemaan mukaan parin tonnin varustepaketin, jossa on lämmitettävää sitä sun tätä ja avaimeton käyttö, toiset renkaat vanteineen joka sekin on pari tonnia, sekä sitten koiraverkon, roiskeläpät yms., joista tulee reilu tonni. Puhutaan siis jostain 5-6000 eurosta perushinnan päälle. Tällä hetkellä myynnissä on esittelyautoja, joihin tarvitsisi laskea päälle vain nuo koira-ym. varusteet, niissä on järjestään tuplarenkaat ja lämpö-yms. paketti. Hinnat pyörivät 42-44 tonnin haarukassa niissä, eli just alle 45 tonnin voisi saada max. 10 tkm ajetun esittelykiesin halutulla paketilla.

Pitäisi kyllä piruuttaan käydä kurkkaamassa muutaman kilpailijan takakontti ja sisätilat. Katsotaan nyt, riippuu ihan emännän aktiivisuudesta.

Melkoinen tankkihan RAV4 on, tykkään kyllä itse, ei siinä mitään. Sisustan viimeistely ja pinnatkin olivat oikein hienot.
Kuva
Kuva
Kuva
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kun nyt hybridiä kaivataan, niin käypä tsekkaamassa Mitsun Outlander PHEV myöskin. On vielä töpseliauto eikä pitäisi hinnan puolesta hävitä Toyotalle.

Eilen ilmestyneessä TM:ssä oli muuten vertailu ton luokan autoista, tosin Toyota ei ollut mukana: https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2 ... maasturia/

Subarulta on tulossa uusi Forester myyntiin hybridinä, ennakkomyynti on käynnissä ja toimitusten pitäisi alkaa loppuvuodesta:
https://www.subaru.fi/models/uusi-forester/
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/6 ... 26981f7899
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ei töpseliä, emäntä ei jaksa laittaa edes moottorilämmittimen johtoa kiinni, Focukseen ei laitettu sitäkään, joten aivan turhaa. Menisi hänellä 100% hukkaan moinen.

Mutta, haavemaailmasta todellisuuteen. Volvolla oli tänään rakkaudentäyteinen päivä, sekä rahalla ostettua rakkautta sai hän, kuten myös omin käsin toteutettua.

Ensin käytiin Euromasterin poikia tervehtimässä sovittuun aikaan klo 09. Alle laitettiin kuvan mukaista tavaraa, elikkäs eturenkaat uusittiin. Paistoleima oli 0619, ihan kuranttia tavaraa kuten pitääkin.
Kuva

Kun tämä operaatio oli ohi, mainitsin, että minun diagnoosini mukaan ilmastointi kaipaisi täyttöhuoltoa. "Pistetäänkö piuhat kiinni heti", no laitettiin. Sillä aikaa kun ilmastointikone porisi, kävin seikkailemassa Porvoon Autotarvikkeella aikaisemman viestini mukaisesti. Takaisin tullessa onnistuin aika hienosti rajaamaan isolta pihalta kaiken muun liikenteen ja asiakkaiden joukosta omani, kuin ei siellä muita olisi ollutkaan :D
Kuva

Fiilikseni osui oikeaan, täyttöhuolto oli todellakin tarpeen, ulos tuli 535g ainetta ja sisään meni 1000g, melkein puolet puuttui...
Kuva

Kaikesta tästä innostuneena kurvasin vielä parin sadan metrin päässä olleeseen Drive In-öljynvaihtoon ja Volvo sai uudet öljyt ja suodattimen. Samaa laatua kuin viimeksikin, eli Mobil Super 3000 X1 5w-40. Asentaja huomautti, että öljynsuodattimen kotelossa oli jonkun verran karstaa, joka putsattiin pois. Tässähän on vaihdettava patruuna kotelossaan. No, jos on sukunsa mukainen kone, niin en ihmettele. Öljyt on vaihdettu 07/18 edellisen kerran ja välissä oli talvi, jonka aikana auto on käynnistetty kadun varresta ilman esilämmitystä. Edellisen 850 Volvon moottori on samoja peruja ja se tykkäsi syöstä öljyt ulos koneesta talvisin, sen takia se vaihtoonkin meni aikoinaan. En siis ihmettele karstaa laisinkaan.

Kotona oli vielä yksi homma edessä, eli pakoputken takaosan kiinnitys asianmukaisesti. Ottihan se tuollaiset 40 minuuttia, että sai tämän paikalleen
Kuva

Rautalankaviritys oli helppo purkaa, mutta tukikumiin jääneen vanhan poikkiruostuneen metallitapin irrotus kestikin sitten aikansa. Oli jonnin verran jämähtänyt. Piti tunkata auto ylemmäs, että pääsi paremmin äheltämään. Kun sain WD-40 ujutettua sisään sen verran, että alkoi vaikuttaa ja sain pihdeillä painettua tapin kumin sisään, niin pääsin viimein hakkaamaan meisselin ja ison jakoavaimen yhdistelmällä sitä eteenpäin niin, että se viimein irtosi. Motonetin 6.9 euron osa sopi just kuten pitikin ja putki on nyt tukevasti kiinni kuten pitääkin, ilman että pääsee joustamaan ylimääräisiä.

Siinä se. Volvon osalta on hommat tehty mitä pitikin. Seuraava homma on mahdollisen ilmaantuvan vian korjaus tai talvirenkaiden uusinta kun talvi koittaa. Jos joku lyö asiallisen määrän euroja nenän eteen ja välttämättä haluaa tämän itselleen, sekin käy. Maailma on edelleen autoja täynnä. Tähän on mennyt aikaa ja vaivaa reilut 20 tuntia tässä vaiheessa ja rahallinen panostus oston jälkeen on ollut tarkalleen 318.1 euroa. Nyt auto on sellaisessa kunnossa, että sillä kehtaa itse ajella tai jollekulle esitellä. Ei kovin paha rasti tällä kertaa. Kesälomakaan ei vielä ehtinyt alkaa :lol: Aika tohinaa on pitänyt, mutta mikäs sen mukavampaa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja aero »

IC1970 kirjoitti:
To Touko 23, 2019 11:55
^Olishan tossa vaihtoehtoja, CR-V, Sportage ja nuo mainitut. Hybridinä ja sopivasti varusteltuna RAV4 lähentelee jo 50 tonnia, joten valinnanvaraa on. On vaan noissa muissa ainut järkevä vaihtoehto dieseli, eikä se oikein hotsita.
Pakko kysyä, että mikä siinä nokipoltossa harmittaa? Emäntäsi kuitenkin vissiin viihtyy tien päällä niin, että puristussytkän tankkausväli ja -kustannukset sinällään puoltaisivat paikkaansa, vaikka vastapuolella olisikin sähkömoottori kipinäsytkän apuna. 50 tonnilla luulisi markkinoilla olevan valikoimaa ihan eri tavalla, jos ei musta pistooli pelota.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Huolto ja ylläpito on kalliimpaa, ureat, hiukkaspöntöt, kesä-ja talvidiesel ym. ylimääräiset vaivat. Olen noita laskenut vuosien varrella monta monituista kertaa, eikä se yhtälö ole koskaan dieselille natsannut. Esim. Focus vie sen vajaat 6 litraa satasella vaikka miten päin ajaa, siihen kun pistää verrokki-dieselin veroineen ja olemattomine eroineen polttoaineen hinnassa ynnä nykyään myös kulutuksessa vs. nämä mehupurkki-bensakoneet ja otetaan päälle vielä luotaantyöntävä vaihtoarvo luopuessa, niin ei siinä minun laskelmassa viivan alle jää oikein yhtikäs mitään.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tollasella C-segmenttisellä jos ajelee maantiepätkää eikä kaipaa mitään räjähtävää suorituskykyä, niin noi nykybensakoneet on kyllä eteviä ja kilsoja pitää kertyä todella paljon ennen kuin diesel on selvästi halvempi ajella. Eri asia sitten isommilla autoilla, maastureilla ja varsinkin jos ajo kertyykin vähän enemmän taajamassa.

Ja sitten taas jos käytettyä katsoo niin dieseleiden halvempi hankintahinta kompensoi mukavasti, jolloin pienelläkin kilsamäärällä diesel voi olla taloudellisesti ok. Kuten allekirjoittaneen tapauksessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja aero »

^^Urea kieltämättä tuo lisävaivaa. Hiukkaskiihdytin ja kausinaftat ei ole ongelma, jos viihtyy tien päällä - kaupunkitökkimiseen ja pätkäajoon ne ei sovi. Totta on, että bensakoneiden kulutus on tippunut roimasti moisessa ajossa, vähän toki lie päässeet alaspäin nokipolttoisetkin ja ero tosiaan taitaa olla reilumpi nakkikioskiluokassa kuin varsinaisissa matala-autoissa. Ymmärrän kyllä pitkät kilsat bensakoneellakin, olen itsekin tahkonnut pariin edelliseen kipinäsytkälliseen sen 50-60tkm/v katumatta valintaani hetkeäkään. Mulle tosin nokipolttaja olisi ollut vaihtoehto, mutta sopivaa ei osunut kohdalle autonvaihdon ollessa ajankohtainen.

^Joku voisi veistää vitsiä sun tapauksesta ja pienestä kilsamäärästä, kun auto tunnetaan loppuunajettuna :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Jutskattiin emännän kanssa RAVista ja kyllä se pudonnee pois takapaksin takia. "Katumaasturien" vaiva on tuo yllättävän matala tila, sekä epämääräinen muotoilu. Katselin kyllä jo kaupassa, ettei oikein vakuuta. Tärkein kriteeri autolle on ISO tavaratila ja väljät sisätilat. Viittasin pihalla olevaan Hiaceen. Ei naurattanut. Kyllähän se on pakko myöntää, että tällä hetkellä lähimpänä kriteeriä markkinoilla olevista on... Skoda Superb. Siinä on valtava takarontti, joka on konstailemattoman suorakaiteen muotoinen ja korkeahko. Siitä sitten vaan 1.5 TSI + DSG. Muuten en löytänyt oikein mitään vastaavaa, alle 40 tonnin hintaluokasta. Fordin puolelta en uskaltanut ehdottaa mitään, kun Focus ei kuulemma ole oikein innostava auto ollenkaan. Tuskin sitten Mondeokaan, eikä senkään takakontista tarvi mitään aarioita virittää, ottaen huomioon auton ulkomitat. Subarun Outback on jokerikortti, siitä en saanut selvää, miten vertautuu esim. Superbiin nähden tiloiltaan.

Oikeasti isoissa autoissa tarjotaan sitten monessa 7-paikkaa, sillä me ei tehdä mitään, takimmaiset penkit kun laittaa alas, niin tila on kyllä iso, mutta vähän väliaikaisen oloinen. Kaikki Tucsonit yms. näyttävät takapaksin osalta saman ongelman riivaamilta kuin RAV.

Volvo 740/940 farkku, siinä olisi ratkaisu. Menee vaan vähän vanhaksi. Voi tulla sanomista. Mitään Berlingoja sun muita en viitsi edes vilkaista, niitten koneet on lussuja urea-dieseleitä, täysin nou go. Tilava ja konstailematon koira-auto hakusessa, johon mahtuu ihmiset ja treenivermeet matkustamoon, jolla ei jää jalkoihin, joka ei maksa sataatonnia ja jonka ylläpito ei maksa ylettömiä. Ei sellaista taida olla.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Super-Skodillacista tulee kohta töpseliversio.

Ei tuo Turkasen takaluukku käyttötiloiltaan oo sen kummempi kuin ysifemman, vaikka tila-autoluokassa onkin parhaasta päästä.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Seat Leon farkku, sitähän saa myös hieman korotettuna mallina ja nelarina. Siinä pitäisi olla iso kontti ja omaan silmään aika kivan näköinenkin.

Korotettuna:
Madallettuna:
Mallina toki jo vähän vanha, toisaalta tarjontaa on myös kätetyissä, dieseleinä toki enemmistö.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP »

IC1970 kirjoitti:
To Touko 23, 2019 23:00
Mitään Berlingoja sun muita en viitsi edes vilkaista, niitten koneet on lussuja urea-dieseleitä, täysin nou go.
Kyllä Berlingosta/Rifteristä/Combo Lifestä on myös bensakoneinen versio. Jos vaatii bensa-automaattia, niin sellainen pitäisi olla tulossa lähiaikoina. Jos taas tuo oli tekosyy ja oikea syy on rouvan itsetunnossa, niin en osaa ikävä kyllä auttaa :mrgreen:
IC1970 kirjoitti:
To Touko 23, 2019 23:00
Tilava ja konstailematon koira-auto hakusessa, johon mahtuu ihmiset ja treenivermeet matkustamoon, jolla ei jää jalkoihin, joka ei maksa sataatonnia ja jonka ylläpito ei maksa ylettömiä. Ei sellaista taida olla.
Määrittelit juuri Berlingon autoksi jota ei ole olemassa :mrgreen:

Ja jos se perusberlingon kontti, joka on mitoiltaan Superbin luokkaa ja hieman enemmän, ei riitä, niin onhan tarjolla vielä XL-versio, jonka voi senkin ottaa viisipaikkaisena. Sitten se seuraava vaihtoehto on se Hiace.

Jos Focus/Golf/Astra -luokan farkun kontti ei ole riittävä, niin menemällä luokkaa isommaksi ei yleensä perätila juurikaan merkittävästi kasva, se lisäkoko on yleensä matkustamon puolella. Superb ja V90 lienee farkkukorisista niitä jotka erottuu muista kontin koon puolesta, ja uuden Insignian kontti on ymmärtääkseni mitoiltaan myös selvästi esim Astraa tilavampi, mutta en ole omin käsin mittoja ottanut.

Keskikokoisten katumaasturien ongelma on tosiaan se, että usein niissä ei kontti ole sen suurempi, jos edes saman kokoinen kuin C-segmentin farkuissa. Varsinkin kontin pituus jää pienemmäksi, vaikka korkeutta olisikin enemmän. Se on sitten koirien lukumäärästä ja korkeudesta kiinni kumpaa kaipaa enemmän, lattiapinta-alaa vai korkeutta. Kodiaqissa on kyllä aika messevän kokoinen kontti, mutta eipä ole autokaan enää mitään CR-V/RAV4-kokoluokkaa. Kodiaqin ulkomitat on samaa luokkaa kuin ykköskoppaisessa XC90:ssä.

Kurkkasin talvella Outbackin takakontin ja se on lattiapinta-alan osalta sitä samaa perusfarkkukokoa, korkeutta muutama sentti enemmän.

Että jos ei farkuista löydy riittävän kokoista konttia, niin ei auta kuin kääntyä tila-autojen puoleen. Niistähän suuresta osasta saa ruksittua ne kolmannen rivin paikat pois, niin saa sellaista tilaa mitä tarvitaan. Ja tila-autojen luokassa parasta vastinetta (tilaa) rahalle saa Berlingosta sisarineen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kyllä kyllä. Tässä ilmossa on hyvä kuvakulma Berlingon paksista https://www.nettiauto.com/citroen/berlingo/10198399

Varmasti riittää ja pesee myös Superbin. Tuo kone vaan, 110-heppainen Puretech. Aika samaan susisarjaan menee netistä löytyvän perusteella, kuin Vaggineerit pahimmillaan. Reilut kolkytä tonnia. Jotenkin ei vaan ole minkäänlaista luottoa siihen, etteikö moinen ranskanpulla olisi jatkuvasti pajalla ja me kinasteltaisiin soveliaasta sijaisautosta remonttien ajaksi.

Niin tai näin, en jaksa enempiä tässä vaiheessa asialla stressata, jos ei itse saa aikaan mitään, ajelkoon Focuksella. Kehotin tsekkailemaan kaveriensa autoja ja juttelemaan joskus näistäkin asioista, josko sieltä löytyisi kanssatoverien kalustosta sellainen, joka passaisi.

Vanhassa vara parempi, katellaan hyvä -06-08 mallinen Accord tai viimeisiä Vollen V70 jollain raisulla dieselillä ja miljoona mittariin. Osuishan tuo uusi V90 jo hintahaarukkaan, mutta siinäkin on ilmeisesti se tilanne, että ulkomitat ovat venyneet mahdottomiksi takakontin juurikaan suurentumatta. Toisaalta, lienee käyttökuluiltaan sellainen auto, että jäisi pihaan seisomaan, että saa kerättyä rahat huoltoon jne. Sehän siinä on, että kun auton koko kasvaa, myös ylläpito kallistuu. Siihen on syynsä, miksi nämä viimeiset autot ovat olleet konstailemattomia perusmalleja a´la Avensis ja Focus.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Onko muuten toi Fordin litranen pelannu kuin unelma? Paljo mittaris?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin