Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Toyotat on yleensä tappotylsiä laitteita, mutta tuossa syntisen punaisessa sisustassa on kyllä jotain todella hienoa. :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3543
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Priuksen kanssa käytiin tankilla, pitää vähän testata polttoainemittaria, muistelen, että varsinkin viimeiset pari-kolme palkkia ovat vähän niin ja näin ja hupenevat todella nopeasti, kun taas ensimmäinen pysyy pari sataa kilometriä jne.
Vantaalle aamulla startatessa pa-mittari putosi kahteen palkkiin ennenkuin päästiin Porvooseen, joten tankkaamaan. Ei sinne mennyt kuin reilut 32 litraa ja tripissä 648 km, tietokone näytti 5.0 ja tankkauksesta laskettuna kulutus tankilliselle 4.96 litraa.
Mahdollisuuksien mukaan kokeillaan seuraavaksi kun putoaa 1 palkkiin ja jossain vaiheessa kun alkaa vilkuttaa sitä viimeistä, niin saa jonkinlaisen kuvan siitä, millaisen matkan tuolla taittaa missä vaiheessa, niin voi vähän ennakoida. Tässähän on tankissa sellainen hieman lämpötilan yms. mukaan suureneva ja pienenevä "sieni", joka estää bensahöyryjen maailmoille tulon ja aiheuttaa sen, että itse bensamittari saattaa aina välillä yllättää eikä ole tankin loppuvaiheissa johdonmukainen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Mitä on Kissasaippua?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja aero »

Le Chat -nimistä palasaippuaa, jonka paketissa on kissan kuva. Saa mm. Prismoista, eli aika perus hyllykamaa.

Kutsutaan myös marseillesaippuaksi, tosin siitä on ollut vääntöä onko se aitoa marseillesaippuaa vai ei - sillä tosin ei ole tässä kohtaa väliä, kun se kuitenkin on tunnetusti hyvää ainetta nahkapenkkien pesuun.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Pitääpä kokeilla. Vesiliuos tosta Le Chatista ja rätin kanssa pesee?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3543
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Juuri näin. Pala saippuaa ja murustat sen haaleaan veteen, annat liueta ja sitten rättiä. Halpa ja hyvä konsti nahkajakkaroiden putsaukseen ennen hoitoainetta.

Tänään taisi olla tämän kevään ensimmäinen päivä, ettei tarvinnut itseään huijata, t-paidalla tarkeni touhuta ja mereltä puhaltanut tuuli oli vilvoittava, mutta ei kylmä. Näitä lisää 8)

Tulihan sitä touhuttua. Tällä päivämäärällä 6.5.2018 ja kilometreillä 399229, vaihdoin viimeinkin Hiaceen talvella ostamani Osramin H4 Ultra Life:t.
Kuva
Tokmannin kuitti lupaa takuuksi 3v ja paketin mainos 4v. Jos nyt vaikka kevääseen 2021 kestävät, niin olen tyytyväinen. On meinaan toi pelkääjän puoli niin paskamainen vaihtaa, ettei viitsi usein vaivautua. Kuljettajan puolella on tilaa kohtuullisesti, ainoastaan kumisuojan saaminen paikalleen ja liittimen osuttaminen vähän kiroiluttavat kasatessa. Toisella puolella on pakko irrottaa toinen pää sulakerasiasta ja ilmansuodattimen kotelon kansi, muuten ei ole toivoakaan edes minun pienillä kätösilläni. Kyllähän se onnistui, mutta jonnin verran on kämmenselkä ruvella ja rumiakin tuli puhuttua...

Kun kerran ilmansuodattimen kotelo oli auki, otin suodatinpanoksen pois ja putsasin paineilmalla, ei ole vielä pahakaan, mutta enköhän kuitenkin sen ennen ensi talvea vaihda. Samalla imuroin kotelon pohjalta muutamat roskat pois. Kun vauhtiin pääsi niin seuraavaksi täydensin taannoisen ohjaustehostimen nestevaihdon, imaisin pari kertaa säiliön tyhjäksi ja pyörittelin, 4dl vaihtui ja kokonaisuudessaan uutta nestettä on nyt laitettu reilut 1.1 litraa, joten eiköhän se riitä toistaiseksi. Älylaturin tyrkkäsin myös aamulla akkuihin kiinni ja annan olla kunnes aurinko painuu mailleen, seuraava huoltolataus sitten ennen talvea ja webastokauden alkua.

Emäntä valitti lintujen kakkineen Focuksen päälle ja toden totta, olihan se ollut pikku ripuloinnin kohteena. Pesin samalla koko auton, niin tuli viimeinkin poistettua enimmät Slovenian-reissun pölyt kulkineesta. Keulassa oli räävitön määrä liiskautuneita hyönteisiä, n. miljoona, nyt on n. puoli miljoonaa. En jaksanut ottaa siitä projektia, eiköhän keula kerää kesän mittaan paikallisia hyönteisiä siinä määrin, että saadaan sopivan kansainvälinen sekoitus hyönteisruumiita etuosaan.

Täytyy muutama reissu heittää seuraavan viikon aikana Hiacella, siellä taitaa olla talvidieselin jämät vielä tankissa, kun olen viimeksi tankannut auton 20.3, pitää ajaa mahdollisimman kuivaksi, että päästään säästämään kesädieselillä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3543
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Eilen aloittelin Priuksen vahaamisen, pikkasenhan se on tuolla pihalla nyt hankalaa, kun pöly ja siitepöly kerääntyy auton päälle alta aikayksikön. Konepelti, etupuskuri ja etulokarit on hoidettu, siitä sitten etiäpäin sitä mukaa kun tilanne sallii. Lisäilin pari päivää sitten öljytkin yläviivaan,
Kuva
seurataan miten hupenee. Ajelin lisäyksen jälkeen yhden kaupunkireissun ja tsekkasin sitten yön yli seisoneesta autosta, niin olivat uuden ja vanhan sävyt sekoittuneet. Kunhan saadaan kilometrejä alle ja faktaa pöytään, vaihdetaan öljyt ja suodatin ja seurataan taas. Nythän mä lisäsin sinne Teboilin Diamond 5w-30 FS:ää, jossa oikea Acea A1/B1/A5/B5-luokitus. Mitä edellisessä vaihdossa on laitettu, ei mitään hajua, kun on merkattu vaan päivä, kilsat ja viskositeetti, joka toki 5w-30.

Öljynlisäyskulu on hybridiakkutestin ja uusien kesärenkaiden ohella ainut kulu Priukseen toistaiseksi. Jarruja olen tarkkaillut, koska vikisivät jo koeajolla ja jalka/käsijarru vinkaisee myös aina kytkettäessä. Kotiin tullessa olen kiertänyt auton silloin tällöin ja kokeillut levyjä. Etujarrut ovat poikkeuksetta jääkylmät, takana oikealla saattaa tuntua aivan pientä haaleutta levyssä, mutta vasemmalla levy on usein havaittavasti lämmin ja jarrulevyn pintakin kirkas kun toiseen puoleen vertaa, joten vähäsen näyttää laahaavan. Ei kuitenkaan niin paljoa, että ajossa/kulutuksessa tms. huomaisi mitään, jarrupölyäkään ei liiemmin kerry kun vertaa muihin vanteisiin.

Siispä toistaiseksi käytetään jarrua ja "käsijarrua" varsinkin ahkerasti, joutunee kuitenkin viimeistään katsastukseen tai ennen talvea purkamaan ja kokoamaan nuo takajarrut, elleivät aiheuta jotain sitä ennen. Tavoite on edelleen pääosin ajaa, eikä ruuvata :mrgreen:
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3543
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Säästetääs taas, se kai tuo Priuksen juju on. Tosiaan tavallista tarkemmalla korvalla olen loppuunajetulla ajanut, mutta toistaiseksi peukutan pelkkää plussaa. Eilen ja tänään olen ajellut yht. 160 km eestaas kodin ja kaupungin väliä ja kaupungissa. Emäntä on ulkoiluttamassa Focusta ja kahta koiruutta jossain Kokemäellä, joten joutuu vähän venymään kuljetuksissa. Tankillisen keskikulutus on laskenut nyt parissa päivässä 5.2->4.8, tähän mun normipyörittelyyn nämä hybridit ovat kyllä päteviä.
Kuva
Vajaat 300 km ajettu tankilla tässä vaiheessa, ruudussa olevat 5min pylväät ovat aika tyypilliset, korkein palkki on muutama kilsa ylämäkeä tai sen tapaista anoppilaan mennessä ja heti perässä oleva alle parin litran palkki taas sama pätkä kotiinpäin, onnistuin siinä kohtaa ajelemaan 1.5 km sähköllä maltillista 40-55 km/h:n nopeutta tätä lähiöliikennöintiä. Eiliseltä ja tältä päivältä kaupungissa rekkasin myös 1.4 ja 1.3 km pelkällä sähköllä, joten tämä näyttää menevän täysin saman verran kuin aikaisempikin vähän ajettu gen2 Prius.
Tämän hetken analyysin perusteella sanoisin, että 360 tkm hybridiakustolle ei tunnu vielä missään. Kaupungissa valoissa seisomiset menevät ilman moottorin käynnistymistä, vaikka pahimmat odottelut ovat olleet yli 3 minuutin mittaisia, joten ei voi moittia sitäkään.

Aamulla kuitenkin Hiacella töihin, auton entinen omistaja soitteli ja kyseli, että voisinko sillä tulla, että olikos mulla pikku-e ja mitäs sillä taas saikaan vetää... Jotain sillä on mielessä, huomenna se selviää, pääseekö Haisu veneenvetopuuhiin tms. Kovin oli salaperäinen tiedustelu :D
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja lax »

Olis kyllä itellekin varmaan hybridi tällä hetkellä paras vaihtoehto. Sen verran lyhyttä työmatkaa ja pysähtelyä silläkin matkalla. Volvo V60:stä tässä katsellut, hybridien hinnat sitten vähän hyppääkin jo :O
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3543
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Tommoseen max. 60 km/h rajoitusalueella + kaupunkiajeluun nämä ovat kyllä päteviä vehkeitä ja se fakta, että kaupungissa menee usein vähemmän ainetta kuin maantiellä, on pelkkää plussaa. Tämä menee sinne vitosen pintaan väkisin, jos nopeudet pysyvät alle satasessa. Kesäinen motari on "myrkkyä", 120 km/h todellista (123 mittarissa) ja kulutus pyörii n. 6.1-6.3 paikkeilla, vähän kelistä ja tien profiilista riippuen. Eihän sekään toki paljoa ole, mutta ero on huomattava satasen vauhtiin. Vaan niin kai se on vähän autossa kuin autossa, että juuri tuo 100-120 ja siitä ylöspäin, nostaa kulutusta aika rajusti kun ilmanvastus kasvaa.

Vaan kyllä minä niin mieluusti hankkisin sellaisen kiesin, jolla sähköllä pääsisi nämä perusajot kotilatauksen turvin ja pidemmille matkoille olisi vaihtoehtoinen voimanlähde, jos ei halua latauspisteelle jonotella. Opel Ampera / Chevrolet Volt olisi ideaali, mutta hinnat niidenkin kohdalla vielä aivan mahdottomat vs. esim. tämä nykyinen Prius. Nettiauton halvimman Amperan ja tämän nykyisen hinnanerotuksella ostaisin tämänhetkisellä keskikulutuksella polttoainetta liki 120000 km ajon verran, joten kyllä se aika on vielä todella kaukana, että voisin toteuttaa haaveeni siitä, että pakun rinnalla olisi sähkis, jossa satunnaisille pidemmille matkoille vaihtoehto. Plug-in hybridi, toki, mutta jälleen hinnat ovat aivan poskettomia.

Toki mielessä on käynyt myös sähköauton hankkiminen työmatka-ajoon, mutta esim. vanhojen Nissan Leaf:ien hinnat ovat vielä kovat nekin ja toistaiseksi Hiacea ei viitsi jättää pitkien matkojen kulkineeksi. No, kunhan pojat tuosta lehahtavat pesästä ja ajojen luonne yksinkertaistuu entisestään, niin katsellaan uudestaan tilannetta ja tarjontaa. Voihan se olla, ettei minun aikanani päästä vielä järkevään kulurakenteeseen noitten sähkisten pääomakustannusten suhteen. Kovasti niitten tulemista on paasattu vuosikausia, mutta aina tuntuu, että homma siirtyy eteenpäin vuosien vieriessä. Toki jos olisi rahaa, mutta että 40 tonnia tms., ei !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Loppuunajetun dieselsaabin kulutuslukemia pidemmältä matkalta eri nopeuksilla tasaisesti hurruutelkessa:

80 km/h: 4,5
100 km/h: 5,5
120 km/h: 6,7

Nämä tosin SIDistä katsottuja, mutta valheprosentti lienee sama eri nopeuksilla.

Ei noi vähän ajavalle absoluuttisesti kovin pahoja lukuja ole mikään, mutta suhteellisesti nousu on aika kovaa, kun noin puolet tulee lisää kulutusta 120 vs 80, tosin on sitä vauhtiakin sitten puolet lisää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3543
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Poikkeukselliset kelit, kieltämättä.

Kuva

Siinä näkymä talon ulko-ovelta klo 09.40 tänä aamuna, kun palasin kaupunkireissulta. Verannan varjomittarin lukema +27 ja fiilis sen mukainen. Todella hurjaa vauhtia nousi lämpötila, pesin Hiacen tuulilasin ennen lähtöä 07.30 ja vielä oli vähän viileyttä ilmassa. Matkalla laitoin inan verran lämpöä pyynniksi ilmastoinnille. Vartin ajon jälkeen siirryin jo viilennyksen puolelle. Heitin toisen pojan kouluun, toisen anoppilaan hakemaan polkupyörän ja sitten tankkaamaan Hiace ja 18 litran kanisteri bensaa ruohonleikkurille. Tankkausvaiheessa oli viileys muisto vain ja alkoi tuntua jo hellepäivän alkufiiliksiltä. Hiacen tosiaan tankkasin edellisen kerran 20.3 jolloin keskikulutus tankilliselle oli 10.29, nyt laskutoimituksen tulos oli 9.09, seuraavassa arvatenkin vielä vähemmän, kun tuossa on mukana vielä webastoa ja viileitä aamuja.

Ruokakaupassa käväisin ja vartin visiitin jälkeen alkoi tuntua jo kuumalta, kotiin päästyä oli jo täysi helle, aikamoinen harppaus vajaassa parissa tunnissa. Ei oikein ole vielä tottunut, kun pari viikkoa sitten harmitteli sitä, ettei ollut saanut vielä lämpökiertoa pois päältä talosta ! No, ensi viikolla palataan arkeen, voi oliko se jo viikonloppuna. Nautitaan nyt. Täytyy tänään kokeilla, lähteekö ruohonleikkuri tulille ja heittää talviturkki senkin homman osalta poies.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3543
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kelit on normalisoituneet, parinkympin puolipuota maistuu kyllä hyvin. Jotenkin on tässä keväämmällä alkanut tuntua tunkkaiselta Hiacen kabiinissa, joten otin aamupäivällä asiaksi pienet kevätsiivot. Lattian ja penkkien imurointi, kumimattojen pesu ja kruununa päälle suihkuttelin vielä penkit = istuinsuojat läpi pesuaineella, annoin vaikuttaa ja hinkkasin rätillä ja kädenlämpöisen veden avustuksella pari ämpärillistä vettä tummanharmaaksi.
Nyt on raikas tuulahdus Hiacenkin hytissä, en muista, olinko penkkejä vielä kertaakaan pessytkään. Jos kerran vuoteen ottaisi tuonkin ohjelmaan.
Maailma alkaa olla siitepölystä sen verta vihreä, että pesaisin Priuksenkin, tällä kertaa vaan vaahdotus, huuhtelu ja kuivaus. Kovasti tekisi mieli vahausta jatkaa, mutta ei oikein pysty, kun selänkääntö tuo auton päälle jo annoksen vihreää. Katellaan, kun tästä hellittää ja kesä etenee.

Priuksen vasen takajarru laahaa siinä määrin, että täytynee ottaa korjaamopäällikölle soitto, että onko pillit jo pantu kokonaan pussiin kesäksi, vai saisko tsekkauksen siitä, meneekö pura-huolla-kokoa-menetelmällä, vai huutaako satulanvaihtoa tähänkin. Vannoin kyllä, etten tähän laita lanttiakaan jos ei oo ihan pakko, mutta eipä tuo ole ahkeralla ajolla paremmaksi muuttunut, joten lienee parempi tsekkauttaa, ennenkuin jumittaa jollain pidemmällä reissulla hankaluuksien arvoisesti. Kyllähän ne nämä vanhojen vessojen levyjarrut ovat yksi murheenkryyni joka helskutan vehkeessä !

Auton mukana tulleiden papereiden mukaan tuohon on 35 tkm sitten vaihdettu levyt ja palat ympäri auton ja juurikin vasemmalle taakse jarrusatulan liukutappi. Ennakoi kyllä pahasti sitä, että alkaa olla koko satula tiensä päässä. Lienee toki alkuperäinen, 360 tkm sentään jo takana. No, ei mennä asioiden edelle, katsotaan, sanoi tohtori.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Onkos toi prius paljon isomman oloinen auto ajaa kuin se C1:nen?
Eiks se menny samoihin kulutuslukemiin vai jopa pienemmällä?

Emännälle ostettiin uus corsa 1.4 vaparilla kun ajot muuttui uuden työpaikan myötä lähes pelkästään taajamapyöritykseksi. Se menee helposti kutosen kulutuksella ilman pienintäkään yritystä pihistelyyn.
Eikä se nykyään oo enää ihan kirppu, etupenkeillä on jopa ihan väljät tunnelmat.

Samassa ajossa ng kolkki diesel vei enempi polttoainetta.
Toki maantiellä menee just toisinpäin.

No tarttis käydä kyl jotain hybridii kokeilemassa et vähä tietäis ees mistä jutellaan.
Ainoo kokemus sähköpeleistä on ihan alkupään elcateista joskus reilu parikyt vuotta sitten :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilusta, Hiacesta Ecoboostiin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

tetammi kirjoitti:Emännälle ostettiin uus corsa

...

Eikä se nykyään oo enää ihan kirppu, etupenkeillä on jopa ihan väljät tunnelmat.
Kuskin tiloilla mitattuna Corsa on Insigniaa isompi. Johtotähden valikoimas A, C ja jopa E ovat kuskin tiloiltaan totaalisen ahtaita kirppuja Corsan rinnalla. Ei uskois, ellei ite olis koeistunu :D Mittanauhaa tai autoarvostelijan titteliä väite ei vaadi. Toisis vaan on tilaa istua kun toisis hartiat taipuu b-pilarista oikealle ja jalat keskikonsolista vasemmalle.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin