Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Mutta, niin, Porvoossa on tarjolla 140 tkm ajettu vm. 2013 Citroen C5-farkku, automaattina. Koneena 1.6-litrainen isolohko. Kuulostaa ihan ok:lta ja kuvien perusteella ranskalaisten tapaan hyvät pellit. Katselin kuvia ja kiinnitin huomiota huoltokirjan merkintöihin. Ihan oikeesti, kuinka paska voi auto olla ? Oli meinaan ennen 95 tkm täyttymistä vaihdettu autoon: 1. korkeapaine ruiskutuspumppu, 2. turbo, 3. jakoketju. Ei helkutti. Paras oli silti vielä edessä, tekstissä oli maininta, että edellisen omistajan mukaan syö öljyä n. puoli litraa / 1000 km. Ajettu 140 tkm. Teki mieli mennä halaamaan kumpaakin Accordia. On se vaan niin, että on laatua ja sitten on sitä toista laitaa. Jep, ruostuvat pystyyn nämä japanian tekeleet, mutta jos löydät hyvin säilyneen, niin eipä tarvitse hermoilla tekniikan ja moottorin puolesta. Tällä hetkellä huutohinta on 2700 euroa tuosta Citikasta, onnea vaan tulevalle omistajalle :lol: :facepalm_man: Ai niin, tekstissä lisäksi maininta, että ohjaustehostimessa jotain häikkää, nykii ja silleen. I rest my case.
Tässä kohtaa citroenmies sanoo että 1.6 THP on Bemarin paska kone! PSA(-Ford) -dieselillä menty 320 tkm eikä hukkaa öljyä tai ole muutenkaan hajalla.

:mrgreen:

(Bemaristi sitten varmaan muotoilisi toiste päin...)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

^ ex citroenisti korjaisi että yhteistuumin munivat tuon thp-koneen. Ja miksi ex citroenisti? Vti, thp ja puretech on avainsanat kysymyksen vastauksessa :facepalm_man:
"Hevoseton" mies on huoleton mies
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3539
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Näytti tuo mainittu Citroen vaihtaneen omistajaa reilun 4100 euron hinnalla. No eihän siinä, jos meni osaavalle, niin kyllähän tuolla parin tonnin tilin tekee, kun kuntoon laittaa.

Skodaa vähän siistin tänään, käytännössä imuroitsin kuskin paikan, pesin kuskin lattiamaton ja pyyhin kojelaudan pölyt. Muu matkustamo on täynnä koiratarvikkeita yms., joten en koskenut. Takakontin puolella vietin sitten pidempään laatuaikaa, kamat ulos ja erikoisharjan kanssa hinkkailin aikani, yhden koiran turkin verran varmaan karvaa lähti. Imuroinnit ja lakanat/koiramatot tuuletukseen, vähän siedettävämpi nyt. Pestä ei jaksanut, eilisen Kotkan reissun aikana tuulilasi oli kerännyt sen verran hyönteisiä, että sen pesin ja kuivasin.

Aikookohan Skoda nyt alkaa tylsäksi, kas kun tsekkasin öljyt ja ei ole huollon jälkeen pinta hievahtanutkaan alaspäin, vaikka matkaa on taitettu jo 4500 km. Ajosuorite näyttää olevan muutenkin nousussa, huollon jälkeen tahti on ollut karvan yli 26000 km vuositahtia. Tautitilannetta voi tarkastella tältäkin kantilta, on selvästi helpottamassa.

Harmaaseen lisäsin vähän öljyä alkuviikosta, vaihdoin jälkeen on ajettu 7000 km ja öljyä on lisätty 0.85 litraa, taas on tapissa. Erittäin epätieteellisesti näyttää syövän laskennallisesti litran per reilu 8000 km. Voisi viedä vähemmän, mutta voisi viedä enemmänkin. Vaihdan uudet öljyt ja suodattimen varmaankin kuukauden sisään, eli ennen kuin poika lähtee armeijan harmaisiin heinäkuussa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Kaide »

jooseppi78 kirjoitti:
Ke Touko 26, 2021 06:14
^ ex citroenisti korjaisi että yhteistuumin munivat tuon thp-koneen. Ja miksi ex citroenisti? Vti, thp ja puretech on avainsanat kysymyksen vastauksessa :facepalm_man:
Samaa THP pataa ollut Minissäkin ja itsellänikin oli moisella koneella varustettu laite vuoden. Ei siinä mitään , hyvin se toimi sen 25tkm itsellä , kun oli 85tkm kohdalla vaihdettu täystuhon takia koko pannu uuteen Laakkosella :P Nyt mennään maailman toisike paskimmalla moottorilla eli BMW N20 :P
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja hei9n »

IC1970 kirjoitti:
Su Touko 30, 2021 16:47


Aikookohan Skoda nyt alkaa tylsäksi, kas kun tsekkasin öljyt ja ei ole huollon jälkeen pinta hievahtanutkaan alaspäin, vaikka matkaa on taitettu jo 4500 km. Ajosuorite näyttää olevan muutenkin nousussa, huollon jälkeen tahti on ollut karvan yli 26000 km vuositahtia. Tautitilannetta voi tarkastella tältäkin kantilta, on selvästi helpottamassa.
Jaetaas toinen käyttäjäkokemus. Koin henkisen kärsimyksen niin kovaksi öljyn vaihtumisen 5w30 --> 0w20 ja litrahinnan tuplaantumisen että jätin 15tkm vapaaehtoisen öljynvaihdon tekemättä. Lopputuloksena 22.500km ja 6kk kohdalla litran burkki lisätty. Jatkossa 15tkm välein niin ei tarvi ostaa kahen kympin burnukkaa huoltsikalta kesken retken. -Ja 1.5TSI ACT kyseessä. Ajoa 88kmh maantiellä 77km x2 x18d / kk.
Ei ihan timanttinen suoritus noin öljynkulutuksena jos multa kysytään.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Taitaa olla tuo 1.4 tsi hihnalla poikkeus sääntöön. 2½ v ja ~40tkm auto itsellä ja 4dl oon litran purkista lisäillyt tähän mennessä. Tosin vuoden/15tkm välein on vaihdettu :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3539
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Mennään Skodalla jatkossakin huolto-ohjelman mukaisesti kerta vuoteen tai 30 tkm, kumpi ensin tulee. Matkalla lisäillään mitä tarvitsee. Nythän on Vw öljyä litran purkki alennushinnalla huollosta auton mukana ja kotona toinen Mobilin purkki jemmassa. Toivottavasti nyt vähän syö, ettei mene öljy haaskuuseen, kun ei pihassa ole muita autoja, joihin tuota 0w-20 voi laittaa ja jos minusta riippuu, niin ei tulekaan :D Tai no, meneehän esim. noihin Toyon hyrbiileihin samojen speksien ainetta. Mutta se onkin TGMO-öljyä, Tietäjät tietää !

Minä olen noita romuja tuolta Nettiautosta tiiviisti tsekkaillut, tällä hetkellä hakuhaarukka katkeaa kohdassa 15000 euroa. Haussa on Toyotalta bensa-Avensikset vm.2013-> ja bensa/hybridi-Aurikset vm.2013->. Toinen hakuvahti tarkkailee Hondia, eli CR-V ja Accord vm.2007-> ja Civic-farkku siitä lähtien kun tulee markkinoille. Eniten kiinnostaa viimeinen facelift-Avensis ja toiseksi eniten mahdollisimman uusi, saa olla paljon ajettukin, hyrbiili-Auris. Nyt vaan erotuksena edelliseen yritykseen, että en osta, ennenkuin on pläjäyttää koko kauppasumma tiskiin.

Luotettava, tarpeeseen sopiva ja mielellään kohtuullinen käyttökustannuksiltaan on hakusessa useammaksi vuodeksi. Ilakoidaan sitten harrasteen kanssa, jos ilakoidaan. Sen verran on nyt hommia joka suuntaan, että oman käyttiksen on lähivuosina oltava mielellään projektivapaa ja säätö minimiin. Pitäisi sen verran selvittää, että mitä tuo Toyon automaatti, eli multidrive oikeasti kestää, jos vaikka jonkun vm. 2018 taksin ottaisi ajoon, pari on nyt myynnissä n. 270 tkm ajettuna. Joskus lueskelin, että noita on porsinut jossain 300-350 tkm korvilla.

Jos tarve iskee nopeammin eikä rahnaa ole tarpeeksi, niin sitten tulee kyseeseen joku vanha Cervi tai Accord jolla saa tarpeellisen aikalisän, kunnes on taas millä mällätä. Toisaalta tuo pihan sedan-parivaljakko pakollisine "pysy ruoste poissa"-operaatioineen vähintään kerran vuodessa per auto, riittäisi kyllä sillä saralla. Puhumattakaan tallin vanhuksesta. Sen verran monta Accordia on nyt tullut tsekattua, että alkaa tuo ruosteen paljous sylettää. Ovat nyt oikeasti tulleet vanhoiksi, koska takaloksut ja ovet ovat pillastuneet todella pahasti vs. pari vuotta sitten. Uudempi mallikin kärsii samoista ongelmista ja bonuksena mukana vielä etupyörän takaa ensimmäinen 10cm, joka roiskeläpättömissä yksilöissä on aika usein aika rumassa kunnossa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2843
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tollainen joku Prius tai Auris Hybrid paljon ajettuna kutittelis jollain kummalla tavalla. Ja vanha taxi kävis hyvin muuten, mutta kun nykyään samat kuskit ajaa pirssiä ja wolttia tms, niin ovat sitten vähän erilaisella käytöllä ja huolenpidolla kuin taxit ennen vanhaan. :facepalm_man:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Kaide »

hei9n kirjoitti:
Ma Touko 31, 2021 12:24

Jaetaas toinen käyttäjäkokemus. Koin henkisen kärsimyksen niin kovaksi öljyn vaihtumisen 5w30 --> 0w20 ja litrahinnan tuplaantumisen että jätin 15tkm vapaaehtoisen öljynvaihdon tekemättä. Lopputuloksena 22.500km ja 6kk kohdalla litran burkki lisätty. Jatkossa 15tkm välein niin ei tarvi ostaa kahen kympin burnukkaa huoltsikalta kesken retken. -Ja 1.5TSI ACT kyseessä. Ajoa 88kmh maantiellä 77km x2 x18d / kk.
Ei ihan timanttinen suoritus noin öljynkulutuksena jos multa kysytään.
Mikähän tää 0w-20 villitys on ? Käytin juuri ostamani bemarin öljynvaihdossa kun totesin että 12tkm edellisestä niin siinäkin oli öljy vaihtunut BMW LL04 5w-30 öljystä Johonkin BMW LL17+ 0w-20 litkuun. No, kait se tuolla toimii sen 10tkm mikä mun käytössä on vaihtoväli
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3539
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Tiiä villityksestä, mutta väittävät, että esim. tuo Skodan 1.5 ACT on ihan varsin suunniteltu tuolle öljylle. Sama ollut esim. Fordissa jo vuodesta 2011-12, eli Ecoboostiin vaan 5w-20, muuta ei kärsi laittaa kun pata on sille tehty. Tiedä sitten kustaanko tässä taas köyhää silmään, mutta noin ne väittää.

^^Järkevin olis varmaan joku 2008-2009 edellisen polven Prius, semmonen parisataa väännetty johonkin 6-7 tonnin pirtaan. Mutta, omaan käyttöön se paksi on vaan liian pieni, ei siellä sakemanni viihdy, kun se tuosta kasvaa. Kun on belggarinkin kanssa jo vähän niin ja näin. Sitten ajattelin vähän etiäppäin, ei ole ihan helpoimmasta päästä vaihdettava enää, eikä varsinkaan vähän ajan päästä. Jos on vanha taksi, niin pitää sitten oikeasti katsoa, että missäpäin ja missä ajossa on liikkunut. Työkalu se on kumminkin ja jos ajoa piisaa, niin kunnossa on pidetty. Tietenkin on kuskeja ja on kuskeja, ynnä miten moni käsi on ohjastanut. No, arpapeliä se on käytetyn kanssa aina. Toisaalta joku 200 työnnetty vm.18 kiinnostaa paljon enemmän kuin vaikkapa 130 ajettu vm.13. Autot ei tykkää vuosista, paitsi mun :saab: , se on tullut todettua. Auriksessa ja Avensiksessa tekee tosi paljon vm.15 tullut uudenaikaisempi näyttösysteemi toimintoineen, se vanha pikkuruutu on kylllä omaankin silmään jo perin ankea ilmestys. Jos itselleen pidempiaikaisen kipon nyt pitkästä aikaa meinaa hankkia, niin ei ihan mitä tahansa vessaa viitsi tuohon ottaa, pitää sitten olla vähän mukavuuksia. Se taannoinnen -16 mallinen Auris oli hyvä auto, joten ei jäänyt hampaankoloon. Ainoa virhe oli ottaa se osarilla, kun ei vaan pysty olemaan velkaa.

Noita Auriksen hybridi-farkkuja on nyt markkinat pullollaan ja olen ollut havaitsevinani, että hintataso on hieman laskusuunnassa, vastoin yleistä trendiä. Toisaalta vähäruokainen ja pieniveroinen Toyotan farkku varmaan kelpaa kuluttajille vielä pitkään, joten ei liene vaikea vaihdettava/myytävä sitten, kun tulee jotain mielenkiintoisempaa markkinoille. Itse ajattelin, että jos sille tielle lähden, niin pysyn noissa Toyoissa käyttiksen suhteen tulevaisuudessa. Siellä on RAVia ja Camrya tyrkyllä sitten käytettynä vuosien kuluttua. Miksei Corollakin kaksilitraisena. Jos oikein haluaisi repäistä, niin RAVistin olisi se mitä haetaan, mutta ovatpahan aivan tol-kut-to-man hävyttömissä hinnoissa. Herranpieksut, millaisia hintoja niistä pyydetään.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tarjontaa yhtä paljon Suomessa ja Ruotsissa, mutta vaikuttaa että Ruotsissa vähemmän ajettuja autoja. Minusta aika edullisia vs muihin tavallisiin käyttö autoihin ja vielä nelivetoisia. Executive malli olis ehkä jotain, kun ei ole hinnoissa paljon eroa.
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... sort=price
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eräs saabistikaveri katseli Nettiautosta KIAn e-Soulia.

Sanoin hänelle, että on luotaan työntävän näköinen vehje.
2.8tV6:lla ajaminen tulee kuulemma kalliiksi, joten tarvitsisi jonkun pihimmän menopelin työmatkoihin.
Sanoin hänelle, että hommaisi NG9-3 1.9TiD:n, niin sillä pääsee pienellä kulutuksella.

Eikun pitää olla Aero Saab. ja muu ei kelpaa. Mieluummin ajaa sitten tuollaisella "kinnerillä" kuin jollain muulla Saabin mallilla kuin Aerolla :roll:

Mulla on taas se periaate, että aivan sama mikä moottori Saabissa on, kunhan on :saab: 8)

Alfa tai Jaguar voisi kiinnostaa Saabin jälkeen, mutta se on sitten sen ajan murhe.

Viime PKS-potkijaisiin tuli entinen saabisti "Musti", joka oli Saabin konkurssin jälkeen ryhtynyt mersumieheksi. Nyt oli Mersun tilalle ostettu 5.0V8 GT Mustang :twisted:

On se hienoa, että jollain on "kansalaistottelemattomuutta" olla ostamatta noita muovisen näköisiä "härpäkkeitä", ja ostaa niiden tilalle aivan jotain muuta :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ti Kesä 01, 2021 06:05
Sanoin hänelle, että hommaisi NG9-3 1.9TiD:n, niin sillä pääsee pienellä kulutuksella.

Eikun pitää olla Aero Saab. ja muu ei kelpaa. Mieluummin ajaa sitten tuollaisella "kinnerillä" kuin jollain muulla Saabin mallilla kuin Aerolla :roll:
Olikohan se nyt 2010 kun Aerosta tuli varustetaso ja sitäkin alkoi saamaan 1.9TTiD:llä. Ja taitaisi 2.0T -Aerokin mennä vähän vähemmällä kuin veekuutonen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2843
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Jos laitetaan vierekkäin saman ikäinen Avensis ja Accord niin eikös Honda vie vertailun?! :D

Avensista saa melko edukkaasti 2.4-litraisena, mutta liekö tuossa samaa vikaa kuin kaikissa noissa VVT-i koneissa, että vievät öljyä?!

Automaattilaatikko tuskin on Toyossa kovin sporttinen.

Ja sit kun miettii, millaisen Yariksen saa samaan hintaan... :mrgreen: :facepalm_man:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

IC1970 kirjoitti:
Ma Touko 31, 2021 22:55
Jos oikein haluaisi repäistä, niin RAVistin olisi se mitä haetaan, mutta ovatpahan aivan tol-kut-to-man hävyttömissä hinnoissa. Herranpieksut, millaisia hintoja niistä pyydetään.
Käytetyllä Toyotalla on käytetyn Toyotan hinta, näköjään käytetty RAVi ei ole tästä poikkeus. En ollut noita pitkiin aikoihin Nettiautosta vilaissut, että kyllä pisti ihmetyttämään miten töpselikärsän verrokki-RAVien hinnat alkaa kakkosella. Siis elikkäs MY2014->, ajettu alle 150 tkm ja neliveto. Ja nämä RAVithan on sitten dieseleitä eikä mitään hybridejä (saatika latausselaisia), mikä tietenkin paljon pitkää matkaa taittavalle voi olla etu, itselle taas tekisi hankinnasta niin taloudellisesti kannattamattoman, että jos olisi edes harkinnassa, niin pitäisi skipata.
IC1970 kirjoitti:
Ke Touko 19, 2021 19:15
On muuten noitten Outlandereiden hinnoittelu suorastaan villiä, eiköhän siinä monelle myyjälle karu totuus iske jossain vaiheessa, ei vaan voi 2014 mallisesta enää pyytää liki 20 tonnia, huh huh, miten villi markkina noille.
Ei voi ei, mutta näköjään vastaavan Toyotan kanssa ei kannata alle tuon pyytää, tai myy alihintaan :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin