Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tonni vuodessa on aika vähän, kun moni kulungeista (renkaat, alustan osat jne) tulee uuteenkin eteen muutamien vuosien pitoajalla. Eli niitä ei voi laskea tavallaan vanhan auton synneiksi tai ominaisuuksiksi.

Kun aikanaan vaihdoin Sport Sedanin yksityisliisari Rellun Capturiin, niin mitä sain:
  • Ennustettavuutta ja huolettomuutta, sekä takuun jota ei vanhaan autoon saa
  • Automaattivaihteiston, jonka vanhaankin autoon saa
  • Modernimman AV-systeemin, jonka vanhaankin autoon voi saada vakiona ja asentamalla
  • Lyhyemmän ja korkeamman korin, jonka vanhaankin autoon saa
  • Arkiajoon riittävät tehot, Saabissa sai myös hymyä huulille
  • Helvetillisen tylsyyden, jota Saabissa ei ollut ja ei varmasti olisi ollut mielestäni Accordissakaan
  • Uuden auton tunnun, jota ei vanhaan autoon saa
  • Monta koko- ja hintaluokkaa halvemman konstruktion, joka tuntui mm. ajettavuudessa ja alustan toiminnassa
Eli näissä on puolensa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Aurinko paistaa ja silleen, ihan kesältä tuntuu. Nelisen tuntia äsken suoritin sisäpuhdistuksia autoihin. Harmaa sai täyskäsittelyn, eli matot pesuun, imurointi, pölyjen poisto, muoviosien puhdistus, penkkien ja niskatukien pesu. Edellisestä olikin jo aikaa. On taas ihan ok.
Konasta putsailin matot, imuroin ja pyyhin pölyt. Paljoa ei ollut kertynyt, mutta jonkun verran kumminkin.
Vaimo on lähdössä pidemmälle reissulle Superbilla viikonlopuksi, taisi olla Nivalaan, joten Superb pöläytettiin yksissä tuumin siistimmäksi. Hiekkaa ja koirankarvoja riitti ja Helga oli kuolannut oikean takaoven aika rivoksi, mutta puhdistuipa sekin. Vitsailin vaimolle, kun tavaratilaa puhdistin, että taitaa olla maailman ensimmäinen Superb, joka on alkanut kasvattaa itselleen turkkia :facepalm_man: Hymyili sentään vinosti vitsilleni :D Koirahäkin kiinnitykset olivat vähän löystyneet ja siirtyneet, tulipa nekin tiukattua kuntoon. Öljyt katselin Superbista just pari päivää sitten, 68680 km mittarissa ja öljyt n. 80% ylärajasta. Nyt on ajettu n.12000 km huollon jälkeen ja lisätty 3.5 desiä. Lisäillään, jos vajoaa puolenvälin tietämille. Reilut 20 tkm öljynvaihtoon, joten eiköhän tuota vielä kulu.
Mustalle en tehnyt mitään, kun sijaitsi vähän pidemmällä pihassa, olisi joutunut siirtämään. Jossain pidemmällä nuoriherra oli käynyt, kun on keula, tuulilasi ja katto täynnä hyönteisiä. Täytyy viikonloppuna siistiä sitä, jos sattuu olemaan kotosalla auto.
Volvo mököttää tallissa ja odottelee remonttia viikon päästä.

Ai niin, tallissa on nyt vähän tymäkämpi virran ulosotto, eli Konan lataukseen saadaan tarvittaessa vauhtia. En viitsi latauslaitetta hankkia tässä vaiheessa vielä, 500e tarvitsisi, eikä mulla just nyt ole sitä sattuneesta syystä. Mutta jos tohon siniseen laittaisi ton väliaikaislaturin ja laittaisi siihen nykyisen 10A asetuksen sijaan 12A, niin tuleehan siitäkin lisää vauhtia !
Kuva
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

JKen kirjoitti:
Ke Heinä 27, 2022 17:56
IC1970 kirjoitti:
Ke Heinä 27, 2022 17:41
Operaation tieltä piti ruuvata hanskalokeron alta aluslevy joka kiinni kahdella torxilla, levystä piti irrottaa jalkatilan valon liitin, sekä vielä bonuksena sisätilanlämmittimen pistorasia. Tämä lisäksi piti vielä poistaa sulakerasian kansi, taivuttaa lattiamatto pois suodatinkotelon edestä ja sen mahdollistamiseksi irrottaa keskikonsolia suojaava muovilevy. Sitten vielä suodatinkotelon kansi.
Aikuinen mies etujalkatilassa solmussa ei ole koskaan kiva näky, se on varma se. Onneksi sai puuhastella ja kiroilla omassa rauhassa. Lähetin pari lämmintä ajatusta ruotsalaisille ingenjöreille. Helvete.
= Saab 9-5, ne on jutelleet keskenään
:lol: Femmohin taisin itse noita uudistaa ja olihan se homma, kun itse on vähän tämmöinen vajaa kaksimetrinen. Volgaan annoin suosiolla teettää merkkihuollossa tuon homman. og kolkissa tuo operaatio oli helpompi kun ei tarvinnut siellä jalkatilassa jumpata.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Pakko jakaa tässä hanskalokeroon liittyvä sattumus. Kaverini Terrano oli pajalla ja etsiskeltiin perämoottorin vesipumpun koteloa. Kaverini sitten sanoi, että pitää vielä katsoa Terranon hanskalokerosta. Totesin, että Terranohan on pajalla. Vähän nauratti, kun kaveri sanoi, että hanskalokero ei ole :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

^voi, eli perämoottoria ei vielä saatu käyntiin kun osat puuttuu, vaan voinen kuvitella yskän. Kun on osia siellä sun täällä, ja jotain exceliä pitää vääntää niin kaikkea pientä voi tulla eteen hieman yllättäen. :)
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Osa löytyi ja käyntiinkin saatiin, Yamahan 20 Autolube, mutta on vissiin lohkossa vesikanavat tukossa tai termostaatti jukin fantturassa. Pitää purkaa lisssää :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

Tuo on kyllä hyvä moottori vaan ei saa antaa liian vähän viilennystä, pukkaako sielä vesireiästä jotain ja millä lämpötilalla.
Nurkissa yksi kpl DT30 Autolube ja siinä jopa se vinkkiputkikin oli kerran tukossa, vaan letkut irti ja ja sitten ilmaa toiseen suuntaan.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tsori IC1970, mutta jos hetken harhaudumme.

Merkkivesi tulee ihan hyvin, mutta vasta kun on enemmän kierroksia. Noissahan on eroja, jotkut eivät ruiki kylmällä koneella tyhjäkäynnillä lainkaan, mutta noi Autolubet pitäisi ruikkia heti.

Painetta on löydettyihin rööreihin laitettu, mutta ei vaikutusta. Ja tosiaan impelleri koteloineen ovat uudet. Vesi on ensin haaleaa, ehkä 40 asteista, mutta sitten yks kaks muuttuu kuumemmaksi, varmasti tuonne 80 asteen kieppeille. Tämä toistui useamman kerran. Sitten loppui ilta ja piti jättää tuleville päiville tutkiminen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

^Tuohan on melkein kun se meikän 2-t pikku magnumi.
Vaan tosiaan näissä pienimissä 2-t yammuissa se pikkureiän kuuluu ilmoittaa että viilennys toimii, koko ajan.
Vesi on ensin haaleaa, ehkä 40 asteista, mutta sitten yks kaks muuttuu kuumemmaksi, varmasti tuonne 80 asteen kieppeille
Vaan kyllähän tuo 80°C sormissa jo hieman tuntuu.
Omissa venemoottoripeleissä kokemusta niin pitäisi pysyä alle 75°C nuo potkurit, ja sen käsin kyllä tuntee.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kyllä nyt vastustaa. Mustassa syttyi taas VSA-valo ja tällä kertaa uutena oireena ei mennyt pakki päälle. Poika kääntyi pihatiellä kaverinsa luona ja kun piti peruuttaa, niin eipä R kytkeytynyt. Odotuksen jälkeen kun muutaman kerran käynnisti, VSA sammui ja sai pakin päälle ja pääsi ajamaan kotiin. VSA syttyi uudelleen, mutta kotipihassa homma sujui kuten pitikin.

Tuo oli sinänsä hyödyllinen oire, koska se aikaisempi P0700-vikakoodi, joka viittaa automaattilaatikkoon, vaatisi spesifin koodin kaverikseen, mutta sitähän ei ollut. Googlailin sinne tänne ja tämä nimenomainen "ei pakkia" osutti minut pariinkin täysin samanlaiseen ongelmaan, kuin meidän autossa.

Tilasin iCarsoftin JP v.2.0-testerin (169 euroa) ja luen/kuittaan koodit itse, kun saapuu, toivottavasti jo ensi viikolla. Toistaiseksi Harmaa on poikien yhteiskäyttöauto ja kun tiistaina saadaan vikinät Volvosta taltutettua, toivottavasti, nuorempi saa ajaa Volvolla toistaiseksi. Minä siirryn Mustan kuskiksi ja selvittelen nyt tämän homman tavalla tai toisella. Loma alkaa vapailla ensi perjantaina, siinä on melkein kuukausi aikaa järjestellä pihaa uuteen uskoon, jos sille päälle sattuu.

Niin, epäilen ongelmien juurisyyksi Hondan OEM osaa 282260-PRP-014, suomeksi automaattivaihteiston kytkentäventtiili, joka on vaihteiston päällä. Englanniksi on monta versiota nimestä, pressure control solenoid/dual linear solenoid/clutch dual linear shift solenoid. Siinä mielessä *ittumainen osa, että ainoa "lähikauppa" eli Skruvat.fi myy sitä hintaan 532 euroa. Englannissa hinta oli 410 puntaa, rapakon takana vähemmän, mutta siihen tullit sun muut päälle, niin ei kannata. Luulisi romikselta löytyvän, kun kyselee, täytyy tsekkailla.
Akku, akkuteline ja ilmanputsarin kotelo pois tieltä ja siihen pääsee käsiksi. Solenoidin toiminnan pystyy testaamaan erikseen, mutta katsoin muutaman videon tuollaisen vaihdosta ja vaikka solenoidi näytti toimivan, osa putsattiin ja laitettiin takaisin paikalleen, niin vika ei poistunut vaan piti vaihtaa toinen yksilö tilalle. Löysin myös kommentin, että johonkin autoon oli tullut tämä vika pidemmän seisonnan jälkeen, en voi olla ajattelematta, että viime talven 5.5 kuukauden lepo saattoi aiheuttaa jotain tämmöistä.
Toisaalta, kun VSA taas tänään syttyi, satoi vettä, pitkästä aikaa. Sellaisenkin vaihteistoexpertin vianetsintä ja korjausselostuksen löysin, jossa itse venttiili/solenoidi oli kunnossa, mutta johto kulunut ja aiheutti ongelmat. Tuossahan olisi pihassa kaksi samanlaista autoa, jos jaksaisi, purkaisi kummatkin ja vaihtaisi osia keskenään, sittenhän sen näkisi. Vaan en tiedä, lopputulos on luultavasti kaksi raatoa pihassa 20 km päässä kaupungista :lol:
No, paikka ei sinänsä ole paha, tunnin homma osaavalta, joten ehkä vaan kaivan kuvetta.
Voi toki olla, että vika ei ole tuossa, mutta sen verran monta tuntia tuossa opiskelin, että on ehdottomasti paras arvaus tässä vaiheessa. Täytyy toivoa, että nyt löytyy joku vikakoodi tuon P0700 kaveriksi.

Konan pesin eilen ja otin Autovex-kuvat, mutta tässä tilanteessa kun jokainen auto on pajalla vuorotellen, niin eipä tässä ole kiirettä ! Rahat on loppu, mutta korjataan velaksi. Tai ehkä Kona pitää muuttaa rahaksi, että saa pesetaa romujen ruuvaukseen. Kerpele.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Täyteen ladatulla akulla nappitesti, eli kun normal-ajotilassa ajelen ajoni, niin lupasi matkaa nyt
Kuva
523km

Jos sattuisi täpärä paikka maantiellä tulemaan ja kantaman loppu häämöttämään, niin Eco+ ajotilassa ilmestyy 33 kilometriä lisää.
Kuva
556km

Tuskin koskaan tarvitsee, mutta nice to know joka tapauksessa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

IC1970 kirjoitti:
La Elo 06, 2022 16:02


Niin, epäilen ongelmien juurisyyksi Hondan OEM osaa 282260-PRP-014, suomeksi automaattivaihteiston kytkentäventtiili, joka on vaihteiston päällä. Englanniksi on monta versiota nimestä, pressure control solenoid/dual linear solenoid/clutch dual linear shift solenoid.
Hondien fabo-ryhmissä on näitä vehkeitä purussa jatkuvasti. Pannaanko kyselyä pystyyn?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Pitääkö tässä vielä naamakirjaan mennä, kun siellä tuntuu olevan kaikkea. Pannaan korvan taakse, laitan vaikka yv:tä.

Tsekkasin Mustan. Auto käyntiin, mittaristoon jäi nyt moottorin vikavalo, VSA:ta ei näkynyt. Annoin auton käydä pari minuuttia ja vikavalo sammui. Tarkoitus oli tsekata nyt yksi perusasia kunnolla, eli vaihteistoöljyn taso. Öljyt on vaihdettu viime vuonna ja niillä on ajettu n. 8000 km, Hondan omaa hemmetin kallista litkua sinne meni. Pinta on varmasti siellä missä pitää, kun itse vaihdoin, mutta päätin tsekata.

Rääkkäsin autoa ihan kunnolla koeajolla ja kokeilin vaihdelaatikosta kaikki mahdolliset variaatiot, niin punarajalle huudattamalla kuin tasakaasulla hiipimällä, vetelin tasaisessa ajossa manuaalitoiminnolla 2-3-4-5-4-3-2 jne., vaihteisto toimi erinomaisesti, ollakseen 263000 km ajettu. Ei mitään moitetta tai merkkiä mekaanisesta viasta. Kyllä tämä oikuttelu on sähkövika, se on 100% varma. Suttaa muuten Accord eturenkaita kuivalla asfaltilla kun lyö paikaltaan lapun lattiaan, i-VTEC rallatteli komeasti 7000 kiekkaan kun ei hellittänyt kaasusta.

Auto tyhjäkäynnille pihassa, uskoisin että vaihteisto oli kunnolla lämmitetty, kun moottorin tuuletin käynnistyi niin virrat pois. Konepelti auki ja valmiusasentoon, öljyn pinta pitää katsoa yli 60 sekuntia, mutta alle 90 sekuntia auton sammuttamisesta. Näin tein. Jos jaetaan mittatikun min-max väli 100 yksikköön, niin öljyn pinta oli 80 kohdalla. Justiinsa kuten pitää.

Mikään vikavalo ei syttynyt enää moottorivalon sammumisen jälkeen ja auto toimi juuri kuten pitääkin. Katsellaan mahdollisia vikakoodeja sitten kun testeri saapuu, toivon mukaan tiistaina-keskiviikkona. Jos ei mitään löydy, niin sitten taas ajellaan. On toki mahdollista, että auto ajellaan autoliikkeeseen vaihtoon ensi viikolla, mutta se selviää varmasti perjantaihin mennessä.

Mustassa on melkein uudet 17-tuumaiset kesärenkaat Hondan omilla vanteilla, jos oikein viitsisi, niin voisi koittaa löytää jostain puolikuntoiset 16-tuumaiset tilalle ja myydä tuo rengaspaketti erikseen, tai jättää varalle. Jos siis auto sattuu vaihtumaan. Suunnittelin, että jos kaikki menee kuin Strömsöössä, niin kaksi autoa lähtee pihasta ja yksi tulee tilalle. Jos ei mene, niin nykyinen kokoonpano pysyy muuttumattomana. Mä vähän luulen, että seuraavat viikot menevät aika tiiviisti erilaisten autonvaihtoskenaarioiden parissa. Laatuaikaa luvassa, siis. Taikka ääretöntä *itutusta :lol:
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

Suunnittelin, että jos kaikki menee kuin Strömsöössä, niin kaksi autoa lähtee pihasta ja yksi tulee tilalle. Jos ei mene, niin nykyinen kokoonpano pysyy muuttumattomana. Mä vähän luulen, että seuraavat viikot menevät aika tiiviisti erilaisten autonvaihtoskenaarioiden parissa. Laatuaikaa luvassa, siis. Taikka ääretöntä *itutusta :lol:
On tuo melkoista taikuruutta jos helpolla selviää, vaan ehkä saamme lukea tällä vooruumilla miten käy. Oman romun kohdalla pitäisi taas sinne korjaamoon soitella, löytyykö ne osat että ois hieman siistimmän näköinen.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Vahingonilo on sitä puhtainta iloa, joten tässä teille, olkaat hyvät ! Itse mietiskelen juuri, että mitä *ittua mä tänne näitä tarinoin, paljon parempi olisi vaan puhista itsekseen eikä kertoa kenellekään, mitä tulee perseiltyä autorintamalla. Aasi mikä aasi.

Volvon kanssa nimittäin lensi paska tuulettimeen. Auto lepäili viikon ja ajelin aamulla korjaamolle käyttöhihnojen vaihtoa ja kitinän lähteen paikallistamista ja korjaamista varten.

Pari kilsaa ennen korjaamoa syyllinen antautui, eli laturin hihnapyörä lensi huitsin huittuun ja hihna sen mukana, tietenkin. Nilkutin loppumatkan akulla vikavalot palaen, onneksi oli todella kylmä aamu ja jätin romun sinne.

Uusi laturi ja hihnat + työ, 724 euroa. Hiphei. Jos se hihnapyörä olisi kestänyt vielä pari kilsaa pihalle saakka, olisi laskusta jäänyt pois tunti työtä ja 476 euron laturi. Semmonen 150 euron homma. Pikkasen *ituttaa.

Korjaamon pojat käski toisaalta laittaa loton vetämään, koska tässä mallissahan käyttöhihnan katkeaminen aiheuttaa yleensä palasten lentämisen jakohihnakoteloon ja sitä kautta täystuhon koneelle = paaliin.

Kuulin oudon ujelluksen vähän ennen porsimista ja ehdin heittää vaihteiston neutraalille ja rullailin tyhjäkäynnillä, kun ohjaustehostus katosi ja laturin vikavalo syttyi tauluun.

Simmottis, oma worst case diagnoosi osui oikeaan sen laturin hihnapyörän suhteen, mutta paskiainen antautui kiusallaan vähän ennen pajaa. Tekis mieli laittaa koko laitos tonnilla kiertoon, mutta jos nyt kumminkin vedän vähän henkeä ja hoidetaan etupään väljyydet kuntoon jollain aikataululla. Ja jos ei huvita, otan pois liikennekäytöstä ja ajan talveksi lumihankeen.

Eikä mennyt Konankaan kanssa ihan putkeen, tai miten sen ottaa, mutta se on nyt koeponnistettu Autovexissä. Ei ollut todellista kiinnostusta, toki viisi huutajaa siellä oli ja ihan ok tarjous tuli, mutta kaukana siitä, millä luopuisin. Sanoisin, että autokaupan perusfundamentit ovat edelleen voimissaan, oli minkälaatuinen markkinahäiriö päällä tahansa. Eli pyritään ostamaan erittäin edullisesti ja laitetaan posketon hintapyyntö :D

Laitoin periaatteesta vastatarjouksen parhaan tarjouksen tekijälle, mutta näkemysero on sen verran suuri, että matka jatkuu Konalla. Ehkäpä ensi keväänä voisi tutkailla tilannetta uudelleen. Ja nyt kun Konan suhteen ei tule peliliikkeitä, niin ei tapahdu pihalla muutakaan, toki yksi ylimääräinen auto on, mutta kaksi pitäisi pajoittaa kuntoon.

Elekma Oy:lle pisteet, sunnuntaina tilasin ja nyt on jo laite kotona ja päivitetty, lähden kohta katsomaan, mitä tämä osaa selvittää Mustan sielunelämästä. En pidätä hengitystäni, tuskin mitään tarpeellista. Mutta opiskellaan nyt ja sitten kai Mustalla pitäisi ajella tuo mukana, että voi heti tsekata, kun iskee vikavalot tauluun.
Kuva
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin