Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ne hiekkasäkit muuten siellä takaloosterissa todennäköisesti pahensi ajovakautta kuin paransi sitä. Kevyt perä on tietenkin huono pidoltaan, varsinkin liikkellelähdöissä, mutta kyllä autosta tangentin suuntaan pyrkii kurvissa voimakkaammin lähtemään se raskaampi pää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kuulin ohimennen mietiskelyä ääneen, että "mitä haittaa siitä olisi jos kaikilla maanteillä nopeusrajoituksia nostettaisiin kahdeksastakympistä sinne 90 km/h, kerkeis paremmin"
No tiedän kaksi asiaa:
1. Liikenneonnettomuuksien määrä ei ainakaan vähenisi
2. Sattuneet onnettomuudet olisi järjestäen vakavampia
Siinä tämän päivän ajatukseni autoilun arjesta ja muustakin
No tiedän kaksi asiaa:
1. Liikenneonnettomuuksien määrä ei ainakaan vähenisi
2. Sattuneet onnettomuudet olisi järjestäen vakavampia
Siinä tämän päivän ajatukseni autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Lisäksi jos raskaan liikenteen ajoneuvokohtainen rajoitus pysyisi 80 km/h:ssä, niin siitä se perseily liikenteessä vasta lisääntyisikin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^^Voi olla näinkin, tuleehan siinä "heilurille" lisää jenkaa kun on lisäpainoa, toisaalta kyllä Ladassa etupää oli edelleen raskaampi, vaikka takana pari säkkiä olikin. Oli miten oli, paska ajettava vähänkin liukkaalla pinnalla, vaarallinen, sano.
Kysäisin poitsulta eilen, että koskas se palvelukseenastumispäivä olikaan, no 5.7 jo. Kävin tänään Saabia jaloituttamassa ja poikkesin Motonetissa, ostin 3 kpl Hondan öljynsuodattimia, niin on ensi vuodenkin vaihtojen suotimet varastossa valmiiksi. Täytyy vaihtaa Harmaaseen ölpät ja suodatin ynnä tsekkailla muutenkin tossa viikonloppuna. Moottorin ilmansuodattimenkin ostin varastoon, mutta vaihdan varmaan vasta ensi kesänä, viime syyskuun lopun vaihdon jälkeen on ajettu reilut 4000 km, joten kelpaa kyllä vielä hyvin edellinen.
Kahlasin eilen taas läpi alle 7000 euron automaatti-farkut bensakoneella alle 250 tkm ajettuna. Tarjonnasta 75% on VAG-konsernin saastuttamaa, joka toisessa ilmoituksessa on maininta, että jakoketju on vaihdettu ja vähän harvemmassa, että laatikko on korjattu. Juu EI. Audeja on tarjolla pääosin A6 ja V6-koneilla, etenkin monivammaisella 2.4-litraisella ja multitronicilla. EI EI. Mitä jää jäljelle ? Kourallinen Accordeja, joista useimmat liian ruosteisia, liuta ranskalaisia THP-koneella, pari Opelia jne. Pari siistiä V70 löytyi, joissa maltilliset kilsat ja peruskone, joko 140-tai 170-heppainen ja etuveto. Vaan olisiko siinä mitään järkeä tuon edellisen neliveto turbon jälkeen. Auto on toisaalta miellyttävä ja vähän ajettuna perustekniikalla ilman tupla-VVT-pyöriä ja turboa, en tiiä.
Saabeja on tarjolla runsaasti tuossa hintaluokassa, pääosin 9-5:ia, jotka ovat lähes poikkeuksetta aika ruosteisia, enkä edelleenkään halua sellaista omistaa.
Mutta vähissä on vaihtoehdot. Mitä enemmän noita tutkailee niin vaihtoehdoiksi jää metsästää väsymättömästi siistiä ja kohtuullisesti ajettua Accordia, tai sitten yksityisleasing, jos on jotain järkevää tarjolla alle 300e/kk. Täytyy vissiin myös tutkailla vähän muita korimalleja sillä silmällä, että ajan ajoni nykyään 99% yksin, joten miksei pieni hatcbackin kävisi. Yaris !!!
Jos tähän lähelle osuu noita 2007-> Honda CR-V:ä, täytyisi käydä sellainen koeajamassa ja tsekkaamassa läpi, mitä n.200 tkm ajetulta voi odottaa ja onko ajolleen sellainen, että sitä jaksaisi. On edelleen yksi vaihtoehto, vaikka hintapolitiikka syljettää niidenkin kohdalla ihan huolella. Kylläpä minusta on tullut hankala tapaus. Pihi ja nirso. Varsinkin pihi. Se nyt vaan on niin, että viiden-kuuden tonnin pintaan on löydyttävä alle 250 tkm ajettu vm.2006-> farkku-Accord, virheettömillä pelleillä, ehjällä sisustalla, hyvällä huoltohistorialla, automaatilla ja mieluiten 2.4-koneella. Luultavasti kirjoittelen näitä jaarituksiani siis vielä parin vuoden päästä ja ajelen -88 Saabilla.
Kysäisin poitsulta eilen, että koskas se palvelukseenastumispäivä olikaan, no 5.7 jo. Kävin tänään Saabia jaloituttamassa ja poikkesin Motonetissa, ostin 3 kpl Hondan öljynsuodattimia, niin on ensi vuodenkin vaihtojen suotimet varastossa valmiiksi. Täytyy vaihtaa Harmaaseen ölpät ja suodatin ynnä tsekkailla muutenkin tossa viikonloppuna. Moottorin ilmansuodattimenkin ostin varastoon, mutta vaihdan varmaan vasta ensi kesänä, viime syyskuun lopun vaihdon jälkeen on ajettu reilut 4000 km, joten kelpaa kyllä vielä hyvin edellinen.
Kahlasin eilen taas läpi alle 7000 euron automaatti-farkut bensakoneella alle 250 tkm ajettuna. Tarjonnasta 75% on VAG-konsernin saastuttamaa, joka toisessa ilmoituksessa on maininta, että jakoketju on vaihdettu ja vähän harvemmassa, että laatikko on korjattu. Juu EI. Audeja on tarjolla pääosin A6 ja V6-koneilla, etenkin monivammaisella 2.4-litraisella ja multitronicilla. EI EI. Mitä jää jäljelle ? Kourallinen Accordeja, joista useimmat liian ruosteisia, liuta ranskalaisia THP-koneella, pari Opelia jne. Pari siistiä V70 löytyi, joissa maltilliset kilsat ja peruskone, joko 140-tai 170-heppainen ja etuveto. Vaan olisiko siinä mitään järkeä tuon edellisen neliveto turbon jälkeen. Auto on toisaalta miellyttävä ja vähän ajettuna perustekniikalla ilman tupla-VVT-pyöriä ja turboa, en tiiä.
Saabeja on tarjolla runsaasti tuossa hintaluokassa, pääosin 9-5:ia, jotka ovat lähes poikkeuksetta aika ruosteisia, enkä edelleenkään halua sellaista omistaa.
Mutta vähissä on vaihtoehdot. Mitä enemmän noita tutkailee niin vaihtoehdoiksi jää metsästää väsymättömästi siistiä ja kohtuullisesti ajettua Accordia, tai sitten yksityisleasing, jos on jotain järkevää tarjolla alle 300e/kk. Täytyy vissiin myös tutkailla vähän muita korimalleja sillä silmällä, että ajan ajoni nykyään 99% yksin, joten miksei pieni hatcbackin kävisi. Yaris !!!
Jos tähän lähelle osuu noita 2007-> Honda CR-V:ä, täytyisi käydä sellainen koeajamassa ja tsekkaamassa läpi, mitä n.200 tkm ajetulta voi odottaa ja onko ajolleen sellainen, että sitä jaksaisi. On edelleen yksi vaihtoehto, vaikka hintapolitiikka syljettää niidenkin kohdalla ihan huolella. Kylläpä minusta on tullut hankala tapaus. Pihi ja nirso. Varsinkin pihi. Se nyt vaan on niin, että viiden-kuuden tonnin pintaan on löydyttävä alle 250 tkm ajettu vm.2006-> farkku-Accord, virheettömillä pelleillä, ehjällä sisustalla, hyvällä huoltohistorialla, automaatilla ja mieluiten 2.4-koneella. Luultavasti kirjoittelen näitä jaarituksiani siis vielä parin vuoden päästä ja ajelen -88 Saabilla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
En tiedä muuta, mutta tuo eka Accord on kyllä halpa.
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... sort=price
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... sort=price
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Hevosien määrä on hyvä suhteuttaa siihen, paljonko malmia pitää saada liikkeelle. Rekisteriote kertoo omamassaksi 750kg.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Farkkuvaatimus rajoittaa NG9-5:n pois valikoimasta.IC1970 kirjoitti: ↑Ke Kesä 16, 2021 13:12Kahlasin eilen taas läpi alle 7000 euron automaatti-farkut bensakoneella alle 250 tkm ajettuna. Tarjonnasta 75% on VAG-konsernin saastuttamaa, joka toisessa ilmoituksessa on maininta, että jakoketju on vaihdettu ja vähän harvemmassa, että laatikko on korjattu. Juu EI. Audeja on tarjolla pääosin A6 ja V6-koneilla, etenkin monivammaisella 2.4-litraisella ja multitronicilla. EI EI. Mitä jää jäljelle ? Kourallinen Accordeja, joista useimmat liian ruosteisia, liuta ranskalaisia THP-koneella, pari Opelia jne. Pari siistiä V70 löytyi, joissa maltilliset kilsat ja peruskone, joko 140-tai 170-heppainen ja etuveto. Vaan olisiko siinä mitään järkeä tuon edellisen neliveto turbon jälkeen. Auto on toisaalta miellyttävä ja vähän ajettuna perustekniikalla ilman tupla-VVT-pyöriä ja turboa, en tiiä.
Saabeja on tarjolla runsaasti tuossa hintaluokassa, pääosin 9-5:ia, jotka ovat lähes poikkeuksetta aika ruosteisia, enkä edelleenkään halua sellaista omistaa.
Minäkin olisin halunnut farkun, mutta halusin vielä enemmän Saabia, kun olin aikanaan käynyt ajamassa NG9-5:sta, mutta siihen ei ollut silloin uutena varaa. Jos on enemmän tavaraa mukana, suksiboksi katolle. Ja koirakin on sen verran pieni, että matkustaa takapenkillä lasten välissä.
Viimeinen V70 oli kyllä ihan asiallinen auto. Minusta jopa parempi kuin uusi V60. Parempi ajotuntuma (ohjaus ei ollut niin tehostettu) ja enemmän tavaratilaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jätät automaatin pois speksilistalta ja kipaset tuosta vähän ajetun laatuauton Volvon koneella:
https://www.nettiauto.com/ford/mondeo/12179112
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Kun se automaatti on just asia, josta en tingi käyttöauton suhteen. Paitsi jos ostan tonnin Corollan vaikkapa 12kk itsekidutukseen, siinä voi tinkiä automaatista, kun joutuu tinkimään kaikesta muustakin ! Mitä enemmän näitä katselee, sitä vähemmän kiinnostaa ostaa yhtään mitään. No, pikku breikkeinä koiranhoidosta ajattelin lähimmän parin viikon aikana käydä tsekkailemassa noita lähiympäristön kiinnostavia halpiksia.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mä tässä olen vähän niinkuin päissäni pohtinut oman käyttöauton suhteen tulevia kuvioita. Tuo firman liisinki-kuga on pääasiassa rouvan ajossa + perheen yhteiset loma yms.ajelut. Siihen kertyy kilsoja ihan kivasti ja vähäpäästötuettuna diili on niin ohittamaton, että ei mitään järkeä edes pohtia muuta järjestelyä tällä hetkellä.
Itsehän ajelen sitten noilla "tonnin ropposilla", joissa vaatimuksena ollut lähinnä halpa hinta ja se, että fillari mahtuu konttiin työmatka-ajoja varten. Tuohon 307 Pösöön just ja just mahtuu toi mun maastokönkeli, kunhan takapenkki on kaadettuna ja apparin penkki ihan eteen vietynä. Mutta on vähän kikkailua/survomista (mm. hissisatula pitää olla alas painettu jne). Maantiepyörä mahtuu ns. heittämällä. Audiin menee molemmat fillarit hiukan paremmin. Pihassa seisoo vielä tuo Zafiran raato, johon fillarit menis varmasti heleposti kun on takapenkit "cargo" asennossa. Jok.tap.tuo fiksaationi siihen, että fillari on kuskattava kontissa, rajaa aika paljon autoja pois valikoimista ja ohjaa sitä tuonne farkkujen- yms. suuntaan.
Siinä vähän taustaa. Noissa tonnin ropposissa on aina silloin tällöin vähän laittoa, ja tässä alkaa vanhemmiten jo vähän laiskottaa noiden ns. käyttökinnereiden rassaaminen. Semmonen kuvio tossa alkanut kiinnostaa, että tunkkaisin ton Zafiran kuntoon ja hävittäisin sekä Pösön että Zafiran. Niistä vois tuurilla saada yhteensä jonkun 1000-2000€ rahaa tuoreella leimalla myymällä. Sitten kävelisi autoverkkokauppaan setelitukkoa heilutellen ja ottaisi semmonen #melkeinuusi auton hinnat alkaen mallin. Tällä hetkellä esim. Citroen C3 169€/kk, eli about vuoden päivät makselisi tuota noista ropposista saaduilla rahoilla. Eikä olisi ainakaan mitään isompia tekniikkamurheita luvassa ja alla uusi pienikulutuksinen auto. Kattotellingin ja siihen fillarinkuskaustelineen ku hommais, niin nykyisillä etätyöskentelymäärillä ja fillaroimalla sitten konttoripäivinä työmatkaa entiseen malliin toi 15tkm/v ajomääräkin riittäisi erittäin hyvin.
Audinpaskan voisi sitten pitää harrastekäytössä tai hävittää senkin ja koittaa vaikka tuota Saapinraatoa elvytellä jos ropaushammasta alkaa kolottaa. Aika pelkkää win-winiä näen tossa pläänissä ja jahka saan ton Zafiran pajotettua (ehkä jo nyt kesälomalla...) ajoon, niin syksyksi voisin hyvin siirtyä "leasingautoiluun" omienkin käyttöropposten suhteen. Mulla kun ei ole noissa omissa käyttökatiskoissa mitään pakollisia varusteita, ainut fakkiutuma ollut ton fillarin kuskauksen suhteen, josta olen nyt ehkä päässyt tuolla kattotellinkipläänillä ylitse
Itsehän ajelen sitten noilla "tonnin ropposilla", joissa vaatimuksena ollut lähinnä halpa hinta ja se, että fillari mahtuu konttiin työmatka-ajoja varten. Tuohon 307 Pösöön just ja just mahtuu toi mun maastokönkeli, kunhan takapenkki on kaadettuna ja apparin penkki ihan eteen vietynä. Mutta on vähän kikkailua/survomista (mm. hissisatula pitää olla alas painettu jne). Maantiepyörä mahtuu ns. heittämällä. Audiin menee molemmat fillarit hiukan paremmin. Pihassa seisoo vielä tuo Zafiran raato, johon fillarit menis varmasti heleposti kun on takapenkit "cargo" asennossa. Jok.tap.tuo fiksaationi siihen, että fillari on kuskattava kontissa, rajaa aika paljon autoja pois valikoimista ja ohjaa sitä tuonne farkkujen- yms. suuntaan.
Siinä vähän taustaa. Noissa tonnin ropposissa on aina silloin tällöin vähän laittoa, ja tässä alkaa vanhemmiten jo vähän laiskottaa noiden ns. käyttökinnereiden rassaaminen. Semmonen kuvio tossa alkanut kiinnostaa, että tunkkaisin ton Zafiran kuntoon ja hävittäisin sekä Pösön että Zafiran. Niistä vois tuurilla saada yhteensä jonkun 1000-2000€ rahaa tuoreella leimalla myymällä. Sitten kävelisi autoverkkokauppaan setelitukkoa heilutellen ja ottaisi semmonen #melkeinuusi auton hinnat alkaen mallin. Tällä hetkellä esim. Citroen C3 169€/kk, eli about vuoden päivät makselisi tuota noista ropposista saaduilla rahoilla. Eikä olisi ainakaan mitään isompia tekniikkamurheita luvassa ja alla uusi pienikulutuksinen auto. Kattotellingin ja siihen fillarinkuskaustelineen ku hommais, niin nykyisillä etätyöskentelymäärillä ja fillaroimalla sitten konttoripäivinä työmatkaa entiseen malliin toi 15tkm/v ajomääräkin riittäisi erittäin hyvin.
Audinpaskan voisi sitten pitää harrastekäytössä tai hävittää senkin ja koittaa vaikka tuota Saapinraatoa elvytellä jos ropaushammasta alkaa kolottaa. Aika pelkkää win-winiä näen tossa pläänissä ja jahka saan ton Zafiran pajotettua (ehkä jo nyt kesälomalla...) ajoon, niin syksyksi voisin hyvin siirtyä "leasingautoiluun" omienkin käyttöropposten suhteen. Mulla kun ei ole noissa omissa käyttökatiskoissa mitään pakollisia varusteita, ainut fakkiutuma ollut ton fillarin kuskauksen suhteen, josta olen nyt ehkä päässyt tuolla kattotellinkipläänillä ylitse
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Älä turhaan hukkaa rahojasi vuokrapikkusitikkaan. Mukaan mahtuu varmasti vaikka molemmat fillarin sisään heitettynä, kulutus on pieni, tyyli taattu ja ropauskolotukseenkin löytyy ihan varmasti lääkettä:
https://www.nettiauto.com/11829049
https://www.nettiauto.com/11829049
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
No sehän tässä just oli pointtina, että tuo omakin käyttis olisi ns. ropausvapaa. Muutenhan pihaan voisi hankkia jos vaikka mimmoista Fiat Uno Turbo i.e:tä ja vetää jesseteipillä katolle joku teline fillarin kuskausta varten Eikä diissuliveron maksaminen myöskään näillä kilometreillä, mitä meikäläisen ropposiin kertyy, ole erityisen järkevää. Pakuksi leimaamallahan siitäkin selviäisi halvalla, mutta sitten menee taas henkilökuljetuskapasiteetti turhan pieneksi. Harvakseltaan mutta kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti on kyydissä enemmän kuin 2hlö. Eli Berlingo: ei jatkoon. Paitsi jos sitä saa melkeinuusi spekseillä hintaan 169€/kkAZP kirjoitti: ↑Pe Kesä 18, 2021 08:55Älä turhaan hukkaa rahojasi vuokrapikkusitikkaan. Mukaan mahtuu varmasti vaikka molemmat fillarin sisään heitettynä, kulutus on pieni, tyyli taattu ja ropauskolotukseenkin löytyy ihan varmasti lääkettä:
https://www.nettiauto.com/11829049
edit: tässä olisi tosiaan järkiostos käyttöautoksi, jos haluaisi vähän puuhasteltavaa pimeneviin iltoihin: https://www.nettiauto.com/fiat/uno/12167960
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Olen tätä tarjousta puhunut jo niin isälle (korvaamaan 2010-mallin Corolla, jossa luonnollisesti ei ole mitään vikaa, mutta omistajalla on krooninen pelko autojen hajoamisesta ”vanhoina”) kuin äidille (korvaamaan 2004-mallin keskimääräistä luotettavampi etanolifemma, joka on aina vuosittain pari kertaa pajalla ja josta saa tätä nykyä maksaa melko järkyttävän korkeaa ajoneuvoveroa). Ensinmainittu oli sitä mieltä ettei ole ajankohtaista, jälkimmäinen laitattaa ensin femman kuntoon ja myyntiin ennen kuin harkitsee muuta mutta oli kovasti kiinnostunut.IC1970 kirjoitti: ↑Ti Kesä 08, 2021 10:45Kattelin, että Metro-Autolla on auto vuodeksi diilissä tarjolla Toyota Corolla 1.8 hybridi farkkuna, hintaa 289e/kk. Siinä käytännössä maksaisi heille arvonalenemaa per/kk. Jos ei mitään järkevää löydy kun on aika ja jotain tuollaista on tarjolla, niin ei kaukaa liippaa. Tämänhetkisen liikennöintini perusteella tuo 15 tkm/vuosi riittäisi oikein hyvin, kun jokunen kilometri kuitenkin tulee harrasteella taitettua. Ennemmin maksan sen kolme tonnia liisarimaksuna ja ajan uudella, kuin maksan Kamuxeille tms. sen kolme tonnia ylihintaa jostain vanhasta ruoskasta
Helpottaisi omaa elämää kummasti kun ei tarvitsisi kuunnella turhaa huolehtimista vanhan Corollan hajoamisesta eikä aiheellista huolehtimista vanhan femman hajoamisesta. Lisäksi pääsisi itte koeajamaan tuon tuoreimman Corollan, kiinnostaa kovasti näin autoharrastusnäkökulmasta mutta ei niin paljoa että olisin valmis keskustelemaan automyyjän kanssa aiheesta. Itte en kuitenkaan ole tuollaista hankkimassa ilman merkittäviä muutoksia auton tarpeessa. Jos asuisin kaupungissa ja auton tarve olisi vähäistä lukuunottamatta mökkireissuja tms. niin olisi erittäin varteenotettava vaihtoehto.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tutunkuuloisia pähkäilyjä siellä ja täällä. Kyllähän tässä välillä vähän laiskottaa, nyt enempi *ituttaa. Vaihdoin Harmaaseen öljyt, jep, pelkät öljyt. Suodatin on edelleen vanha ja nyt jo vähän ruttuinen, mutta paikallaan. Pari kertaa olen jo vaihtanut tuolla Bahcon hatulla yläkautta, nyt vaan ei sitten tarttunutkaan ja pyörii vaan päällä. Eikä oikein mahdu vääntämään millään muullakaan välineellä. Palovamman sentään sain pakosarjasta, että jotain. Sen verran taas opin, että ensiksi pitää löyhdyttää suodatin, ennenkuin laskee/imee öljyt ulos. Nyt oli kone kuiva kun aloin irrottamaan suodatinta, oletin sen käyvän vihellellen kuten tähänkin saakka, vaan ei. Suodatinkin on samanlainen kuin viimeksi, joten nyt ei oikein hiffaa. Ei kai tuo Bahco nyt sentään kerta-tai kaksikertaa käyttöinen ole. Tai sitten on, koska ajoin auton pukkien päälle, eikä onnistanut sen enempää. Alakautta ei oikein myöskään saan vääntöä noilla muilla välineillä.
Outo homma, taas teen itse ja säästän... Selkäkään ei tykkään kuumasta ja hikoilusta, meinaa krampata alaoikealta. Hyvin menee, mutta menköön. Kerpele.
Outo homma, taas teen itse ja säästän... Selkäkään ei tykkään kuumasta ja hikoilusta, meinaa krampata alaoikealta. Hyvin menee, mutta menköön. Kerpele.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Vanha kikka lyödä iso talttapäämeisseli suodattimesta kokonaan läpi ja sitten vääntää.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00