Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kiitos vinkistä, täytyy tutustua. Samaa kuosia ei penkkien alta löytynyt, otin takapenkin alta pienen palan harmaata kangasta ja liimasin lapun reikään, katsotaan pysyykö ollenkaan. Aivan varmasti huomaa, mutta onhan tuo nyt paljon parempi kuin se reikä. Korjatkoon sitten seuraava omistaja kuten haluaa tai pitäkööt tuollaisena. Eipä tuo kulkuun vaikuta, oma esteettinen silmäni on vaan niin kovin herkkä kaikelle tuollaiselle.

Ai niin. Haluan kertoa teille unestani. Toissa yönä näin unta, että ostin liki ajamattoman og ysisatkun ruiskukoneella, maksoi maltaita, mutta muistan kuinka kivalta tuntui, että vuonna 2023 sai lähteä ajelemaan uudella satkulla ja pitämään autosta uskomattoman hyvää huolta alusta saakka. Sitten heräsin. Mietin, että oliko kyseessä, enne,-toive,- vai painajaisuni. Pettymyksen määrä oli siinä määrin suuri, kun tajusin, että oli vain unta, sanoisin että kyseessä oli toiveuni.

Kaikkea sitä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Käytin kaksi tuntia elämästäni tämän tsekkaamiseen https://www.nettiauto.com/saab/900/13667683
Meni muuten Hyundai tosi vähällä vajaan 150 km stintin, nyt on tällä tankillisella ekan 230 km jälkeen kulutus 4.6 8O Enkä todellakaan ole hissutellut.

Niin, tuo ei ihan ollut kehujen arvoinen, alkuperäinen kyllä oli :lol: Kuvat on otettu justiinsa niin, ettei ne pahimmat virheet näy. Sinällään kyllä kelpo yksilö tekniikan puolesta, kone lähti hienosti käyntiin ja kävi röpeltämättä ja kakistelematta, venttiilit olivat hiljaa, kytkin toimi hyvin ja vaihteisto tuntui todella napakalta. Ei mitään moittimista, toki laturinhihnat kitisi, mutta niin aina. Tuolla oli ajettu viimeiseen 8 vuoteen alle 2000 km.

Pohjastakin näytti hyvältä, tankin pannat kunnossa ja näytti massatulta, kuulemma kolme kertaa oli massattu matkan varrella. Mitä siellä alla on, en tiedä, vetaritunnelit yms., niin tarkasti en tsekannut, kun ulkokuoren nähtyäni tein ekalla vilkaisulla päätöksen, että ei tule kauppoja.

Maalipinta oli kovin matta ja haalistunut, kuskin oven alareuna oli reikäinen, eikä muutkaan ovet olleet ihan priimaa. Kuskin puolen eturoiskeläpän alta oli levinnyt ruosteläikkä näkyviin. Oikean puolen etuoven tiivistelista oli teipattu syystä tai toisesta jne. Kattoverhoilu roikkui niin matalalla, että piti koeajaa kumarassa. Takakontin pohja ei näyttänyt pahalta, mutta vasemmassa kulmassa oli silkkaa vettä ja vähän homettakin näkyvissä siellä täällä, vaikka oli tallissa kuulemma säilytetty.

Kori oli hyvin ryhdissään eikä klommojakaan ollut pahemmin, penkit olivat ehjät ja kaikki tuntui toimivan, ryypyn kahvan tilalla oli viritys, joka kuitenkin hoiti asiansa. Mankka oli vaihdettu ja kuvistakin näkyy härskit etukaiuttimet. Olisi lähtenyt matkaan kolminumeroisella summalla, mutta mun taidoille ja tiloille liikaa tekemistä hitsipillin ja maalipinnan kanssa yleensä.

Jos tommosen vielä laitan, niin pitää mun kyvyillä pystyä saamaan se museokuntoon, tämä oli liian haastava yksilö. Täällä foorumilla on oikeita osaajia pilvin pimein, joilla on kunnon lämpimät tilat. Tuossa olisi jollekin vähän ajettu ja tekniikan puolesta kilometrejänsä vastaavan oloinen yksilö. Toki koeajo rajoittui muutaman sadan metrin pihatielle, mutta pääsi siinä nyt sentään kaupunkinopeuteen ja vaihdekaavion sai vedettyä läpi, jarrut ja kytkimen testattua ja sitä rataa.

Eipä jäänyt harmittamaan, ettei tsekannut. Olen kieltänyt itseltäni uusien projektien hankinnan niin kauan kuin Prius on pihassa, mutta voihan sitä katsoa. Ei ihan kuuminta hottia tunnu olevan markkinoilla Prius, toki tämä keskikesän juhlan tienoo on vuoden paskinta aikaa myydä autoa. Kyselijöitä kyllä on ollut, mutta ei tunnu tulevan valmista. Laitoin Hyundain pestynä takaisin tallin suojiin vajaan kuukauden tauon jälkeen, Prius jää nyt ulkoruokintaan kunnes häviää pihasta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Haukuin tuota Hyundain öljytikun luettavuutta taannoin, no, tänään kurkkasin piruuttani kun oli pitkästä aikaa ollut tallissa pari päivää ajamatta, hyvinhän tuo tilanne reilun 3000 km jälkeen siinä näkyi !
Kuva

Tämä käyttää justiinsa samaa litkua öljynä kuin Superb, joten siinä mielessä asia on ok, vaikka vähän on syönytkin. Täytyy Skodaan ostaa uusi puteli piakkoin ja Mobil 1 ESP x 2 0w-20 on se aine, jota Hynyllekin voi sitten tarjota pari desiä ja jatkaa tarkkailua.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kesäheila nro 2, eli Prius poistui uudelle omistajalle. Tällä kertaa myyntiprosessi oli kivuliain ja työläin vaihe eikä oikein tuntipalkoillekaan päässyt, hyvä kun omilleen. Vaan harrastushan tämä ja uutta oppi taas. Ostoslistalla on tämän yksilön jälkeen edelleen vahvasti tekstiilipesuri, tuli todistettua, että käsipesu vs. tekstiilipesuri, niin eipä sillä käsin hinkkaamisella juurikaan merkitystä ole :D Toisaalta taas hajunpoistosta sen verran, että kun vastassa on vanilja-Wunderbaum, jolla on yritetty peittää sitä, että kissa on pissinyt takajalkatilaan, niin tekstiilipesuri ei niitä hajuja vie, mutta 8 tuntia otsonaattorilla hävitti hajut tyystin ja auto on taas raikas. Nuo hommat ulkoistin auton uusille omistajille, mutta seurasin prosessia mielenkiinnolla.
Perus-Kärcher 4 litran puhdas ja likavesisäiliöillä lähtee matkaan n. 240 eurolla ja riittävän tehokas otsonaattori vajaalla satasella. Eipä tuo nyt hirvittävä investointi ole, kun sen tuloksena voi aina luovuttaa sisätiloiltaan oikeasti puhtaan ja raikkaan auton seuraavalle.
Nyt voisi ehkä pitää pienen tauon. Sanotaanko näin, että kirjeen yms. vaihto Priuksen myyntiprosessissa pisti taas miettimään homman mielekkyyttä. Etsiminen, ostaminen ja auton kanssa touhuaminen on ok, toki myyminenkin jos menee kuten Accord alle vuorokaudessa, mutta yleensähän puhutaan ainakin muutamasta viikosta.
Tämän kierroksen paras oli kaveri, joka tuli ihan pihaan asti autoa katsomaan ja kokemaan, tarkastus oli Kummeli-tyyppinen ja kun oli kyse ei-kantasuomalaisesta, niin oli tulkki mukana. Lopputuloksena kehui autoa ja kysyi, mikä on alin hinta millä suostun myymään. No siihen lankaan ei pidä mennä, joten kysyin mitä haluaa maksaa. Pyyntö oli 4600e ja tarjosi 3000e. Keskustelu loppui luonnollisesti siihen.
Senkin vielä ymmärrän jotenkuten, että kehdataan puhelimessa tarjota puolet pyyntihinnasta, mutta että tullaan oikein paikanpäälle, kun on ensin pommitettu Wassapissa koko juhannus että "joko saa tulla katsomaan, joko" ja sitten tarjotaan ihan naurettava summa, niin en sitä oikein ymmärrä. Onneksi olen nykyään rauhallinen kaveri, vaikka mieleen hiipii toisinaan, että jos ei ole tosissaan tai ei vaan rahat riitä, niin miksi viedä kummankaan aikaa !?
Aika hyvin mä nykyään tunnistan tosiostajat pelkän kontaktoinnin perusteella, mutta eipä sitä silti kehtaa tyrmätä suoraan, että älä tule, kun et kumminkaan. Eihän sitä koskaan tiedä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo myyntikokemus joskus sakkaa ja pahasti. Etenki valmiilla vialla kun kauppaa autoa ja ilmotukses se lukee viä selvästi, niin ihan perseestä ne, jokka kysyvät vielä erikseen "onko vikoja" tai parhaat jopa koeajavat ja toteavat saman vian :facepalm_man: Myin tos joku aika takaperin DSG:tä luistavalla kytkimellä ja niin tuli mieleen ne sunki mainitsemat "hintaluokan alimman kolmanneksen yksilöiden katsojat". Aikansa kun oli kuunnellu mankumista/tinkimistä vian vaikeudesta ja kalleudesta, niin ei siinä auttanu kuin jumpata se "vaikea ja kallis" kytkin ja sittehän seki romu luikahti samana iltana kun olin myyntiin laittanu.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Jep. Se musta Accord oli poikkeus, kun en kuntoon saanut, mutta kyllä mä muuten myyn vasta sitten, kun auto on sellaisessa kunnossa, että myyntihetkellä ei ole tiedossa vikoja ja kyseisellä autolla voisi ajaa omana ainoana autona esim. seuraavan vuoden. Silloin kelpaa itelle ja kelpaa muillekin, jos ovat tosissaan liikkeellä.

Seuraavan kiesin hankintabudjetin rajoitan taas 2-3 tonnin väliin, yritän pysyä alle 4 tonnin alueella korjauksineen/huoltoineen/fiksauksineen kun tulee myyntiin, koska taas näki, että kun pyynti oli yli 4, niin homma hidastui heti merkittävästi. No, minkäs teit, kun kuluja tuli hiukan enemmän ja yritin päästä break eveniin. No, siltikin oli yksi halvimmista, ettei sillä.
Toki rajatummalla budjetilla on haastavampaa löytää hyvää yksilöä, mutta se etsiminenhän se mukavinta onkin ja enempi haastetta on vain ok.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo melko lottoamista toi halvan budjetin helmen etsintä on. Liikaa kilpailua. Ellei sitte jokku tutut hukkaa ilman julkista myyntiä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Vanha sanonta "ostossa se tili tehdään" pitää edelleen paikkansa. Taitaa nyt olla sen verran kovat ajat, että ostajat kokeilee kepillä jäätä ja tekee luokattomia tarjouksia, niin auto kuin asuntokaupassakin.

Heitänpä jokerina Priuksen tilalle "tonnin" projektin. Sisäänajokin on jo suoritettu. :mrgreen:

https://www.vaurioajoneuvo.fi/tuote/mer ... 5-cyu-281/
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Hyvä ettei ollut mitään juotavaa, olisi mennyt läppäri uusiksi !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Cona kirjoitti:
Ke Kesä 28, 2023 20:32
Heitänpä jokerina Priuksen tilalle "tonnin" projektin. Sisäänajokin on jo suoritettu. :mrgreen:
Odotin osoitteen perusteella jotain, mihin on ajettu ovesta sisään. Petyin hieman :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

^^ilmeisesti tähtäin keulalla ei sytyttänyt. :lol:

^Ei ne kaikki lunastuspelit ole "junan alle jääneitä".. Olen itse muutaman duunannut tässä vuosien varrella ja ainoa, jossa oli oikeasti runkovikaa oli Viiru. :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

^Jooei, tuo "sisäänajokin on jo suoritettu" vaan antoi heti aatoksen, että autoon on kirjaimellisesti ajettu sisään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kyllästyin näin vapaapäivänä koiralauman kaitsemiseen ja pakenin Vantaalle tsekkaamaan tämän -> https://huutokaupat.com/4241191/hyundai-i20-2011

Äkkiseltään oikein sopiva kohde pikku puuhasteluautoksi. Tutkimisen ja koeajon jälkeen olin paljon viisaampi, enkä lähde huutelemaan. Kuvista ei pystynyt juuri muuta päättelemään, kuin että molemmat rengaskerrat ovat hyvät, tuulilasi halki, sisusta likainen mutta ehjä ja tyyppivika, eli takaluukun ruostuminen alkanut takalasinpyyhkimen juuresta. Huoltohistoriakin oli täydellinen, myyjä oli osannut/viitsinyt kuvata vain pari sivua. Näissähän huoltoväli muuttui 15 tkm -> 20 tkm kesken elinkaaren, siksi leimojakin oli pitkin kirjaa. Mutta, mutta:

Miinukset:

1. Takalasinpyyhin olisi tosiaan pitänyt irrottaa, kerran oli jo korjattu, mutta tullut ruoste taas läpi ja paikkaushommiksi olisi mennyt. Lisäksi myös takaluukun avauskahvan muovin ympärystä oli ruosteessa ja kahden ovenkahvan reuna-alueet, tyyppivika näissä sekin. Paskamaisia korjata. Helmat, ovet ja lokarinkaaret olivat hyvässä kunnossa, ne on Hyundai osannut tehdä esim. vs. Honda, mutta takaluukku ja ovenkahvat taas eivät kuuluneet osaamisalueeseen.
2. On tiedossa, että tämä 1.2-litrainen vapaastihengittävä 78-heppainen ketjukone saattaa kuluttaa öljyä vanhemmiten. Huoltokirjan mukaan öljynvaihdosta oli vajaat 5000 km. Minähän tsekkaan öljyn aina ennen käynnistämistä joka koeajolla. Tikussa oli öljyä jäljellä ehkä 20%, tästä voimme päätellä, että tikullinen menee sen viiden tonnin aikana, eli öljynvaihtovälillä joutuisi lisäilemään pari-kolme litraa öljyä. Tämä oli tässä, mutta kun kerran olin paikalla, lähdin koeajolle.
3. Ilmastointi oli hidas liikkeissään ja komponentit metelöivät sekä auton sisällä, että konehuoneessa. Toimi miten kuten, vaisu kuva jäi.
4. Oikealla edessä oli jotain häikkää, veto-akselin suojakumit olivat ehjät ja auto oli katsastettu pari kk sitten, en ihan saanut selvää välyksestä ja oudosta äänestä ajoitellen varsinkin liikkeellelähdössä, olisiko ollut etujousen yläkierre poikki, joka meni "pesäänsä" kun lähdin liikkeelle, koska kerran kuului kovempi kolahdus. Tai sitten vetoakselissa orastavaa välystä taikka vaan joku nivel tiensä päässä. Minusta veti sinne oikealle ajoittain myös erittäin voimakkaasti, vahvin arvaus poikennut jousi.
5. Autoa sammuttaessani virtalukossa olleen avaimen suojakuoret "räjähtivät" ja pelkkä avaimentynkä jäi virtalukkoon, onneksi sai helposti pois.
6. Umpiot olisi pitänyt kiillottaa, sisusta pestä ja otsonoida. Alustaan ruosteenesto.

Varmaan kaiken muun kanssa olisi pärjännyt, mutta tuo öljyntikun kertoma oli fataali homma. Ei jatkoon. Tuulilasi oli ihan ok kunnossa ja halkeama oikeassa yläkulmassa, joten sitä ei varmaan olisi tarvinnut vaihtaa, ehkä porauttaa halkeama pysäyksiin. Renkaat olivat hyvät ja sisusta likainen, mutta ehjä, eikä pellitkään olleet pahat nuo ykköskohdan tyyppiongelmat poislukien. Tuo olisi kunnossa olleessaan n. 3700-3800 euron auto, että pyynti on linjassa. Ehkä joku max. 2300-2500e olisi voinut maksaa ja mieluiten paljon vähemmän, muutamilla satasilla olisi varmaan selvinnyt oikean etukulman ongelmasta, sisä-ja ulkokuoren kunnostamisesta yms. pienestä. Sellaista mielekästä puuhastelua olisi ollut sopivasti, vähän isompi perushuolto oli justiinsa tehty, joten ei olisi tarvinnut sitäkään tehdä. Mutta, konehan tässä oli selvästi jo loppusuoralla. Jos tuo ei käyttöön mene vaan jollekin jobbarille, niin öljynlisäys ylämerkkiin ja helmenä myyntiin...

Minä en sellaiseen toimintaan pysty enkä halua osallistua, joten se tästä. Täytyy sanoa, että 12v ja 163 tkm oli ottanut i20:lle aika koville. Tämä oli vain yksi esimerkki, mutta sille on syynsä, miksi esim. samanikäinen Yaris vaikkapa 100 tkm enemmän ajettuna maksaa vielä enemmän. Harva niistä on tuohon kuntoon päässyt.

Kotimatkalla täydensin vähän varastoja, ostin tähän uudempaan i20:een lisäysöljyä, oli muuten hauska hintapoikkeama. Litran puteli Mobilin 0w-20 ESP x2 öljyä maksoi Tokmannilla 10.76 euroa, kun sama oli Motonetissa 17.9 euroa. Joku muukin vissiin huomannut, kun sain viimeisen putelin. Nimittäin 5L tonkka samaa nestettä maksaa sen 69.9e kummassakin paikassa :D Samalla tuli otettua varastoon yksi pullo Korrekin Pro-pinnoitetta, appiukon auto on vielä työlistalla ja sillä mitä on, vetäisee Hondat ja Hynkyn vielä talvea vasten kertaalleen. Toki voi olla, että tähän väliin jotain muutakin tulee, ei sitä koskaan tiedä. Muita hankintoja en vielä tehnyt, ostetaan sitten, kun on tarvetta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Lunni
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: To Helmi 03, 2022 13:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Lunni »

Autosta tulee mieleen voisiko kyseessä olla entinen pizzataksi. Nehän on yleensä juuri halvempia pikkuautoja ja kovalla käytöllä.
Aamupakkasella lyödään kadun varresta käyntiin ajetaan lappu lattiassa pari kilometriä ja takaisin parkkiin odottamaan uutta tilausta.
Jos autolla ajetaan esim. 20 reissua päivässä mutta moottori ei missään välissä ehdi normaalilämpöiseksi syö se mottoria nopeasti mutta kilometrejä ei juuri kerry.
Jäsen: #8969
90 1985. 95 1972. 99 1979. 900 1993.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Uskallan olla sitä mieltä, että kyseessä ei ollut pizzataxi. Asian varmistamiseksi ei tarvitse kuin mennä kabiiniin, rasva ja kinkku-ananaksen haju on imeytynyt niin syvälle tekstiileihin, ettei sitä saa millään pois. Muutenkin korissa ja sisustassa on kulumaa ja kolhua joka puolella ja usein mm. kytkin ja renkaat ihan loppu. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin