Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
On kyllä jännä, miten eri luonteisia moottorit voi olla. Esim. toi Fordin (Mazdan) 2.0 145hv on aika aneeminen 2000-3000rpm, mutta sen jälkeen on kuin vanhan hyvän ajan kierroskone. Tollasella ajaminen on kivaa mutkatiellä, mutta ei kaupungissa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tuoha menee joogatunnista
Itellä rupee selkä kolottaa jo kattomisesta
Oonki suosiolla ajanu pukeille tai nostanu tunkilla kyljen ylös..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Mulla on vähän niinpäin, että mitä enemmän könyän ja touhuan, sitä paremmassa kunnossa olen. Mitä enemmän istua möllötän tekemättä mitään, sitä enempi on ongelmaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei sitä osannut ottaa kuin perjantain iisisti. Lauantaina piti sitten mennä Yaris pesemään ja tajusin siinä pestessäni, että enhän mä ole oikeastaan käynyt tota maalipintaa läpi ollenkaan, ajellut vaan.
Tuli siinä pestessä ja kuivatessa tsekattua vähän tarkemmin, aika paljon siinä oli kiveniskemiä yms., pohjamaali on vaalean harmaa, joka näkyy aika hyvin punaisesta. Eipä siinä, asiavaihto, eli Rellu pääsi ulkoruokintaan ja Yaris talliin. Näin tulee olemaan jatkossakin, paitsi tietenkin kun on jokin autoista työn alla.
Yaris on vielä yllättävän punainen 17-vuotiaaksi, mutta katosta alkaa pigmentti olla vähissä, se on selvästi vaaleampi. Edellinen omistaja on myös käyttänyt vahatessaan värivahaa, sen tiesin ja se tuli selväksi, kun kokeeksi käsittelin yhden kaistaleen konepeltiä Korrekin kestovahalla. Huomenissa ajattelin katon ja konepellin käydä läpi vahan kanssa, yksi lisäsuojakerros ei ole koskaan pahitteeksi. Täytyy vähän testata, että pitääkö sitä tuota varten itsellekin ostaa pullo punaista, etenkin tuon katon takia. No, jotain auttaa se, että Yaris saa olla tallissa aina kuin mahdollista, pois auringon helotuksen yms. alta. Kestovahaa ajattelin käyttää siksi, kun siinä pitäisi ainakin mainospuheen mukaan olla järeämpi uv-suoja mukana.
Kiveniskemiä paikkailin jo aimo liudan, jotain varmaan vielä jäikin. Ruostetta tuossa autossa ei kuitenkaan ole. Olen aika varma, että ainakin oikea etuhelma on joskus laitettu syystä tai toisesta, hitsauksen jälkiä ei löydy, mutta heti eturoiskeläpän takana oleva ensimmäinen helmapala on kulutusta kestävämpää röpelömaalia, kun taas kuskin puolella tuo kohta on samaa sileyttä kuin muukin auto. Mutta tosiaan, helmat, ovet, luukut jne., aivan virheettömät ruosteen osalta. Käsittämätitöntä, Tikrua mukaillen.
Tuo on kyllä kiva suojata, kun on jotain suojattavaa. Tässä Yarpassa saattaa tekniikka loppua ennenkuin kori, joka lienee aika harvinaista. Mitä enemmän tuota tutkin, sitä enemmän vahvistuu ajatus, että tämän punaisen Yarpan ja minun taipaleeni muodostuu kohtuullisen pitkäksi. Siisti kuin mikä, valtavasti rempattu viimeisen vuoden aikana, kuluttaa vähän päälle 5 litraa satasella, vakuutukset 195e vuosi ja maltillinen vero, rahaa on kiinni kaupan rakenteesta johtuen aika vähän. Ihan heti ei tule mieleen parempaa autoa, joka on ja pysyy, vaikka pihassa kävisi minkälainen suhina. Onpahan aina Yarppa ajoon, kun tarvitsee.
Nyt kun oikein hehkutin, niin varmasti järjestää jotain... Eihän se mikään ajonautinto ole, mutta kyllä sillä ennemmin ajelee, kuin selkäänsä ottaa. Jos saan elää, niin eiköhän sitä vielä ehdi hankkia itselleen jonkin pehmeämmän ajettavan, vaikkapa hybridi-Camryn käytettynä, sitten joskus. Ja hei, onhan mulla nytkin pehmo, eli Rellu !
Tuli siinä pestessä ja kuivatessa tsekattua vähän tarkemmin, aika paljon siinä oli kiveniskemiä yms., pohjamaali on vaalean harmaa, joka näkyy aika hyvin punaisesta. Eipä siinä, asiavaihto, eli Rellu pääsi ulkoruokintaan ja Yaris talliin. Näin tulee olemaan jatkossakin, paitsi tietenkin kun on jokin autoista työn alla.
Yaris on vielä yllättävän punainen 17-vuotiaaksi, mutta katosta alkaa pigmentti olla vähissä, se on selvästi vaaleampi. Edellinen omistaja on myös käyttänyt vahatessaan värivahaa, sen tiesin ja se tuli selväksi, kun kokeeksi käsittelin yhden kaistaleen konepeltiä Korrekin kestovahalla. Huomenissa ajattelin katon ja konepellin käydä läpi vahan kanssa, yksi lisäsuojakerros ei ole koskaan pahitteeksi. Täytyy vähän testata, että pitääkö sitä tuota varten itsellekin ostaa pullo punaista, etenkin tuon katon takia. No, jotain auttaa se, että Yaris saa olla tallissa aina kuin mahdollista, pois auringon helotuksen yms. alta. Kestovahaa ajattelin käyttää siksi, kun siinä pitäisi ainakin mainospuheen mukaan olla järeämpi uv-suoja mukana.
Kiveniskemiä paikkailin jo aimo liudan, jotain varmaan vielä jäikin. Ruostetta tuossa autossa ei kuitenkaan ole. Olen aika varma, että ainakin oikea etuhelma on joskus laitettu syystä tai toisesta, hitsauksen jälkiä ei löydy, mutta heti eturoiskeläpän takana oleva ensimmäinen helmapala on kulutusta kestävämpää röpelömaalia, kun taas kuskin puolella tuo kohta on samaa sileyttä kuin muukin auto. Mutta tosiaan, helmat, ovet, luukut jne., aivan virheettömät ruosteen osalta. Käsittämätitöntä, Tikrua mukaillen.
Tuo on kyllä kiva suojata, kun on jotain suojattavaa. Tässä Yarpassa saattaa tekniikka loppua ennenkuin kori, joka lienee aika harvinaista. Mitä enemmän tuota tutkin, sitä enemmän vahvistuu ajatus, että tämän punaisen Yarpan ja minun taipaleeni muodostuu kohtuullisen pitkäksi. Siisti kuin mikä, valtavasti rempattu viimeisen vuoden aikana, kuluttaa vähän päälle 5 litraa satasella, vakuutukset 195e vuosi ja maltillinen vero, rahaa on kiinni kaupan rakenteesta johtuen aika vähän. Ihan heti ei tule mieleen parempaa autoa, joka on ja pysyy, vaikka pihassa kävisi minkälainen suhina. Onpahan aina Yarppa ajoon, kun tarvitsee.
Nyt kun oikein hehkutin, niin varmasti järjestää jotain... Eihän se mikään ajonautinto ole, mutta kyllä sillä ennemmin ajelee, kuin selkäänsä ottaa. Jos saan elää, niin eiköhän sitä vielä ehdi hankkia itselleen jonkin pehmeämmän ajettavan, vaikkapa hybridi-Camryn käytettynä, sitten joskus. Ja hei, onhan mulla nytkin pehmo, eli Rellu !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei sen kummempia, mutta perjantai-aamuna on Lagunalla aika korjaamolle, ainakin jarruja käydään läpi, muu selviää sitten perjantaina. Yariksella on vaan huristeltu.
Sen verran aktiviteettia kuitenkin, että hakuagentti on päällä -05 tai vanhemman Yariksen tai Yaris Verson suhteen automaattina. Olen niitä tsekkaillut aina aika ajoin, mutta joko ovat poskettoman kalliita, tai niitä ei ole. Joka tapauksessa ovat hyvin harvassa. Ja tarkoitan nimenomaan perinteistä 4-vaihteista automaattia, tuota vanhaakin Yarppaa saa myös robottilaatikolla, joka on yhtä susi kuin se uudempikin Multimode vm.2006-2011, vuodesta 2012 on taas asiallinen automaatti, mutta ne nyt maksavat niin paljon, ettei kiinnosta.
Jos sattuisi löytymään hyväkuntoinen, peltinen, järkevillä kilometreillä ja järkevällä hintapyynnillä, niin mietin vakavasti. Tuon punaisen Yariksen ainoa häiriötekijä on manuaalilaatikko, kun se automaatti kuitenkin takaraivossa aina kolkuttelee silloin kun sellaista ei ole. Harmittaa edelleen, etten siitä yhdestä Porvoossa huutokaupassa olleesta Yaris Versosta silloin huudellut loppuun saakka, vaikka kävin jopa koeajolla. Oli kyllä todella hauska akvaario ajella sillä laiskanpulskealla rauhalliset liikkeet omaavalla automaagilla. On varmaan aikanaan ollut aika raju hintalisä perusversioon tuo automaatti, kun ovat niin pirun harvinaisia.
Sen verran aktiviteettia kuitenkin, että hakuagentti on päällä -05 tai vanhemman Yariksen tai Yaris Verson suhteen automaattina. Olen niitä tsekkaillut aina aika ajoin, mutta joko ovat poskettoman kalliita, tai niitä ei ole. Joka tapauksessa ovat hyvin harvassa. Ja tarkoitan nimenomaan perinteistä 4-vaihteista automaattia, tuota vanhaakin Yarppaa saa myös robottilaatikolla, joka on yhtä susi kuin se uudempikin Multimode vm.2006-2011, vuodesta 2012 on taas asiallinen automaatti, mutta ne nyt maksavat niin paljon, ettei kiinnosta.
Jos sattuisi löytymään hyväkuntoinen, peltinen, järkevillä kilometreillä ja järkevällä hintapyynnillä, niin mietin vakavasti. Tuon punaisen Yariksen ainoa häiriötekijä on manuaalilaatikko, kun se automaatti kuitenkin takaraivossa aina kolkuttelee silloin kun sellaista ei ole. Harmittaa edelleen, etten siitä yhdestä Porvoossa huutokaupassa olleesta Yaris Versosta silloin huudellut loppuun saakka, vaikka kävin jopa koeajolla. Oli kyllä todella hauska akvaario ajella sillä laiskanpulskealla rauhalliset liikkeet omaavalla automaagilla. On varmaan aikanaan ollut aika raju hintalisä perusversioon tuo automaatti, kun ovat niin pirun harvinaisia.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Nopeasti vilkaistuna lokakuulle 2003 päivätyn hinnaston mukaan nelivaihteinen automaatti on ollut saatavilla vain korkeimman varustetason Linea Solin ja 1.3-litraisen isolohkon yhdistelmän kanssa ja tällöinkin on pitänyt ottaa takaovet mukaan.
5-ov Yaris manuaalina 16700 €, automaattina 18400 €
Kirahvinkuljetinyaris manuaalina 19810 €, automaattina 21310 €
Eli 1500-1700 oiroa lisähintaa automaatille. Ei nyt ihan älytön lisähinta, mutta kirahvinkuljetuskyvyttömälle versiolle kuitenkin yli 10 % hintalisä. Ja jos kolmiovinen 1.0 Linea Terra kelvannut ostajalle, niin se maksoi 14200 euroa, eli se on ollut jo 4200 euroa lisää siitä että saa yhden polkimen vähemmän. Toyotamieshän on siinä kohtaa jo laskenut että montako tarjouskahvipakettia tuolla erotuksella ostaakaan
5-ov Yaris manuaalina 16700 €, automaattina 18400 €
Kirahvinkuljetinyaris manuaalina 19810 €, automaattina 21310 €
Eli 1500-1700 oiroa lisähintaa automaatille. Ei nyt ihan älytön lisähinta, mutta kirahvinkuljetuskyvyttömälle versiolle kuitenkin yli 10 % hintalisä. Ja jos kolmiovinen 1.0 Linea Terra kelvannut ostajalle, niin se maksoi 14200 euroa, eli se on ollut jo 4200 euroa lisää siitä että saa yhden polkimen vähemmän. Toyotamieshän on siinä kohtaa jo laskenut että montako tarjouskahvipakettia tuolla erotuksella ostaakaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Joo, sillä sai giganttisen Mohla-Jukkalastin lisäksi vielä paakkelssitkin kaupan päälle.
Ja Toyota-mies haluaa ajaa itse autoaan ilman avustimia, salamana lyödä isompaa pykälää, kun twincam potkaisee rajoitinta vasten.
Menee kyllä ihan täydellisen OT:ksi, mutta nuukana ostin torista renkaiden takia halvan kesärengassarjan Mondeoon, Fordiin ne oli, mutta olin jotenkin mieltänyt, että ne on nelipulttiset ja muutenkin väärää kokoa. Yllätyksekseni olikin juuri oikeankokoinen vanne ilmeisesti Ghia-Focuksesta. Joskus käy tuuri.
Ja Toyota-mies haluaa ajaa itse autoaan ilman avustimia, salamana lyödä isompaa pykälää, kun twincam potkaisee rajoitinta vasten.
Menee kyllä ihan täydellisen OT:ksi, mutta nuukana ostin torista renkaiden takia halvan kesärengassarjan Mondeoon, Fordiin ne oli, mutta olin jotenkin mieltänyt, että ne on nelipulttiset ja muutenkin väärää kokoa. Yllätyksekseni olikin juuri oikeankokoinen vanne ilmeisesti Ghia-Focuksesta. Joskus käy tuuri.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^ Kiitos datasta ! Noissa automaageissa on tosiaan aina Sol-varustelu mitä olen katsellut ja monesti myös ilmastointi.
^ Toria tässä väijyn itsekin Lagunan takia, mutta näyttää aika vaikealta rastilta löytää 5 x 108 jossa ET50 ja keskireikä 60.1mm. Renkaathan mä vaan tarvitsisin, mutta kun tossa Lagussa on vaan ruosteiset peltivanteet ilman kapseleita, niin joutuu ostamaan paitsi renkaat, myös kapselit. Joten, jos sattuisi tulemaan alut kaupan päälle, niin ei haittaisi. Luultavasti joutuu kuitenkin taipumaan ja hankkimaan uudet Euromasterilta. No, onhan tässä vielä aikaa, toivottavasti, ennenkuin talvi painaa päälle. Toki nuo vanhat voi laittaa alle alkuun, eivät ne niin huonot sentään ole, mutta leimalle joskus marras-joulukuussa niillä on turha yrittää, tulee sanomista.
^ Toria tässä väijyn itsekin Lagunan takia, mutta näyttää aika vaikealta rastilta löytää 5 x 108 jossa ET50 ja keskireikä 60.1mm. Renkaathan mä vaan tarvitsisin, mutta kun tossa Lagussa on vaan ruosteiset peltivanteet ilman kapseleita, niin joutuu ostamaan paitsi renkaat, myös kapselit. Joten, jos sattuisi tulemaan alut kaupan päälle, niin ei haittaisi. Luultavasti joutuu kuitenkin taipumaan ja hankkimaan uudet Euromasterilta. No, onhan tässä vielä aikaa, toivottavasti, ennenkuin talvi painaa päälle. Toki nuo vanhat voi laittaa alle alkuun, eivät ne niin huonot sentään ole, mutta leimalle joskus marras-joulukuussa niillä on turha yrittää, tulee sanomista.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jos liukuesteettömillä pelleily ei tunnu vastenmieliseltä, niin tuolla olisi: https://www.avk.fi/Shop/Tire/Tire/71873 ... me=renault
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Eikö lähes kaikki 5-pulttisten voorttien käy, keskiösovitteet toki joutuu hommaamaan ku tuos pienempi reikä mut ne ei paljoo maksa.
Mut pulttijako ja et täsmää.
Mut pulttijako ja et täsmää.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Alle 4kk ja plugarissa ei RS pakkoa.hei9n kirjoitti: ↑To Touko 28, 2020 08:57Ei se oo laiva, se on lehmä.Onhan tuo käsittämätön lukema tuollaiselle laivalle
Helkamalle terveisiä, kun ne kuitenkin seuraa Saabbifoorumia: kuinka vaikeaa on päivittää tiedot myytävistä autoista, julkistaa hinnat luvatussa aikataulussa, ja olla alle 3kk päässä esim. Viron vastaavista. Paaaaaska firma.
Esimerkkinä: 1,4 TSI PHEV** 150 / 204 6-k. automaat - 27 600 €
^tuon hintaa odottelemme suomessa vielä 4kk päästä. Ja petymme huomaamaan että ainoa PHEV mikä irtoaa on RS?
Pitäis varmaan mennä vaginareen alle itkemään. Sori
hinnat alkaen 36.889,- eli melkein kympin kalliimpi kuin 1.5tsi mauno 27565,- launch edition varusteilla. vähän turhan kova hintaero autoveron pienuudesta huolimatta.
Superb iv:n koeajoin aikoinaan ja ei vakuuttanut suorituskyky eikä innosta etuvedosta maksaa 40teur.
Eipä haittaa yhtään että tulee vielä normi bensa-auto ja manuaalina.
Ei varmaan tarvitse olla ennustaja mitä tulee käymään käytetyn plugarin hinnalle kun tuontihanat aukeaa. vrt outlander & passat GTE
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Rellu kävi pajalla. Käytiin jarrut läpi, mitään ei vaihdettu, mutta purettu, herkistelty ja kasattu wanhojen herrojen toimesta. Koeajon jälkeen ajettiin vielä nosturille ja tsekattiin, hyvin pyöri eikä missään laahannut. Jos alkaa pottuilla vielä, niin vasemmalle eteen on seuraava lääke sitten uusi jarrusatula. Mutta nyt mennään näillä eväillä ja aletaan keräämään enemmän kilsoja.
Tähän saakka tuo vei työmatkalla laahaavilla jarruilla jotakuinkin just ja just alle kympin, 9.9 taisi olla keskikulutus tietokoneessa kun ajoin pajalle. Nollasin mittarit operaation jälkeen ja kävin tankkaamassa. Kotipihassa seisoi kulutusmittarissa sellainen lukema, joka tämmöiselle on omien kokemusteni valossa aika tyypillinen.
Pari litraa tuli kulutuslisää laahaavista jarruista
Samalla vaihtui moniurahihna, sepät eivät nähneet tarpeelliseksi vaihtaa muuta. Vanha hihna oli kyllä totaalisesti tiensä päässä, kun tsekkailtiin miltä näytti.
Rellu on noin 100 x parempi ajettava kuin Yarppa, joten osat vaihtuvat, Yarista ulkoilutetaan kerta-pari viikkoon, mutta suurin osa ajoista mennään Rellulla. Näin tulee olemaan kevääseen asti, Yaris pääsee ykköslähtöön vain, jos (ja kun ) Rellu joutuu pajalle.
Pari-kolmekymmentä tuntia meni omaa aikaa huolto-hionta-ruoste-maalaus-ja vahaushommiin ym. ja akuutit asiat on nyt hoidettu. Kokonaiskustannus on edelleen kolminumeroinen, itse asiassa tonnin raja on vielä kaukana, tästä jatketaan homma kerrallaan, to do-listalla on lähinnä rengasasiat ja ovien rajoittimet, katsastus ennen vuoden loppua. Rauhassa vaan, reissu kerrallaan.
Tähän saakka tuo vei työmatkalla laahaavilla jarruilla jotakuinkin just ja just alle kympin, 9.9 taisi olla keskikulutus tietokoneessa kun ajoin pajalle. Nollasin mittarit operaation jälkeen ja kävin tankkaamassa. Kotipihassa seisoi kulutusmittarissa sellainen lukema, joka tämmöiselle on omien kokemusteni valossa aika tyypillinen.
Pari litraa tuli kulutuslisää laahaavista jarruista
Samalla vaihtui moniurahihna, sepät eivät nähneet tarpeelliseksi vaihtaa muuta. Vanha hihna oli kyllä totaalisesti tiensä päässä, kun tsekkailtiin miltä näytti.
Rellu on noin 100 x parempi ajettava kuin Yarppa, joten osat vaihtuvat, Yarista ulkoilutetaan kerta-pari viikkoon, mutta suurin osa ajoista mennään Rellulla. Näin tulee olemaan kevääseen asti, Yaris pääsee ykköslähtöön vain, jos (ja kun ) Rellu joutuu pajalle.
Pari-kolmekymmentä tuntia meni omaa aikaa huolto-hionta-ruoste-maalaus-ja vahaushommiin ym. ja akuutit asiat on nyt hoidettu. Kokonaiskustannus on edelleen kolminumeroinen, itse asiassa tonnin raja on vielä kaukana, tästä jatketaan homma kerrallaan, to do-listalla on lähinnä rengasasiat ja ovien rajoittimet, katsastus ennen vuoden loppua. Rauhassa vaan, reissu kerrallaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Eiks tohon mee jo kunnon ranetuksilla original GM/saabitkin alle
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Lähinnä Volvon vanteita tarjotaan 5 x 108 jaolla. Mä en oo koskaan oikein tykännyt leikkiä soviterenkaiden jne., kanssa, originaalia ja autoon tarkoitettua mieluimmin. Toisaalta mulla on jo parit ylimääräiset Yarpan vanteet ja rupeaa kohta tila loppumaan, joten ehkäpä ne renkaat vain hankin noille Lagun omille vanteille. Ei hosuta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tuodaan nyt vielä oikein kuvan kanssa esille AVK:lla 90 eurolla myynnissä oleva sarja Rellun orggisvanteilla ja 8 mm pinnalla olevilla renkailla.