Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Niin siis nimenomaan konkurssia tarkotin tolla hallitulla kippaamisella. Ei toi Autoverkkokauppa tälleen tyhmän maallikon silmis miltään vakaalta näytä, jos liikevaihto nousee nousemistaan mutta aina vaan tehdään tappiota:

https://www.asiakastieto.fi/yritykset/f ... loustiedot

Pavunlaskijat tietty noita analysoi eri silmin, mut mun alalla tolle on terminä ihan vain liikevaihdon ostaminen. Mä nyt oon tämmönen peruspessimisti, joka tykkää mielessään pyörittää kaiken negatiivisimman skenaarion kautta huonon mielikuvituksen voimin ja tuli vaan ekana mieleen autojen joukkopalautus tavallaan yli markkinahinnan olevalla hyvityksellä.

Pidän peukkuja Hondan laatikolle. Hyvähän se olis saada itselle mieluinen auto kuntoon :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Autoverkkokaupan omistaa maahantuoja, eli käytettävissä on myös maahantuojan kate normaalin piirimyyjän katteen päälle, joka oman kokemuksen mukaan antaa huikeasti lisää pelivaraa hinnoitteluun ja sitten tietysti myös Bassadone ostaa varmaan nämä jotenkin keskitetysti valmistajilta, jolloin hinnoittelukin on eri tasoa kuin pienellä suomalaisella maahantuojalla.

Ja kyseessä on lopulta Gibraltarilta oleva yritys, niin näkisin tämän niin, että piirimyyjä pidetään pakkasella ja kaikki irrotettavat eurot siirtohinnoitellaan pois Suomesta.

Eli jos maahantuoja ostaa ostaa vaikkapa Rellun 5000€, se myydään piirimyyjälle (autoverkkokauppa) 15000€ ja lopulta piirimyyjä myy sen asiakkaalle 17000€ rahoituksella pienellä erällä, josta takaisinosto on vaikka 11000€ ja saatavat tuotot vuoden vuokra-aikana tuotot 2000€, niin piirimyyjä tekee tappiota pari tonnia per auto, mutta se ei kiinnosta ketään niin kauan kun maahantuonti tekee voittoa 10 000€ per auto, joka sitten joka sitten siirtohinnoitellaan pois Suomesta ja pääomistaja Bassadone sitten käärii sen 10k liiveihinsä Gibraltarilla alhaisella verotuksella ja tarvittaessa sitten voi parilla miljoonalla taas pääomittaa "heikosti kannattavaa" piirimyyjäänsä.

Mistäänhän en mitään tiedä ja summat oli ihan hatusta, mutta jotain tällaista kuviota epäilen taustalla, vaikka toki tiedän, että esim. Veho poltti pahasti näppinsä ranskisten kanssa, eli ei se ranskisten maahantuonti helppo laji ole, mutta yhdellä Euroopan suurimmista maahantuojista on vähän erilaiset mahdollisuudet pelailuun hintojen yms. kanssa kuin Euroopan mittakaavassa suht pienellä Veholla.
Tomppa & Saabit myyty :(
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kerronpa omaa tarinaa miten minun ja RS TDI nelikko Octavian yhteiselo on sujunut. Auto on ollut nyt 9 viikkoa ja kilometrejä siinä ajassa kertynyt n. 4500 km. Eli sellaista tasaista 500 km/vko tahtia mennään.

Auto on toiminut erinomaisesti yhtä vikaa lukuunottamatta. Hiihtolomaa (vko 10) edeltävällä viikolla huomasin että nyt jostain autosta tiputtaa vähän öljyä tallin lattiallle. Se on joko tämä Octavia tai sitten kakkosauto GT Golf. Putsasin jäljet ja aloin seuraamaan asiaa. Vuodon aiheuttajaksi varmistui Octavia.

Tarkempi kurkistus auton alle osoitti, että Octavian pohjapanssari oli öljyssä takaosastaan, josta se oli tippassut maahan. Eipä siinä sitten muuta kuin hiihtolomalla auto tutkimuksiin myyjäliikkeeseen. Ennakkoon omana epäilyksenä oli jompi kumpi kampiakselin stefa, joka näissä on kai jonkin sortin tyyppivika. Toisaalta asia ei sikäli taloudellisesti huolettanut kun onhan myyjäliikkeellä takuu näissä asioissa.

Vuodon syyksi sitten paljastui öljypohjan tiiviste yhden kiinnitys ruuvin kohdalta. Miten se sieltä nyt yht'äkkiä alkoi vuotamaan 8O :?:
Auton ollessa tutkimuksessa ja korjauksessa juttelin huoltopäällikön kanssa, niin hän katsoi koneelta, että tähän olikin juuri ison jakopäärempan yhteydessä ennen kuin auto meni myyntiin, tehty myös jakopään puoleisen kampiakselin stefan vaihto. Nyt tuli sitten huolella tarkistettua kun vuotoa etsittiin ettei vauhtipyörän puoleinen stefakaan vuoda. Sitähän ei tiedä onko se joskus vaihdettu jo aiemmin takuuseen merkkihuollossa. Tämä myyjäliike on autoa huoltanut viimeiset pari vuotta, kun on Audi- VW- Seat- merkki huolto, muttei Skoda huolto. Skoda huolto on Wetterillä nykyään.

Auto on nyt kunnossa siltä osin, kun öljypohja otettiin kokonaan irti ja varmistettiin, ettei ole siinä vaurioita, ja tiivistettiin uudelleen. Tämä oli myös myyjäliikkeelle halpa korjaus. Itse jäin vain ihmettelemään, että miten se vuoto tuli nyt vasta yli kuukauden ja useamman tuhannen kilometrin ajon jälkeen, koska aluksi vuotoa ei ollut yhtään. Tuttuni, jolla on vahva VAG tuntemus, epäili syyn olleen kampiakselin stefan vaihdossa. Arveli öljypohjan käytetyn siinä irti ja on laitettu takaisin huonosti. Kesti tiivistys aikansa kunnes alkoi vuotamaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vai onko se alusta asti tipautellut siihen panssarinn päälle ja vasta nyt tuli sen imu- tai muu pidättelykyky täyteen ja tuli ekat tipat lattialle?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

AZP kirjoitti:
La Maalis 18, 2023 10:12
Vai onko se alusta asti tipautellut siihen panssarinn päälle ja vasta nyt tuli sen imu- tai muu pidättelykyky täyteen ja tuli ekat tipat lattialle?
Tuokin on mahdollista.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Rommitommi kirjoitti:
La Maalis 18, 2023 07:08
kyseessä on lopulta Gibraltarilta oleva yritys, niin näkisin tämän niin, että piirimyyjä pidetään pakkasella ja kaikki irrotettavat eurot siirtohinnoitellaan pois Suomesta.
Verosuunnittelu itselläkin tulee mieleen, kun emoyhtiö on pyörinyt pääosin nollatuloksella ja myyntiyhtiö pienellä tappiolla. Ei kai nuo ehdoin tahdoin veroja maksele Suomeen :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Okei rommitommi, tuo selventää sitte aika paljo, jos se on noin iso pulju et voivat optimoida veronsa kunnolla.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Julkisessa keskustelussa usein unohtuu että noissa kansainvälisissä vero-optimoinneissa on selkeät rajat miten voi toimia, ja ne ja siirtohinnoittelun toimintamallit on määritelty OECD:n kansainvälisissä sopimuksissa. Kyllä nuo rajat ylittävät konsernin sisäiset myynnit on verottajan syynissä ja jos noita OECD:n sopimuksia tai yleistä markkinaehtoista hinnoittelua ei noudata, niin napsahtaa, joskus isostikin.

Eli ihan niin ei voi tehdä että joku gibraltarilainen emoyhtiö kerää tyhjästä muhkean katteen ja Suomessa maahantuonnissa ja vähittäismyynnissä tehdään vain turskaa.

Se mitä tuosta Asiakastiedon linkin takaa ei näy on että Autoverkkokauppa teki tilikaudella 2022 positiivista nettotulosta 4,4 M€ vaikka liiketulos oli miinuksella. Tutkimatta tarkemmin tilinpäätöstä on vaikea sanoa mistä tuo johtuu. Syyt voi taas johtaa konsernin sisäisiin eriin ja olla verosuunnittelua, eli esim saatu kuitattua verotuksessa vanhaksi menossa olevia tappioita, tai ihan oikeasta bisneksestä johtuvia, kuten valuuttakurssieroja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Asiat etenee. Johtaja soitteli aamupäivällä korjaamolta, että voisiko Mustan siirtää heille parkkiin, ottavat työn alle kun tulee aikaa. Luultavasti keskiviikkona, mutta jos sattuu luppoaikaa, niin ennemminkin. Tuumasta toimeen, auto on nyt palautettu liikennekäyttöön ja on korjaamon suojissa. Tekevät kun ehtivät. Aika lyhyeksi jäi seisonta-aika loppujen lopuksi, 8.2-19.3.

Samalla juteltiin siitä mainitsemastani vetoakseli-haverista hänen poikansa autossa. Selvisi syy siihen, miksi näissä on alkanut näkyä noita "vetoakseli vaihdettu" kommentteja. Rakenne on sellainen, että kerää tiettyyn kohtaan kuraa/rapaa ja syövyttää akselin sisältäpäin, tässäkin tapauksessa tervettä rautaa oli jäljellä enää tyyliin 10mm ja napsahti poikki. En täysin ymmärtänyt, mutta jotenkin noin. Silmiltä suojassa, ajan kanssa. Asia tullaan tarkastamaan kaikissa vaikutuspiirimme autoissa, mukaanlukien Accordit ja FR-V:t. Pitää varmistaa, koskeeko Civiciäkin. Nyt vetoakseli poikkesi liikennevaloissa ja lähdössä, mutta jos sama käy esim. moottoritiellä kesävauhdeissa, niin semmoinen 25-30 senttinen stonga tekee rumaa jälkeä valtoimenaan poukkoillessaan.

Vähän oli tunnelma, että hyviä autoja nämä ovat olleet, mutta aika kuluu ja aika aikansa kutakin. Mitä tilalle ? Suora jatkumo Accord 2008-2015, tai Toyota Avensis vm. 2009->, Civic 2012->, jos siis haetaan konstailematonta ja kestävää perusautoa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

IC1970 kirjoitti:
Su Maalis 19, 2023 18:21
Nyt vetoakseli poikkesi liikennevaloissa ja lähdössä, mutta jos sama käy esim. moottoritiellä kesävauhdeissa, niin semmoinen 25-30 senttinen stonga tekee rumaa jälkeä valtoimenaan poukkoillessaan.
Onneksi lähtö se todennäköisin katkeamishetki on, kun silloin akselin pitää välittää "töksähtävä" voima. Molemmat päät on seis, kunnes veto kytkeytyy ja tulee helposti sellainen iskuefekti paikkoihin, etenkin manuaaliaskin tai robottikytkimen kanssa. Tietty jos harrastelee kytkinpommia motarivauhdissa, niin sielläkin saa hyviäöiskuja aikaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Hyvin selvennetty, minäkin ymmärsin. Näinhän se varmasti on, kytkeytymishetkellä tulee kovempi hetkellinen paine kriittiseen paikkaan ja kun ehjää metallia ei olekaan 2.5 tuumaa, vaan 10mm, niin hupsista. Täytyy omin silmin todeta tuo rakenne, niin ymmärtää paremmin.

Kyllähän mä silloin kun nuo kummatkin ostin, niin hetikohta olin ruiskuttamassa kotelosuojaa joka paikkaan. Ei siitä haittaa ole ainakaan. SIltä näytti kummankin alustassa, että jos ei sitä tee, niin jotain probleemaa saattaa tulla.

Ovien alareunat, takalokasuojien kaaret, muovipuskurin ja rungon välinen sauma takana, etuvetarit ja pahimpana taka-apurunko, joka on enenevissä määrin Accordien tien pää. Sitähän ei saa korjata, vaan se pitää vaihtaa. Työ maksaa niin paljon, että paaliin menee helposti. Paaliin menevät melkein jo jos katalysaattori pöllitään, hiukka yli tonnin keikka.

Katsokaapas tuosta, miltä näyttää takapyörän asento, kun taka-apurunko on pettänyt, toki johtunee tukivarren rikkoutumisesta, mutta siihen on osansa sillä taka-apurungolla -> https://huutokaupat.com/4053800/honda-accord-2005

Hämmentävän kova hinta tuosta muuten maksettiin ! Okei, katalysaattorista saa 450-600e, näytti olevan hyvät rengaskerrat, olisko se semmoinen 2 x 200-300e, siinähän se huutohinta jo melkein oli. Kuskin penkki näytti tosi hyväkuntoiselta jne jne. Saahan tuosta osina helposti muutamankin tonnin, ei siinä mitään.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Jos sattuu olemaan toinen moinen, eri kohasta rikkinäinen, johon tahi josta ottaa osia, niin summa voi olla ihan kohtuuven rajoissa. Jos tuossa esmes kori on muuten riittävän tikissään ja pihassa olevasta keulamällipelistä nappaa tarpeelliset takapään pulikat, niin korjauskustannukset pysyy kohtuullisina. Sen sijaan jos roudaa hinausautolla merkkarille ja käskee korjata, alkaa ostohinta tuntua pieneltä osalta auton hintaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ajelin Civicin korjaamolle huomista katsastuskeikkaa varten. Samalla kuittasin Mustan takaisin, eli vaihteiston säätöventtiili (originaali) ja vaihteistoöljyt (Honda) oli vaihdettu ja paikat putsattu. Remontin kokonaishinnaksi muodostui 690 euroa, eli 530 euroa venttiilistä ja 160 euroa työ + vaihteistoöljyt.

Oli hyvä vertailla Civiciä ja Accordia, kun peräkkäin saman reissun ajeli. Civicissä ei ole mitään vikaa, kevyesti ja ketterästi etenee, mutta kyllähän Accord on autona yhtä tai puoltatoista luokkaa suurempi hyvällä tavalla. Perhana kun olikin hieno ajella, vaihteisto ja koko auto toimi ihanasti. Muistin taas, miksi nämä ylipäätään poikien ensiautoiksi hankin.

Perinteinen tankilta kotiin testi mentiin muutaman asteen plussakelissä mukavan taloudellisesti.
Kuva

Ajelen vielä tänään Mustalla pojan kaupunkiin huomisia ylioppilaskirjoituksia varten ja huomenna ajelen sillä työmatkan. Jos edelleen toimii, niin poika ottaa Mustan ajoon ja toivon sormet, varpaat ja kaikki muu mahdollinen ristissä, että homma toimii. On ihan mahdollista, että jos homma skulaa, palataan päiväjärjestykseen ja kikkailen kevättalkoiden jälkeen Konan ja Civicin kanssa jotain.

Kyllähän tässä alkaa taas meno ja ajatukset lämpenemään yhdessä kelien keväistymisen kanssa :D Toki sitten jos Musta tekee tenän niin ollaan veekäyrällä korkealla. Ihmetellään.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Mustalla ajelin 100 km eilisen ja tämän päivän aikana, auto toimi moitteitta. Siispä läpsystä vaihto ja takaisin nuoremmalle pojalle ajoon autonsa. Jos Luoja suo, auto on nyt kunnossa kunnes seuraava kuluva osa porsii. Olkoon se päivä kaukana.

Civic käytettiin katsastuksessa, oikea etuparkki vaihdettiin (unohdin sen ledin vaihtaa toiseen Osramiin, mutta korjaamolla oltiin tarkkoina). Muuten ei ollutkaan huomauttamista ja katsastus on nyt voimassa 15.4.2024 saakka. Kustannus 90 euroa avaimet käteen periaatteella.

Civic on nyt toistaiseksi kakkoslähdössä pihakoristeena, otan sen ensimmäisenä työn alle kevätsiivoukseen ja sitten kun on Accordien ja Konan vuoro, toimii käyttiksenä. Sitten kun on kaikki käyty läpi, saattaa joutua myyntiin.

Ei toki vielä nuolaista Mustan suhteen, mutta ei nyt maalata piruja seinillekään.

Laitoin kuitenkin taas farkku-Accordista haun päälle, speksit ovat tiukat ja aikajana ulottuu tarvittaessa vuoden-puolentoista päähän.

Samaten on haku päällä 205/55/16 kesärenkaista Civiciin, pakko saada siihen paremmat niin ajoa, kuin mahdollista tulevaa myyntiäkin ajatellen. Täytyy selailla nyt ensin Toria yms. ja jos ei tärppää, niin kysellä uusia, vaikka en haluaisi investoida uusiin jos auto on lähtökuopissa.

Nyt vaan kovaa ajua ja katsotaan, mitä tästä tulee vai paskaa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Naskaliniko
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

IC1970 kirjoitti:
Ti Syys 03, 2019 14:31
Kyllä. Sigma on hieno auto. Noita on muutamia silloin tällöin tarjolla, valitettavasti tuo kutosmotti ei ole ihan luotettavimmasta päästä, näin olen ymmärtänyt. Tuohan menee lujasti taannoiselle Camry-osastolle, kuten myös Lexuksen vesille, ehkä tässä nyt on hakusessa hieman vaatimattomampi vehjes tällä kertaa. Tosin samaan kategoriaan menee tuo linkkaamani Oldsmobilekin.

Tämän pyynti putosi juuri 600e, aika lailla osuisi makuhermoon, manuaalikin kelpaa, vaikka kyllähän TOSI laiska nakuttaja olisi hekumallisempi, jotain tämän tyylistä, kyllä -> https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10590937

EDIT: Noin yleisesti ottaen nämä museo-markkinat ovat kyllä melkoista kalastelua, hinnat ovat ihan päästä vedettyjä, tottakai, kun verrokkeja on vähän, siksi varmaan noitten japskien pyynnit ovat inhimillisempiä, kun verrokkejakin on. Samanlaisista vekottimista saatetaan pyytää 2 tai 8 tonnia jne. Siinä mielessä suhtaudun mahdollisen wanhuksen hankintaan varauksella, oikealla hinnalla ostaminen niin että luopuminenkin onnistuu järkevästi, voi olla vielä tavanomaistakin vaikeampaa.



Pakko oli tähän vastata tähän Sigman kuutosmoottorista vaikka vuosia sitten kirjoitettu.

Mitä itse olen nyt omistanut 16 vuotta kyseisen laitteen niin moottorin kanssa ei ole kertaakaan ollut kyllä mitään ongelmia. Päinvastoin Sigma on ollut viattomin auto mitä olen omistanut. :D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V -91 käyttöharraste pirssi
EX:SAAB 9-5 VECTOR 2.3t biosoftattu -04
EX:SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EX:SAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984
Vastaa Viestiin