Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

IC1970 kirjoitti:
Pe Touko 12, 2023 21:35
^Ison osan noista ostaa jobbarit, auto ilmestyy tuplahinnalla myyntiin helmenä vs. huutokaupan hinta, ilmoituksesta on poistettu maininnat vioista, mitkä on saatettu kuvata huutokaupan ilmoituksessa. Toki osa liikkeistä myös korjaa ne viat ja autot ovat kunnossa tullessaan uudestaan myyntiin, Suomessa on useampikin käytettyjen autojen kauppias, jonka kalustosta suurimman osan muodostavat huutokaupoista ostetut autot. Noiden kanssahan tämmösen kotiharrastelijan on tosi vaikea kilpailla, siksipä huutokaupasta harvoin mitään kuranttia saakaan. Olen jo pitkään seurannut huutokauppaa ja Nettiautoa rinnakkain ja harrastukseni on seurata millaista marginaalia kauppiaat hakevat.
Totta joo, se on se kolmas - minä aattelin yksityisostajia, koska nuo bisnes-henkiset volyymiostajat tuskin niitä autoja koeajelee ja se "ei kukaan ole aiemmin koeajanut huutokauppa-autoa" -heitto on siis se, josta tuota käsitystäni sanoiksi jalostin, vaikka unohdin sen "ääneen" ilmaista.

Point being: harvassa näkyy olevan ihmiset, jotka huutokaupasta kyttää itselleen ns. suoraan valideja käyttöautoja. enempi niistä yksityishenkilöt ostaa rojekteja. Ainakin siis minun nähdäkseni, jolloin tuo äärimmäisen harva koeajotilanne käy ihan järkeen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

IC1970 kirjoitti:
Pe Touko 12, 2023 21:35
Varmasti kun volyymi on kova, niin huteja sattuu ja ne hudit löytävät tiensä huutokauppaan.
Mahtaako ne kaikki olla edes vahinkoja elikkäs huteja? Jos Sakalla ja Kamusella vaan on politiikkana että niin ruoskia kuin katiskojakin otetaan vaihdossa kuntoon katsomatta, jotta saadaan kärryt hallista myytyä. Se on monelle autoonsa tuskastuneelle helpotus kun Kamunen sanoo että voin ottaa sen läpimädän Skodan vaihdossa ja hyvitän siitä jopa 300 oiroa kun laitat tuosta tilalle kurantin Saabin kuudella tonnilla. Tinkuuvara on tietty tuossa kaupassa nolla oiroa, eli käytännössä Kamunen tinkasi ylihintaisesta Saabista (joka otettu sisään kahden tonnin hyvityksellä) just minimaaliset 5 %, teki hyvän tilin Saabilla ja tietää että kuppanenkin kalkattava Skoda löytää ostajan parilla sadalla Huutokaupat.comista. Eikä sitä romuhuutokauppaa varten tarvi edes pestä ja siivota.

Mitä tulee mainittujen kipsojen keskimääräistä suureempaan huutokauppamäärään, niin siihen saattaa vaikuttaa se, että merkkiliikkeillä on aika vähän mitään muutaman tonnin ritsoja kaupan. Niihin siis harvemmin tulee rutiköyhiä mätäskodillacin omistajia anomaan sympatiaa ja vaihtohyvitystä. Niitä tullee tarjolle enempi Sakalle ja Kamukselle, jolloin niitä.päätyy myös hutokaupaan heiltä eniten. Ja toki Sakan ja Kamuxin volyymit muutenkin taitaa hakata kaikki muut Suomen autoliikeketjut, joten ei ihme että ovat näkyvimmin esillä markkinapaikoilla.
Viimeksi muokannut AZP, La Touko 13, 2023 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Noita tonnin tai parin vaihtareita on vaan pakko ottaa vastaan, vaikka yrittää tarjota 500-2000e alennusta myyntihinnasta, että pitäisivät romunsa, niin useimmilla ei ole paikkaa, aikaa, jaksamista tai mitään muutakaan kiinnostusta jättää vaihtoautoa itselleen, vaan haluavat ehdottomasti jättää auton meidän "iloksi", vaikka se maksaisikin heille enemmän.

Toki sitten kunnon vaihtarit on asia erikseen, mutta tämä vanhemman pään kalusto loppuunkulutettu kalusto on sitä ongelmallisinta, kun kaupallisesti niillä ei ole mitään merkitystä, ne vaan vievät tilaa, aikaa ja resursseja, ja ostajakunta muuttuu sitä erikoisemmaksi, mitä alemmas hinnat menevät.

Autoliikkeen näkökulmasta toi huutokauppa on erittäin raskas prosessi, kun ilmoituksen teko vie huomattavasti enemmän aikaa kuin esim. Nettiauton ilmoituksen. Ensin on käytettävä se auto jonkinlaisessa meikissä, kuten muutkin myyntiautot. Ilmoitukseen pitää selostaa kaikenlaista ja yrittää käydä se läpi vielä normaaliakin tarkemmin kun autot on sellaisia, että niissä useimmiten on todella reilusti sanomista kuten nyt sellaisissa parin satkun autoissa on ja kuvata nämä kaikki virheet jne. Lopulta se sitten myydään sellaisella 500-1000e tappiolla, mutta kuhan nyt pääsee eroon, kun tila on kortilla. Koeajot huutokaupan autoissa on kyllä harvinaisia, kerran mustalaiset tulivat kokeilemaan vanhaa Mersua, mutta se taitaa olla ainut kerta.

Ja sitten kun siitä romusta on päästy eroon, niin alkaa varsinainen romuralli, kun siinä 500e ja 500tkm ajetussa autossa olikin vikaa, joka tosin mainittu ilmoituksessa, mutta eihän se nyt lauantaina 15 kaljan jälkeen osunut silmään.
Joten sitten selvitellään ensin Mezzofortelle, että kyllä viasta oli maininta ilmoituksessa ja maininta ettei tutkittu tarkemmin ja sitten tulee lisäselvityspyyntöä, kun asiakas ei tyydy tähän ja kysellään ollaanko halukkaita laskemaan ostohintaa jnejne. Ja sitten kun asiakas ei saa tätä kautta haluamaansa, niin aletaan soitella suoraan meille ja haukutaan ja uhkaillaan ties millä kostoilla.

Ja tämä kaikki ajan- ja resurssien käyttö siis sen takia, että saadaan tehtyä tonni turskaa. Onneksi on tuttuja, jotka vievät suurimman osan rotteloista mennessään. Tälläkin viikolla näitä satasen parin autoja piti hävittää neljä kappaletta, pari viikkoa kun noita keräilee, niin on koko piha täynnä romuja.

Ei tarvitse olla kovin kummoinen itämaantietäjä, että voi haistaa 50tkm ajetun virheettömän Auriksen olevan kivempaa myytävää ja se jättää yleensä vielä katettakin.
Tomppa & Saabit myyty :(
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Rommitommi kirjoitti:
La Touko 13, 2023 08:22
Noita tonnin tai parin vaihtareita on vaan pakko ottaa vastaan…

Lopulta se sitten myydään sellaisella 500-1000e tappiolla, mutta kuhan nyt pääsee eroon, kun tila on kortilla.

Ja tämä kaikki ajan- ja resurssien käyttö siis sen takia, että saadaan tehtyä tonni turskaa.
Oonko liian mustavalkoinen ajattelultani, jos mietin vain sitä, että eikö tuollaisessa anti-liiketoiminnassa jo kannata tehdä diili paikallisen romukauppiaan/kierrätysfirman kanssa ja pistää kaikki siihen suuntaan ja ehkä saada pieni korvauskin?
Viimeksi muokannut lauriolio, La Touko 13, 2023 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Hyviä löytyjä tua huutokaupas on, kun ei liikaa nirsoile. Mä tykkään huutokaupat.comista, kun pääsääntöisesti autot ovat parempia mitä ilmoituksissa on luvattu. Nettiauton kautta kaikki helmetki on täyttä p*skaa :)
Viimeksi muokannut JP_Vette, La Touko 13, 2023 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

JP_Vette kirjoitti:
La Touko 13, 2023 12:19
Mä tykkään huutokaupat.comista, kun pääsääntöisesti autot ovat parempia mitä ilmoituksissa on luvattu. Nettiauton kautta kaikki helmetki on täyttä p*skaa :)
En tykkää Huutokaupat.com:sta, kun myyjä saa hyväksyä tai hylätä tarjuksen :!:
Se EI ole huutokauppaa :twisted:

Joko myydään korkeimman tarjouksen tehneelle tai sitten huutokaupan lähtöhinta olemassa. Miksi tämän oikean huutokaupan pelin henki ei toteudu täällä. Kysyn vaan :?:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kyllä siellä on runsaasti myös ihan oikeaa huutokauppaa eniten tarjoavalle. Ne myös käyvät kaupaksi.

Kiitos Rommitommille selvityksestä, mukava saada faktaa ammattilaiselta. Karua hommaa se on tuo autobisnes. Itse olen aina yrittänyt nuo autoni puunata sellaisiksi, ettei tarvitse sinne verrokkien halvimpaan kolmannekseen niitä laittaa, sieltä kun tulee esiin ostajista se Omituisten Otusten Kerho, eikä sitä vaan jaksa. Mieluummin kalleimpaan kolmannekseen, niin karsiutuu ne törkeimmät pois.

Kyllähän tämä koeajamattomuus tieto noissa huutokaupattavissa ohjaa omaa toimintaa entistä vahvemmin siihen suuntaan, että käyn aina koeajamassa ja tsekkaamassa auton. Tietää mikä ei kiinnosta kun korjauslistaa kertyy ja toisaalta jos löytyy hyvä yksilö, saa pienen etulyönnin huvikseen huutelijoihin, kun tietää mitä on ostamassa ja mihin asti uskaltaa venyä kun tietää, ettei mitään fataalia ole piilossa. Itsellä on ainakin sen verran perusteellinen koeajorutiini, että harvoin siellä mitään kovin hurjaa jää piiloon. Se taannoinen V70 opetti aika paljon siitä, mitä voi olla piilossa, kun ei koeaja.

Myyjä sanoi siitä eilen koeajamastani, että oli mukavaa vaihteeksi laittaa huutokauppaan auto, joka vaikutti olevan kaikin puolin hyvässä kunnossa. Vahvistin myyjän käsityksen, en löytänyt to-do listalle muutakuin hieman oikealle kenollaan olevan ratin ja kevyen puollon siihen liittyen. Selittynee sillä, että oli pompannut katsastuksessa etupään alapallonivelestä ja tukivarresta, jotka oli jälkitarkastukseen vaihdettu, mutta koska autonvaihto lienee jo omistajalla siintänyt silmissä, niin oli säästänyt pyörien suuntauksesta.

Mutta, tänään arkista aherrusta. Harmaa sain Korrekin pinnoitteen maalipintaan ja sisätilojen imuroinnin ja pölyjen pyyhinnän. Öljynvaihdon jälkeen oli poika ajanut 800 km ja öljynpinta oli juurikin siinä missä silloin vaihdon jälkeen tarkastaessa. Ei toimenpiteitä. Hetken oli siisti operaation jälkeen, lienee jo siitepölyä pinnassa...
Kuva

Hynylle tein ensimmäisen pesun, auton mittarissa nyt 582 km. Jotain oli pintaan laitettu luovutukseen, pinta oli liian liukas ihan vaan puhtaaksi peltipinnaksi. Vaan eipä tuo haittaa, laitan huomenna Korrekin pinnoitteen tähänkin. On muuten ollut talven jälkeen melkoinen kulttuurishokki taas pestä ja puunata autoja shortseissa ja paitahihasillaan. Ihan täyden kesän pamautti päälle tänne etelään yks kaks.
Kuva

Hynyn keulan suunnitellut insinööri on melkoinen sadisti, ihan hirveä pestä ja kuivata on tuo mosaiikki :?
Kuva

Mukavaa Äitienpäivää kaikille.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja anv »

Koeajosta puheenollen... Ostaisitko? https://www.nettiauto.com/bmw/540/13573866

Hyvää äitienpäivää täältäkin
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

petrisa kirjoitti:
La Touko 13, 2023 12:48
En tykkää Huutokaupat.com:sta, kun myyjä saa hyväksyä tai hylätä tarjuksen :!:
Se EI ole huutokauppaa :twisted:

Joko myydään korkeimman tarjouksen tehneelle tai sitten huutokaupan lähtöhinta olemassa. Miksi tämän oikean huutokaupan pelin henki ei toteudu täällä. Kysyn vaan :?:
Toi systeemi on pääsääntösesti aika ankea, mutta toisaalta ne hyväksyttävät on pääsääntöisesti myös halvempia kuin rehdisti huutokaupattavat. Ja toisinaan ne jopa myydään, eikä vaan kierrätetä uudelle kierrokselle.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^ Kysymys ostosta lienee retorinen, mutta ilmoituksen luettuani ymmärrän helposti, miksi koeajon suorittaa myyjä ja ostaja pääsee rattiin vasta kun rahat ovat siirtyneet :D Aikamoinen peli. Ensimmäinen finninaama lippalakki vinossa kun tuon polkaisisi koeajolle, niin ei pääsisi pihakurvia pidemmälle.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Huutokauppa.com:sta vielä.

Eihän toki ole pakko osallistua huutoihin, joissa myyjällä on oikeus hyväksyä tai hylätä korkein tarjous :idea: .
Ainahan voi toki yrittää, mutta ei tiedä huutokaupan päätyttyä saako tuotteen vai ei. Eikä edes sitäkään oliko voitettu huuto edes lähelläkään sitä mitä myyjä piti rajana.

Tuon edellisen seikan vuoksi näkee usein tapauksia, joissa huutokauppa on päättynyt ja odotetaan myyjän hyväksyntää. Sitten jonkin ajan päästä sama tuote on jälleen huudettavana. Eli aikaisempaa voitettua huutoa ei oltu ehkä hyväksytty. Toki voi olla, ettei huutaja ollut noutanutkaan, näitäkin kai riittää.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kesäheila on nyt hankittu. Tosin ihmisen iässä hyvin arveluttavaa meininkiä minulta, koskapa heila on vielä 17-vuotias. Vaan jos suhteutamme syntymävuoden 2005 autojen maailmaan, niin kaippa kyseessä on sitten Wanha Rouva. Ja kun polttoaineiden hinnat vaan laskevat, eikä tämä sitä niin kovin paljoa kuluta, niin...
Kuva

Perässä on tuollainen merkki,
Kuva

konepellin alla tämän valmistajan ihka ensimmäinen yritelmä tämän käyttövoiman koneesta. Commonrail, ei dpf:ää eikä varsinkaan ureaa. Egr näistä tukkeutuu jos on tukkeutuakseen, tässä moinen härveli on huoltokirjan mukaan purettu ja putsattu 170 tkm kohdilla.
Kuva

Vuodet ovat jättäneet jälkensä sinne sun tänne, mutta paikoitellen hän on selvinnyt taipaleesta suorastaan hämmästyttävän hyvin. Normaalit sanomisen paikat ovat hyvässä kunnossa ja pysäytettävissä, sisusta on ehjä, kaikki sähkövempeleet toimivat kuten pitää, eikä ajossakaan ollut valittamista. Isoja remppoja on jo tehty, omalla listalla on koeajon, tämän päivän ajojen ja muun tutustumisen jälkeen ilmastoinnin täyttöhuolto, sekä kenties pyöränkulmien tarkastus/säätö, koska ratti on hieman kenossa oikealle taannoisen alatukivarren ja alapallonivelen vaihdon jäljiltä katsastuksen jälkitarkastukseen, taisi olla ex-omistajalla vaihto niin vahvasti mielessä, että on säädön verran säästänyt loppusuoralla.

Ehdin hieman töiden jälkeen siistiä autoa, pesu, kuivaus, sisätilojen pölyt, etumatot, konehuone, toisen takakulman skraidujen paikkamaalausta ja kokeeksi pinnoite konepeltiin ja etulokareihin.

Luvassa on normihommaa, alkavien ruosteiden poisto ja lopuksi ruostesuojaus alustaan, oviin ja takalokareihin, ynnä muuta hipsuttelua. Auto on huollettu viime kuussa ja katsastus on tuore, tuulilasi ehjä, renkaat kelvolliset jne., joten tekniseen puoleen ei ole tarvis puuttua, ellei jotain ilmene, lukuunottamatta mainittuja ilmastointia ja pyörien suuntausta. Äkkiseltään tässä saattaisi tulla tarjolle jollekin pätevä työmatkakulkine pikkurahalla lähitulevaisuudessa. Toisaalta, jos sattuisi jäämään pihaan, niin eipä haittaa, tämmöistähän tässä on vähän haettu. Olkoonkin, että on diesel ja tadaa, manuaali :D
Kuva

On muuten vähän pirun hyväkuntoinen ratti tässä, kun vertaa vaikkapa Harmaaseen. Jaa, tämäkin on. Hmmm.

No, eihän tätä pre-faceliftiä saanutkaan automaattina. Tähän on tehty täydellinen kytkinremppa mukaanlukien kaksoismassavauhtipyörä n. 25 tkm sitten ja kytkin tuntuu kuin uudelta. Samaten toinen tyyppivika, eli halkeava pakosarja on uusittu valettuun malliin, joten sekin on hoidossa. Ensimmäinen Accordimme joka hankittiin vuonna 2009, oli myös vuosimallia 2005, sen jälkeen onkin ollut pelkästään faceliftejä. Tässähän vähän ympyrä sulkeutuu. Luovuimme kyseisestä yksilöstä vuonna 2012, sillä oli silloin ajettu 254 tkm, tällä on nyt ajettu kymppitonni vähemmän, joten kevyellä käytöllä on ollut. Aika tasaiseen semmoiset n. 13 tkm tällä on ajettu per vuosi. Tällä hetkellä myynnissä olevista vastaavista lähin verrokki on 50 tkm enemmän ajettu ja kovin ruosteinen.

Sisustus on oma suosikkini Accordeista, eli alcantara/nahka, joka on älyttömän kulutuskestävä ja säilyy ryhdissään kovia kilometrejä. Siinä on vajaan neljännesmiljoonan istuttu penkki, vähän tuo ulkoreuna rypyttyy, mutta eipä juuri muuta. Tämä penkki kestää puoli miljoonaa kilometriä rikkoutumatta.
Kuva

Ovien ja takalokarien erittäin hyvää kuntoa saattaa selittää se, että tämä on tuotu Suomeen tuontiautona Luxemburgista vasta v.2013, jolloin mittarissa on ollut 130 tkm. Siihen asti on säästynyt loskapaskalta, sen jälkeen ollut kaksi omistajaa Suomessa, joiden jäljiltä tarkka huoltokirja ja muut merkinnät, sekä kaikki kuitit omassa kansiossaan, joka nippelin osto on dokumentoitu ja säilytetty. Arvostan ja samaistun, niin minäkin teen.

Tuontiauton varma merkki on jälkiasennetut istuinlämppärien kytkimet tuossa vaihdekepin molemmin puolin. Lohkolämmitin ja sisäpistoke löytyy Calixin versiona.
Kuva

Katsotaan, mitä tämä järjestää, että tuleeko tarjolle pienellä laitolla Suomen vähiten ajettuna tämmöisenä, vai jääkö kenties pidemmäksi aikaa tai jopa autokseni jälkeen i20:n. Aika näyttää mitä tuleman pitää. Tässä vaiheessa olen sitä mieltä, että muutamalla tonnilla saa Suomestakin ihan asiallisia autoja ja paljon vastinetta rahalle, kun vaan jaksaa etsiä ja nähdä vähän vaivaa. Eipä muuten tarvitse etu-umpioitakaan kiillotella !
Kuva

Ai niin, tässä on sähköinen takaluukku, avautuu ja sulkeutuu kaukosäätimestä painamalla ja sulkeutuu myös takaluukussa olevasta napista. Toimii ! Muutenkin tosiaan kaikki sähkövempeleet toimivat, joka ovi menee lukkoon kaukkarista ja aukeaa, kaikki ikkunat avautuvat/sulkeutuvat joka napista, kaikista kaiuttimista kuuluu jytää jne., asioita, jotka tämän ikäisissä Accordeissa eivät välttämättä toimi 100%. Toiseen kaukkariin sain pariston vaihdettua, mutta toiseen en, koska ruuvi oli kulunut pyöreäksi, toimii kyllä sekin.
Kuva

Parkkitutkat löytyvät takaa, toimivat. Takalasipyyhintä ei ole poistettu, se toimii, eikä roiku. Takaovien ja takatilan ikkunoissa on tehtaan tummennukset. Kesävanteina jo ekasta Accordistamme tutut 16-tuumaiset viisipuolaiset, oikein hyvässä kunnossa. Talvivanteina samat RC:t kuin pojan Harmaassa, renkainakin saman paistovuoden -19 Michelinin X-Ice North Neloset, hyvässä kunnossa. Kesärenkaina Goodyearit vuodelta -17, jotka ovat jo parhaat päivänsä nähneet, mutta menevät vielä tämän kesän.
Kuva

Laitoin tankin täyteen dieseliä, sillä pitäisi toista tuhatta kilometriä matkailla helposti, Hyundai joutuu nyt kakkoslähtöön. Tosin sillä ajetaan luultavasti ensi kuussa parissa päivässä yli 1200 km rengasmatka, eli yhden kuukauden annos tulee kerralla. Varaa on, mittarissa tänään tasan 750 km ja ensimmäinen kk tulee justiinsa täyteen.
Viimeksi muokannut IC1970, Ma Touko 15, 2023 22:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Onnea! Tuollainen valikoidusti saasteenestolaitteita sisältävä diesel on varmasti kovaa valuuttaa nyt, kun oletettavasti niitä hiukkaspönttöjä aletaan syynäämään urakalla. Kun isolla kädellä aletaan paalaan kymmenen vuoden ikähaarukasta dieseleitä pois, niin jäljelle jäävät maltillisten kilsojen pihit nousevat vielä hintatietoisten autoilijoiden valintakategoriaan :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tturku »

Onnea uudelle autolle. Noi Dieselit on hyviä ja leppoisia ajettavia. Isällä oli tommoinen ihan viimeisiä suomeen tuotuja pre-faceliftejä helmiäisvalkoisena. Sillä tuli ajeltua noin 250tkm mittariin ennen vaihtoon menoa. Hyvä alusta, sporttinen ja dieselkin oli mukava kaveri. Isän autossa ei tainnut olla mitään ongelmia omistusaikana, ei ainakaan mitään isompaa mikä olisi jäänyt mieleen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Pienet on kilsat (246) ja vetokoukkukin. Kyllä ny kelpaa. Ja maunohan on loistava. Vääntävä diesel niin voi kuvitella mielessään et tämähän kulkee :D Automaatti kun tuntuu paljon laiskemmalta.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Vastaa Viestiin