Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Jos ei ole kunnollisia työkaluja niin kannattaa tosiaan ulkoistaa hommat. Toki ei tuommoisen kierteen nirhaaminen vaadi kuin ahnasta nirhaamista rautasahan terällä tai vaihtoehtoisesti Dremelin käyttöön. Ostin juuri Lidukasta paineilmatoimisen katkaisuvingun ja maksoi vissiin 9,95€ sillä menisi hetkessä. :D

Itsellä on mennyt noin 10 vuotta kerryttäessä sellaista "perusvarastoa", että pystyy auttavasti tekemään simppelimpiä autohommia. Työkalut on vanhempien tallilla, jossa pyrin tekemään kaikki remppahommat. Joka kerta, kun erehdyn tekemään pienintäkään korjausta taloyhtiön parkkiksella on lopputulos yleensä huono. Jos ei ole tiloja tai työkaluja niin parempi jättää toiseen kertaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23987
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Näissä sentään yritetty eli kuusiokolo. Saabin vastaavis ei oo näkyny
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mutterimurtaja on toimiva täs kohtaa, jos mahtuu murtamaan. Mutta itellä sellanen Bilteman/Motonetin/jonkun halpis kesti kaks tai kolme mutteria, kunnes halkes.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Vein Hiacen pajalle aamulla klo 07.15. Käsijarrun vasemman puolen toimimattomuus selvisi, vasen käsijarruvaijeri oli ihan finaalissa, ei elpynyt vaikka yrittivät, joten uutta tilalle. Porvoossa oli tasan yksi käsijarruvaijeri saatavilla, onneksi juuri vasemmalle, mutta toki marmorilla ja valmistettu kullasta ja mirhamista, koska hinta oli 142 euroa. Eipä siinä, nyt se on paikallaan, saipahan homman maaliin. Oikean takaiskunvaimentimen yläkiinnityspiste hitsattiin kuntoon niinikään ja sitten näytille.
Kuva

Hyvä tuli. Tuli itsekin kurkattua alusta hieman tarkemmin. Hyvin se on suojattu, sanotaanko että 95% kunnossa, muutama Hiacen hankala paikka vaatii lisähuomiota, kuten esim. tuo ei korjatun puolen iskarin yläkiinnityspiste. Ne kun peijoonit hapertuvat enimmäkseen sisältäpäin. No, kotelosuojaa on tuloillaan ja paljon, myös sinne sisäpuolelle. Esim. helmat, jotka näistä yleensä ekana menevät, ovat erinomaisessa kunnossa. Kyllä tällä asiallisella pidolla on vielä vuosia edessä, ennenkuin joutaa Afrikkaan.

Tämän päivän lasku oli 337 euroa, sisältäen käsijarruvaijerin 142 e, työ 160e, pelti ja suojaus 10e, uusintanäyttö 25e. Siihen päälle vielä hylätty katsastus 79e, niin hyväksytyn leiman hinnaksi tuli tällä kertaa 416 euroa.

Kotiin päästyä laitoin alle kesäslicksit, mennyt talvi ei näkynyt syksyllä uutena alle laitetuissa Tigareissa käytännössä ollenkaan. Hyvät renkaat. Jatkan ympärille vilkuilua kesärenkaiden suhteen.
Kuva

Sitten lähdin Civicin koiranluiden kimppuun. Sanotaanko näin, että tuo oikea puoli mistä aloitin oli opettelua ja testailua, siinä meni aikaa mitä meni, mutta vasen puoli menikin sitten kerralla maaliin reilussa tunnissa :D Lujassa ne istuvat koiranluut, ei voi mitään. Kierre tuntui pitkältä kuin nälkävuosi, kyllä sai vääntää.
Naapurillahan on verstas täynnä työkaluja vaikka korjaamoketjulle, mutta mä oon vähän tämmönen minä itte. Kun aikani mietin strategiaa, niin kävin kuitenkin lainaamassa lukkopihdit. Niillä homma toimi.
Kuva

Kummallakin puolella oli sama juttu, eli alempi mutteri aukesi kuusiokolon ja 14mm lenkkiavaimen yhdistelmällä, mutta ylempi oli tiukemmin kiinni ja myös se kuusiokolon reikä oli saanut enemmän kyytiä, joten vaikka kuinka putsaili ja rassasi, ei meinannut saada kuusiokoloa tarpeeksi tukevasti kiinni. Toinen ongelma oli tila, jota oli ylhäällä paljon vähemmän kuin alhaalla ja samaten suoraa kulmaa kiinni pitämiselle oli hankala saada, piti pullotunkilla tukivartta ohjailla. Siltikin menivät pyöreiksi kuusiokolot ennen kuin mutteri meni yli lukituskohdan.

Vaan kun puukolla leikkasi kumitötsän halki tukivarren korvakkeen toiselta puolelta, sai juuri sen verran näkyviin sitä mutterin mukana pyörivää vartta, että tuollaiset kapeat lukkopihdit saivat kunnon otteen, siinäkin asettelussa meni tovi ennenkuin onnistui. Sitten vaan vääntämään mutteria auki. Siellä ovat !
Kuva

Semmoisenkin huomion tein tuon ekana kokeillun puolen kanssa, että toispuoleinen tunkkaaminen oli näitten lyhyitten koiranluitten kanssa ei toimiva vaihtoehto. Ei nimittäin saanut uutta paikalleen sitten millään, vaikka kuinka sitä tukivartta yritti väännellä. Luovutin, laitoin renkaan paikalleen ja tunkkasin auton ylös moottoritilan alta etupäästä niin, että kumpikin puoli oli irti maasta ilman sivuttaisvääntöä.
Kuva

Ja kas, niin lähti vanha irti helposti ja samaten uusi paikoilleen suht helposti. Jos nyt lähtisin uudelleen tuota tekemään, niin ainakin Civicciin vaihtuisi suht näpsäkästi, kun tietää niksit. Silti, on kyllä tympeää hommaa ja jos tuosta muutaman kympin joutuu työkustannusta maksamaan, niin vastedes teetän. Kyllä niin unta näen NOSTURISTA. Ei hemmetti, kun helpottuisi hommat ! Vaikka on katto ja seinät, niin kyllä tuossa soralattialla kun muutaman tunnin ähertää, tietää tehneensä...

Civicin saattaminen leimaan maksoi tällä kertaa katsastuksen 79e ja korjauskehotuksen hoitaminen eli nuo koiranluut 42.7 euroa = 121.7 euroa. Peli tällä kertaa selvästi Civicille. Luonnollisesti tuli Civiciin tässä samalla myös kesärenkaat vaihdettua. Hoidettu 2/4, Hyundai saa viikon päästä mennä takaisin Bassadonelle kitkat alla, vaihtakoot siellä, kun kumminkin fiksaavat auton myyntikuntoon. Eilen sentään pesin siitä talven paskat pois päältä niin näyttää taas säälliseltä, Hiacekin tuli pestyä eilen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1427
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja HEV »

Tästä nosturi: https://www.elekma.com/autonostimet/sii ... 00v/p/644/

Aika ylellistä kun voi ropata jarruja jakkaralla istuen ja renkaanvaihdossa suurin osa ajasta kuluu niiden siirtämiseen pelipaikalle ja pois. Vajaa 3 vuotta sitten hankin tuollaisen omaan talliin ja ainoa harmitus on ollut se, että miksi ihmeessä en hankkinut sitä aikaisemmin!
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23987
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Kyllä vastaava ollut myös +3v.

Saa tuollaisenkin kanssa kontata mut just jarru/rengas/öljy hommaan aivan ehdoron
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Kuva saattaa hämätä, mutta ei ihme että yläpään kuusiokolo tai kierre ei ole ihan voimissaan, jos ruuviosan pää onnistuu hakkaamaan tukivarteen. Ainakin kuvassa näyttäisi olevan aika tiukalla tuo väli.

Niin ei varmaan saisi tehdä, mutta tuon matalanostimen pohjaosat näyttävät sen verran leveiltä, että saattaa toimia vallan nätisti jopa sorapohjalla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kuva varmasti vähän hämää, ei ole noin tiukka sovitus. Joo, tuollaista nostinta olen jonkun kerran katsonutkin, iso investointihan se olisi, mutta kieltämättä helpottaisi näitä tiettyjä hommia aivan valtavasti. Täytyy seurata sivusilmällä tarjouksia ja tarjontaa. Kiitos suosituksista, hyvä tietää, että on toimiva peli !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Superbiin vaihdoin kesärenkaat alle, sattui täsmälleen sama päivä kuin vuosi sitten, ajosuorite reilut 28 tkm, joten tahti on selvästi hiljentynyt huippuvuosista. Alkuperäiset Hakkapeliitta 9:t ovat edelleen hyvässä kunnossa, takana reilut 45 tkm. Ensi talvi menee noilla vielä helposti, kun taas vaihtaa paikkoja etusien ja takasien välillä. Yhden nastan huomasin puuttuvan, mikä ei ole paljon. Hyvät renkaat kyllä olleet.

Accord kotiutui barettipään toimesta ja ylihuomenna saa palata palvelukseen Civicillä, joka on kunnossa. Accordiin voisi huomenna pyöräyttää kesäiset alle, niin on tämän kevään rengasralli hoidettu. Vaikka vähän takatalvesta taas huutelevat ensi viikon lopulle, niin 10pv ennuste, vaikka pakkasöitä näyttikin jokusen, ei huolestuta. Johan tässä kohta ollaan lähempänä toukokuuta, herran pieksut.

Hiacelle olen kaveria haeskellut aktiivisesti ja aika monesta huudellutkin, hinnat vaan tuntuvat tällä hetkellä karkaavan käsistä aika helposti. Kun en ole yhtään yksilöä käynyt koeajamassa, niin ei ihan tappiin asti ole uskaltanut huudella. Parin kohdalla olen ollut ihan kalkkiviivoilla, mutta luovuttanut kuitenkin juuri sen takia, että en ole tuotetta tutkinut livenä.

Jos automaatti-Hiace löytyy, niin sitten ei tule Hiacelle kaveria, jos ei, niin saattaa tulla, joko kevyt osta-myy projekti, museoautoprojekti tai ihan vaan automaatilla varustettu käyttis. Tai sitten ei tule mitään, focus on kuitenkin erittäin vahvasti sijoitusmarkkinoilla, viimeaikainen keskustelu eläkkeiden leikkaamisesta alleviivaa sitä, että itse pitää eläkkeestä huolehtia ainakin osittain, jolla tiellä vahvasti ollaan ja jokainen euro mikä liikenee, sijoittuu suunnitelman mukaisesti.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 958
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Onko hakkayseissä näkymissä halkeamia siinä kulutuspinnan ja kyljen välissä? Itsellä oli jo ekan talven jälkeen vuosia sitten. Ei ole tosin mihinkään muuttunut, vaikka monta talvea ovat jo alla pyörineet. On niillä jo varmaan neljäs vuosi menossa, jos ei viideskin. Edelleen aika tautinen pito
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Mitä niitä tuossa pestessä tutkailin, niin kunnossa vaikuttivat olevan joka suhteessa. En huomannut halkeamia, hapertumaa tai mitään muutakaan outoa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tänään tuli halottua puita useampi tunti, kun ilma oli aika otollinen. Näyttää siltä, että huomenna on vielä jonkun verran lämpöä, mutta sitten menee useammaksi yöksi miinukselle eikä meinaa päivälläkään päästä plussan puolelle. On kyllä perseestä, en muista koska viimeksi olisi tähän aikaan kun yleensä lomani pidän, ollut näin prkleen kylmä. Haistakoon veen, ken syyllinenkin onkaan.

Emäntä oli kirmaillut Superbillaan jo 500 km renkaanvaihdon jälkeen, joten tsekkasin muttereiden kireyden. Kireällä olivat, eivät kiristyneet, se olisikin ollut ensimmäinen kerta ikinä. Tähän saakka mun käsimomentilla on mennyt homma maaliin kerralla.
Kurkkasin samalla öljyt ja nyt näkyi jo pikkasen vajennusta. Mitä kirjanpitoa katselin, niin ensimmäinen muutaman desin öljynlisäys tapahtuu yleensä n. 6000-7000 km öljynvaihdon jälkeen, niin näköjään nytkin.

Huomenna käydään pojan kanssa hakemassa uusi (vanha) auto pihaan, kun ei mitään jännittävää tarttunut haaviin, niin ihan perus karvalakki/manuaali käyttis (sentään ilmastointi löytyy), jolle teen normaalit kuviot ja leimallakin tarvitsee ensi kuussa viimeistään käydä. Saa olla tuossa nyt ainakin jonkun aikaa, niin pystyy tekemään Hiacen helmat yms. suunnitellut rauhassa, kun on toinen auto käytössä. Samalla tulee tutustuttua kunnolla, niin tietää sitten mitä myy kun sen aika on.

Vähän meinasin, että en Hiacen ilmastointia kunnosta, vaan pidän tossa rinnalla koko kesän pikku henkilöauto-projektin kerrallaan ja pyrin siihen, että niistä löytyy toimiva ilmastointi. Hiacella ajelee sitten sen verran, kuin viitsii veivailla ikkunoita auki. Hiace hankittiin talviautoksi ja kuljetustarpeisiin ja sellaisena saa olla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Bingo käyntiin, tulisiko v. 2000 Honda Accord....
-*-Elämä on-*-
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Aloitin taipaleen uuden tulokkaan kanssa avaamalla konepellin ja katsomalla kylmästä koneesta öljyt. Tämä 3ZZ-FE kun voi olla vanhemmiten myös öljysyöppö. Öljyillä oli ajettu vain 2000 km, mutta ne oli vaihdettu 2v sitten. Näytti jotakuinkin siltä miltä pitikin, niin väri kuin sijainti mittatikulla. Tässä vaiheessa olin varovaisen tyytyväinen.
Kuva

Ilmastointi vaikutti pelittävän. Hyvä. Moottoritiellä kävi selväksi, että tuo 3ZZ-FE on melkoinen kierroskone, mutta kaippa se on selviö, kun 110 hevosvoimaa kuljettaa isoa premium-sedania :lol:
Kuva

Tässä kuvassa ratti on kivasti suorassa liikennevaloissa seistessä, mutta oikeasti se on suoraan ajaessa kallellaan oikealle, häiritsevästi. Pakko käyttää pyörien suuntauksessa vaikka luulen, että Toyotan merkkihuollossa on 24.1.2024 oltu huolimattomia, silloin tästä on nimittäin vaihdettu takaisinkutsuna pahamaineinen Takatan turvatyyny poies.
Kuva

Kotimatka meni hyvin, auto on miellyttävä kulkine, ison auton tuntua on läsnä (463cm), vaikka tässäkin Toyotan ensimmäisten sähköisten ohjaustehostusten synti on läsnä, ohjaus ei keskitä sitten yhtään, vaan auto jää kaartamaan, jos et itse oikaise. Tässä onneksi ohjaustuntuma on selvästi taannoista automaatti-Yarista parempi, joten asia ei kummemmin häiritse, koska ratti ei ole suorassa, niin se vielä tehosti vaikutelmaa.

Koska kevät on tänä vuonna kortilla, piti auto pestä heti kotiin päästyä, että sai sen puhtaana talliin. Siinäpä "Sämpylä" kiiltelee.
Kuva
Kuva
Kuva

Oikeasti naarmuja ja klommoja piisaa, suurimmasta osasta pääsen myllyttämällä eroon, mutta oikean takakyljen lommorypäs ja takapuskurin syvät kyntöjäljet jäävät omaksi ja tulevan omistajan harmiksi. Mikään ei ole täydellinen, ei edes -06 Avensis. Tämä kuva on klommokyljelle armelias.
Kuva

Tällä autolla on ollut kaksi aiempaa omistajaa, jostain syystä kilometrisuorite on jäänyt viime vuosina tosi vähäiseksi, viimeiseen 4v tällä on ajettu n. 10 tkm. Kytkinremppa on tehty 2000 km sitten, joten kytkin ja vaihteisto toimivat kuin ajatus, hyvä kun huomaa manuaalilla ajavansa.

Pikku siistimisiä tein, konehuoneen perusputsauksessa meni 5min, paljon muovia on hyvä asia siinä mielessä.
Kuva

Paperit kävin läpi ja aukoton huoltohistoria tässä on, jostain syystä viimeisimpiä ei oltu merkitty huoltokirjaan, mutta kuitit olivat tallessa. Merkkasin huollot nyt huoltokirjaan selvyyden vuoksi ja kuitit kulkee mukana vakuudeksi. Merkkasin myös itse tänään tekemäni perushuolloin, kilometrilukemalla 156044 vaihtui öljyt+suodatin, raikkari ja moottorin ilmansuodatin.

Moottorin ilmansuodatin oli likainen muttei mahdoton,
Kuva

sitä vastoin raikkari oli ihan törkeä !
Kuva

Ei siellä sentään hiiriperhettä asunut, muttei kaukana ollut...
Kuva

Aikaa meni ensikertalaiselta 3 minuuttia, kun joutui sentään alaslaskustopparia kiinni pitävän ristipään aukaisemaan. Sitten hanskalokero lattialle, etulevy irti, vanha pois, uusi tilalle, etulevy naps naps, hanskalokero naps naps ja stoppari kiinni. En prkl ymmärrä, että tuosta laistetaan, uusi suodatin maksoi 6.5 euroa. Huollon hinta öljyineen 40 euroa ja öljyä jäi 0.8 dl yli. Sattui olemaan Motoxin Fullsyn 5w-40 tarjouksessa sopivasti, minähän käytän tuota öljyä kaikissa romuissani, speksit osuvat niin Hiaceen, Accordiin, Civiciin kuin nyt myös Avensikseen. No, autot ovat vuosimallia 2006-2008, joten ei mikään ihme, että tuo SM/SL/CF-luokitus kelpaa kaikille. Helpottaa kyllä tämmöisen kroonisen öljynvaihtajan hommia pirusti, keräilee noita jämiä ja aina välillä tekee yhden vaihdon niillä, ynnä on Accordiin lisäysöljyä, kun sitä aina vähän tarvitsee.

On muuten tuo 3ZZ-FE ihanteellinen kone imuöljynvaihtoon, ulos tuli täsmälleen tehtaan ilmoittama 4.2 litraa ja saman verran tilalle, just ylämerkissä eikä melkein.

Semmoista. Laitan tämän nyt iskuun ja sitten jää ajoon, niin saa tehdä Hiacen helmat, ruostesuojauksen, pyyhkimien maalauksen, kenties etukaiuttimien vaihdon, lisä-äänieristyksen ym. hommat rauhassa. Pyörien suuntaus ja käsijarrun säätö ainakin on tehtävä ennen leimaa. Ruostettahan tässä ei ulkokuoressa ole, ovet, lokarien reunat ym. ovat virheettömät, pikkasen eri meno kuin samanikäisillä Accordeilla... Alusta sen sijaan rusehtaa varsinkin taka-akselin takapuolella, minä vähän luulen, että tätä rapsutellaan ja suojataan ennen kuin käytän leimalla.

Jos tästä omansa saa pois sitten kun on aika myydä, niin se on hyvä. Toisaalta nyt on ilmastoitu auto Hiacen kaverina, niin säästetään sen kohdalla se tonni ilmastoinnin korjauksesta. Ei tullut nyt pihaan W124 Meseä, vaikka paristakin ihan kalkkiviivoille huutelin. Joskus vielä onnistuu. Olen jopa henkisesti valmistautunut sijoittamaan hieman enemmän, jos löydän hyvän W124 korisen dieselin, mielellään vielä automaatin, mutta siitä voin joustaa. Ajatuksena, että talvet Hiacella ja kesät museo-Mersulla normivakuutuksella. Kenties menen jopa niin pitkälle, että annan toimeksiannon hakea speksit täyttävä auto ulkomailta, mutta vielä ei olla siinä pisteessä.

Tarkkasilmäisimmät varmaan huomasivat kuvista, että oli säästetty väärässä paikassa. Tähän on varustelussa laitettu aikoinaan "Style Pack", johon kuuluu korinväriset sivupeilit. No, nyt on kuskin puolella perusmusta sivupeili. Varmaan edellinen omistaja tötöillyt itse ja säästänyt, kun meni omaan piikkiin. Ei näin, perkule. No, minkäs teet. Jos sattuu oikein värinen peili jostain romikselta silmään, saatan vaihtaakin. Samaten mietin, että tähän voisi vakkarin laittaa, se tötsä kun ei maksa romikselta otettuna juuri mitään ja merkkari ottaa sen 50 euroa asennuksesta. Täytyy kurkkia.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

voh.fi näyttäs peiliä löytyvän oikealla värillä, hinnat 50-80€

Tarjolla 3 ja 7 johdollisia, joissa arvatenkin erilaiset liittimet.
-*-Elämä on-*-
Vastaa Viestiin