Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Sellaisia tiloja, joita vm. 2003-2008 Accord-farkku tarjoaa tavaratilan suhteen, ei kovin monessa ole, varsinkaan nykyautoissa. Penkkien kaatomekanismi on nerokas ja muodostunut tila on ihan aikuisten oikeasti tasainen etupenkkien selkänojiin saakka. Voi kunpa tuollaisia vielä tehtäisiin. Hondakin meni munimaan homman jo seuraavassa mallissa :?
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Jaa-a. Taitaa olla kosteus, kun kummittelee Mustassa. Toissapäivänä oli sadepäivä ja valot vilkkuivat. Eilen ei ollut ja eivät vilkkuneet. Tänään taas rankkasadetta, taas pientä valoshowta. Kaveri sanoi, että niiden FR-V on tehnyt tuota vuosien saatossa silloin tällöin märällä kelillä, samaa vsa + ce-yhdistelmää.

Täytyy joku päivä ottaa asiaksi konehuoneen puolella vähän availla liittimiä ja putsailla/voidella paikkoja. Joku siellä nyt altistuu tälle hurjalle kosteudelle. Tai sitten on kysymys jostain ihan muusta. Mutta mennään nyt tuolla olettamuksella tässä vaiheessa. Stnan romu.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Mistähän ne purkit maadottuupi, toki voi ne itse liittimetkin vaivata? Itse ottaisin akulta maakaapelin irti ennen liittimien availua. Tuntuu että hondien sähköt toimii erilailla kuin muissa merkeissä :D ja vikavalot loimottaa urakan päätteeksi ihan vaikka kettuillakseen vaikka kuinka on hyvää tarkoittanut.

Appropoo, hieman yli 3 vuoden taival accordin kanssa on tulossa päätökseen. Pirssistä kyllä tykkäsin, sopivassa suhteessa jämäkkyyttä ja mukavuutta. Penkki ei ihan paras mahdollinen omalle kropalle mutta ei siinä koskaan mikään paikka kipeytynyt. 9 alkava keskikulutus talouden ykköspyssylle on vaan liikaa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kyllä mää ne koodit luetutan, jos semmoisia on. Netistä kaivelin kaikki mahdolliset, onhan niitä. VSA:n loimottamisen aiheuttaa aika moni asia, jonka ei luulisi siihen liittyvän, kuten mm. erilaiset vialliset moottorin tunnistimet ja vaikka jaon hyppääminen jakoketjun venymisen takia. Yleinen vika noissa on myös ihan itse VSA-modulin väsyminen. Toisaalta toivon selkeää vikaa, koska vihaan yli kaiken kummittelevia sähköjä. Jos eletään, viisastutaan.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
pomppe
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja pomppe »

Toivotan onnea vian etsintään Itse tappelin pari vuotta sitten a4 audin kans melkein 6kk ennenkuin sähkövika löytyi. Tykkäsi sammua kesken ajon joten erittäin miellyttävä vika. Siinä syyllinen oli ecun sähkön syötössä. Yhdessä releessä oli maa nastassa huono juotos joten pienestä voi joskus olla kiinni :roll:
9000cs 2.3T stage3 rojekti
Mersu E350 BlueTech käyttis

#5855 Joonas Ronkainen
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Se on just näin. Kaikkein vietävimpiä ovat juurikin nuo ihmeelliset sähköviat. Aikoinaan muistan -84 mallisen Opel Rekordin, joka tyhjäsi akun äkkiarvaamatta niin, että et koskaan tiennyt, koska seuraavalla startilla kuuluu pelkkä klik. Putsailin kaikki todennäköisimmät paikat, mutta ei. Lopulta askartelin joka ainoan liittimen ja mutterin auki konepellin alta, putsailin ja voitelin. Vika katosi enkä tänä päivänäkään tiedä, minkä mutterin alla oli kontakti, joka purki akun kertaheitolla, kun käänsi virta-avainta. Hondissa ei näitä vikoja ole ollut, siksi olenkin niistä niin tykännyt. Mutta, alkavat käydä vanhoiksi nämäkin, kai.

Pikku rapsaa, kun tuli käytyä eestaas Konalla Porvoo-Tampere-Porvoo. Kilsoja tuli kaikkiaan 421 km, eli 210.5 x 2. Näppärä peli pidemmälläkin matkalla, kevyesti menee. Rengasmelu on kova karkealla ja huonolla pinnalla jota tuolla riittää, hyvällä ja sileällä pinnalla mennään erittäin hiljaa. Muuta moitittavaa en löytänyt, penkki on hyvä ja ajoasento mainio. Adaptiivinen vakkari on etenkin moottoritiellä aivan mahtava varuste, olen fani !. Yleensäkin nuo nykyaikaiset turvavarusteet ovat kyllä erittäin kivoja, en ollut huomannutkaan, että tuossa on sivupeileissä symbolit jotka syttyvät, kun on auto tulossa takaa, onko se nyt se kuolleen kulman varoitin. Navi toimi hienosti ja yllätyin, kun liittymissä tuli opasteet ruutuun teksteineen, ei kyllä tullut mieleenkään käyttää Google Mapsia androidin kautta, täysi kymppi tolle naville. Takaisin tullessa herjasi, että range ei riitä kotiin asti, vaan pitää käyttää matkan varrella olevia latausasemia ja silleen. Kivasti integroituu navi tohon sähköiseen puoleen.

Niin, lähdin kotoa 100% varauksella, lupasi 526 km. Eka etappi on vajaat 90 km max satasen teitä, ennenkuin käännytään Hyvinkäältä motarille. Varausta kului 19%. Ekoilla kahdella 10% tuli ajomatkaksi 46 km kummallekin, eli 460 km olisi ajettu ja akku tyhjä.

Motarilla alkoikin sitten aika puhina, karkeasti se neljäsosa rangesta katoaa, kun kesänopeuksilla matkaa taittaa. 10% hupeneminen akusta taittoi matkaa n. 35 km, eli 350 km ja akku tyhjä kun mittarinopeus 123 km/h = 120 todellista. Toki välillä mentiin liikennetilanteista johtuen vähän kovempaakin, äppi paljastaa, että mennessä 140 oli suurin lukema ja tullessa 136. Mutta tosiaan samalla lailla tuolla ajan kuin kaikilla autoillani, sähkö menovetenä ei vaikuta ajamiseen millään lailla.

Tampereella 210.5 km jälkeen oli akkua 46% jäljellä. Keskinopeus jotakuinkin 90 km/h. Takaisin tullessa katselin Virran äppistä, että Pirkanhovin kuudesta 150 kW:n laturista kolme oli vapaana, sinne siis. Kaverina Kempowerin latureilla oli toinen Kona ja Polestar.
Kuva

Lataus käyntiin Helenin luottokortilla, hienosti pelittää. Nuo Kempowerin laitteet ovat kyllä hienoja, kompakteja ja informatiivisia. Niin, akkua oli jäljellä 37% kun kurvasin laturille. Hetken kelailun jälkeen nopeudeksi asettui 54 kW, joka oli pienoinen pettymys.
Kuva

Tuolla vauhdilla pukkasi 37->51% jolloin vauhti kiihtyi ja laturi antoi sen, mitä Hyundai maksimissaan Konalle lupaa !
Kuva

Itse asiassa ruudussa käväisi myös lukema 78 kW, joka taitaa olla se tehtaan mainitsema maksimi. Kauaa ei ehtinyt tuota ihailla, kun oli aika katkaista homma. Hinta sentään 35 senttiä/kilowattitunti. Vartissa latautui 15 kWh ja maksoi sen 5 euroa ja risat. Lukemalla 57% jatkettiin matkaa. Sillä lasketeltiin sitten kotiin asti ja varaakin jäi, laskin itse, että 12% pitäisi olla kotona, enkä kovin väärin arvioinut.Jos olisi itseään halunnut kiusata, niin 8 minuutin pysähdyksellä olisi tästä reissusta selvinnyt.
Kuva

Töpseli kiinni tallissa ja 35 tunnin päästä pitäisi olla 100%. Sitä ennen en autoa tarvitsekaan.

Keli oli tänään vaihteleva, Porvoosta startatessa 12 astetta ja kotiin tullessa 13 astetta. Siinä välissä muutaman kymmenen kilometrin rankkasade ja parhaimmillaan näytti motarilla Tamperetta lähestyttäessä +20. Pirkanhovissa ladatessa näytti +18 ja aurinko paistoi, kuten kuvasta näkyy. Todella harmi, jos nuo Kempit sieltä häviävät, paikka on kerrassaan loistava esim. tämänpäiväistä eestaas reissua ajatellen, kuten myös kun on Pohjanmaalle asiaa.

Ensimmäinen pidempi reissu sähköautolla oli positiivinen kokemus. Auto on hyvä ja voimalinja edelleen mahtava, kulutus maltillinen ja vaikka lataus ei huippunopea olekaan, niin kyllä tälläkin pääsee ainakin optimiolosuhteissa sellaiseen kaksi tuntia ajoa, puoli tuntia latausta sykliin. Laskeskelin, että matkan hinta oli esim. vaihtoehtona olleeseen Accordiin verrattuna n. kuudesosa. Bluelink väittää, että energiaa kului 60.58 kWh. Takaisin otettiin 6 kWh. Aika pieni lukema, näillä keleillä normaalissa työmatka-ajossa ottaa takaisin yli kolmanneksen kulutetusta, tällä reissulla vain 10%. Kertoo aika lailla siitä, että tuolla maantievauhdeissa auto tekee töitä siellä kuormituspuolella lähes koko ajan, toisin kuin pienemmissä vauhdeissa tai kaupunki-ajossa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Eikö yhtään jäänyt pohdituttamaan olisiko reissun heittänyt ilman välilatausta jos vauhdin olisi pitänyt maximissaan todellista satasta :mrgreen:

Aikasta vähällä Kona tuota sekalaista ajoa menee kuitenkin. Tuttu laittoi uuden Leafin talvella mutta ei taida päästä alle 15kw/100km oikein millään? Pitääpä moinen tarkistaa ihan piruuttaan.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ajoin normaalitilassa, varmaan jos olisi motarilla pudottanut vakkariin 118 sen 123 sijaan ja laittanut eco-ajotilaan, niin olisi tuo matka mennyt yhdellä latauksella. Mutta, joskus mainitsin, että ajan autoilla niin kuin ajan, enkä ala säästämään tuollaisen takia. Jos ei pysty sähköautolla ajamaan normaalisti, niin sitten voi ajaa perinteisellä. Konassa vielä tuo eco-ajotila on kuin vastatuuleen ajaisi, hyi olkoon. Normilla menee sähäkästi, which is nice ! Kun kerran on vääntöä joka tulee tarjolle heti eikä hetken päästä, siitä pitää myös nauttia. Takaisin tullessa vaan vauhti nousi kun huomasi, että auton tietokoneeseen voi oikeasti luottaa ja pelivaraa jätettiin.

Pohjanmaan 390 km reissu suuntaansa menisi varmaan yhdellä otolla, mutta kun silläkin reissulla perinteisesti se yksi kusitauko pidetään, niin samalla siinä voi vartin verran ladata ja lasketella menemään ilman prosenttien vahtimista.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Juu luinkin kirjoituksesi jossa mainitsit asian laidan ja niinhän se pitääkin tehdä. Nautiskella väännöstä kun sitä kerran on käytettävissä. Eikä tuo sähköllä ajettaessa juuri lompsassa näy.

Nyt kun on tullut pari kertaa oltua kyyditsijänä työmatkalla (+90km yhteensuuntaan) niin accordin cruise on gps:n mukaan liimattu 102km/h ihan vaan sen takia että hetkellisen kulutuksen näytön saa 6:n pykälän kohdalle :lol: Nimittäin napsu lisää ja viivoja lisääntyy välittömästi vaikka Hirvisuon tasaisella moisen tekisi. Onneksi tuo reissu osuu ehkä kerran viikkoon joskus jopa harvemmin eteen.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja mestari »

mennyt autoilu aika laskemiseksi ja stressaavaksi
voisi verrata kun kuupassa pensavalo palaa ja tankkausasemaa ei lapin teillä ole hetimiten :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ei ole stressaavaa millään tavalla. Minä olen aina laskenut aivan kaikkea, ihan pienestä pitäen. Minusta tämä on todella kiinnostavaa, paljon dataa ja numeroita, mikäs sen mukavampaa. Aikaisemminkin, mitä enemmän mittareita, viisareita yms., niin sitä parempi.

Mutta, Accordista asiaa. Alkaa Mustan temput jäsentymään, kun pojalta tulevat kuvaukset auton käytöksestä ovat muuttuneet tarkemmiksi. Täällä Saab-foorumilla on mittava joukko autotietämystä ja valtava joukko autojen ruuvaajia, monimerkkiosaajia. Pyydänkin, jos seuraava kuvaus tuntuu jotenkin tutuilta automaatti-ysifemmoista tai ihan mistä vaan kokemusperäisenä, kertokaa, kommentoikaa !

Poika starttasi Accordin, kaikki kunnossa. Moottoritiellä jonkun ajan päästä VSA (vehicle stability assistant)-valo syttyi ja samalla hän huomasi, että auton kierrokset ovat 4000. Kojelaudassa oli vihreänä D,koska vaihdekeppi oli myös D-asennossa, eli moottoritievauhdissa olisi pitänyt olla käytössä vaihde nro 5. Poika laittoi vaihteen manuaalille ja siellä oli numero 3. Kierrokset olivat ylhäällä, koska laatikko käytti max. 3.vaihdetta, vaikka oli D päällä. Käytännössä siis D3, koska kolmonen oli käytössä ja kierrokset korkealla. Ennen VSA-valon syttymistä kaikki oli normaalisti.

Poika ajoi sivuun. Sammutti ja käynnisti uudelleen, jonka jälkeen ei VSA palanut ja auto toimi kuten pitää. Tänään kotiin palatessaan Tuusulasta, ei ylimääräisiä valoja palanut ja kaikki ok.

Minä olin että mitä *elvettiä ? Varmistin vielä, että tuo yllä kerrottu pitää paikkansa ja näin vannotti. Kertoi bonuksena, että silloin kun VSA syttyy, niin vaihteiston vaihtaminen esim. 2->3 töksähtää ikävästi, ei mene sujuvasti kuten yleensä.

Itsellä vähän kelaa nyt tyhjää. Joku anturi antaa väärää dataa ja tietokone sytyttää VSA:n joka sitten vaikuttaa laatikon toimintaan ? Vai onko vika nyt laatikossa, joka sytyttää VSA:n ? No, auto menee korjaamolle heti huomenissa ja palaa siltä reissulta sitten, kun vika on paikallistettu ja toivon mukaan myös korjattu. Jos jollekulle yllä oleva kuvaus viasta soittaa jotain kelloja, niin olen kiitollinen avusta !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja viggen »

Netin kirjoituksia mahdollisista vika lähteistä?
JÄRJESTELMÄN VIRHEIDEN SYYT
Väärän kokoisten renkaiden asennus
Likaiset pyörän nopeusanturit
Vika jarrupolkimen asentotunnistimessa
ECU-virhe
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Jostain syystä laatikko vaikuttaisi olevan vika-/limp home-tilassa jos kolmonen on suurin vaihde mitä käyttöön saa? Minä melkein ottaisin paperiklemmarin, pari hauenleukaa ja pätkän sähköjohtoa ja maadottaisin obd pistokkeen 4 tai 9 pinnin (siinä videolla mainittiin kumpi on maa). Ei ole itselle tuliut tutuksi lootan oikut kun se on pelannut joten diagnosointi on jäänyt vähemmälle.

Ps. Jos yhtään tuskaa helpottaa niin naapurin diesel Mondeosta kajahti tänään powershifti. Kuulema edellisen kerran laitattanut sen 2v sitten joten takuu on förbi.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Musta käynyt tänään pajalla. Koodit luettiin, niitä oli useita, löytyi moottoria, vaihdelaatikkoa, abseja, ei niistä sen enempää. Joku tämän polkaisi liikkeelle ja sitten on tullut noita sivuosumia, kun on jäänyt ns. kierto päälle. Yksi virhe aiheuttaa toisen, toinen kolmannen jne. Mikä on juurisyy, on tässä vaiheessa pimeän peitossa.

Vikakoodit nollattiin ja VSA-systeemille ajettiin läpi mukauttamisohjelma. Kaikki poistui systeemistä ja useampi yhteensä yli 20 km koeajo ei tuonut häiriöitä esiin, laatikkokin toimii kuten pitää, nätisti vaihtaa. Tuo ylempänä kuvattu häiriö tosiaan oli sitä, että auto meni "limb modeen" ja rajoitti käyttöä. Poika ajoi auton neljäksi korjaamolle ja matkalla viihdytti tällä kertaa moottorin vikavalo, VSA pysyi hiljaa. Koeajojen jälkeisellä kotimatkalla kaikki ok.

Nyt vaan jännätään, koska ja miten oireilee seuraavaksi. On edelleen mahdollista, että joku tilapäinen häiriö oli tarpeeksi vahva aiheuttaakseen pikku kierteen, mutta se jää nähtäväksi. Keskiviikkona on odotettavissa sadepäivä, siihen asti paistelee. Katsotaan, onko tällä vaikutusta. Hetkeäkään en usko, että tämä oli tässä, mutta tällä hetkellä vallitsee Status Quo.

Olen vähän pyöritellyt laskureita, että mitäs jos jättäisi vaikka toisen Accordin pihaan ja hommaisi toiseksi Hyundai i20/Kia Rio-tyyppisen automaatin kohtuullisella kuukausimaksulla. Semmoiseksi kevyeksi yhteiskäyttöautoksi pojille, aina vähän tarpeen mukaan, eli ajot pääosin sillä ja kun tulee tarvetta kahdelle pirssille, niin Accord vara-autona.
Markkinoita kun tutkailin, niin ainoa järkevä vaihtoehto, jos alkaa hermo mennä vanhojen korjauksiin. Ei toista käytettyä tilalle, käytetty on aina käytetty ja hinnat ovat nyt mitä ovat. Ennemmin maksan uudesta takuunalaisesta kuukausimaksua, kuin lyön rahaa kiinni johonkin toiseen käytettyyn ja arvotaan seuraava korjauskohde.

Ai niin, sähköisen autoilun tankkauspakkini on nyt valmis, kun Fortum toimitti rfid-läpyskän postitse.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Ääni maadotusvaivoille Accordin kohdalla. Mitä toisen accordin korvaajaksi tulollaan niin saako ehdottaa Rioa tossa 10v ikäluokassa :mrgreen:
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Vastaa Viestiin