Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

IC1970 kirjoitti:
Ma Loka 18, 2021 14:23
Vaimolle koitan kaupata seuraavaksi Toyota Proace City
Puhut viisaita. Niin viisaita. Vielä hieman enemmän persoonaa saat kärryn ulkonäköön, kun haet saman auton Sitikkakaupasta. Mutta nämä on makuasioita toisin kuin Berlingon tilat, joista ei voi kiistellä :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ei viitti Sitikkana, maksaa yhtä paljon kuin Toitsuna, mutta hinta laskee 3 x nopeammin :facepalm_man:

Mut hei AZP, sun oma kotterosi elikkäs Outlander näytti olevan Rinta-Juopolla erikoistarjouksessa, ihka uusi vain 39900e. Onko se kallis vai edullinen vai jotain siltä väliltä, en tiedä. Noitahan olisi koko maa pullollaan, koira tai pari mahtuisi, neliveto ja silleen. Ei mua häiritse muutakuin se, että syö bensaa ihan SImona, kun ei käytä sähköä. Toisaalta, mähän en juuri yli 35 km aja päivässä. Eiks se sen verran kulje ilman fossiilisia ?

Mutta, asiaan. Mulla meni yli 2kk, ennenkuin kokeilin eri Drive Modeja nappulasta. Ajelin kauppaan 16 km, pari päivää seissyt auto ja +5 astetta, Eco-moodilla meni 4.7 litraa. Autohan oli tolla sellainen, kuin joku olisi isolla kädellä vähän työntänyt vastaan, auto liikkui kuin marmeladissa. Helpompi oli toki annostella kaasua ja pitää auto sähkön puolella tarvittaessa, täytyy joskus keväällä kokeilla, jos saisi 4km rikki sähköllä sopivissa olosuhteissa. Ei jatkoon, Normal tässäkin toimii, kuten aikaisemmissakin versioissa näitä hybridejä.

Mutta sitten, ajattelin jo että nyt se meni RIKKI.
Kuva

Tuommosen punaisen taustan läväytti silmille nopeusnäyttöön, kun laitoin Sportin päälle. Ymmärsin siitä, että nyt on syytä olla varovainen, kun teho on valjastettu käyttöön. Sinänsä ihan siistin näköinen efekti, ei siinä. Sen verran auton käytös tuolla Sportilla muuttui, että nyt se tuntui ensi kertaa autolta, jossa on paperilla 184 hevosvoimaa. Tähän saakka olen ihmetellyt, että ei fiilis Normaalilla eroa yhtään vähempivoimaisesta sisarestaan.

Alkoi oikein naurattamaan, kun kokeilin risteyksestä paikaltaan lähteä ja kuuteenkymppiin kiihdytin lappu normaalia enemmän lattiassa, niin alkoi mittaristossa punainen valo vilkkua ja joku äänimerkki plinkottamaan. Ajattelin, että se suuttui, kun tuolla lailla rääkkään. Selitys oli se, että mulla oli kuskin takana takapenkillä kestokassissa 50 euron ruoka-ostokset, kassi oli suht painava ja ilmeisesti kiihdytettäessä G-voimat liikauttivat kassia sen verran takapenkillä, että auto luuli siellä istuvan jonkun ilman vöitä :lol:

Halvat on huvit. Mutta joo, tämän kokeilun perusteella vaikuttaa siltä, että jos haluaa fiilistellä sillä, että on kaksilitrainen Corolla eikä 1.8, niin ainoa tapa saada siihen perstuntumaa, on ajaa Sportilla. Normimoodissa on ihan 1:1 ykskasin kanssa, ainakin oman persdynon perusteella. Kotimatka taittui lämpimällä autolla 4.4 litran kulutuksella sillä Sportilla, muuten.

Ja Skoda-kuskeille sen verran kommenttia, että ei, ei tämä liiku Sportillakaan mihinkään, tuntuu vaan siltä !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

^saatat hyvin olla oikeassa tuon Toyota vs Sitikka arvonaleneman kanssa :D

Jos yhtään kiinnostaa, niin käy toki tsekkaamassa Outlander uutena ja mitä tuohon hintaan oikein saa. Se perusmalli on käsittääkseni aika köyhällä varustelulla, mutta jos nyt ei kaipaa mitä ihmeellisimpiä nykyajan kotkotuksia, niin saa siinä perusmallissa kuitenkin huippumallin kanssa saman voimalinjan, nelivedon ja vähintään riittävät tilat.

Ja kyllä toi uusin mallipäivitys kulkee varmaan sen 35 km vaikka olis millanen Ruusperi ratin takana. Mä ajan seitsemänvuotiaalla akulla, josta Watchdog-sovelluksen mukaan 20 % kapasittetista hävinnyt, 35-40 km latauksella ennen kuin tarvii kuunnella pakoputken pärinää. Ja 2019-> on kuitenkin tehtaalta jo kapasiteettia akussa joku 15 % enemmän kuin mun autossa on ollut, joten kyllä sillä pitäis järki päässä ajaen varmaan lähemmäs 50 km päästä sähöllä. Nää sähkörange- ja kulutusjutut on tosi paljon kuskista ja ajosyklistä kiinni, joten niihin on vaikea luvata mitään varmaa. Mutta jos nyt olen lukemani oikein ymmärtänyt, niin sulla kotitie on sellaista kuudenkympin maakuntatietä, joka on optimia sähkörangen maksimoimiselle.

TUossa kun kiroilit noita töpselihybridien tavaratilan korkeuksia, niin meinasinkin mainita, että outlanderissa on kyllä kontti vertailukelpoinen melkein minkä tahansa perusfarkun kanssa. Sinne menee koiria ainakin kaksi kolmesta samalla kertaa ilman valituksia. Koirakalterin ja takapenkin turvaistuimien takia en oo montaa kertaa kaatanut penkkejä tuosta, mutta istuinosa nousee erikseen pystyyn ja muistaakseni lattia tulee aika tasaseksi kun selkänojat kaataa, eli Ruusa, Salli ja Helka vois mennä sinne vaikka kaikki kolme.

Että jos oikeasti plugari himottaa, ajot jää oikeasti yleensä alle 50 km:n ja tilaa kaipaa koirille, niin kyllä mä voin Outlanderia noihin tarpeisiin suositella. Autosta tykkääminen tai tykkäämättömyys on sitten makuasia, enkä mäkään edelleenkään ole tuosta autosta innoissani muuten kuin voimalinjan ominaisuuksien ja oman ajosyklini ja tarpeideni yhteensopivuuden osalta.

Mutta itse katsoisin kyllä noita käytettyinä. Tarjontaa on paljon, käytettyjen hinnat olosuhteisiin nähden kohdallaan ja malli on jo sen verran iäkäs, että uuden ostaminen ei tuntuisi jotenkin mielekkäältä. Mutta kyllä mä uskon että näistä pääsee järkevästi tulevaisuudessa eroon, on meinaan sen verran haluttu auto tällä hetkellä, että momentum kyllä säilyy vielä vuosia. Kun autonostajien kiinnostus ladattavia autoja kohtaan vain lisääntyy koko ajan, niin edelleenkään Outlanderin hintaluokassa ei käytettynä ole tarjolla mitään joka vastaisi tarpeisiin jos haluaa näitä:
a) tilaa
b) vetokykyä
c) nelivetoa
d) hyvin toteutettua plugarivoimalinjaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kyllähän tuo raksii kaikki ruudut aika hyvin, mitä on hakusessa. Meinaan jos laitan pesetaa kiinni, niin sitten on oltava semmoinen, että sen kylkeen joku Nissan Sunny vm.1990 tms. ja käyttiksellä auringonlaskuun.

Jos nyt olis 40 tonnia löysää, niin toi Rinta-Joupin tarjous on kyllä kova, rahoituskorko 0%, kulut 0 ja 18-tuuman talvipyörät 490e, kokonaishinta 41 tonnia, eikä ole ihan karvalakki. Tossahan on tosiaan akku vähän isompi nykyään ja kone myös 2.4-litrainen.

https://www.rintajouppi.fi/auto/mitsubi ... ev/IUZ167/

Mua ei vanhahtavauus haittaa pätkääkään, toi on sopivasti auton näköinen vielä. Olen itsekin aika vanhahtava. Tarjontaa on kyllä valtavasti noissa. Saattaa muuten jotakuta kauppiasta toi kymppitonnin ale vähän sylettää, siellä myydään -18 mallisia tyyliin 33 tonnilla, siiten seiska lisää ja saa pränikän... Vähän on hinnoittelu sellainen, että nuo -19/-20 malliset jää äkkiä pois laskuista, kun eivät ole juuri halventuneet. Haastavaa aika kauppiaille, sano, vaikka kertovatkin, että myytävä on kiven alla.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

Selitys oli se, että mulla oli kuskin takana takapenkillä kestokassissa 50 euron ruoka-ostokset, kassi oli suht painava ja ilmeisesti kiihdytettäessä G-voimat liikauttivat kassia sen verran takapenkillä, että auto luuli siellä istuvan jonkun ilman vöitä
Volvossa samantapaista, välillä ihan syytä katsoa ettei siellä ole painavampaa kuljetettavaa siellä ettei lähde tavara rikki jos tulee äkkipysätys.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

^^ei näköjään ihan karvan lakki ole nää viimeset pehvilanderit. Ja toi tarjousmalli on vielä Active Plus, eli toiseksi alin varustetaso, ei alin. Adaptiivinen vakkarikin löytyy, se on esim mun autossa ollut korkeimmasta varustetasosta huolimatta erikseen ruksittava vehje. Android Auto/Apple Car Play ei ollut ees tarjolla silloin kun mun autoa japanissa askarreltiin.

Ostohousut jalkaa ja Joupille, siis :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^No ei nyt sentään, Corollalla 10.8.2022 saakka, kunhan tässä dataa kerään ja mietin, että paljonko pitäisi kuvetta kaivaa, että saisi edes jotain sinnepäin, mitä tarvitsee.

Aika paljon kyllä. Käytin sun autokauppaa referenssinä, maksoit v.19 viisivuotiaasta 22 tonnia ja risat, kilsoja oli 126 tkm tjsp, nyt kun katselin -16 mallisia, niin yli 100 tkm ajetut olivat 22-24 tonnia ja jos meni kilsat alle 100 tkm, niin hinta pompsahti 25 tonniin ->.

Etteivät nyt varsinaisesti ole ainakaan halventuneet, vaikka tarjontaa on runsaasti. No, siitä pitää huolen yleisesti kohonnut hintataso käytetyissä ja se fakta, että tuo osuu ladattavana hybridinä vallitsevaan "hypeen".

Ihan sama miten päin ja mitä katselee, niin se 25000 euroa on raha, jolloin alkaa tulla kaikenlaista saataville. Siltikin joutuu tyytymään suht iäkkääseen ja jo enemmän ajettuun. Sitä kun sitten miettii, että jospa vaan perinteinen, tilava bensafarkku, niitähän saa halvalla kun ne ei enää kellekään kelpaa. Rahaa jää bensaan vaikka maksaisi 3 euroa litra, korjauksiin, korkeampaan veroon jne.

Joka tapauksessa tilanne vaihtoautomarkkinoilla on nyt poikkeuksellinen hinnoittelun ja saatavuuden suhteen, tuossa pari paikallista kauppiasta arveli, että hinnat alkavat "kellumaan" joskus ensi kesän korvilla, sehän sopii minulle, kun miettii tuota Corollan luovutusta. Täytyy veikata ahkerasti, täysosuman tullen ostan sitten EV6:n.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Nonni. Harmaa Accord palasi pihaan, kun sotilas pääsi lomille. Siellä se seisoi varuskunnan ulkopuolella 43 vuorokautta hylättynä ja pojan sanoin "lähti käyntiin ihan normaalisti" :heart_eyes: Aika pitkä kines, ei tainnut mullakaan olla tuollaista rupeamaa aikoinaan, 3/89.

Vaimo, pojat ja pari koiraa häippää huomenna aamulla muutaman päivän reissulle Ahvenanmaalle, jossa appivanhemmat jo ovat tupaa lämmittämässä, minä jään kotimieheksi parin koiran kanssa. Luulen, että ihan vaan harrastuksen vuoksi vaihdan Harmaaseen kuitenkin talvirenkaat alle ihan ite. Sittenpä ei jää kuin Skoda. Nyt luvattiin taas 1.5 vuorokauden vedenpaisumus, sitten tulee pari kylmää ja kuivaa päivää, mutta sen jälkeen taas näytti aika epävakaalta ja suht lämpimältä, joten Skoda ei ole niin päivän päälle. Eipä sillä, en ole autoa nähnyt päiväkausiin niin, että olisin säälliseen aikaan saanut operaation suoritettua, eikä keli täällä etelässä ole ollut sellainen, että mihinkään hätävaihtoon keskellä yötä olisi tarvinnut alkaa.

Auto-opiskelut ovat siinä vaiheessa, että olen löytänyt markkinoilta tasan kolme autoa, jotka ovat edes jotenkuten säällisissä hinnoissa ja soveltuvia käyttööni, sitten kun aika on. Ajattelin kaikki kolme käydä koeajamassa ja testaamassa, että mikä miellyttää eniten ja testaan myös koiruuksien tilat.

1. Nissan Leaf 40/60
2. Kia Optima farkku, PHEV
3. Mitsubishi Outlander, PHEV

Googlailin vähän Leafin sopivuutta koira-autoksi ja löysinkin hämmästyksekseni pari artikkelia, joissa mainittiin saksanpaimenkoira ja Leaf. Takatila on niin korkea, korkeampi kuin useimmissa, tai matala, miten sen ottaa, että yksi sakemanni menee sinne nätisti. Toisaalta myös kaksi belggaria, kun ovat vähän pienempiä. Autoon löytyi myös koirakalteri ja erinäisiä ratkaisuja pohjan nostamiseksi ja tasoittamiseksi, niin että tila silti riittää sakemannin istua. Erittäin mielenkiintoista. En voi kiistää, etteikö pieni sähkis-innostus nosta päätään. Björn Nylandin erinomaisia range-ym. testejä olen Youtubesta katsellut. Ei kyllä jää mitään epäselväksi käytännön rangen, rapidgaten yms. suhteen. Aivan huikeaa "journalismia" ja tietoa sitä haluaville.

Toisaalta myös Optiman väitettiin tavaratilan mataluudesta huolimatta soveltuvan isojen koirien kuljetukseen ja Outlander on nyt joka tapauksessa selviö.

Voi olla, että tämä testailu on hieman epäreilu Mitsulle ja Kialle, koska Leaf on täyssähkö. Meinaan on alkanut Corollassa hitaasti mutta varmasti hieman ärsyttämään polttomoottorin nytkähtely päälle ja pois, se kun tekee sitä alvariinsa, varsinkin kun kelit ovat kylmenneet. Alussa tuntui siltä, että on kovin smooth, mutta mitä enemmän ajaa, sitä enemmän sen vaihtelun aistii. On parempi kuin koskaan, mutta ei hyvä vieläkään.

Jos oikein hullu tarjous sattuisi tulemaan, niin tommonen 64 kilowatin Leaf olisi aika lailla riittävä, vanhuksiakin tsekkaamaan Pohojammaalle, talvella kun en sinne yleensä ajele, pääsisi yhdellä vartin pysähdyksellä kevät-kesä-syksy, jonka joka tapauksessa teen aina sinne ajaessani. Pienemmälläkin pärjäisi kotilatauksella melkein aina ja Tampereelle minne eniten niitä pitempiä reissuja suuntautuu, pääsee kesällä yhdellä tankilla suuntaansa, eikä Pohojammaallekaan tarvitsisi tuntia enempää latailla per suunta.

Sillee, tollee, tällee. Saapahan tässä pitkään opiskella ja pähkäillä. Toki eri asia on sitten se, paljonko olen valmis panostamaan. Ollaan kuitenkin rehellisiä, mulla on ollut niin hemmetisti autoja, ettei noista perinteisistä oikein tahdo löytyä yhtään mitään kiinnostavaa. Voisi olla aika siirtyä uuden käyttövoiman pariin. Eikä toi nyt mikään rasti ole rahoja taikoa esiin, jos innostusta riittää.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Se EV6 on kyllä kaunis auto livenä. Just parkkiksella sellaista ihailin, valkoisena ja mustilla vanteilla. :heart_eyes:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

IC1970 kirjoitti:
To Loka 21, 2021 20:09
Takatila on niin korkea, korkeampi kuin useimmissa, tai matala, miten sen ottaa, että yksi sakemanni menee sinne nätisti. Toisaalta myös kaksi belggaria, kun ovat vähän pienempiä.
Jos päädyt Leafiin, niin olen sitten ekana vaatimassa kuvallista koostetta siitä, miten kaksi belggaria pakataan Leafin konttiin päällekkäin, kun kerran tuo korkeus on asiassa avaintekijänä :mrgreen:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Vääräleuka. Lauseenrakentelussani saattoi olla jotain korjattavaa, ehkä. Tosin, jokainen muodostaa oman käsityksensä. Mutta, joo, eilen kuskasin sakemannin JA belggarin kaupunkiin vaimolle, Corollan tavaratilahan ei ole järin syvä/korkea, perusasennossaan jopa matala, onneksi tuossa on mahdollisuus pudottaa lattiaa pykälällä, jota itse käytän. Ilman ongelmia mahtuvat, eivät tappele vaan köllöttävät tyytyväisinä VIEREKKÄIN. Välillä istuvat ja tsekkaavat maisemia ja taas levyksi. Corolla on hyvä vertailukohta, kun noita kolmea testaa, itseasiassa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tänään oli laatua pihassa, kun Skeida on maailmalla !
Kuva

Ai että.

Vaihdoin Harmaaseen talvitassut, Michelin X-Ice North 4:t menivät alle nyt neljänneksi talveksi, kolmas meidän ajossa. Kilsojahan on meidän käytössä tullut kahdessa talvessa alle 5000, joten eiköhän noilla mennä vielä useampi talvi lisää, paisto on vuoden 2018 lopulta.

Kesäiset Bf Goodrichit pyörivät alla 3333 km. Edellisen kauden ajosuorite oli sentään 6813 km. No, eihän niitä kilsoja tule, jos autolla ajetaan eestaas 300 km ja se seisoo välissä 6 viikkoa männyn alla ! Kesärenkailla on takana nyt 10146 km, joten niilläkin mennään vielä pitkään, toki riippuen, millaista matkailua poika alkaa harrastaa, kun opiskelukuviot selviävät. No, inttiä vielä joulukuuhun ja sitten on ohi.

Melkoinen myräkkä täällä on nyt vuorokauden pyörinyt, piti käydä rannassa toteamassa, että hiekkarantamme oli kadonnut ja vielä vedessä oleva peltivene oli tallella, mutta laituri oli veden alla. Enpä muista noin korkealla veden montaa kertaa olleen, toista metriä nyt ainakin oli noussut.
Kuva

Päivällä kun käytiin metsässä, koiratkin ihmettelivät kovimpia puuskia, Sally joutui jopa pari kertaa korjaamaan kurssia, kun tuuli kävi sivulta. Harmi, etten saanut kuvaan kun käveltiin takaisin ja hirmupuuska iski kallion laella, terrierin ja Sallyn turkki siirtyi vasemmalta oikealle ja hännät sojottivat hauskasti sivulle :lol: Vaikka kyllä tästäkin potretista asiaintila käy ilmi !
Kuva
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

On noi Accordit vain komeita, ei voi muuta sanoa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ottaen huomioon, että ovat taivaltaneet maantietä yhteensä n. 538000 km, olen samaa mieltä. Ehkä nämä kaksi saavat keskivertoa parempaa huolenpitoa osakseen, en tiedä, mutta luulen.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Pitäiskö sun harkita jonkun maukkaan ysifemmawagonin hankintaa, jos kerran tarvii tessuja kuskailla? Sinne menee kolme isoluista urosbokseria ihan sujuvasti eli pari belggaria ja saku mahtuu kyllä. Ainakin bokserit mahtuvat halutessaan myös makoilemaankin. Toki boksut tykkää nukkua kasassa muutenkin mutta tilava tavaratila kuitenkin, en mä muuta sano. :)
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Vastaa Viestiin