Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Samaa mieltä tuosta volvon raitisilmasuodattimesta että on fiksusti suunniteltu ja nopea vaihtaa. Emännän S60 -01 on sama paikka mutta lisänä 2 torxia luukussa kun S/V40 on taas saranoitu käännettävä kansi ja S60 konsolin sivusuojaa joutuu lisäksi päästä vähän irrottamaan.

Kaverisi saisi tuosta kyllä hyvän yksilön käyttöautoksi mitä lukenut juttujasi ja mitä hommia olet tehnyt omallesi.

Omalla tarkoitus käyttää auto loppuun eli liikaa korjattavaa ruostetta, kone kilahtaa, sattuu kolari tai jos nuo ei täyty ajan kunnes lopetan työt 2023 maaliskuuhun. Tuohon 2023 vaatisi 60-65tkm ajoa jolloin kokonais km autolla olisi 340-345tkm. Muuten uusiitu 220-260tkm välillå jo mm laturi, jakopää, kytkin + kaksoismassa, kaikki iskarit ja jarrut sekä etujouset niin noiden suhteen ei epäilyä kestosta.
Uusia osia on mm puola + johdot, 5kpl etu- ja takatukivarsia, etupyöränlaakeri, ulompi murros, vakaajien heloja jne tallissa kertyneenä varalla.
Ps. Mulla ainut millä väliä väliä työvehkeessä on tekniikka, ulkopinta kuten naarmut, pikkupainaumat tai kolhut sekä pintaruostetta saa olla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Toivotaan, että kestää siihen asti kuin sinäkin. Kyllähän tuo Volvon kone on puolen miljoonan luokassa, joten sen puolesta, mikä ettei. Jos vaan kori kestää.

Mutta, pitkä päivä. Kovaa hommaa tuo autokauppa. Volvosta ei jäänyt kiinni, kyllä se oli enempi niin päin, että mietin mitä *elvettiä oikein touhuan. Kun kaarrat pihaan viimeisen päälle puunatulla Volvolla ja näkymä on tämmöinen.
Kuva

Siihen päälle sitten kummankin etuoven alareunat ja aika paljon pientä sipisteltävää ympäri autoa. Okei, se oli hiekkatien päässä asuvan ihmisen auton näköinen, joten hillitsin itseni. Takaikkunoissa oli koirien kuolaa sisäpinnoilla, eikä rasvaa ollut näytetty juuri mihinkään pitkään aikaan.
Mutta siinä ne nyt kumminkin olivat, vanha ja uusi.
Kuva

Yariksesta kyllä tykkään, ei siinä mitään. Pirun kiva auto. Tilava ulkomittoihin nähden ja tosi näppärä ajella. Kyllä lähtee.
Kaupat tehtiin tosiaan ja tuosta starttasin Yarpan. Pari vuotta vanhempi, mutta 50 tkm vähempi ajettu kuin Volvo.
Kuva

Kotiin ajelen Tokmannin kautta jossa paloi reilut 100 euroa pesuaineisiin, maaliin, vahaan, öljyyn, mikrokuituliinoihin jne. Vajaat 35 km reippaalla kädellä ja kyllähän kone näyttää olevan normivedossa kulutuksen osalta.
Kuva

Kurkattiin ensiksi pohja naapurin kanssa. Ei ole mätä, mutta aika keltainen. Öljyä laitetaan, sitten ihan viimeiseksi, kun kaikki muu on tehty. Turha tuonne on kotelosuojaa tuhlata, kun ei pitoautoksi jää.
Kuva

Yksi pieni paikka on pohjaan laitettu pari vuotta sitten normipaikkaan, eli helmaan takapyörän eteen. Oikealle tällä kertaa. Muuten ei ole hitsailtu. Kun nyt auto oli ylhäällä ja lämmin, niin vaihdettiin siinä ex tempore öljyt ja suodatin. Koneeseen meni Mobil 1 ESP 5w-30, eli speksien mukainen VVT-i:n öljy ynnä M-Filterin suodatin, kun Tokmannilla sellainen sattui olemaan hyllyssä. Kokonaiskustannus 34.94 euroa. Ei paha, öljy oli juuri sopivasti tarjouksessa, kuinka kerrankin sattui.

Talvirenkaina tuossa on Vredestein Arctrac nastat, yhden talven ajetut. Made in Netherlands. Ei mitään kiinankumia ! Kesärenkaat ovat uran ehtoopuolella, takana on ihan ok n.4 mm, mutta edessä on vasemmalla sisäreuna jo liki sakolla, toki pääurat ovat lailliset, mikä merkkaa. Mutta aika kova oli ajotuntuma. Harkitsen, laitanko tuohon jotkut uudet halpikset eteen. Riippuu 100% siitä, kuinka pitkään tämä jää itselle ajoon. Jos ei sopivaa käyttistä löydy, niin sitten mennään tällä.
Kuva

Tuo takahelma on niin törkeä, etten kehtaa tuolla ajella, ennen kuin olen sen fiksannut. Joten, pikapesu ja auto talliin. Kaksi päivää on vielä lomaa, ennen kuin pe joutuu vääntäytymään töihin. Sinä aikana laitan tuon kuntoon. Eihän tuo muuten ole paha ollenkaan, haluaisin tavata sen aivokääpiön, joka keksi laittaa Yarikseen alimmaiseksi peltihelman, muovipuskurin jatkoksi. Mitä *elevettiä !!! Toki tämän yksilön kunto on seurausta huonosta fiksauksesta. Pintakerroshan tuossa vaan on ruvella, joten ei mikään paha rasti. Ensin kunnon raspia, sitten hionta, sitten pohjat ja kokeillaan bulkkimustaa ensin, jos kelpaa, niin ei edes mennä omalle värille.
Kuva

Värihän tässä on metallimusta, ostin tarkoitukseen sopivaa vahaa ja yritän saada sieltä esiin sen mustan ja metallinkin.
Kuva
Kuva

Umpiot pitäisi kirkastaa, katsotaan, mitä keksin. Katsastusmies sanoi, että ensi kerralla tulee sitten korjauskehotus, vielä mentiin ilman. Se tosin ei taida olla minun ongelmani. Mutta voisihan noihin vähän harjoitella.

Etuovien alareunat ovat tosiaan myös ruvella, mutta en ala niitä älyttömästi hinkkaamaan. Vedän Dremelillä aivan alimman osan puhtaaksi, maalaan ja suojaan, ettei tule ulkopuolelle. Ylemmäksi sitten kotelosuojaa kerros tai pari. Joku muu saa jumpata niiden kanssa enemmän, jos on kiinnostusta.

Lopuksi vielä pikku tarina. Tämä ketju jota luette alkoi alkuvuodesta 2016, kun hankin farmari Renault Meganen. Eli tämän.
Kuva

Ostin sen kaveriltani, joka sai tuolloin käyttöönsä mustan Toyota Yariksen isältään, joka lopetti autoilun. Aivan, juuri saman Yariksen, joka tänään tuli minulle. Ympyrä sulkeutui, mutta jos teille sopii, jatkan tarinointia näistä vääränmerkkisistä täällä kunnes joku toisin määrää. Toki saattaa olla, että joukkoon eksyy vielä joskus :saab: kin, ken tietää.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
DaTrampas
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Syys 30, 2019 07:42

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja DaTrampas »

Vaiherikkaita käänteitä jälleen, mutta mukavahan näitä on seurata. Oletko kokeillut koskaan maalipinnan koneellista kiillotusta vai millaiset menetelmät sinulla on näissä puunaushommissa käytössä? Erityisesti mustassa värissä muutoksen näkee todella radikaalisti.
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Onnea uudelle hankinnalle! Mukavaa seurattavaa tämä, jatka ihmeessä.
Tuo on kyllä todella näppärä auto, itselläni oli tuollainen puolisen vuotta joskus 2003.
Opel Astra H wagon 1.6 2011
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Noniin! Taas tapahtuu niin kuin ennakoitiin :mrgreen:

Tuo peltinen alalippa on kyllä karsean näköinen, mikäköhän älynväläys se on ollut, kun luulisi abs-muovista syntyvän yhtä halvalla :facepalm_man:

Nyt jos pitäis pitkävetoa laittaa niin ei tuo Yarppa kesäkuuta samassa pihassa näe. Jahka saat sen lähes yhtä siistiksi kuin volvon niin ottajia varmasti riittää.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Käsipelillä tulee yleensä puunailtua kun en tykkää koneella työstää. Mutta, tämä musta on hankala ja onhan minulla tuolla ihan ammattilaistason Rupes hyllyssä, saatan sen ottaa käyttöön tällä kertaa. Sillähän myös nuo umpiot on hyvä mennä läpi. En ole vain oikein hirveästi tuota opiskellut, mutta jostain pitää aloittaa.

Kyllä tässä tosiaan on toisen etsintä myös käynnissä, sellaisen koirankuljetukseen yms. soveltuvan Volvontapaisen, jolle aikajana saattaa muodostua vähän pidemmäksi. Volvon kun oli tarkoitus olla se käyttis näitten kierrätettävien rinnalla. Nyt sitä ei ole. Koronan takia pojat ovat tiiviisti kotona ja Honda on enimmäkseen ajamatta, ajan sillä nyt toistaiseksi silloin kun Yaris on työn alla.

Täytyykin lähteä aloittamaan, kevyt sisäputsi että kehtaa sisällä istua ja sitten aloitan työstämään tuota peltihelmaa takaa. Jos käy yksitoikkoiseksi, niin voisi kokeeksi myllyttää konepellin ja katsoa mitä siitä tulee. No, puuhaa riittää, mikäs sen mukavampaa !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Uteip
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syys 19, 2018 20:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Uteip »

Onkos tuo peltilippa pulttikiinnitteinen vai pistehitsattu? Ainakin ensinmainitussa tapauksessa saattaisi selkää ja aikaa säästävä idea olla lipan irroitus ja käsittely irrallaan. Eikä tarvitsisi myllyttää autoa heti uudestaan lipan maalauksen jälkeen puhtaaksi maalisumusta...
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Tarkoitus oli se ottaa irti ja työstää erillään, mutta, kun sitä ei kuulemma ollut tarkoitus enää koskaan irrottaa, niin on käytetty pop-niittejä ja sen sellaista :roll: Olishan sen voinut repiä irti, ostaa uuden kun noita hyllystä löytyy ja maalata erikseen ynnä kiinnittää, mutta sehän on se kallis vaihtoehto. Teippihommiksi meni, teippasin tarkasti tuon pellin ja muovin rajan ja vedän Dremelillä siihen sellaisen muutaman sentin sauman tarkasti, sitten loput suurpiirteisemmin.
Eipä siinä, suurin osa on jo hiottu, mutta kun joutui välissä ruuanlaittohommiin ja kaupungissakin pitäisi käydä...
No, mä olen sinkoillut tallissa hommasta toiseen tänään, ihme Duracell-vaihe päällä, pitäisi kai keskittyä tekemään yksi homma valmiiksi eikä sohia kaikkea mahdollista. Kai tämä on tätä loman loppumisen aiheuttamaa krapulaa ?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Minkälaista kärkeä käytät Dremelissä? Itseltänikin kyseinen monitoimityökalu löytyy, joten silläkin kiinnostaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Toyotamies on Toyotamies. :D Olen ajanut parilla Yariksella ja en voi sanoa ihastuneeni kumpaankaan.

Mutta on ehkä parhaiten arvonsa säilyttävä perusauto planeetalla, samalla rahalla saa ihan toisenlaisiakin autoja, isompia, tehokkaampia jne. Ei ne pitsakuskitkaan noilla veivais jolleivät olisi niin kestäviä!

Motonetistä uusi hiekkapelti 74.90€ taitaa olla liian kallis investointi tähän? :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^Mä olen vielä toistaiseksi mennyt paketissa mukana tulleilla kärjillä, tänään oli tarkoitus ostaa lisää, mutta unohdin. Nyt tarvitaan vähän karkeampaa tavaraa taas vaihteeksi. Eikös noissa samalla lailla kuin tavan hiekkapapereissakin mene jaottelu.

^No joo, Saabismi on sydämessä, mutta Toyotat pyörii pihassa ihan järkisyistä. Onhan tuo tosiaan planeetan paras arvonsapitäjä. Ei se hiekkapelti ole kallis, mutta turha kulu kuitenkin, tuohan ei ole edes vanha mikä tuossa on. Vaihdettu pari vuotta sitten, mutta maalaushomma meni vähän munilleen.

Mutta olipahan taas päivä. Koitetaan ottaa järkevänmittainen versio, ettei mene jaaritteluksi. Vaikka meneekin :D

Pakko laittaa aluksi tämä raitisilmasuodatin juttu. Just kun pääsin Volvoa varovasti kehumaan, niin kyllähän Toyon insinööri sai tästä rastista 11/10. Nerokasta, juuri kuten olen kuvitellut, että asia pitäisi hoitaa. Sama insinööri tai hänen sukulaisensa on varmaan ollut Hondallakin töissä, koska Accordin systeemi on aivan identtinen. Vaihdoin sekä Yariksen, että Accordin raikkarit n. neljässä minuutissa 8O

1. Avaa alempi hansikaslokero. Paina kummastakin sivusta ja ota irti.
Kuva

2. Paikallista raikkarin kotelo
Kuva

3. Ota korvista kiinni ja vedä kotelo ulos, ota vanha suodatin pois, laita uusi, työnnä kotelo paikoilleen ja laita hanskalokero takaisin. Valmis.
Kuva

Ilmansuodattimen vaihto ei sitten ollutkaan niin yksinkertainen rasti, irrottaa piti ilmaputki ja ilmaputken klemmari oli tietenkin ruostunut aivan kiinni. Liuottelin aikani WD:llä ja kun ei paras ruuvari pystynyt, niin papukaijapihdeillä sain sitä viimein höllättyä. Sitten irti yksi vastahakoinen liitin ja toinen vähän vähemmän vastahakoinen. Meni siinä vartti äheltäessä. Jos nyt ottaisi uusiksi, niin varmaan se vitonen riittäisi. Meinasin ensin, etten vaihda, mutta vaihdoin nyt kuitenkin.
Kuva

Kokonaiskustannus näille kahdelle 27.8 euroa. Nyt on vaihdettu öljyt + suodatin, raikkari ja ilmansuodatin, yhteensä 62.74 euroa. Ohjaustehostimen neste oli keltaisehkoa ja haisi todella pahalle. Olisko peräti alkuperäiset aineet. Mobil ATF220 kehiin ja imaisin ekat 2dl pois ja punaista tilalle. Normaali Dexron II tai III vaatimus tuossa on ja ATF:ää. Kuten kaikki tuon ajan Toyotat, joissa on mekaaninen tehostin. Otan tavaksi seuraavat n. 5 kaupunkireissua tehdä tuon aina kotiin tullessa, niin saa sen litran verran vaihdettua, jolloin pitäisi alkaa olla kirkasta ja punaista.

Takapaksista löysin vanhan tutun ! Aina yhtä raikas lapsenkakankeltainen minikokoinen varapyörä :D
Kuva

Paistoleima 01/02, täysin koskemattoman oloinen, painetta oli 2.5 baria, merkki Bf Goodrich, jonka hyväksyvästi totesin. Paineet neloseen ja takaisin paikoilleen kun ensin putsailin kontinalusen ja jätin maton kuivumaan, koska jostain oli imaissut hieman kosteutta. Näytti todella vanhoilta jäämiltä.

Matkustamon imuroin hätäisesti ja pyyhin pahimmat pölyt, ynnä pesin muutaman ikkunan. Saranat, bensaluukun vapauttimen ym. normipaikat voitelin. Huomenna jatketaan. Suurin huomio annettiin takahelmalle, huomenna jatkan senkin kanssa. Ehkä pääsen ekan kerroksen filleriä ruiskuttamaan jo huomenissa.

Tallissa on vermeet levällään niin, ettei Yarpalla edes pääsisi pois sieltä. Kaupunkilenkin tein pojan Accordilla, olipas kivan tuntuinen taas pitkästä aikaa Acco. Palkkioksi sitten kotiin palatessa tosiaan uusin raitisilmasuodattimen, oli kyllä aika rytö jo edellinen.

Kaupunkireissu oli vaiherikas, Motonet, kierrätyspiste, ruokakauppa, anoppila ja kotimatkalla seurasin kännykästä, miten huutokauppa sujui. Ensimmäisen hintavahtini raja rikottiin 13 sekuntia ennen ajan täyttymistä. Tietenkin. Näppäilin sitten vajaan tonnin lisää hintavahtiin ja ajelin kotia kohti. Sieltä se hinta vähitellen hinautui ylöspäin kun välillä silmäilin. Kunnes, euro ennen ehdotonta ylärajaani kauppa sulkeutui ja sähköpostiin lävähti lasku.

Että semmonen kotimatka. Tulipa sitten ensimmäisen kerran, siis ikinä, ostettua auto näkemättä ja kokematta. Jos myyjän aikatauluun sopii, niin ajetaan pojan kanssa huomenna hakemaan ostos. Saapa hänkin vähän maantieajokokemusta. Ja saadaan iskän uusi käyttis wapuksi kotiin 8) Jännät paikat, on sen verran pitkä ajomatka, että eiköhän sen aikana selviä, onko kotona hymy korvissa vai *itutuskäyrä korkealla. Remppoihin ja pieneen ruostehommaan jäi kyllä mukavasti pelivaraa ennenkuin auto on edes markkinahinnassa, sen verran sopivasti huuto osui. On se kuitenkin viikko sitten huomautuksitta leimattu, kävin Trafissa tsekkaamassa, ettei ollut huomautuksia, huoltohistoriakin on säntillinen ja öljynvaihdot on koko auton iän puolitettu vaaditusta. Kaksi omistajaa aikaisemmin ja perushuoltokin tehty pari tuhatta km sitten. Se jännittävin seikka on tietenkin, että onko jotain isoa ja piilevää, joka selviää vain ajamalla.

Se on vaan semmonen asia, ettei noita pidemmällä sijaitsevia huutokaupassa olevia autoja voi ajella aina katselemaan. Se ei pelaa joka pelkää, kerran se vaan kirpasee. Maksettu on ja kuitti tallessa, joten koukussa ollaan. Palataan asiaan. Ps. Cona tuossa yllä kirjasi, että Yarpan hinnalla saa toisenlaisiakin autoja, isompia, tehokkaampia. Aivan :lol:
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5170
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Risto »

Takakaari näyttää aika pahalta, takaluukku raapii puskuria, turvavyö on rispaantunut juuri katsastetussa autossa, kytkin on loppu ja Wunderbaum haisee autossa vielä vuosia. Ehkäpä noiden takia hinta jäi alhaiseksi, muut olivat pessimistisempiä. Mikäli nyt puhutaan oikeasta kohteesta.
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 600
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

^Wunderbaum? Nytkö sieltä napsahti semmonen teinikupee?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Nonniin :mrgreen:

Taas tapahtuu entiseen malliin! Kyllähän tässä on tällaista actionia odoteltukin :P

Onko Ristolla etukäteistietoa ko. käyttiksestä? Ettei vaan olis farmari-accord executive-varustelulla? Siinä olis vaara että ketju rauhoittuu heti kun on taas päästy kaupanteon makuun :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Risto kirjoitti:
To Huhti 30, 2020 06:46
Takakaari näyttää aika pahalta, takaluukku raapii puskuria, turvavyö on rispaantunut juuri katsastetussa autossa, kytkin on loppu ja Wunderbaum haisee autossa vielä vuosia. Ehkäpä noiden takia hinta jäi alhaiseksi, muut olivat pessimistisempiä. Mikäli nyt puhutaan oikeasta kohteesta.
Risto on hyvä nappaamaan mun vihjeistä vaarin, tälläkin kertaa :D Takakaari on tyypillinen noille, 2/3 on tuossa kunnossa tai pahemmassa, ei mikään ihmeellinen rasti. Sen voi laittaa itse, tai teettää. Pitää vähän punniskella ja kysellä. Turvavyössä noissa on tuossa kohtaa sellainen ommeltu "tarra", jonka reunat rispaantuu, tai sitten kyseessä on reikä itse penkissä, koska tuossa kohtaa noissa yleensä on kulumaa. Kuvat oli otettu strategisesti niin, ettei sitä näy... Takapuskurin jäljet ovat pesun jälkeisiä pölyvalumia, takaluukku ei sentään ulotu puskurin alaosaan laskeutuessaan :lol: Kytkin on harkittu riski, sen mahdollisen remppaamisen hinta määrittelee vähän sitä, kuinka kauan auto on talossa.
Hinta jäi juuri ylärajalle siitä laskutoimituksesta, että laitan nuo mainitut ongelmat kuntoon. Vanha ja paljon ajettu, voi olla hyvä kauppa tai ei hyvä, eli huono.
Toivon vaan, että edellisen omistajan valitsema wunderbaum-tuoksu on itsellekin mieleinen :D
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin