Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhi81
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: La Maalis 29, 2014 21:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja juhi81 » Ti Kesä 11, 2019 11:09

Tuohan näyttää noilla summilla vastaavalta kuin "leasing" paitsi mitään takaisinostovelvoitetta ei myyjäliikkeellä ole sopparin päätyttyä. Riski jälleenmyyntiarvosta ulkoistettu ostajalle.

No voihan joku haluta oikeasti maksaa ton 14k€ 60kk jälkeen tai jopa rahoittaa se uudelle maksuajalle 8O
BMW F11 -14, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1448
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ti Kesä 11, 2019 17:58

Autosalvalla on ihan asiallisia yksityisleasing-diilejä myös, ilman mitään loppusummia. Tuo Volvo ym. on ihan normi törkeä rahoitustarjous kun haluat maksaa liian vähän 60kk:n ajan ja tyrkätä tilillensä vielä jäännöserän, vaikka auto on jo halvempi...

Mutta, uskottava se on !!! Kyllä kiinalaiset osaa. Xiaomi Roidmi 3S pelasi kuin unelma :D

Kävin hakemassa laitteen Näsin S-Marketista pakettiautomaatista ja tökkäsin sen kiinni tupakansytyttimen paikalle. Etukäteen olin ladannut laitteen appin puhelimeen. Olisko kolme minuuttia mennyt asennukseen ja puhelin, lähetin ynnä Volvon stereo keskustelivat keskenään.

Siinä se tököttää...
Kuva

Bonuksenahan tuossa on tosiaan kaksi usb-latauspaikkaa, hidas ja nopea. Appin kautta pääsi myös lukemaan akun latausta, ilmoitti, että kunnossa on, 14.07 V nurkilla näytti pyörivän.

Taajuudeksi otin oletuksen 96.4, sopii hyvin Porvoon taajuuksille, tyhjä paikka, eikä mitään kovin lähellä. Ajomatka marketista kotiin sujui ilman pienintäkään häiriöitä musiikin toistossa ja oikein asiallisella laadulla. Perinteisesti tuo pätkä on erittäin hankala auton kuin auton radiolle, Porvoon kun on varsinainen p-reikä ollut aina radion kuuluvuuden suhteen.

Valitsin Spotifysta kokeiluun Monumentin uusimman, viime vuonna ilmestyneen Hellhound-levyn, jossa on nykypäivän laadulla emuloidut kasarisoundit, hyvää testimatskua. Cd-toistoon verrattuna eron laadussa huomaa, mutta Volvo soi muutenkin sen verran hyvin, että kovasti nautin jytkeestä. Niin, jos ei Monument ole tuttu, niin tsekatkaa ihmeessä, jos Iron Maiden-tyyppinen heavy maistuu, välillä bändi apinoi esikuvaansa rajustikin ja pikku plagiaatin fiilistä tulee ja mielleyhtymiä Rautaneidon biiseihin, mutta kokonaisuus on niin maistuvan retroa ja hyvin tehtyä, että ihan sama vaikka läheltä liippaa toisinaan.

Aamulla testataan, kuinka nopeasti laite lähtee pelittämään sen jälkeen, kun laittaa virrat päälle ja bluetoothit kohtaavat. Luultavasti ihan yhtä nopeasti kuin mikä tahansa muukin vastaava. Katsotaan kestääkö käyttöä, takuu on 12kk ja mukana oli lippulappu jonka voi täyttää jos hajoaa ja pistää postissa takaisin Kärkkäiselle.

Ensivaikutelma on hyvä ja omalla kohdallani Volvon käyttöarvo nousi kertaheitolla uusiin sfääreihin, aika näpäkkä, vaivaton ja edullinen 34.8 euron päivitys nykyaikaan stereoiden osalta.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2381
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ti Kesä 11, 2019 18:09

Hyvä homma, että palikka toimii. Jännä, että on erilline appi. Omat pulikat ovat pelittäneet suoraan blietoothista parittamalla, mutta onhan tuossa toki tuo jännitenäyttö.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1448
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ti Kesä 11, 2019 18:23

^Joo, noissahan on aika monessa napit itse laitteessa ja pieni näyttö, josta voi taajuutta vaihdella. Tuossa appissa on kaikenlaista muutakin ominaisuutta, ei vielä tullut opiskeltua kaikkea. Porttien taustaväriä voi säädellä, lähteekö heti soittamaan kun auton käynnistää jne. Täytyy räpistellä vähän tarkemmin joku päivä. Itse laite on saatu ilmeisesti näin pysymään mahdollisimman pienenä. Tuohan on jotakuinkin saman kokoinen kuin se tupakansytytin, jonka poistin tieltä.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP » Ti Kesä 11, 2019 18:41

Näistä lisälaitteista ei varmaan koskaan päästä eroon, kun toistotekniikka kehittyy nopeammin kuin autokanta uusiutuu, ja autonvalmistajat on muutenkin aina myöhässä audiotekniikkansa kanssa.

90-luvun lopulla oli kova tarve saada CD-levyt soimaan auton kasettimankassa. Ratkaisu oli Sonyn Discman (Jonneille tiedoksi: se oli kaiuttimeton kannettava CD-soitin kuulokeliitännällä) johon sai lisävarusteena kuulokeliittimeen johdolla kytkettävän kasetin. Kasetti tungettiin dekkiin ja piuha tuli sieltä luukusta ulos. Kasetissa oli sitten nauhan sijaan kasettisoittimen äänipään kohdalle asettuva vehjes, joka toimitti signaalin sille soittimen äänipäälle. Ja kas, hevi raikasi autossa kuin suoraan CD-radiosta ikään :mrgreen:

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1448
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ti Kesä 11, 2019 18:58

^Tuttua hommaa !!! Ei varmaan koskaan päästä eroon, mutta onhan tämä nykyään näitten kanssa vähän helpompaa. Miettii tätä Volvoakin, stereot ovat hyvät ja soundit kohdallaan, 4 kaiutinta + 2 diskanttia + keskikaiutin kojelaudan päällä keskellä. Ei mitään tarvetta vaihtaa soitinta tai mitään muutakaan laitteistoon kuuluvaa, kun sointi on kohdallaan. Mutku haluais kuunnella tikulta tai suoratoistoa, kun ei jaksa vaihdella levyjä autoon joka toinen päivä. Tökkäys 12V pistokkeeseen ja 3min sähellys kännykällä. Kyllä nykyaika on välillä poikaa 8)

Saakeli sitä sähellystä ennenvanhaan c-kasettien, lp-levyjen ja sitten cd-levyjen kanssa. Piuhaa sinne ja piuhaa tänne ja äänenlaatu ihan ämpäristä. Ei sitä silloin tajuttu, mutta nykyään tajuaa kun miettii, miten paskaa rahinaa joskus tuli kuunneltua. Pahimmat niitä, jotka äänitti toisella mankalla toisen mankan kaiuttimista kun ensin kävi huutamassa perheelle että " nyt turvat kiinni 45 minuutiksi". Silti kuului joku pikkusiskon vinkaisu taustalta just kun Bruce Dickinson kailotti että "Eiiiisiiis Haiiiii"- Sitten tuli kaksoiskasettidekki ja taivas aukeni...
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2381
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ti Kesä 11, 2019 19:23

^^Ja ympyrä on sulkeutunut. Nyt saa taas kaivella Discmanit naftaliinista jos haluaa nykysoittimilla levyjä kuunnella. :lol:
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
aero
-
Viestit: 5906
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja aero » Ti Kesä 11, 2019 19:29

AZP kirjoitti:
Ti Kesä 11, 2019 18:41
Näistä lisälaitteista ei varmaan koskaan päästä eroon, kun toistotekniikka kehittyy nopeammin kuin autokanta uusiutuu, ja autonvalmistajat on muutenkin aina myöhässä audiotekniikkansa kanssa.
Tähän kun yhdistää sen, että nykyautoissa usein radio on naitettu ja integroitu auton muihin järjestelmiin, niin sitä ei helpolla edes vaihda. Aiemmin sen toistolaitteiston sai päivitettyä inhimillisesti - ei toki ilmatteeks, mutta sentään kantamalla muutaman setelin sopivaan kauppaan ja vaihtamalla orggisradion tilalle jonkun kunnollisen soittimen ja pari adapteria (naamataulu- ja johtosarja-). Ökybemarissakin rokki raikaa ihan eri malliin, kun Radio BMW Professional on varaston hyllyllä ja Pioneerin vähän parempi malli kojetaulussa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1448
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ke Kesä 12, 2019 22:14

Taisi löytyä ensimmäinen auto, jossa pystyy käyttämään vakionopeudensäädintä tuolla mutkaisella ja mäkisellä työmatkallani. Olen kaikissa tähänastisissa käyttöä kokeillut, mutta kokemus on ollut aina niin nykivä ja rauhaton, että kokeiluksi on jäänyt. Toyotat olivat järjestään kauheita jarruttelijoita ja portaaton vaihteisto huudatti ylämäessä moottoria taas ihan ylettömästi. 5-sarjan Bemarin Tiptronic selasi vaihteita ylös alas jatkuvasti jne jne.

Volvo on ihmeen rauhallinen, pääsääntöisesti vaihteiston liikkeitä voi seurata kierroslukumittarista, isommat mäet kierrokset nousevat sen verran, että sen kuulee moottorin äänestä. Isommat alamäet tuo vakkari ottaa huolettomasti, jopa suorastaan lompakolle vaarallisesti. Nimittäin jos vaatimus on 67 km/h, niin auto laskettelee iloisesti mäen alapäässä vajaat 80 km/h mittarissa, kunnes maaston tasaantuessa alkaa hellittää pyydettyyn. Autohan rullaa todella kevyesti ja vakkari antaa sen myös tapahtua. Tasaisella ja ylämäissä vauhti pysyy hyvin pyydetyssä, mutta mäet mennään vauhdikkaasti :D

Mutta tosiaan, vaihteiston/vakkarin yhteispeli on minua miellyttävän rauhallinen ja nykimätön, jostain syystä myös vakkarilla ajaettaessa kierrosluku pysyy ylempänä, eikä itse pintakaasulla ajaessa tapahtuvaa pientä jyrinää kierrosten laskiessa 1200-1300 pintaan tapahdu. Olen huonompi kuski kuin Volvon automaatti, siis. Pikkasen tuosta mukavuudesta joutuu maksamaan, sillä kulutus näyttää vakkarilla työmatkaa ajettaessa asettuvan puolisen litraa ylemmäs kuin "itse" ajaessa.

Olin jo hiljakseen luovuttanut, ettei sellaista yhdistelmää löydykään, joka tuosta reitistä selviää siten, ettei se ala meikää ärsyttää. Myönnän, olen herkkis kaikenlaisille nyykähdyksille hidastettaessa ja toisaalta "oho, vauhti tippuu, pannaas taas lisää ylämäkeen"-käytökselle, jota vakkarin käyttäminen tällä serpentiinillä on tähän saakka aina ollut. Pisteet Isolle Ässälle ja Aisinille, kelpaa.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Ipa65
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 16:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja Ipa65 » To Kesä 13, 2019 08:13

Sama havainto oman volvon vakionopeussäätimestä. Taajamanopeuksilla pitää kierrokset korkeammalla. Kokeiltu monta kertaa tasaisella pätkällä. Sitä en tiedä, että mistä johtuu. Muuten erittäin hyväkäytöksinen säädin. Jarruttaa kyllä hieman enemmän alamäessä verrattuna saabin vakionopeussäätimeen, mutta kumpikaan ei ala nykimään missään vaiheessa. Tai oikeastaan tuntuu siltä, että saab ei jarruta yhtään. Isommissa alamäissä joutuu aina jarruttelemaan ettei mene päiväsakkorajan yli.

Qashqain vakionopeussäädin alkaa nykiä inhottavasti heti kun tulee vähänkin alamäkeä.
#3657
9-3 2.0 A -99( KA ), Nissan Qashqai 2.0 -13 ( KA ) ja Volvo S60 T5 Automaatti -03 ( KA )

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1448
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 » La Kesä 15, 2019 14:19

Annoin taas tukeni valtiolle verojen muodossa. Tai no, taas ja taas, edellinen kerta oli Hiacen osalta 24.4. Sen jälkeen olin saanut aikaiseksi 713.8 km keskikulutuksella 8.58 litraa. Kesäkuukaudet asettuvat taas sinne 3-400 km väliin per kk, totuttuun tapaan. Taidan ajoittaa Hiacen huollon elokuun puoleenväliin ja saavat huollosta käyttää sen myös leimalla, jos oikein laiskaksi alan. Jospa ihan merkkihuoltoon ja 405 tkm öljynvaihtohuollon tilaten ja lisätöiksi polttoainesuodattimen vaihto. Sillä sitten ensi kevääseen ellei jotain ylimääräistä ilmaannu.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1448
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Pe Kesä 21, 2019 20:20

Kuva

Hyvää Juhannusta !

Hain iltakävelyn päätteeksi huikeaa taiteellista vaikutelmaa, maaseudun vehreä keskikesän pihapiiri ja palvelukseen valmiina Hiace + kartano-Volvon porrasperäinen versio. Hyvinkin perinteikästä. Taustalla oleva italianihme Gilera hieman rikkoo kokonaisvaikutelmaa, mutta hyväksyttäköön se nyt, kun kuuluu perheemme kuljetuskalustoon kuitenkin.

Focus on reissussa, kuinkas muuten. Emäntä + Rose ottavat osaa johonkin koirien juhannusyön mittelöön. Minä olin tänään töissä, aamulla menen taas katsomaan mitä jännää kansalaiset ovat saaneet aikaan, sama homma sunnuntaina, ynnä maanantaina. Siinäpä se Jussi hupenee, ei tarvitse väkisin keksiä tekemistä.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1448
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ma Kesä 24, 2019 16:33

Pientä sairaskertomusta Hiacen osalta. Taisi olla ensimmäinen varsinainen vika 26 kuukauden tuttavuuden aikana, jossei palaneita polttimoita lasketa.

Sunnuntaina töistä lähtiessä kiinnitin huomiota outoon jarrupoljintuntumaan, poljin oli tavallistakin pehmeämpi ja painui kovin syvään, ennen kuin mitään tapahtui. Tsekkasin kotona nesteet, max-merkissä olivat. Vuotojakaan en paikallistanut ja kaikki näytti ja tuntui muuten normaalilta.

Soittelin tänään korjaamon johtajalle, vaikka ovat lomalla ja korjaamo on virallisesti kiinni. Johtaja oli maisemissa ja sain auton ½ tunnin varoitusajalla sisään. Etujarrut purkuun ensiksi, vasemmalla puolella sisempi pala piti naputella irti, eli liikkuvuus ei ollut enää vaadittua sorttia. Herkistely ja kasaus voiteluineen, paloja oli jäljellä vielä 5-6mm ja levyt ovat hyväkuntoiset.

Seuraavaksi käytiin jarrupiirit läpi yksi kerrallaan. Paineistuksessa kun irrotti etupään knipsut, tuntui polkimessa pieni tärähdys, eli käytös täysin normaali. Tässä vaiheessa todettiin etujarrut priimaksi. Takajarrujen osalta samassa testissä kävi niin, että poljin pakeni alta useamman sentin, kummallakin puolella. Ei ihan niin kuin pitäisi. Siispä takajarrut auki. Vasemmalta puolelta takaa kuului rengasta pyörittäessä ennen purkua havaittu vieno, mutta tasainen rahina. Syyksi paljastui rummun reunaan kehittynyt "olka", joka teki pientä uraa sisuskaluihin. Tämä luonnollisesti poistettiin päiväjärjestyksestä. Takajarruille putsaushuolto ja säädettiin pari napsua, nyt ottaa käsijarru erittäin terhakkaasti ja rahinat ovat poissa.

Poljintuntuma oli korjaamolta poistuessa edelleen kumimainen, mutta niin se on ollut koko ajan. Nyt ei kuitenkaan enää ollut 10 sentin tyhjää liikerataa polkaisun alkuun, jonka aikana ei tapahtunut mitään. Pois oli myös jarrujen "heijaaminen" pidemmässä jarrutuksessa esim. risteyksiin tultaessa kohtuullisella poljinpaineella. Tarkkaillaan, jos oire uusiutuu, niin seuraava epäilyksen aihe on pääsylinterin tiivisteet.

Uusi vikakohdekin löytyi, eli vasemman etuvetarin ulompi suojakumi oli taas hiukan antautunut, siinä oli pieni viilto ja sitä kautta oli tihkunut vähän rasvaa ulos. Alusta on niin täynnä öljyä ja kotelosuojaa, etten eilen huomannut tämän olevan nivelrasvaa, eikä alustasuojaa. Kyseinen kumi vaihdettiin pari vuotta sitten viimeksi, hieman ennen kuin auton ostin. On itse asiassa Honda Accordin kumi, joka on vedetty vanhan tilalle. Hiaceenhan ei saa kumia erikseen, vaan pitää ostaa koko hässäkkä varsineen, turhan tyyristä. Menihän tuo nyt n. 2.5 vuotta.

Sovittiin samalla, kun korjaamo aukeaa virallisesti syyskuun puolessa välissä ja Hiace pitää katsastaa viimeistään 24.9, että varataan niille nurkille aika, jossa vaihdetaan tuo vetarin suojakumi, öljyt + suodatin, polttoainesuodatin ja auto katsastetaan. Samalla sitten jumpataan jarrujen kanssa jos on tarpeen. Tuleepa kaikki kerralla kuntoon ja leima päälle.

Tämän päivän jumpan kustannus oli kohtuullinen, kahvit ja paakelssi, muuta ei johtaja huolinut minulta, vaikka vähän yritin tyrkyttää. Useamman tunnin kuitenkin ruuvasi Hiacea. Eipä siinä, liki 30 vuoden asiakassuhteissa on puolensa. Hyvä mieli tulee tällaisesta wanhan liiton palvelusta !
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Kesä 24, 2019 19:03

Pitää olla töissä katteet på kondis, jos on varaa pitää kesäkuulta syyskuun puoliväliin asti korjaamo kiinni 8O

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3150
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ma Kesä 24, 2019 19:17

Ehkä se ei sit oo yrittäjä, vaan onnistuja :D
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Vastaa Viestiin