Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kävin tuon ->https://www.nettiauto.com/honda/accord/11055846 tsekkaamassa tänään ulkoapäin. Harvemmin olen paskaisempaa autoa katsellut autoliikkeen pihassa, sisältäkin auto oli hirveä rytöläjä, penkit niin likaiset, että huh huh. Olisi siinä projektia. Kilsatkin ihan komeat. Kuskin penkki oli melkoisen kulunut, mutta varsinaisesti siinä ei reikiä ollut, varmaan siitä verhoilija saisi ihan nätin vielä.

En tiedä, jaksaako huomenna käydä tekniikkaa tsekkaamassa, eipä siinä pellit nyt niin pahat olleet, mitä sieltä lian alta sain selvää. Vasemman takalokarin kaaressa alkavaa, muttei vielä ulkopuolella mitään isompaa, enkä muutenkaan mitään isompaa rupea löytänyt mistään. Edellisellä leimalla oli määrätty tuulilasi uusittavaksi 14.6.2019 mennessä, halkeama oikealla näkökentässä. Siis pelkääjän puolella. Lasi oli sieltä halki edelleen, mutta minusta halkeama oli aika alhaalla, outo korjauskehotus. Lasissa kuitenkin Hondan merkinnät, joten epäilen, ettei ole vaihdettu. Pahin oli kuitenkin etupuskurin oikea alakulma, joka oli hieman repaleinen ja ajettu johonkin. Alla oli viime syksynä paistetut Nordman 7:t, kesärenkaista ei hajua tässä vaiheessa.

Periaatteessa kyllä kiinnostaisi kokeilla, miten 150 tkm enemmän kuin tuossa pojan kiesissä tuntuu etenkin laatikon kannalta ja kehrääkö Vtec edelleen vai ronksottaako jo jakoketju tms. Black Pearl erikoismalli tuo on ja isompi konekin olisi, koiraverkko valmiina, automaatti ja muutama kymppitonni lisää ei tuohon ajomäärään vaikuta mitään.

Lähinnä mietin, että Volvon voisi pitää sen aikaa, että tuon saisi leimaan ja jumpattua kuntoon niin päältä kuin sisältä, sekä uusittua tekniikkaan sen mitä tarvitsee. Tilanteen mukaan seisontaan vuorotellen. Tämmöistä pientä ajatusjumppaa käyn tässä. No, ensiksi tuosta pitäisi todeta miten paljon sanottavaa on ajolleen ja haistella vähän mitä pitäisi vaihtaa leimalle, ynnä päästä hinnasta sopuun. Ainakin tuulilasin vaihdon verran pitäisi hinnasta saada pois, koska se on pakollinen vaihdettava, jos meinaa leiman saada. Toukokuuhun asti on leimaa, mutta sinne astihan ei tarvitse odottaa vaan käyttää vaikka samointein syynissä ja katsoo kuin käy.

Periaatteessa ihan hullu idea, mutta toisaalta mukava pikku haaste. Kun nyt ulos luvataan pelkkää plussaa, niin voisi laittaa lämppärin puhaltamaan autotalliin ja alkaa puuhastella :D
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Vielä olis neljä Hyundaita jäljellä, jos kiinnostaa :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Nääh. Antaa ajan keikkua kohti kevättä, nyt ei jaksa säätää. Accordiakaan en käynyt katsomassa, töissä oli sen verran hektistä ja muutenkin, ehkä se 410000 km on vähän liikaa. Sen tiedän, että 250 tkm ajetulla Accordilla on helposti se 150 tkm vielä edessä hyvällä hoidolla, mutta sillä yli 400 tkm ajetulla ei välttämättä mitään hirveitä enää ajella ja ennenkaikkea, kukaan ei halua sellaista ostaa sinulta pois, joten joka euro mikä sellaisen rassaamiseen menee, menee hukkaan, kun en kuitenkaan montaa vuotta jaksa sellaisella ajella.

Eiköhän noita löydy kun sen aika on, toki mulla on vahti päällä noitten 2.4-litraisten automaatti-farkkujen suhteen koko ajan. Budjetti on auki, mutta pari tonnia sen päälle mitä Volvosta irtoaa, voi laittaa. Toisena sitten tsekkaillaan noita liisareita ja siihen sitten joku halpa rassattava rinnalle.

Huomenna Volvo pajalle ja kauhiasti uutta osaa ja nesteitä tuloillaan !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2262
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja viggen »

NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2262
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tuo akun omistus juttu vaikuttaa kummalliselta? :?
https://www.is.fi/autot/art-2000006149142.html
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hupsis. Tämänpäiväisen Volvo-operaation loppusumma lienee niitä, jotka saavat mielen liikkumaan uuden liisarin suuntaan :D

No, omalla kohdalla remontin rahoitus oli sovittu isomman homman osalta jo kauppoja tehtäessä, joten ei kirpaissut niin pahasti, vaikka kokonaissumman alkuun maksoinkin.

Öljypuolelle vaihdettiin moottoriin 5.4 litraa Q8 Formula Excel 5W40-öljyä ja suodatin, vaihteistoon meni Febi Bilstein OEM-laatuiset öljyt. Työhön tuhraantui tuon vaihteiston takia täysi tunti, joten ihan halpa ei tuokaan keikka ollut. Vaihteiston öljytilavuus on 5.1 litraa, perinteisellä tavalla sieltä tuli 4 litraa ulos ja se vaihdettiin. Ulos tullut neste ei ollut enää öljyä, vaan mustaa kuraa. Turbiinin puolelle jäi vanhaa litran verran, joten otetaan vaihteiston osalta vaihto uusiksi joskus 6kk päästä.

Sen verran voi ensimmäisen 20km jälkeen jo kommentoida vaihteiston toimintaa, että kevyellä kaasulla vaivannut selkäänpotkiminen katosi lähes kokonaan. Talvihan on ollut armollinen, ne muutamat 5-6 asteen pakkaset osoittivat, että vaihdelaatikossa olleen nesteen kylmäominaisuuksista ei ollut mitään jäljellä, vaan laatikko oli kylmänä hyvinkin kulmikas.

Jakopää oli tosiaan yli vuoden yliajalla siitä mitä tehdas suosittelee. Se kieltämättä näkyi, kun jakopää avattiin. Pakopuolen akselitiiviste oli täysin antautunut, onneksi Porvoosta löytyi Motonetistä hyllystä sekä pako-että imupuolen stefat, jotka kummatkin vaihdettiin. Tämä oli siis "yllätys" ja aiheutti ylimääräisten varaosien haun. Kiristinrulla oli tiensä päässä sekin ja meni vaihtoon normaalin jakohihnasarjan, vesipumpun sekä vvt-pyörän eli nokka-akselin ajoitussäätimen kanssa. Tuo vvt-pyörä on muuten julmetun kallis härpäke, 190 euroa. Se on vaan pakko vaihtaa samalla, koska on auton tyyppivika ja edellinen oli sen reilut 5v siellä ollut, joten Murphyn lain mukaan menee hetikohta, kun jakopään saa nippuun. Neljä tuntia täyttä työtä siihen päälle, niin tulihan sille hintaa. Osat 420 euroa ja työ 300 euroa. Tämä keikka maksoi yhteensä karkeasti n. 2/3 auton käyvästä arvosta.

Tämän jälkeen olen itse käyttänyt auton huoltoon ja korjauksiin 515 euroa, mikä on samalla myös kokonaiskustannus, koska pääomakulua autosta ei tullut. Tästä jatketaan, suunniteltuja toimia seuraavan puolen vuoden aikana ovat ilmastointihuolto, kaksi kesärengasta ja vaihteistoöljyn vaihto toiseen kertaan, kustannusarvio n. 300 euroa yhteensä. Nyt on sitten autosta itsestään kiinni, kauanko perheessä jaksaa, budjettiin mahtuu yksi isompi yllätys, toisesta tulee jo lähtö. Toisaalta, nyt on autossa uusi jakopää, tuore katsastus, kahta lukuunottamatta hyvät renkaat, perushuolto tehty, joten tilanteen sattuessa päälle auton voi myydä eteenpäin hyvin mielen tai antaa vaihdossa.

Reissu kerrallaan.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Huomioita kaupunkireissulta, joka sisälsi myös sukkulointia siellä kaupungissa. Volvon Aisin-automaattilaatikko toimi kuin ajatus ! Uskottava se on, 4L uutta nestettä liki 16v vanhojen tilalle ja kas, ylimääräiset nykäykset sun muut omituisuudet katosivat kuin tuhka tuuleen 8)

Aavistelin hyvää heti lähdöstä, koska pahin "ominaisuus" tuossa laatikossa on ollut kylmäkäynnistyksen jälkeinen ensimmäinen D:n kytkeminen päälle. Vaihde on rysähtänyt aika karkeasti päälle ja auto on halunnut hieman hyökätä eteenpäin, ikään kuin olisi kaasua kovastikin painettu valmiiksi. Nyt oli vielä pitkästä aikaa todellinen kylmäkäynnistys, koska rankkasateen ja +4 kelin takia en viitsinyt laittaa lämppärijohtoa likoamaan. Vaihde solahti nätisti päälle ja jarrun vapauttamalla auto lähti joutokäynnin mukaisesti nätisti ryömimään. Aika bueno. Satasella sai uuden laatikon...

Muutenkin homma sujui laatikon osalta joka ajotilanteessa oikein sujuvasti ja nätisti. Korjaamo laittaa ovet säppiin ilmeisesti taas joskus huhti-toukokuussa, luulenpa, että otetaan toisinto laatikon osalta jo silloin. Nyt on ihan pientä tyytyväisyyttä ilmassa Volvon suhteen.

Kotiin tullessa matkamittarin näyttämä oli tasan 2000 km isompi kuin taipaleemme alussa. Ensi kuussa vauhti kiihtyy, jos ja kun Honda saa uuden kuskin.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4900
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tturku »

No eihän tota voi viellä kalliiksi haukkua tota huoltoa, suorastaan edullinen. En edes viitsi mainita mitä NG9-5:n jakopäänremppa maksoi kun vaihdettiin varmuuden vuosi omaan myös kaikki hihnapyörät...
Ja joissain autoissa merkkiliikkeessä perus vuosihuolto voi olla melkein saman hintainen. Eli sama se on jos omasta pussista menee huollot, huollat sitten 2v vanhaa autoa vai 20 vuotta vanhaa. Tietty noissa vanhoissa on aina se yllätysmomentti olemassa että joitain isompaa joutuisi tekemään. Toisaalta pääoma ja mahdolliset rahoitus kulut ja mitätön arvon alenema vaakakupissa toisella puolella.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Jep. Järjettömältä tuntui laittaa 2/3 auton käyvästä arvosta kiinni remonttiin, kun ei sen arvo siitä yhtään noussut, mutta toisaalta, tuo raha katoaa jo parinkymmenen tonnin autossa 3kk arvonalenemaan, tämä on suurinpiirtein saman arvoinen vuosia eteenpäin ja vaikkei arvo noussut, niin hyvin hoidetusta voi joskus päästä eroon.

Jos tämän Volvon kanssa on tavoite se, että myydessä saisi +-0 sen, mitä on korjauksiin ja huoltoihin mennyt, niin mielenkiinnolla odottelen, millainen aikajana moiselle tavoitteelle muodostuu. Että tuliko tästä pitkäkin yhteiselo vai nou.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3210
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Noitten vvt - pyörien kanssa se hyvä että motonetinkin nykyään febi bilsteinina myymä on aisinin tekemä originaaliosa (nimi pois hiottu pyörästä) joka siniseltä haettuna menee reilusti +200€. Esim emännän S60 t5 Inan tekemä eikä uutena vvt-pyörää saa kuin siniseltä +300€ hintaan.

Vvt-solenoidissa ei ole alunperin tiiivisteessä suodatinta joka on nykyisin jopa tarviketiivisteissä. Vvt-solenoidit motonetissä myytävät ovat pro parts sweden joiden laatu sitten arpapeliä. Öljyn mukanahan lika koneesta menee vvt-pyörälle ja likaa myös solenoidia. Tuota solenoidiah voi putsailla jos temppuilee ja joko toimii tai ei.

Omassa ei tuota vvt- systeemiä onneksi edes ole, säästyy tuolta osin kustannuksissa.

Mulla on vanhempi 160hv kone, se 3-5hv tehonlisäys ph2-3 on tullut pääosin tuon vvt hyötynä. Omassa tosin pelkällä ahtopaineiden nostolla 0.5bar > 0.65bar kurottu se ero umpeen.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Motonetista ei haettu muuta kuin stefat. Vesipumppu ja vvt-pyörä ovat Aisinin leimalla riippumattomasta varaosaliikkeestä, jota korjaamoni käyttää.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Heitin aamulla vanhemman pojan kouluun ja nuoremman kavereineen TET-harjoitteluun Burger Kingiin, siinä joutessani poikkesin sitten Euromasterilla moikkaamassa kumimiehiä. Hyllystä löytyi Bf Goodrich koossa 195/60/15, joten varasin 2 kpl. Kotona pakkasin Volvoon nastarenkaat peltivanteilla ja kaksi ilman vannetta olevaa puolikuntoista Bf Goodrich kesärengasta, jotka otatin syrjään kun syksyllä vaihdettiin kitkat aluvanteille.

Huomenissa vien Volvon Euromasterille ilmastointihuoltoon, selvitetään, pysyykö siellä aineet sisällä ja onko kaikki okei vai ei, samalla pudotan tuon rengassatsin pojille, vaihdetaan peltivanteille kaksi uutta rengasta ja nuo vähän käytetyt, kaksi nastarengasta menee kierrätykseen ja kaksi otan talteen, kun ovat vielä oikein hyvässä kunnossa.

Tarkan euron linjalla jatketaan, siis. Nettiautoon laitoin hakuvahdin, yleisesti bensa-autot vm. 1986-1992, jolloin tulee tietoa mukavasti myös sen ajan Saabeista ja Mersuista. Hankin myös tunnukset Huutokaupat.com sivustolle ja tarkkailen sitä sivusilmällä, jos sattuu tulemaan lähistölle jotain mielenkiintoista, ainahan sitä voi huudella, jos tarttuu, niin tarttuu.

Kyllä tässä vähän sellainen tahtotila alkaa muodostua, että museoauto/sellaisen projekti on tuloillaan, vielä kerran :saab: OG900 ? Tai Mese W124 ja miksei myös outo rakkauteni, Toyota Corolla max. vuosimallia 1996. Oli taas tänään ihan huhtikuun alun kelit ulkona, joten omakin sisäinen "autokello" on ihan sekaisin. Volvosta pesin ummessa olleen takapään ja pyöränkaarien ruostekohdat, niin saavat olla edes hetken vailla törkykerrosta.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Jatkan päiväkirjamaisen proosan tuottamista.

Pelkkiä hyviä uutisia. Volvo kävi ilmastointihuollossa, sisään meni 850g kylmä-ainetta ja 30ml voiteluainetta. Tyhjä oli. Vaan kaikki on toistaiseksi pysynyt sisällä, huoltolaite ei herjannut mistään ja tuntuu pelittävän 8) Ai ettien että.
Nyt kun A/C napista painaa, niin...
Kuva
...jääpi vihreä valo päälle ja systeemi porskuttaa. Napista kylmästöinnin kytkeminen ei tähän saakka onnistunut.
Renkaat jäivät vielä työn alle ja haen, kun ilmoittavat, että on valmista.
Ylimääräinen huoltohommakin tuli tehtyä, vara-avaimesta en saanut auton ovia lukkoon, tutustuin kaukosäätimen anatomiaan ja lähipuodista löytyi 2025-paristo, ikkunasta kokeilin kolmannesta kerroksesta parkkipaikalla vajaan 100m päässä olleeseen autoon ja nätisti meni ovet lukkoon. Ongelma ratkaistu, kustannus 2.35 euroa, merkitään muistiin.

Torstaina Focus menee huoltoon. Puolison kanssa käymäni keskustelun päätteeksi soitin paikallisen myymälän Skoda-päällikölle ja varasin koeajoon Skoda Superb Wagonin, koneena 150-heppainen 1.5-litrainen TSI ja laatikkona tietenkin DSG, mallia märkä ja 7-pykälää. Käytän sen näytillä rahoittajalla ja jos kelpaa, ynnä Focuksen hyvitys on ok, niin se on siinä ja pihassa on yhdistelmä, josta vannoin, ettei koskaan tule tapahtumaan. No, katsotaan. Sanoin kyllä myyjälle, että 2v takuu ja nuo mainitut kirjainyhdistelmät ovat itselleni vaikea yhtälö, pitää vähän tutustua, kun joku sanoi, että huolenpitosopimuksen tekemällä "takuu" pitenee 4v, sen kanssa ehkä pystyisi elämään.

Katsottiin myös hybridi RAV4:n tarjontaa, mutta niiden hinnat ovat aivan hirveät, käytännössä 47 tonnia ensimmäinen väriltään ok, Superb jää sentään jo lähdössä alle 40 tonnin, vaikkei halpa ole sekään. Jotenkin ei vaan nuo "koppiautot" kuten puoliso sanoi, saaneet häntä innostumaan, joten pitkin hampain oli pakko todeta, että parhaiten tilavaatimuksiin sopiva perinteinen farmari on tällä hetkellä aika ylivoimaisesti tuo Superb. Pitäisi ehkä silti vielä hakea tuo RAV4 koeajoon, 2-litraisena bensana hinta olisi Superbin kanssa samaa luokkaa, josko tuollainen korkeampi laitos sittenkin olisi kiva.

Halpisrintamalla minulla on tarjous sisällä yhdestä autosta, mutta pahoin pelkään, että hinta karkaa yli oman rajani, mukana ollaan silti tosissaan. Nyt tulet saunaan ja perimmäisten asioiden ääreen.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Joonatan
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Joonatan »

Jos tuotata RAV4:sta ihan oikeasti harkihet, niin katso alla olevat videot, (en tiedä onko tullut jo aiemmin vastaan).
phpBB [video]

phpBB [video]

Tuossa hirvitestissä tilanne on kyllä aivan äärimmäinen, mutta silloin kuin se tulee vastaan, niin itse ainakin haluan, että auto käyttäytyy turvallisesti. Huonomminkin tuo testi voisi vielä kuitenkin mennä, kuten kaikki muistaa A-mersun 90-luvun loppuopuolelta.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Pöydässä on nyt todella kova tarjous Focuksen vaihdosta Superbiin, auto on just eikä melkein väriä ja varustusta myöden ja Focuksen hyvitys aivan ylärajalla siitä, mitä arvelin siitä saavani. Alkuperäisen suunnitelman mukaisesti huomenna aamulla paikallinen Superb koeajoon, mutta myyjä saa kyllä vetää aikamoisen ässän hihastaan, jos meinaa saada nimen paperiin. Vaan eihän sitä koskaan tiedä.

Tärkein on kuitenkin vielä edessä, eli mitä auton pääasiallinen käyttäjä on mieltä tiloista ja ajokokemuksesta. Se selviää sitten huomenna ja jatko on joko stop or go.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Vastaa Viestiin