Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
nikomys
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Kesä 13, 2013 15:59
Paikkakunta: Seinäjoki

Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja nikomys »

Pari viikkoa sitten tuli ajankohtaiseksi edullisen kakkosauton hankinta. Eli siis suurinpiirtein semmoinen, millä emäntä pääsee töihin silloin tällöin, kun ei mene polkupyörällä ja saa kuljetettua koiria luontoon. Tällä hetkellä kakkosauton virkaa tekee vm.2000 Renault Scenic, jonka kuntoon saaminen tuntuu epätoivoiselta ja taloudellisesti kannattamattomalta. Eli hinnaltaan auto saisi olla noin 1000 € kuitenkin maksimissaan n.1500€. Aloin katselemaan ensiksi sen hintaluokan Saabeja, siis 9-5, 9-3 ja 9000 malleja. Tuolla rahalla ei tuntunut kohtuuajettua itseäni miellyttävää autoa löytyvän, joten laajensin hakuehtoa muihinkin merkkeihin. Nopean nettiauto-selailun jälkeen totesin, että muista merkeistä ei ainakaan löydy sitä oikeanlaista autoa.

Palasin siis takaisin etsimään pelkästään Saabeja. Koska auton käyttö on pääosin talviaikaan ja kilometrejä tulisi arviolta vain 5000/vuosi, ajattelin, että vanhankorinen ruiskukoneinen 3d/5d 900 ajaisi hyvin asiansa, koska auton tärkeimmät ominaisuudet olisivat hyvä käyntiin lähtö ja hyvä lämmityslaite, sekä . Pari 900 omistaneena olen luonut itselleni mielikuvan, että og900 on suhteellisen luotettava ja varmatoiminen auto.

Eilen aamulla selailin netistä sopivaa autoa, jolloin kaveri sattui soittamaan ja kyselemään onko sopivaa autoa löytynyt. Kerroin, ettei ole vielä löytynyt, mutta haku on rajaantunut og900. Tästähän meillä alkoi mielenkiintoinen väittely. Hän oli sitä mieltä, että kyseinen automalli on tarkoitukseemme täysin sopimaton. Ihmettelin sitten, että miksiköhän hän on tätä mieltä. Hän oli vahvasti sitä mieltä, että 900 on erittäin epävarma auto nuoren naisen käyttöön. Kysyin sitten perusteita väittämälle. Ei tarvinnut kuulemma perusteita. Vanhat saapit on vaan huonoja autoja, joissa on aina akku tyhjä tms. vikaa kun liikkeelle pitäisi lähteä. Kysyin sitten, mikä sen auton pitäisi olla. Mulle lueteltiin 90-luvun VW Poloa, Ford Mondeota ja Focusta, Citroen Xsaraa, E101 Corollaa sun muita, joita en vaivautunut edes harkitsemaan.

Siis ihmettelin sitä, miten voikaan kahdella ihmisellä olla niin erilainen käsitys luotettavasta perusautosta. Itse olen aina pitänyt 900 saabia perusauton lähtökohtana, enkä ymmärrä, miten joku, jonka olen luullut jotain autoista ymmärtävän, voi olla täysin toista mieltä asiasta. Perusteluja vanhemman 900 huonouteen en saanut, en muuta kuin saman väittämän, että ne ovat huonoja. Kaverilla ei koskaan ole saabia ollut, mutta hyvin tuntuu tietävän, että 900 on huono auto.

Mitä ihmettä!?! Ei oo koskaan itellä, eikä tutuilla semmoista ollut, mutta se on selvää että paska auto on kyseessä. Millä perusteella? Onko isi kertonut joskus pienelle pojalleen, että Saappi ei oo auto, eikä piika ihminen, josta on jäänyt mielikuva, että ne vaan on huonoja. Itselläni mielikuvat autojen hyvyydestä tai huonoudesta perustuvat myös varmasti osittain enemmän uskontoon, kuin laskentoon, mutta en nyt alkaisi väittämään kivenkovaan paskaksi autoa, mistä itselläni ei oo mitään kokemusta, eikä edes toisen käden tuntumaa..

Ei saisi kenenkään kanssa ilmeisesti autoista väitellä, mutta jotenkin alkoi vituttaa perusteluiden täysi puuttuminen ja inttäminen. Mielenkiinnosta olisi kiva tietää, ovatko muut törmänneet tällaiseen väittämään, että Saab on paska auto, ilman kokemusta tai järkisyytä? Onko kaikki jäänteitä jostain edellisten sukupolvien vitutuksesta ohittavaa 99 Saabia kohtaan, vai mistä tällainen suhtautuminen Saabeihin juontaa juurensa? Vai onko saab todellisuudessa paska auto, eikä sitä oo vaan itse vielä tajunnut :)
#3846 /900 T16 Convertible -88/ 9-5 2,3t -98/ 9-5 1,9 TiD Vector Griffin Wagon -09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja AZP »

OG-satkuun en osaa ottaa kantaa, koska en ole sellaista omistanut. Mutta sen ikäluokan autot on joka tapauksessa täysiä yksilöitä, joten paljoa ei edes merkillä ja mallilla ole väliä jos sen ikäisen käyttöautoksi hankkii. Enemmän on merkitystä sillä missä kunnossa se kyseinen yksilö sattuu olemaan.

Eikä OG-satku perusteeltaan ihan huono auto voi olla kun niitä näkyy vieläkin käyttöajossa jonkin verran. Paljonko näkyy 80-luvun ja 90-luvun alun Carinoita, Bluebirdejä, Accordeja, 626:ia ja muita Japanin laatuautoja, joita kuitenkin niitäkin myytiin paljon noihin aikoihin?

Itsellä on ollut tosi pieni määrä uudehkoja käyttöautoja, ja nekin usein melko erikoisia, joten on vaikea omakohtaisesti sanoa paljoa aiheesta Saab vs. muut merkit käyttöajossa. Edellinen OG-kolkki hajoili sieltä sun täältä reilun viiden vuoden omistusaikana. Aikaisemmat saman hinta/ikäluokan autot mitä minulla on olleet tuntuivat hajoilevan vähemmän, mutta toisaalta ne pysyi omistuksessa max vajaa 2 vuotta, ja mittareissa oli hankittaessa puolet vähemmän kuin Saabissa. Ja noissa autoissa oli myös tekniikka yksinkertaisempaa, ei ollut turboja, automaatti-ilmastointeja tai muita hilppeitä hajoamassa. Korjailutarpeista huolimatta olin sitä mieltä että OG9-3 oli todella hyvä auto. Samaa sanoisin tuosta nykyisestäkin NG-kolkista, joka ei ole reilun vuoden omistusaikana vielä paljoa huolto aiheuttanut yli 300 tkm mittarilukemasta huolimatta.

Itselleni tuo satunnaisesti tyyppivioista kärsivä OG9-3 oli kuitenkin ihan hyvä auto käyttiksenä, kun osaan lukea foorumia, WISiä ja on tilaa, kiinnostusta ja vähän osaamistakin roplata perusasiat kuntoon itse. Tavallinen peukalo-keskellä-kämmentä -autoilija olisi käyttänyt tuota Saabia korjaamolla kerran-pari vuodessa ja maksanut itsensä kipeäksi. Varmasti tarina Saabin hyvyydestä olisi erilainen kuin itselläni. Eli paljon on kiinni katsojasta.

Ja otsikkoon liittyen, paljon on kiinni myös mielikuvista. En pidä ranskiksia ja italiaanoja mitenkän erityisen luotettavina (jota mielikuvaa kommenttisi Rellun toivottomuudesta vahvisti taas lisää), mutta en ole koskaan ranskista tai italialaista omistanut. Eikä niitä ole tässä lähipiirissäkään juurikaan ollut. Mutta ei se ranskisten maine ihan tyhjästä ole temmattu, kun katsoo katsastustilastoa. Ja pidemmällä ajalla se on kyllä näkynyt myös kyseisten valmistajien taloudellisessa tuloksessa ja markkinaosuudessa. Rellu ja Fiat taisteli vielä 80-luvun alussa Euroopan suurimman autovalmistajan tittelistä, mutta katsokaapa myyntilukuja viimeisten vuosien ajalta. Mutta totta on että ei saisi haukkua ellei ole maistanut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Meikäläisen omistuksessa / perheen käytössä olleista käytettynä hankituista käyttöautoista selkeesti vähävikaisin oli vm. 2000 Fiat Punto 1,2 8v koneella. Hajoavia varusteita ei ollut, eli ei ohjaustehostinta, ei ilmastointia, keskuslukkoakaan ei ollut, mutta asensin itse yleismallin keskuslukon. Kerran jätti työpaikan pihaan kun akku ryytyi pakkasissa.
Juuri eilen tuli tietoa Punton historiasta sen jälkeen kun se myytiin tuttavaperheen tyttärelle ensiautoksi varmaan 2-3v sitten. Kuulemma yhä on tytöllä ajossa, käytännössä ei mitään vikoja ole ollut ja mennyt ensimmäisellä aina leimastakin läpi.

Kyllä wanha kunnon kaasarisatkukin oli melko luotettava juhta aikoinaan, mutta peltihommia siihen tuli tehtyä vähintäänkin tarpeeksi...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kommenttia OG900:sta näitä muutaman omistaneena.
Kaikista olen joutunut korjaamaan vaihdelaatikon ( synkronointi ) tämä taas johtuu vaihdelaatikossa
olevista vääristä öljyistä,väärä öljylaatu tuhoaa synkronoinnin teflon pinnoitteen.
Alkavan vaihdelaatikkovian huomaa ajossa kun,vaihdetaan alaspäin niin 2 vaihteelle mentäessä rusahtaa tai
takkuaa.
Remonttina itse tehtynä ei mikään mahdoton juttu,konepellin saa helposti irti ja moottori on näin ollen
helppo nostaa pois.

Iskunvaimentimien yläpään ( takana ) ruosteviat on myös melkolailla hellpoja korjattavia.
Palkin päälle jäävä hiekka yms..tahtoo edesauttaa ruostumis prosessia,hyvä olisi aina pesun yhteydessä
puhdistaa myös tämä kohta.
Itse hitsasin taakse happoset lätkät palkin päälle.

Ovien alareunat tuppaavat ruostumaan,johtunee vuotoreikien tukkentumisesta ajan saatossa,
Kaikki nämä osat ovat vaihdettavissa,ainakin ennen vanhaan sai korjauspeltejä ko..paikkaan.

Vetoakselitunnelin ruostuminen alapinnasta johtunee myös sinne kerääntyneestä liasta,olisi syytä yrittää puhdistaa
myös tämä paikka joskus,tämänkin korjaaminen ei ole mikään mahdoton paikka.

Oven tiivisteet tupaavat vanhemmiten vuotamaan (pitävät ääntä ajaessa) näitten korjaaminen oli vähän haasteellisempi juttu,purkuautoista sain uusittua nämäkin.

Yhdestä satkusta jouduin uusimaan kannentiivisteen heti kättelyssä,tämäkään remontti ei ole mahdoton myös
itse tehtynä.


OG900 900i 1984 (pystäri) viininpunainen,tästä kuoriutui lakka pois maalipinnasta jostain kumman syystä.
Kuulemma muillakin merkeillä on ollut tätä lakan kuoriutumista havaittavissa.
Tästä satkusta oli myös syylärin kenno aivan tukossa,huomasi kun moottoritiellä ajoi vähän kovempaa.
Nosti lämmöt melko korkealle.
Ja tästä satkusta myös levisi sytytyksen ohjaus yksikkö ( ei ollut kallis investointi muistaakseni 170,- mk )

Mutta kaiken kaikkiaan satku on erittäin luotettava ja turvallinen auto verrattuna tuonajan muihin kulkineisiin.

PS...
Ford Mondeota ja Focusta
Olikos nämä jo sitä ikäpolvea joissa ovet ja luukut happani käsiin..?
Meillä olleessa fiaskossa 1.3 Mk5 oli ainakin nokkapelti ja takapelti ja kuskin ovi hapantunut.
Eikä tuo escort mk4 ollut sen parempi...kynnys kotelot ruostui puhki
Ja öljypohja oli myös ruostunut puhki.
Laitokset piti laittaa kiertoon.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

nikomys kirjoitti:Vanhat saapit on vaan huonoja autoja, joissa on aina akku tyhjä tms. vikaa kun liikkeelle pitäisi lähteä
Tämä kertoo kyllä heti jotain puhujan tietotasosta, jos nimenomaan tuo oli argumenttina.
Jos akku on yhtäkkiä tyhjä niin vika on kyllä miltei aina itse akussa ja/tai käyttötottumuksissa, ja lopuissa tapauksissa laturit yms. komponentit voivat tehdä sudokun samalla todennäköisyydellä missä vaan vehkeessä.

Kuulostaa vähän siltä, että ehkä jollain tutulla on ollut käynnistymisongelmia Saabin kanssa, jota on kahvipöydässä kiroiltu kovasti. Siitä on sitten tullut mielikuva, että "kaikki Saabit mitä tutuilla on ollu on aina hajonnu ja ollu ihan reiästä muutenkin kaikinpuolin" vaikka otanta on 1kpl.

Olen itse omistanut kohtuullisen kasan Hondia, Fordin, Roverin, Opelin ja pari Saabia, eikä niistä ole minkään kanssa ongelmilta vältytty :mrgreen: Kuitenkin yli 250tkm ajettuja laitteita kaikki, ja hyvin erilaisia yksilöitä.

Sen sijaan varaosien kustannuksissa ja saatavuudessa sekä korjausten suorittamisen mielekkyydessä on ollut huomattavia eroja, ja se on minulle nykyään "tein itse ja säästin"-miehenä se mielikuva jonka perusteella valitsisin auton. Saab on erinomaisella tasolla siinä, kuten myös Honda, koska osia ja informaatiota on saatavilla helposti ja auton rakenteet ovat kohtuullisen loogisia.
(Vrt. Rover, jonka ylävesiletku olisi maksanut kuulemma miltei 200€ ja toimitusaika 2vk.)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jos akku on yhtäkkiä tyhjä niin vika on kyllä miltei aina itse akussa ja/tai käyttötottumuksissa,
Mainittakoon vielä ne fiiatit mitä olen omistanut (sensuroitu) ei yhtään reissua päässyt aloittamaan ettei
jotain virta vehjettä olisi pitänyt "viritellä".
*fiat petojen sukua,susi jo syntyessään*

Ja tuon ajan ooppeleissa oli juuri se mitä tarvitaan,ei yhtään ylimääräistä.
Tupakansytytinkin piti valita erikseen uutta autoa ostaessa,ja lämmityslaite oli yksi vitsi.

Ja tuli mieleen datsun 100A, hyvä auto muuten mutta, jos pakkanen meni yli 15 astetta ja ei ollut
lämmityksessä.
Niin oli aivan turha yrittää käyntiin,nimittäin ei ollut pilattu akun koolla tuota värkkiä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ilman perusteluja voi tollaset mielipiteet jättää noteeramatta.
Vanhan auton ettiminen on kyl sellast tuurikauppaa.
Ite kun tuli aikoinaan noita vanhoja og satkuja kerättyy talteen melkonen läjä niin järjestään melkein jokaisesta oli syylärit iha loppu ja suurimmasta osasta kansipahvi oireili. Käyttäjävika tietty ku ei oo aikanaan vaihdettu syylärii vaan annettu vaan lämmetä.

Toimiessaan kyllä erinomainen talviauto mutta sellane huomio että abseja niissä harvemmin on, mikä voi olla tuoreemman kortin haltijalle melkone ylläri.

Tonnari ois tietty jees, tosin vanhemmat femmat rupee oleen samoissa hinnoissa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja ristos »

Mielikuvan vaikutushan on kyllä maaginen! Monet täällä foorumilla pyörivistä kuten minäkin, jotka ovat Saabismilla rokotettu jo lapsena tai nuoruusvuosina, olemme varmasti sinut Saabin kanssa. Saatamme jopa ymmärtää tuon metkuja ja siten varmasti pärjäämme sen kanssa. Ymmärrän kyllä niitä, jotka kokevat Saabin paskana autona. Sen he tekevät useimmiten päätelmänsä juuri vain mielikuviensa ja kuulemisensa juttujen pohjalta. Heille ja tietysti näinä aikoina monelle muullekin Saab on "menneen talven lumia"!

Kyllä se voi olla, että monelle nämä vielä valmistettavat "autot" voivat olla turvallisempia valintoja kuin arvostavamme Saab. Se heille suotakoon! Mutta jos tuon kakkosautona ajajalla on käytössä "hyvä varikko ja varikkohenkilökunta", niin Saab voisi olla vaihtoehto. Jos tuota varikkoalueella ei ole, niin uusi pieni kakkosauto olisi kova sana! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kyllä minä voisin OG-Satkun hyvillä mielin ottaa kakkosautoksi. Moista en ole itse omistanut mutta viimeisen vuosikerran 99:n omistaneena tiedän hyvin pitkälle, mitä odottaa tekniikkapuolella.

Kyllä minä Citroen Xsarankin tohtisin kakkosautoksi ottaa. Tämä kolmen vuoden kokemuksella Xsarasta ykkösautona.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Mielikuva vaikuttaa kyllä paljon. Vanhat bemarit tuntuvat olevan todella haluttuja (ainakin e30) ja raadostakin saa maksaa, kun taas samanikäiset Saabit eivät kelpaa juuri kenellekkään.. Vaikka autona vanha Saab on aika kova luu verrattuna muihin.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mielikuvat ja huhupuheet joidenkin ajatuskuviin vaikuttaa.
Sitä ettei og900 muka olisi tytölle tai naiselle sopiva esim ensiautona en kyllä allekirjoita.
Vakaa, kohtuukulutuksinen, suht turvallinen ja aika varmakin toimimaan kelillä kuin kelillä.
Sekä pikkuvikainen kulkine on mitä itsellä noita ollut siitä alkaen kun kortin -82 sain ja ajanut kavereiden og 80-90 luvulla mm ex tempore viikonlopun 800-1100km juoppokuskikeikkojakin.
Tienpäälle jäänt vain kolme kertaa eli taka-akselin pannan pettäessä, bensapumpun lauetettua ja bensareleen hajotessa.

Muilla mitä tiedän tai ajanutkin mm ford escort ja mondeo, bmw 300 ja 500 sarjoilla , opel kadet, ascona, astra, vectra, toyota corolla, avensis, wv, seat, skoda ja audi jne oltu tien varressa saman verran tai tiuhempaan kuin og. Tonnarit ja ng satku ollu mulla selkeästi vikaherkempiä kuin og.
Ranskalaisista sen verran että yhdellä kaverilla kaksi -00 taitteen psa-kone hajonnu, parilla muulla toimivat aika hyvin ja varmasti.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja aero »

99 GL kirjoitti:Mielikuva vaikuttaa kyllä paljon. Vanhat bemarit tuntuvat olevan todella haluttuja (ainakin e30) ja raadostakin saa maksaa, kun taas samanikäiset Saabit eivät kelpaa juuri kenellekkään..
Vanha bemari on legendaarinen luisupulkka, se sitä hintaa nostaa. Mitä enemmän valmistajat ovat siirtyneet etuvetoihin, sitä vähemmän luisupulkkia on tarjolla - 20v sitten 10-20 -vuotiaissa takavedoissa oli paljon enemmän valinnanvaraa. Lisäksi esim. E30:n tarjonta on vähentynyt, kun niitä on vuosien saatossa tykätty istuttaa puuhun.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tuon ymmärrän kyllä, ja onhan tuommoisella eekolmellakympillä hauska leikkiä. Tänään viimeksi ajelin pikkuveljen yksilöllä :D Jotain samaa fiilistä noissakin on kuin Saabeissa

Mutta ihan jos pelkäksi käyttöpeliksi/semmonen jolla pitäisi johonkin päästäkkin niin silloin og900 olisi oma valinta
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo. Jos minä ettisin halpaa käyttöpeliä niin ostaisin varmaan (taas) tonnarin. Sen lisäksi, että siinä saa rahalle aika paljon autoa (IMO jopa enemmän kuin OG900:ssa - käyttökuntoinen kivasti varusteltu (esim. cruise ja ilmastointi) OG voi olla hankala löytää ja löytyessään jopa tonnaria kalliimpi), on se mallina tuttu, jonka ansiosta ostotarkastus ja vikaennakointi ovat helpoimmasta päästä. Jälkimmäinen on tietty täysin henkilökohtainen seikka, joka ei useimpiin tämän maailman ihmisiin päde.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Mielikuvien vaikutukset autoa hankkiessa

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Koska olen saabistina tällainen puolivillainen ja tuore , sekä hypännyt tuon "oikeiden" saabien malliston kokonaan yli, niin oma valintani käyttöpeliksi/kakkosautoksi saab mallistosta , olisi kolkki 2.2 dieselillä.

Jos pumppu uusittu ja egr tulpattu , niin eihän tuossa ole kun alustaan satunnaisia plug&präy hommia.

Tietysti diesel hieman kilometreistä kiinni.... , mutta koneen puolesta taitaa olla varmimpia saapeja.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Vastaa Viestiin