Emännän Seat ibiza -09 1.4 virtaongelma

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
napalmi
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 16:20
Paikkakunta: Tuusula

Emännän Seat ibiza -09 1.4 virtaongelma

Viesti Kirjoittaja napalmi »

Kysellään nyt vielä täälläkin...

Eli ongelmana on seatissa että jos seisoo muutaman päivän ajamatta, tyhjää akun. Sama vika oli lämmintä tai pakkasta.

Käytetty kolmella eri korjaamolla eikä mitään ole löytynyt. Akkujakin on vaihdettu kolmeen eri otteeseen. Auto ei anna mitään ilmoituksiakaan. Autolla takana n 75 tkm.

Googlekin on aika hiljaa asiasta. Jostain luin että erittäin harvoissa tapauksissa moottoriohjauksen ohjelma on pitänyt päivittää.

Alkaa olla avokki jo melko kypsä tähän kulkineeseen ja vaihtokin on jo tullut tapetille.

PS. omaan -01 9-5 aeroon tuli juuri 300 tkm täyteen ^^
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Emännän Seat ibiza -09 1.4 virtaongelma

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Virrankulutusta mittailemaan akusta, ja sulakkeita yksi vuorollaan irti. Kun virran kulutus loppuu, niin katsoo että minkä sulakkeen otti pois ja lähtee siltä suunnalta etsimään vikaa.

Yleisiä sähköisiä VAG-vikoja on mm. poljinkytkinet. Voi jättää esim. valoja päälle. Mikrokytkimet, velipojan audiin vaihdettiin takakontin avauskytkin kun availi luukkua miten sattuu, milloin sattuu.. mutta tuo virrankulutusmittauksen kautta selvittämään lähtisin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Emännän Seat ibiza -09 1.4 virtaongelma

Viesti Kirjoittaja Haza »

Ei ole virrankulutuksen mittailu ihan noin yksinkertaista tuon ikäisessä Ibizassa:

Virrankulutusmittaukset pitää aloittaa siitä että täytyy saada auto kuvittelemaan että se on kaikki ovet, ikkunat jne kiinni ja sitten odotellaan (pahimmillaan taisi olla luokkaa 2h ennenkuin varmasti kaikki on pimeänä/lepotilassa) ennenkuin lähdetään mitään sorkkimaan. Sitten kun niitä sulakkeita aletaan repimään niin otetaan vaan yksi kerrallaan ja jos kulutus muuttuu niin taas odotellaan.

Siellä kun joku ohjainlaite sattuu olemaan sekaisin ja pitää jatkuvasti väyliä ja muita ohjainlaitteita hereillä niin virtaa kuluu yllättävän paljon.
Vastaan on tullut myös rikkinäisiä latureita ja startteja jotka imee akun tyhjäksi.

Vähän tässä ihmetyttää sekin miksi ihmeessä on käytetty eri paikoissa kun vielä mitä ilmeisimmin kaikissa on aloitettu samoista jutuista, luettu vikakoodit ja kun niitä ei ole niin arvattu vaan että akku paska, vaihdettu se ja rahat pois? Anteeksi vaan mutta tuossa on jo asiakkaassakin osasyy jos ei haluta maksaa kunnon vianhausta tai ei osata tilata (tai vaatia) sitä.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Re: Emännän Seat ibiza -09 1.4 virtaongelma

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Ajotietokoneen ja gatewayn? päivitys kuulemma auttais. Näin luin epsanjan seat foorumilta.

Ja päivitykset Seatin merkkihuollosta.
Vastaa Viestiin