Uudessa Tuulilasissa Saabista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Uudessa Tuulilasissa Saabista

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Tuolla 93SS osiossa näytti olevan jo mainintaa asiasta, mutta ajattelin laittaa tännekin.

Eli uudessa Tuulilasissa on juttua 9-2X Saab-Subaru keksinnöstä.
Teksti on erittäin asiallista ja siinä moititaan aika osuvasti GM:n politiikkaa sotkea Saab ja Subaru sekä jättää autosta pois kaikki "Saabismit"

Samassa lehdessä on erittäin pieni Saab 9000 "Osto-opas", jossa kerrotaan tarkistettavat kohteet, jos on kyseistä autoa hankkimassa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Juu, luin myös ko. tekstin äskettäin. Kuten totesit, oli siinä kyllä sanottu aika nasevasti lehden mielipide saab-subarusta, jossa ei ole mitään muuta saabia kuin merkit..... Onneksi tuota ei edes tuoda suomeen!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

ihan vain

Viesti Kirjoittaja gis »

Uteliaisuudesta: oliko siinä voimanlähteenä Subarun bokseri vai mikä?

Muuten minusta (eli jos oisi pakko yrittää keksiä uusi malli), voisi 9000 mallina ja Subarun nelivetotekniikka olla aika mielenkiintoinen paketti. Ehkä Aeron alusta... koneena... no siinä nyt olisi kyllä rutkasti vaihtoehtoja... Subarun bokseri? Tai oisko joku diesselikään ihan pyhäinhäväistys?
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Joo, sen bokserinhan ne on sinne jättäneet. Ei vissiin olis muuta mahtunutkaan matalaksi suunniteltuun pannuhuoneeseen---
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Wheelspin
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 15:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wheelspin »

Luin myös kyseisen "koeajon". Jutussa oli ihan hyvin nostettu esiin GM:n mukanaan tuomia Saabin identiteettiin liittyviä kysymyksiä. Muuten juttu oli kyllä enemmän pakina kuin kunnon koeajo, jossa olisi keskitytty itse auton ominaisuuksiin.

Maailmalla on aika laajasti kehuttu Impreza WRX:n ajettavuutta ja dynaamisia ominaisuuksia. Ajettavuuteen liittyvien kysymysten osalta on 9-2X:n osalta kirjoitettu mm. EVO -lehden koeajossa, jossa väitettiin 9-2X:n olevan ajettavuudeltaan (ajajan autona) paras Saab (no, Saabhan auto ei tosin ole). Sinänsä en ota tuohon näkemykseen kantaa, ei ole omakohtaisia kokemuksia. On lähtökohdat kuitenkin aivan erilaiset kuin jutussa esitetty ontuva heitto siitä, että BMW olisi tehnyt 1-sarjan Rover 25:n pohjalle.

Saa nähdä mitä GM:n Saabin osalta valitsemasta strategiasta seuraa. Ei noista vehkeistä kyllä Saabia saa vaikka virtalukko olisi siirettykin sinne, minne se kuuluu. :wink: Näyttäisi siltä, että ihan puhtaasti Saabeiksi tehtyjen autojen aika alkaa olla ohi, valitettavasti. Sinänsä olisi ihan hauska nähdä millainen esim. nelivetoisen V8 Monaron pohjalle tehty "Saab" olisi...
9-5 Aero
#2047
Vastaa Viestiin