Opel to Build Next GM Europe Mid-Size Car

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Opel to Build Next GM Europe Mid-Size Car

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

No niin.

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No se oli sitten nyt siinä. Ei tarvitse enään jännittää tai spekuloida. Saab Saksasta.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Monikos tuli katsoneeksi viimosen jope shown kuluneella viikolla. Ihan nyt vain tuli mieleen, että kyllä jopen aatteleppa ite kappale sisältää paljon asiaa, noin saabistin näkökannasta. :) Saisivat GM:n badgeengineeritkin kuunnella samaisen kappaleen ja aatella vähän ite :evil:
#1890
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Eipä tarvi enää 9-3:siakaan ostella. :? Seuraavaksi uhrataan varmaankin 9-5.

EDIT: Siitäkin varmaan tulee huippuluokan GM-tuote. :(
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Tulokset näkee aikanaan, ennustaja-akat löytää lehti-ilmoituksista
lehtola
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Ikävä uutinen äkkipäätä ajatellen Trollhättanilaisille.
Kokonaisuutena ajatellen onko sillä hirveästi väliä missä auto on tehty. Saabeja on tehty aikaisemminkin muualla kuin Ruotsissa ja kuinka moni jenkkilässä tai muualla maailmassa ylipäätään mahtaa tietää, että missä hänen cabbensa/900/9-3 on tehty. Sitä kuitenkin pidetään Ruotsalaisena autona. Veikkaan, että Ruotsissa Saabin myynti kärsii tästä kaikkein voimakkaimmin. Ikävä Saabille koska Ruotsi kuitenkin on isoimpia Saabin markkina-alueita. Valmistus ja suunnittelu on kaksi eri asiaa ja enemmän pitäisi kantaa huolta suunnittelun luisumisesta pois Ruotsalaisten käsistä.

Matti
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Joo, mutta Saabia (oikeita) on tehty vain Suomessa ja Ruotsissa. Ehkä joku Sonettin koppa Italiassa. Ja kun tietää, mitä paskaa Rüsselsheim on tähän asti suoltanut, ei ole mitään valoisaa luvassa :(

Ja voi vielä palaa serkkutytöltä työpaikka (verhoilija Trollhättanissa) :cry:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

onneksi meille (ainakin suurimmalle osalle) on vielä saabeja riittänyt :wink: huomisesta voisi monessakin mielessä ajatella Yodan tavoin (jotakin huomisen olosta pilvien peitossa se oli, en tarkalleen muista, ennustaminen vaikeudesta oli kuitenkin kyse)

v-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tknummelin kirjoitti:Joo, mutta Saabia (oikeita) on tehty vain Suomessa ja Ruotsissa. Ehkä joku Sonettin koppa Italiassa. Ja kun tietää, mitä paskaa Rüsselsheim on tähän asti suoltanut, ei ole mitään valoisaa luvassa :(
Justjust...ehkäpä ruottalaisten mielestä tuo Suomessa tehty ei ole oikea Saapi. Mitähän mieltä ne hurrit on jos jätetään kohteliaisuudet pois.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Uudessakaupungissa tehdyt Saabit sentään tiedettiin laadukkaasti kootuiksi. GM onnistuu taas tekemään entistä enemmän hallaa Saabin imagolle. Toistan mielipiteeni tästä asiasta: KuvaGM

Mitähän meinaavat vastaavaisuudessa suunnitella Ruotsissa, kun valmistuskin siirretään mualle? Keulamerkin koon?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Uskomattomia sähellyksiä tuolla GM-johdolla. Tekevätköhän ennusteensa ja päätöset ihan selvinpäin.
Hirveetä soutamista ja huopaamista.
Ei ihme , että konserni ei tuota, kun johtoporras ryssii jo alkumetreillä.

Suunnittelevat jonkin SAAB-City-maasturin tekoa Trollhättanissa.
GM-City, ei kiitos.

No, eipä tartte ainaskaan hankkia 9-3:sta, eikä Vestraa.

Gedaut-, Sorsa ja Vestra, kiitos ei meidän pihalle.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

iSaabnetissa osuva kuva:

Kuva
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Joo..."V*tutuskin alko ankaraan nousuun -HIK!- ankaraan nousuun---"
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kyllä tuo keskittäminen taitaa olla aika yleinen suunta maailmalla.

Jos suunnittelu olisi svenskien käsissä, niin se olisi hyvä juttu. Autojahan tehdään eri maissa jo muutenkin. Esim. Belgiassa kootaan monia eri autoja ja taisihan se olla samoin myös Uudessakaupungissakin, kun meni sulass sovussa maailmalle Saabia , Opelia ja Porschea ja jossain nurkassa jopa Ladaa..

Varmaan ruotsalaiset saabistit miettivät, mikä oli viimeinen oikea Saab ja ovatko Suomessa tehdyt kajakit ja cabbet Saabeja ollenkaan. Se on vähän, miten asiaa tarkastelee.

Kyllä 9-5 wagon jatkossakin kelpaisi, vaikkei sellaista ole tullut tähän mennessä hankituksi. Ei se ole niin väliä, missä se tehty on. Niin, sanoivat, että Suomessa tehtyjen Saabien laatu oli parempi kuin ruotsalaisten.
# 419 Vesa Pohjalainen
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Vähän pahoin pelkään, että Saabin oma panostus alkaa pikkuhiljaa olemaan aika marginaalinen uutta mallia suunnitellessa..
Vastaa Viestiin