Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
No jo on taas "pitkästä aikaa" aika viedä Skodillakki huoltoon
Alkoi kompjuutteri vinkumaan "tarkastushuoltoa", johan tuosta öljynvaihtohuollosta tulikin jo about 3000km mittariin
No, ens torstaina taas Mäkelän pajalle valohoitoon. Kilsoja mittarissa jtn 52tkm. Jos ei porsimuksia lasketa, niin tää on jo kolmas huolto alta 55tkm ajoilla. Siinä sitä VAG-konsernin "edullista huoltokulua", jota eittämättä TM:ssä muistetaan aina mainostaa. Samaan kilometrimäärään mennessä Focusta, jossa "onneton" kiinteä 20tkm huoltoväli, tuli käytettyä pajalla kahdesti.
Tuohon vielä DSG spedeilyt ja tulvaurpoilut, niin eihän tuo ole tiellä ehtinyt olemaan lainkaan, kun koko ajan pitää huollossa rampata
Alkoi kompjuutteri vinkumaan "tarkastushuoltoa", johan tuosta öljynvaihtohuollosta tulikin jo about 3000km mittariin
No, ens torstaina taas Mäkelän pajalle valohoitoon. Kilsoja mittarissa jtn 52tkm. Jos ei porsimuksia lasketa, niin tää on jo kolmas huolto alta 55tkm ajoilla. Siinä sitä VAG-konsernin "edullista huoltokulua", jota eittämättä TM:ssä muistetaan aina mainostaa. Samaan kilometrimäärään mennessä Focusta, jossa "onneton" kiinteä 20tkm huoltoväli, tuli käytettyä pajalla kahdesti.
Tuohon vielä DSG spedeilyt ja tulvaurpoilut, niin eihän tuo ole tiellä ehtinyt olemaan lainkaan, kun koko ajan pitää huollossa rampata
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Tämä skeida taitaa olla nykyisen vag-laadun mukainen perustuote. Työkaverikin on jo hieman alkanut reklamoida, kun entisen Audin TFSI-kone söi öljyä kuin sieni ja audipajalla tarjottiin koneremonttia kokonaisedulliseen 16.000e hintaan. Autolla oli ajettu jo melkein 200K, joten ehtoopuolella oltiin jo reilusti. Noh, tuttu automyyjä hoiti homman kotiin ja teki vaihtokaupan uudempaan Passattiin. Nyt tämä volkkari vaatisi mm. kaksoismassakytkinremonttia ja webastokaan ei enää käynnisty, joten tuhansia euroja kysytään taas korjaamolla
Eski
Eski
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Skodaan tuli ensimmäinen korjaamoa vaativa vika. Tankkausluukun alla oleva vedenpoistoputki on tukossa. En saanut itse auki kun ei ole paineilmaa. Piti viedä merkkihuoltoon. (no oikeasti oli määräaikaishuolto muutenkin tulossa).
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Aamusella kuskattu tosiaan Skodillakki huoltoon. Meinasivat taas huoltomääräyksen mukaan vaihtaa öljytkin, mutta totesin, että eipä tuosta edellisestä öljynvaihtohuollosta ole ku muutama tuhat kilsaa. Sitten hetki tutkailtiin konetta ja naputeltiin huoltomääräys uusiksi.
Eli kyllähän noissa "iso huolto / välihuolto" kuvioissa äkkiä tulee joko tahattoman tai tietoisen kusetuksen uhriksi jos ei ole tarkkana kuin porkkana.
Kaken patterin vaihdon tilasin lisätyönä. Sijaisautoksi tuli hulppea Opel Karl kolmepyttysellä ei-niin-ihmemoottorilla Varusteita kyllä kivasti, cruise ja ratin lämmitys yllätti positiivisesti.
Saas nähdä mitä löydöksiä tulee huollosta. Seuraavaa huoltoa ei varmaan tarvitse taaskaan odotella edes sitä 20 tuhatta kilometriä, alkaa tietämyskone kuitenkin vinkumaan öljynvaihtohuoltoa kesään mennessä, arviolta kilometrien ollessa karvan päälle 70tkm.
Eli kyllähän noissa "iso huolto / välihuolto" kuvioissa äkkiä tulee joko tahattoman tai tietoisen kusetuksen uhriksi jos ei ole tarkkana kuin porkkana.
Kaken patterin vaihdon tilasin lisätyönä. Sijaisautoksi tuli hulppea Opel Karl kolmepyttysellä ei-niin-ihmemoottorilla Varusteita kyllä kivasti, cruise ja ratin lämmitys yllätti positiivisesti.
Saas nähdä mitä löydöksiä tulee huollosta. Seuraavaa huoltoa ei varmaan tarvitse taaskaan odotella edes sitä 20 tuhatta kilometriä, alkaa tietämyskone kuitenkin vinkumaan öljynvaihtohuoltoa kesään mennessä, arviolta kilometrien ollessa karvan päälle 70tkm.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Sotka tuli päivemmällä haettua huollosta, ei raportoitavaa. Paljon oli tarkisteltu, ainakin listan mukaan, ja raitisilmasuodatin vaihdettu.
Opelixistä löytyi vielä kaistavahtikin. Ompas muuten sitten viimisen päälle turha värkki. Leikin sillä tossa kotimatkalla, ja vähintäänkin joka kolmannen kaistaviivan "tahattoman" ylityksen jätti huomioimatta, eikä siihen keltaseen merkkivaloon ja hentoon piippaukseen havahdu kyllä kukaan, jos vaikka meinaa rattiin nukahtaa tai kännyään näpräilee tms. ja lipee auto "naapurin" puolelle. Melko usein meni vahti myös "pimeäksi", jos ei ollut kristallin kirkkaina loistavia kaistaviivoja. Ei jatkoon.
Opelixistä löytyi vielä kaistavahtikin. Ompas muuten sitten viimisen päälle turha värkki. Leikin sillä tossa kotimatkalla, ja vähintäänkin joka kolmannen kaistaviivan "tahattoman" ylityksen jätti huomioimatta, eikä siihen keltaseen merkkivaloon ja hentoon piippaukseen havahdu kyllä kukaan, jos vaikka meinaa rattiin nukahtaa tai kännyään näpräilee tms. ja lipee auto "naapurin" puolelle. Melko usein meni vahti myös "pimeäksi", jos ei ollut kristallin kirkkaina loistavia kaistaviivoja. Ei jatkoon.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Mittarilukemalla 60490km vaihtui eilen vianorilla alle kesägummit. Good Year Efficient gripit, joilla viime kesärengaskaudella ehti tulla 5170km kurvailua.
Talvikumeilla (uudet asennushetkellä) ajeltiin 16149km. Nyt oli nastat pysyneet misukoissa, joten noilla varmana jatketaan sitten ensi talvirengaskauden koittaessa.
Ei muuta raportoitavaa. Syksyn ja talven kurakelit sai vaaleahkon sisustan aika basgaiseksi. Tuli hommattua verkkokauppa.comista halpis verhoilupesuri. Koeponnistetaan jossain välissä, että onko siitä mihinkään.
Talvikumeilla (uudet asennushetkellä) ajeltiin 16149km. Nyt oli nastat pysyneet misukoissa, joten noilla varmana jatketaan sitten ensi talvirengaskauden koittaessa.
Ei muuta raportoitavaa. Syksyn ja talven kurakelit sai vaaleahkon sisustan aika basgaiseksi. Tuli hommattua verkkokauppa.comista halpis verhoilupesuri. Koeponnistetaan jossain välissä, että onko siitä mihinkään.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
SAABin sid kertoili pari päivää sitten "washer liquid level low" onkohan kalliskin remontti tulossa.Alkoi kompjuutteri vinkumaan "tarkastushuoltoa",
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Mitäs Skeidalle kuuluu ? Joko se on porsinut lopullisesti ja suruaika menossa ? Toivoo nimimerkki "huolissaan, mutta kiinnostunut"
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Valitettavan tylsä kulkine, eli toiminut ongelmitta. Ollaan just ny Kreikas lomalla ja Skeida huilaa lentoparkissa. Mittarissa on n. 77tkm ja kolmas kesärengaskierros ruuvattiin alle tovi sitten. Ens huoltoon on n. 800km (öljynvaihtohuolto), tsekataan ohjauskulmat samalla. Kai noilla Testi Voittaja kumeilla pitäis vähän yli 19tkm päästä per kierros.. Mut nyt ei oo päässyt...
Jaa niin, ny lomareissulla ollaan vuokrattu viikoks ajoon Toyota Corolla. Kyseinen yksilö lienee tuoreinta vuosimallia, kun odomeetterissä on n. 2700km. On kyllä vaikee ymmärtää,että miksi tojotalla on menty pilaamaan hiton mukavan ja jopa hienon ajettavuuden omaava auto täysin hengettömällä koneella. Toi 1,6 vvti tuntuu käytännön ajossa PALJON puhdittomammalta kuin esim. audinkorvike pösö vuosimallia 2003 samaisella 1.6 litran iskutilavuudella.
Jaa niin, ny lomareissulla ollaan vuokrattu viikoks ajoon Toyota Corolla. Kyseinen yksilö lienee tuoreinta vuosimallia, kun odomeetterissä on n. 2700km. On kyllä vaikee ymmärtää,että miksi tojotalla on menty pilaamaan hiton mukavan ja jopa hienon ajettavuuden omaava auto täysin hengettömällä koneella. Toi 1,6 vvti tuntuu käytännön ajossa PALJON puhdittomammalta kuin esim. audinkorvike pösö vuosimallia 2003 samaisella 1.6 litran iskutilavuudella.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
^Hyvä että sujuu. Kolmas kesärengaskerta noille kilsoille on kyllä aika hurjaa, meillä 61 tkm ja toinen rengaskerta aloitti juuri matkansa. Ensiasennus-Continentaleilla mentiin 35 tkm, nyt alla tosiaan halpis-Tigarit ja odotan kyllä niiltäkin jotain ihan muuta kuin mainitsemaasi 19 tkm...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Ilmeisesti tällaiseen liisinki-skeidaan vaihdetaan uudet kumit, kun eturenkaissa on 4mm kulutuspintaa Muistan kun appiukko aikanaan ajoi uudella OG9-3 vaparillaan ja sen 15" ensiasennuskumit menivät vaihtoon, kun mittarissa oli rapiat 100K. Misukan Pilot-kesäkumeilla oli taatusti ajettu tuosta matkasta yli puolet, eikä silti oltu vielä sakkorajalla...
Eski
Eski
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Aika paljon tuntuu vaikuttavan se miten ja missä ajetaan. Mulla tuntuu kuluvan renkaat melko nopeaan rengasmerkkiin katsomatta. Nyt on ajettu keväällä hankituilla Goodyeareilla vajaa 4000 tkm ja eturenkaista on jo milli hävinnyt. Tällä tahdilla noilla ajelee yhteensä ehkä noin 20 tkm ennen kuin on aika vaihtaa. Edellisillä kumhoilla ajelin 15 tkm ja ne meni vanteiden mukana seuraavalle saabistille kun pintaa oli noin 3,5 mm. Ajoa tulee pääosin kaupungissa, eli jarrutusta, kiihytystä, kaarretta ja kurvia koko ajan. Pyöränkulmissa ei ole vikaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Etuset oli itse asiassa kankailla (sisäreunasta) eikä keskellä/ulkoreunoissakaan ollut kuin ehkä 2-3mm pintaa. 2.kierroksen takakumit jäivät vielä ajoon ja ovat ihan Ok edelleen.Eski kirjoitti:Ilmeisesti tällaiseen liisinki-skeidaan vaihdetaan uudet kumit, kun eturenkaissa on 4mm kulutuspintaa
Eski
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Jaa, sillä sokotalla on poltettu kumia rajusti
Enpä minäkään ole varsinkaan 17" kumeila päässyt sataatonnia, joten lienee ajotyylillä jotain vaikutusta asiaan...
Eski
Enpä minäkään ole varsinkaan 17" kumeila päässyt sataatonnia, joten lienee ajotyylillä jotain vaikutusta asiaan...
Eski
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Litrasen Astran alla oli Michelin Energy Saverit 45616 km ja runko petti ennen pinnan loppumista. Hihasta heittäisin, että kun ~6 mm kulu tolla matkaa, niin olis niillä saanu ajaa viä 10 tkm helposti ennen sakkorajaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09