Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Olen ajanut kaverin uutena ostetuilla Octavioilla kolmesta ekasta sukupolvesta. En minä niitä ole huonoina lyhyen koeajon perusteella pitänyt ja kai kaverikin niihin on tyytyväinen ollut, kun on niitä neljä omistanut. Ihan jämyn tuntuisia ajoltaan ja sporttipenkit ainakin ihan hyvät istua. Tuossa kolmoskoppaisessa alkaa jo varustepuolikin päihittää oman NG-kolkin kohtuu hyvin.

Onko sitten niin, että ne on rakennettu kestämään sen yhden liisarisopparin verran ja sitten on ok mennä nuhjuiseksi ja veteläksi. Mene ja tiedä. Merkkinä Skoda on mielestäni karistanut itäauton leiman vähintään 10 vuotta sitten. Toki jos pitäisi valita esimerkiksi Skodan ja Seatin välillä, niin päätyisin jälkimmäiseen jo ihan sen vuoksi, että sen löytää marketin parkkikselta helpommin.

Jos taas ihan puhtaasti konsernitasolla valintoja pitää tehdä, niin ennemmin vaikka PSA kuin VAG.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

^^ On tuossa aika rankkoja kärryjä, mutta mitäs Tuo Honda Civic tekee tuossa joukossa, se kun on ihan oikea auto? :) Ihmettelin vaan että miksi tuollaisia Skodia pitää ylipäätään valmistaa, siis eihän Octavia ole edes mitenkään edullinen, dieselmalli maksaa jotain 29500e? Eikös sillä hinnalla saanut aikanaan jo uuden Saabin, miksi kukaan silloin noita Skodia osti mutta jätti Saabin kauppaan? :D

Dacian ostamisen ymmärrän hyvin, sellainen aika lailla Octavian näköinen ja tasoinen Logan MCV maksaa jotain 14 tonnia, se on jo edullinen auto, ja tuskin yhtään laaduttomampi kuin Skoda, brändiarvokin on molemmilla merkeillä aika samaa tasoa.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Syys 08, 2020 09:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Vaikka itse tykkään PSA-tuotteista ja Bemareista ja oikeastaan VAG on aina ollut siellä pohjalla omassa kiinnostusasteikossa, niin omasta mielestäni ei ole vaikeaa ymmärtää miksi suomalaiset ostaa Octaviaa.

KaasuOcun kävin koeajamassa noin vuosi sitten, ja se oli niin hyvän tuntuinen auto, että oli ihan pakko käydä uudestaankin ajamassa ko. laite ja ei mieli muuttunut..

Todella helppo ja vaivaton ajaa, hyvät varusteet (style-varustetaso), hienosti toimiva moottori ja vaihteisto, mahtavat tilat ja tämä kaikki erittäin sopuhintaan alle 30k....enemmänkin mun on vaikea perustella itselleni miksi ihmiset ostaa volkkareita tai karvalakkimallin Audeja, kun Skodassa saa rahalle niin huikean hyvän vastineen noihin kahteen muuhun verrattuna, liekkö vanha maine mikä rassaa...
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

ng900aero kirjoitti:
Ti Syys 08, 2020 08:31
^^ On tuossa aika rankkoja kärryjä, mutta mitäs Tuo Honda CIvic tekee tuossa joukossa, se kun on ihan oikea auto? :) Ihmettelin vaan että miksi tuollaisia Skodia pitää ylipäätään valmistaa, siis eihän Octavia ole edes mitenkään edullinen, dieselmalli maksaa jotain 29500e? Eikös sillä hinnalla saanut aikanan jo uuden Saabin, miksi kukaan silloin noita Skodia osti mutta jätti Saabin kauppaan? :D

Dacian ostamisen ymmärrän, sellainen aika lailla Octavian näköinen ja tasoinen Logan MCV maksaa jotain 14 tonnia, se on jo edullinen auto, ja tuskin yhtään laaduttomampi kuin Skoda, brändiarvokin on molemmilla merkeillä aika samaa tasoa.
Honda ei minustakaan oikein paini samassa sarjassa noiden kanssa. Se kyllä sitten näkyy hinnassakin. Harmi vain, kun Accord tippui Euroopasta pois. Viimeisimmät Civicit ovat mielestäni pilalle muotoiltuja.

Logan MCV:stä jos ottaisi viisi senttiä korkeudesta pois ja lisäisi sen leveyteen, niin sitten ehkä. Nykyisellään se on vain yksinkertaisesti sen näköinen, että se kaatuu kyljelleen seuraavassa mutkassa. Samaa vikaa oli alkupään Octavioissakin, mutta kolmossukupolvesta eteenpäin ovat mittasuhteet paremmin kohdallaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja hei9n »

tsaarela kirjoitti:
Ti Syys 08, 2020 09:09
ng900aero kirjoitti:
Ti Syys 08, 2020 08:31
^^ On tuossa aika rankkoja kärryjä, mutta mitäs Tuo Honda CIvic tekee tuossa joukossa, se kun on ihan oikea auto? :) Ihmettelin vaan että miksi tuollaisia Skodia pitää ylipäätään valmistaa, siis eihän Octavia ole edes mitenkään edullinen, dieselmalli maksaa jotain 29500e? Eikös sillä hinnalla saanut aikanan jo uuden Saabin, miksi kukaan silloin noita Skodia osti mutta jätti Saabin kauppaan? :D

Dacian ostamisen ymmärrän, sellainen aika lailla Octavian näköinen ja tasoinen Logan MCV maksaa jotain 14 tonnia, se on jo edullinen auto, ja tuskin yhtään laaduttomampi kuin Skoda, brändiarvokin on molemmilla merkeillä aika samaa tasoa.
Honda ei minustakaan oikein paini samassa sarjassa noiden kanssa. Se kyllä sitten näkyy hinnassakin. Harmi vain, kun Accord tippui Euroopasta pois. Viimeisimmät Civicit ovat mielestäni pilalle muotoiltuja.

Logan MCV:stä jos ottaisi viisi senttiä korkeudesta pois ja lisäisi sen leveyteen, niin sitten ehkä. Nykyisellään se on vain yksinkertaisesti sen näköinen, että se kaatuu kyljelleen seuraavassa mutkassa. Samaa vikaa oli alkupään Octavioissakin, mutta kolmossukupolvesta eteenpäin ovat mittasuhteet paremmin kohdallaan.
No joo, eihän se paini. Liian halpa muihin nähden ja puuttuu farkku. Rengasmelussa pärjää octaviallekin.
civic alkaen 20.350,-
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja AZP »

ng900aero kirjoitti:
Ti Syys 08, 2020 08:31
Ihmettelin vaan että miksi tuollaisia Skodia pitää ylipäätään valmistaa, siis eihän Octavia ole edes mitenkään edullinen, dieselmalli maksaa jotain 29500e? Eikös sillä hinnalla saanut aikanaan jo uuden Saabin, miksi kukaan silloin noita Skodia osti mutta jätti Saabin kauppaan? :D
Täähän se on elämän rankkuus, kun ympärillä olevilla fiksuillakin ihmisillä tuntuu olevan järki hukassa esimerkiksi autohankinnoissa. Jos järkeä käytettäisiin niin Saappi olisi kuollut jo paljon aikaisemmin kuin mitä se teki, ja me kaikki ajaisimme Berlingoilla :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja aero »

hei9n kirjoitti:
Ti Syys 08, 2020 08:01
Skodan suosio varmaankin lähti liikkeelle hyvistä tiloista ja vähäkulutuksisista turbomoottoreista. Niitä verrattiin corollaan / almeraan / primeraan ja muihin kansanautoihin niin siinä joukossa oli helppo loistaa.
Skodan suosio pohjustettiin massiivisella rebrandayskampanjalla ja ainakin täällä melko aggressiivisella hinnoittelulla ja varustelulla toisen Octavia-sukupolven myötä. Sille luotiin käytännössä hyvin varustellun, mutta VW-logollista halvemman volkkarin imago. Siitä eteenpäin hedelmiä on kannettu koriin pääosin tasavahvalla suorittamisella ja järkevällä hinnoittelulla ja varustelulla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja McStadey »

^^Kun omaa laskee niin päästään itseasiassa myös alle 9%, kun verrataan autokauppojen pyyntejä silloin ja nyt. Uudesta laskien arvonalenema on ollut 12-13% vuodessa. Toki kiloja on 50% enemmän mittarissa.

Eniten mua hämmästyttää tuo hinta kun kyseessä on diesel. Ei ne meillä näköjään niin halveksittuja olekaan :roll: Ocu on myös niin yleinen että luulisi olevan tarjontaa... Kai se on sitten nuo kilometrit 🤔
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja aero »

McStadey kirjoitti:
Ti Syys 08, 2020 19:47
Eniten mua hämmästyttää tuo hinta kun kyseessä on diesel. Ei ne meillä näköjään niin halveksittuja olekaan :roll: Ocu on myös niin yleinen että luulisi olevan tarjontaa... Kai se on sitten nuo kilometrit 🤔
Kilsoilla on tässä maassa erikoinen vaikutus auton hintaan, ainakin ollut. Kaveri joskus toi työkseen autoja ulkomailta ja kehui, että parhaan katteen tekee kun hakee San Marinosta takseja - pelkkää keskustanylkytystä jatkuvassa ajossa kokeneet ja sen myötä kuluneet autot oli siellä liki ilmaisia, mutta koska mittarilukema oli suhteellisen pieni, sai niistä täällä huiman summan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Laitetaas pieni suuntaa antava laitekulusta jos joku (muukin) sattuu olemaan pärsaukisena penneistä kiinnostunut.

30kk pitoajalla ja 65tkm ajettuna superb 1.4 hb amb businessline 7045eur = 234,83eur/ kk
hinta sisältää kampanjassa olleet metallivärin ja talvirenkaat sekä lisävarusteina dynaaminen ohjaus & sporttialusta ja takalasinpyyhin.

hinta ei sisällä vapaaehtoisia öljynvaihtoja, eikä 30tkm ja 60tkm LL-huoltoja. Hinta ei sisällä mahdollisia rahoituskuluja, pelkkä laitekulu siis.

Hinta laskettu nettona. ostettu ilman vaihtoautoa ja vähennetty hyvityshinnasta pari tonnia nykyisen nettohinnan arvioimiseksi.
Jos joku on autokuumeessa niin voi valehdella itselleen ja jättää vähentämättä ja käyttää hyvityshintaa :D kuulostaa aina paremmalta.

Arvon alenemisen prosentteja en lueskele enkä laskeskele. Ne saa menemään heti pärseelleen ruksimalla liikaa varusteita tai tilaamalla L&K :D
(okei. se on vähemmän kuin 11% / vuosi tässä tapauksessa. Tarvitsisi tosin saada rahat käteen vaihtoautosta saadakseen varmasti uskottavan lukeman. euromäärä per vuosi on mikä ratkaisee ainakin itsellä, ei prosentit)
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Sepek
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Syys 23, 2004 08:34
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja Sepek »

Laitetaan nyt omakin tutkielma:
Työpaikalla (~valtio) on ollut noita Skoda Octavioita jo pidemmmän aikaa ja kaikki on ollut riittävän hyviä ajettavia. Jos yhdistäisin, niin alkupään moottorit ja nykyinen ajettavuus. Nykyiset ovat laiskoja, koska meillä on ne hinnat alkaen versiot. Minulla on ollut joku Saab yli 30v, ja olisin ostanut jonkun käytetyn jos olisi ollut järkevä alle 10-vuotias. Ostin Audi A4 Avantin -13, painaa saman kuin 9-5, tilat pienemmät kuin Ocussa/9-5:ssa. Ei paljon. Hiljaisempi kuin kumpikaan. Yritän pärjätä. 9-5 on pihassa, joten vierotusoireita ei tule. :D
Audi A4 Avant-TSFI 2.0 -19 , Pihassa myös Saab 9-5 2.3t -05 + Biosofta kaikella nastan kääntäjällä.
Vastaa Viestiin