Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja AZP »

Väitetty on kaikenlaista maailmassa, mutta Hyundai ei ole immuuni EU:n ryhmäpoikkeusasetukselle. Ehdoista:
...
Seitsemän (7) vuoden takuu myönnetään 1.9.2018 jälkeen Suomessa käyttöönotettuihin uusiin, vuosimallin 2019, Hyundai-autoihin.
Lisäksi seitsemän (7) vuoden takuu myönnetään 15.2.2018 jälkeen käyttöönotettuihin uusiin i30 -malleihin.
Takuu on autokohtainen, omistajan vaihdoksen yhteydessä takuu jatkuu ilman katkosta.
...
Takuu on voimassa, kun autoa huollatetaan valmistajan- ja maahantuojan julkaiseman Suomessa voimassa olevan huolto-ohjelman mukaisesti alkuperäisillä tai alkuperäistä vastaavilla varaosilla.
...
Eli näytettäväksi voi riitatilanteissa jäädä se, onko T:mi Ranen Kolarikorjaamon tekemät huollot tehty oikeasti huolto-ohjelman mukaisesti. Edes marmoriosia ei tarvitse välttämättä käyttää.

Sen sijaan huomiotta jäänee usein seuraava takuuehto, joka tekee poikkeuksen yllä mainittuun ehtoon, jonka mukaan omistusvaihdos ei vaikuta takuuseen:
4. Tekijät, jotka päättävät takuun ennen määräaikaa tai ajokilometrimäärää
...
4.2 Kun omistus- ja/tai hallintaoikeus siirtyy elinkeinonharjoittajalle, joka pää- ja sivutoimisesti harjoittaa autokauppaa, mutta ei ole Hyundai Motor Finland Oy:n vähimmäisvaatimukset täyttävä Hyundai-liike.
...
Eli jos olet ostamassa käytettyä Hyundaita, ja myyjä vakuuttelee, että tehdastakuu on voimassa vuoteen 2026, niin tarkista onko auto historiansa aikana käynyt T:mi Ranen Laatuvaihdokkien omistuksessa, koska jos Rane ei ole Hyundai-liike, niin takuu on katkennut sillä hetkellä kun Rane firmoineen on ilmoittautunut auton omistajaksi.

Tarkat ehdot voi lukea täältä: https://www.hyundai.fi/takuu/7vuotta/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3540
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Eski kirjoitti:
Ma Tammi 28, 2019 10:38
Näiden korean vehkeiden pitkät takuut on väitetty säilyvän voimassa vain, jos auton huoltaa merkkihuollossa. Huollot on tietenkin hinnoiteltu siten, että tuollaisella 250K ajosuorituksella takuuaikana on maksanut auton pariin kertaan uudelleen marmoritiskille :twisted:

Eski
Tämä on enempi ja vähempi urbaanilegendaa. Esim. Hyundaissa huolto on 1v/20 tkm kumpi ensin täyttyy eivätkä huoltohinnat ole sen kummempia mitä muissakaan. Enemmän minä Laakkoselle kannan Fordin huollosta kuin jos paikallisessa Autosalvassa Hyundaita huollattaisin.

Ei tulisi kyllä mieleenkään kokeilla takuun pitävyyttä huollattamalla autoa Pärnäsen Korjaamolla-molla ohjeen mukaisesti ja oikeilla osilla. On asioita, joita ei kiinnosta koeponnistaa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

IC1970 kirjoitti:
Ma Tammi 28, 2019 18:07
Ei tulisi kyllä mieleenkään kokeilla takuun pitävyyttä huollattamalla autoa Pärnäsen Korjaamolla-molla ohjeen mukaisesti ja oikeilla osilla. On asioita, joita ei kiinnosta koeponnistaa.
Sulla olisikin aika pitkä matka tehdä noin. :)
Pärnäsen korjaamo
Kivirannatie 4
74100 Iisalmi
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja Cona »

IC1970 kirjoitti:
Ma Tammi 28, 2019 18:07
Eski kirjoitti:
Ma Tammi 28, 2019 10:38
Näiden korean vehkeiden pitkät takuut on väitetty säilyvän voimassa vain, jos auton huoltaa merkkihuollossa. Huollot on tietenkin hinnoiteltu siten, että tuollaisella 250K ajosuorituksella takuuaikana on maksanut auton pariin kertaan uudelleen marmoritiskille :twisted:

Eski
Tämä on enempi ja vähempi urbaanilegendaa. Esim. Hyundaissa huolto on 1v/20 tkm kumpi ensin täyttyy eivätkä huoltohinnat ole sen kummempia mitä muissakaan. Enemmän minä Laakkoselle kannan Fordin huollosta kuin jos paikallisessa Autosalvassa Hyundaita huollattaisin.
Onko oikeasti noin?

Fordissa on kuitenkin todella edulliset varaosat. Toki Laakkosen tuntiveloitus kompensoi.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3540
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Muutamien kymppien sisään noi perushuoltojen hinnat menevät näissä perusvessoissa, merkki kuin merkki. Kilpailu on veristä, vaikka on kuinka pitkä takuu, ei huolloista voi älyttömyyksiä lypsää, muuten ei ole niitä takuunalaisia huollettavaksi... Preemiumit on sitten erikseen.

Mutta se siitä, ettei Keisari Octavianus häiriinny !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Paisarissa pysynyt pinta maksimissa, eli ei sieltä ainakaan näillä pikku pakkasilla tunnu liemet mihinkään karkaavan.

Mietin tässä myös, että voinko laittaa Leaseplanilla laskun omasta ajastani, jonka tuhlasin paisarin pinnan tarkisteluun kuluvalla viikolla? :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja Cona »

Siellä LP:n ehdoissa on varmaan joku pienellä painettu präntti, tyyliin "huomioithan, että VAG-konsernin tuotteissa saat lisäetuna tarkkailla ja lisäillä öljyjä ja nesteitä" :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tulipa tänään röiden jälkeen käytyä vähän ulkoiluttamassa pertsa-suksia. Ei muuta ku Peltosen NaNOgripit pershudlariin Skeidan simppelisti fiksua suksiluukkua hyödyntäen ja nokka kohti Keinukalliota. Vähä vajaa 15km vetelin mietaana (se kuuluisa mämminsyöjä, toim.huom.) ja eikun takki tyhjänä takas autolle. No mit vit...miksei kontti aukea...No se ny prkl...ovikaan inahda, eikä kaken nappuloiden painelu saa aikaan mitään.
Oireita siinä hetken aikaa anal-yseerattuani tuli siihen päätelmään, että taas on kake mykkänä. Ei muuta ku "peitelevy" irti kuskin oven kahvasta ja perinteisin avainta-käännä menetelmin penetroiduin autoon, jonka jälkeen hyväilin starttinappia kakella hetken ja painoin katiskan käyntiin.

Eli kake meni taas mykäksi vailla mitään ennakkovaroituksia. Okei, oli n. 5-7 asteen pakkasessa ohuen takin taskussa reilun tunnin, mutta silti. Siinä sitten Keinukalliosta Nikkilän Alkoon ajellessani (pitäähän sitä hakea hivenaineita sisätäviä palautusjuomia rankan hiihtorupeaman päälle) piipitti useaankin otteeseen, että "avainta ei löydy". Tungin nykkelin yhteen ilmastoinnin suuttimeen ottamaan itseensä lämmintä ilmaa ja Alkon pihasta poistuessani toimi avain taas ihan normaalisti. Pitänee kuitenkin hieman ennakoivassa hengessä vaihtaa taas patteri tohon. Ei kyllä paljoa varoittele ennen kuin "mykistyy".
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Mulla klonkswagen antaa kakkosavaimesta varotuksen heikosta patterista. En oo jaksanut vaihtaa kun webaston kake on kiinni toisessa avaimessa josta ei tuu herjaa :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tää Skeida ei ole siis kertaakaan varoitellut heikosta patterista (muistaakseni), mutta pariin kertaan on menny kake mykäksi, koska patterista on loppunut virta (kylmänä).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saabissa on talviauton patteritkin. Yli 4v 2kk takana nykyisellä Saabilla, ja kaukoavaimissa edelleen edelliseltä omistajalta perityt napit paikoillaan. Ei ole pätkinyt pakkasilla ja kantamaakin riittää niin että jos tarvittaess Eberin voi napauttaa viivanappulasta päälle kotoa sisältä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Avopuolison siskolla on alle kaksvuotias Octavia ja siin on kans patteri jo kyykänny. Tos mun Astras ei oo kyykkäyksiä eikä varotuksia tullu, vaan orkkispatterilla mennään. Ja tosiaan on keyless, jos se jotain vaikuttaa virrankulutukseen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Joo, keylessit vie ihan eri tavalla patteria ku normikaket. Mut toi vajaa vuoden kesto on kyl aika nolo. No, perus VAG laatukokemus, ei kait siinä :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2092
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja patse »

Kessyt on kovia haukkaamaan virtaa. Kuulemma jotkut vaihtaa patterit joka vuosi varmuuden vuoksi.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja cc »

AZP kirjoitti:
Pe Helmi 22, 2019 19:32
Yli 4v 2kk takana nykyisellä Saabilla, ja kaukoavaimissa edelleen edelliseltä omistajalta perityt napit paikoillaan.
Sama tilanne täällä tids:ssä, paitsi et vuosia minulla nyt 6. Vaihtoparistot ostin pari vuotta sitten kun meinasin et kohta loppuu virta. Taitaa vaihtoparistoista loppua päiväys ennen kun alkuperäsistä virta :-)
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Vastaa Viestiin